Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee? - deel 2

14-08-2014 23:18 3053 berichten
We gaan weer verder!



Voor de tabel... Wil je erin, laat je gegevens dan dik gedrukt achter op MAANDAG voor 19.00 uur. Dit geldt ook voor het doorgeven van het gewicht elke week. Blossom, Rosanna en MevrouwJack werken de tabel op maandag/dinsdagavond bij. Wil je dan de volgende info doorgeven:



Afgevallen deze week

Huidige gewicht

Totaal afgevallen



Geef je te lang geen gewicht door (2 weken, tenzij met opgaaf van reden) dan word je uit de tabel verwijderd i.v.m het overzichtelijk houden van de tabel.





NaamLengteStartStreefDeze week HuidigeAfgevallenSchorpioen361.8299.682-0.796.3 -3.3Tweety291.72105.385097.4-7.9Kleinmeisje1.6379.175X278.2 -0.9Patsy_clein1.60116100-1.8103.2 -12.8Laurentien1.68124.3114122.8 -1.5Coosje821.7080.065X279.2-0.8Zusenzoo1.7711276110-2.0Jan10e20001.6096,556-0.593.0-3.5Cupcakegirl1.5885.762-0.980.4-5.3Speechless..1.77104.670101.8-2.8Blossom19801.7510880X2106.6-1.4Scamp1.66140Mooie jurk 103.0-37.0Lalalinda1.65115.6<100-1.3109.3-6.3IJsbloempje1.68102,185-1.094.1 -7.8Rosanna081.58123<80Vakantie80.6-42.4Gewooneenzus1.68 XXMooie jurk -1.8 XX-9.7Paulien011.5873.555X271.5 -2Marjolein8521.65 95 7492.5-2.5MevrouwJack1.84 116.6<110 -0.9111.2-5.4Liara1.72 9579 -0.5 91.0-12Pyh19891.58 8160 -0.676.0-5.0Ronkel1.69 10290+1.3 99.6-2.4S19811.65 90<80 -1.284.4 -5.6Broodjekaas 1.75 9775+0.595.5 -1.0Siril1.76 121.4115Vakantie119.8-1.6Spellengek1.65 9080X2 85-5Snoesje6661.638865085.5-2.5Lizzie891.7598.878.0+2.695.0-3.8Titin1.69111.385X2109.4-2.7Curly851.68XXmaat 44-1.8XX-8.1Teefjewentel1.7585.2<70X283.4-1.8Renate731.7095.6<70-0.790.8-4.8Mukkie19891.7210780X2107-0.0Mlsc1.669470-0.090.3-3.7Mustbesomething1.618164Start81Start
Het is lang geleden dat ik hangop gegeten heb, ik zal het toch ook weer eens maken. Is echt lekker.



Vandaag heb ik geen gezond eetlijstje, maar het is weekend en dan mag het wel een keer dacht ik:



O:-

T: aardbeientaart met slagroom (verjaardag)

L: 1 roggebrood met kaas, 2 volkorenbrood met chocopasta en worst

D: shoarma met pitabroodjes, sla en knoflooksaus. De bijbehorende friet ga ik maar niet eten en ipv daarvan eet ik liever wat extra sla.



1600 kcal



En in het weekend meestal ook wel een paar glaasjes wijn, dus dat komt er ook nog bij.
Alle reacties Link kopieren
Een heerlijk dagje gehad! Morgen neemt mijn vriend me mee uit lunchen. Dus dat zal een luxe broodje oid worden!



Eetlijstje van vandaag;



O;1 volkoren boterham met halvajam

T: 1 appel

M: 1 tompoes en een handje borrelnootjes

T: \

A: andijvie met een stukje rookworst!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb gisteravond dus pizza gehad! Wel een kleiner formaat besteld maar hij was heerlijk . Gisteren op de Weegschaal zat ik op 100,8 dus een kilo eraf en vanochtend na die pizza 101,6 pff klote pizza! Vandaag wel normaal en goed gegeten en vanavond 2 grote pita broodjes met kaas. Die 2 kilo gaat deze week niet lukken helaas, ben benieuwd wat de Weegschaal aangeeft maandag.ik wilde zo graag onder de 100 maar nog een weekje geduld hebben helaas.
Alle reacties Link kopieren
Nouja. Wat ik nou net meemaak.... Op de markt, bij de kaasboer. Twee vrouwen, allebei dik. Niet om lullig te doen, echt, echt, echt niet. Mijn lengte, ik schatte hen rond de 140, 150 kilo. Zaten continue alle kaas te proeven.

Enniewee, ik vraag om een klein stukje oude geitenkaas en een kleinstukje gatenkaas. Zegt die kaasboer 'Echt maar zo'n klein stukkie?' Ik 'Ja joh, kaas is veel te lekker, ik eet er anders veel te veel van' Hij weer 'nou je kan het hebben hoor'. Dus ik 'en daarom maar een klein stukkie zodat het zo blijft'. Wij een lol met elkaar.

Zegt één van die mokkels zachtjes maar wel zo dat ik het kan horen, heel snibbig met een neerbuigende blik naar mij zegt ze tegen die ander 'dat zo'n wijf zich daar druk om maakt'. En die ander 'nou, wat een zeikwijf'.

Dus ik kijk haar alleen maar ff aan en denk 'sop het op'. Nou had ze het fatsoen om beschaamd te kijken. Die kaasboer gaf een knipoog en ik denk laat maar, betaal en loop weg.

Enniewee, ik vergat eieren, dus ik loop terug naar die kraam, worden zij net geholpen. Allebei, ongelogen, zo'n ¤40 afrekenen. En die kaasboer zegt 'zo dames, de wekelijkse bestelling'.

Echt, zelfs met een gezin is ¤40 per week aan kaas veel!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Gisteren geen nootjes aan de bar, maar wel bitterballen, kaasstengels en oude kaas. Drie wijntjes erbij. Katsjing, vandaag een pond erbij op de weegschaal.



Vandaag naar de housewarming. Ben expres zelf met de auto gegaan zodat het geen drankgelag kon worden. Lunch uitgesteld (mijn rode bietjes salade met geitenkaas en walnoten) tot vlak voor vertrek. Toch niet van de hapjestafel af kunnen blijven. Van die crostini's (met veel olie) en crackers met smeersels en franse kaas en pinda's en druiven. Ik bleef eten .



Nu voor straf zonder avondeten (ahum....heb echt genoeg calo's gehad) naar bed en morgen een eerder ingelaste vastendag.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 30 augustus 2014 @ 19:00:

Nouja. Wat ik nou net meemaak.... Op de markt, bij de kaasboer. Twee vrouwen, allebei dik. Niet om lullig te doen, echt, echt, echt niet. Mijn lengte, ik schatte hen rond de 140, 150 kilo. Zaten continue alle kaas te proeven.

Enniewee, ik vraag om een klein stukje oude geitenkaas en een kleinstukje gatenkaas. Zegt die kaasboer 'Echt maar zo'n klein stukkie?' Ik 'Ja joh, kaas is veel te lekker, ik eet er anders veel te veel van' Hij weer 'nou je kan het hebben hoor'. Dus ik 'en daarom maar een klein stukkie zodat het zo blijft'. Wij een lol met elkaar.

Zegt één van die mokkels zachtjes maar wel zo dat ik het kan horen, heel snibbig met een neerbuigende blik naar mij zegt ze tegen die ander 'dat zo'n wijf zich daar druk om maakt'. En die ander 'nou, wat een zeikwijf'.

Dus ik kijk haar alleen maar ff aan en denk 'sop het op'. Nou had ze het fatsoen om beschaamd te kijken. Die kaasboer gaf een knipoog en ik denk laat maar, betaal en loop weg.

Enniewee, ik vergat eieren, dus ik loop terug naar die kraam, worden zij net geholpen. Allebei, ongelogen, zo'n ¤40 afrekenen. En die kaasboer zegt 'zo dames, de wekelijkse bestelling'.

Echt, zelfs met een gezin is ¤40 per week aan kaas veel!



Ja, 140-150 kg moet je wel onderhouden, en dat kost een paar centen.



Leuk compliment van de kaasboer.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 30 augustus 2014 @ 19:00:

Nouja. Wat ik nou net meemaak.... Op de markt, bij de kaasboer. Twee vrouwen, allebei dik. Niet om lullig te doen, echt, echt, echt niet. Mijn lengte, ik schatte hen rond de 140, 150 kilo. Zaten continue alle kaas te proeven.

Enniewee, ik vraag om een klein stukje oude geitenkaas en een kleinstukje gatenkaas. Zegt die kaasboer 'Echt maar zo'n klein stukkie?' Ik 'Ja joh, kaas is veel te lekker, ik eet er anders veel te veel van' Hij weer 'nou je kan het hebben hoor'. Dus ik 'en daarom maar een klein stukkie zodat het zo blijft'. Wij een lol met elkaar.

Zegt één van die mokkels zachtjes maar wel zo dat ik het kan horen, heel snibbig met een neerbuigende blik naar mij zegt ze tegen die ander 'dat zo'n wijf zich daar druk om maakt'. En die ander 'nou, wat een zeikwijf'.

Dus ik kijk haar alleen maar ff aan en denk 'sop het op'. Nou had ze het fatsoen om beschaamd te kijken. Die kaasboer gaf een knipoog en ik denk laat maar, betaal en loop weg.

Enniewee, ik vergat eieren, dus ik loop terug naar die kraam, worden zij net geholpen. Allebei, ongelogen, zo'n ¤40 afrekenen. En die kaasboer zegt 'zo dames, de wekelijkse bestelling'.

Echt, zelfs met een gezin is ¤40 per week aan kaas veel!Wij eten anders voor 20 euro per week aan kaas. Maar we hebben dan ook wel de luxere soorten, en zijn bereid om de rest van de luxe te laten liggen voor de kaas.
Tweety,

Het kan zijn dat die pizza ook erg zoutig was en dat je een beetje vocht vast houdt erdoor.



Hatse,

Moet jij net weer meemaken haha. 40 euro is veel idd. misschien hebben hun ook wel dingen als eieren enzo maar toch een behoorlijk bedrag.

Je hebt je netjes ingehouden goed gedaan, kaas is verleidelijk vind ikzelf.



Hiltje,

ai ja het is ook moeilijk je in te houden als het je zo gepresenteerd wordt. Hopelijk minder sociale gelegenheden waarbij eten (en wellicht drinken) een rol speelt komende week?



Ik heb wel een ok dagje gehad. Merk wel dat ik hoofdpijn heb, het koud heb en beetje emotioneel. Kan me dat van vorige keer ook wel herinneren de eerste dagen.



Eetlijstje van vandaag:

(was laat wakker)



O:-

T:-

L: 1 boterham met ham, 1 boterham met komkommersalde en 1 met sandwichspread en een stuk meloen

T: 2 rijstwafels en een sinaasappel

D: hete bliksem en 2 kleine gehaktballetjes

T: klein bakje chips



De chips eet ik straks lekker op, op zaterdag mag ik van mezelf wel iets extra's.

Morgenochtend voor het eerst naar de zumba.
Alle reacties Link kopieren
ik heb vandaag een heerlijk dagje uit gehad met mijn vrijwilligerswerk en niet heel erg opgelet. Lekker een glaasje wijn gedronken en vanmorgen een stukje appeltaart gegeten. Lunch was gewoon een broodje, kopje soep en karnemelk, dus weinig mis mee.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ja was wel n leuk compliment ;)



Speech, haal je echt zoveel kaas? Voor hoeveel personen is dat dan? Nu haal ik het nog maar heel weinig, maar voorheen haalde ik n pondje kaas voor op brood en wat kaasjes om te snoepen en waren we voor voor rond een tientje klaar. Wel bij de boer en op de markt, dat scheelt wel natuurlijk.



Ik had een lekkere salade!! Kippenpootje ingesmeerd met mosterd, balsamico, worcestershiresauce, beetje bastersuiker. Die gegrild met wat tijm. Gemengde sla, oude geitenkaas, amandelen, mango, kip. Simpele vinaigrette. Heerlijk!

Heerlijk gesport ook. Eerste les ging zwaar, dus bokslesje rustig aan gedaan, een 'nieuwe' onder mn hoede