psychose en opname gehad iemand tips? Deel 2

06-06-2014 00:03 2433 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim een half jaar geleden heb ik een opname van ruim 9 maanden achter de rug omdat ik een psychose gehad heb. Nu heb ik nog steeds last van een stem in mijn hoofd en weet er niet altijd goed mee om te gaan. Dit is in het kort het verhaal in deel 1 staat meer, succes met het lezen.
Alle reacties Link kopieren
- familiezaken -
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
RB lastige situatie. Heb je niet misschien kennissen met een garage oid waar de spullen een paar dagen kunnen staan?



Misschien is iemand bereid zijn auto een paar dagen buiten te parkeren als dat jou uit de brand helpt.

Of ergens in de tuin met een groot stevig zeil erover.



Begrijpelijk dat dit je zoveel stress geeft. Ik hoop dat je snel een praktische oplossing kan vinden want als 'hij' nu weer steeds komt, dat is het niet waard.

Heb je al aan je ouders gevraagd om mee te denken over die paar dagen opslag?

Ik zou niet op een paar tientjes kijken als het meetelt voor je gezondheid. Liever een paar tientjes meer betalen (bijv voor 2 x bus huren) dan zoveel stress dat je er ziek van wordt.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zeggen dat het goed komt en dat ik me geen zorgen moet maken. Maar onbewust doe ik het toch, de herinneringen, het inpakken gewoon alles bij elkaar is me even te veel aan het worden. Ik weet wel dat het goed zal komen, maar zo voel ik het niet. Het komt gewoon allemaal tegelijk nu. Voel me gewoon ff niet zo, zou zo kunnen huilen, alleen de tranen komen niet.
Alle reacties Link kopieren
rotgevoel is dat.



Hoe zien je ouders het dan, met je spullen? Ze zeggen dat het goed komt, maar hebben ze praktisch een oplossing voor dat je huis net iets eerder leeg moet zijn dan dat het appartement vrij komt?

Want ik snap wel dat jij gewoon op tijd wilt weten hoe je dat moet doen.



Ik snap wel dat het heftig is. Zo'n heftige tijd achter de rug en je spullen herinneren je daar natuurlijk ook aan...
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Zij willen bij hen in huis het een en ander wegzetten maar lang niet alles kan er staan bij mijn ouders staan. Dus ik weet niet wat zij voor ogen hebben. Morgen met hen maar eens goed overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zou ik doen. Misschien hebben zij de oplossing helder in hun hoofd zitten en ben jij er nog over aan het nadenken. Ik zou inderdaad vragen hoe zij het voor zich zien.



Wel prettig dat ze meedenken in ieder geval. Moet er in het nieuwe appartement nog veel gebeuren of ziet dat er al goed uit?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Moon, soms ben ik best lief, let wel he, soms



R, logisch dat het je niet lekker zit dat er niet echt een oplossing voor je spullen is. Misschien mag je wat grote spullen laten staan in het oude huis? Het is maar voor een paar dagen dus dat scheelt wel.

Goed overleggen met je ouders inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Heb vanmiddag een goed gesprek gehad met de psych. Hij had een mooi metafoor; jij rijdt nog door oranje en soms door rood bij een verkeerslicht. Ik moet eerder mijn stopknopje zien te vinden en niet over mijn grenzen heen gaan. Vooral nu in deze periode is dat belangrijk omdat ik toch snel mijn grens overga. Net als gisteravond, ook tot ruim half 10 's avonds doorgegaan in mijn huis. Na een dag therapie. Merk nu de gevolgen, ben doodop en onrustig te gelijk. Straks vertrekken we weer richting camping dus dan een weekendje rust! In het weekend gaan we brainstormen hoe we de verhuis gaan aanpakken. Dus ik heb me erbij neergelegd dat dat wel in orde komt.
Wees eens extra lief voor jezelf aankomend weekend R. Die verplichte rust komt mooi uit

Have fun
Alle reacties Link kopieren
Dankje A !!!! Vind je te aardig om je aso trut te noemen ;) !!!!
Alle reacties Link kopieren
Sorry de r moet er uit das het woordenboek van mijn telefoon.
Zie m'n motto: +r



Ga lekker genieten en rust goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik snap nu je motto :-)



RB goed dat je kunt overleggen met je ouders. Ik vind verhuizingen vaak ook enorm onoverzichtelijke projecten. En t kost ook altijd geld en dat wil je dan liever niet maar soms moet het toch.... Goed om dat samen op een rij te zetten.



Wat ook kan helpen is om samen met iemand anders in te pakken, zodat je niet helemaal verdwaalt/verdrinkt in de herinneringen. Misschien gebeurt het dan niet helemaal zoals jij zou willen, maar je kunt altijd bij het uitpakken nog dingen weggooien. Dan is er iig geen haast meer bij.



En idd die korte periode tussen het ene en het andere huis die zou ik ook bespreken. Misschien zien zij een oplossing die jij nog niet bedacht hebt.



Geniet van het weekend weg! Ik hoop voor je dat het weer opknapt, op dit moment waait het bij ons enorm.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
RB, wat een gedoe allemaal voor je. Die datum van de verhuis komt wel ongelukkig uit als ik lees wa t je schrijft, maar hop dat je met je ouders tot een oplossing komt.Fijn dat Asotut en Moon je hier een beetje ondersteuning geven. Daarheb je vast veel aan.

Veel pleizier op de camping!



22.59
Alle reacties Link kopieren
Ha Mariquita, goed je weer te lezen.



Hoe gaat het met jou?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
En hoe gaat het met jou Moon
Alle reacties Link kopieren
Eh... t ging wel lekker. Sportief bezig de hele week al en gisteren een zeer leuke financiele meevaller gehad. Ook nieuwe afspraken gemaakt voor t werk de komende tijd.



Alleen nu.... ik ben even bij mijn ouders maar er hangt zo'n negativiteit. Moeilijk om mijn positieve energie vast te houden.



- prive -



Gelukkig helpt het dat mijn SPV-er wel helemaal achter me stond laatst.



En AsoTut, hoe is het met jou?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
- familie -
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Dat is dan in ieder geval een rustpuntje voor jouw moeder dat ze weet dat oma veilig is. Natuurlijk niet leuk voor oma maar voor iedereen beter, uiteindelijk ook voor haar.

Het is niet niks wat je moeder te verstouwen heeft maar pas op dat ze jou er niet teveel mee belast.

Het is fijn dat ze jou vertrouwt maar jij kunt er niet altijd iets mee en dat maakt het voor jou wel moeilijk plus dat het je enorm veel negatieve energie kost.

Eigenlijk zou het voor je moeder goed zijn om een klankbord buiten jullie gezin te hebben waar ze haar zorgen en emoties kwijt kan.



Hopelijk heb je het vanavond rustig Moon en kan je een beetje tot rust komen.
Krijgen jouw ouders geen begeleiding van een maatschappelijk werker of zo Moon of moeten zij alles zelf uit zoeken?
Alle reacties Link kopieren
- familie -



Vind t wel fijn dat je zo meedenkt, waardeer ik echt
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer even bijgelezen. Het gaat redelijk volgens mij met idereen. Moonlight82 als je niet wilt antwoorden moet het zeggen, maar heb/had je een gewone baan of heb je vrijwilligerswerk/beschermde werkplek? Ik zit namelijk midden in een arbeidsdeskundig onderzoek en ik moet gaan beslissen wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren
Is idd een goede van A om hulp in te schakelen voor je moeder moon.



Je kan het niet alleen oplossen, daar is het allemaal te veel voor. Wat je doet doe je goed gewoon luisteren, maar het mag niet ten koste van jou gaan he.



Hier was het tot gisteravond heel gezellig, toen kreeg ik een mail van de koper van mijn huis. Mijn huis moet 1-10 leeg zijn. Het klein grut is geen probleem, maar mijn kasten enzo, ik weet het niet en mijn ouders ook niet. Ik denk toch opslag voor een week, als dat kan.
RB, ik zou die opslag doen, al is het voor een maand. Het geeft jou heel veel rust, geen gepieker en de ruimte in je nieuwe huis om het op je gemak te doen.

Verhuizen is al stressvol genoeg en als je wat van de tijdsdruk af kan halen lijkt me dat juist alleen maar fijn en bevorderlijk voor jouw rust.
Alle reacties Link kopieren
- prive -



Succes met je keuze Flaxie. Wat ik hier een voordeel vind is dat het niet erg is als je een paar dagen of weken uitvalt. Nadeel vind ik dat er zoveel mensen zijn die allemaal parttime werken dat het een beetje een rommeltje is. Overleggen is moeilijk op die manier.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven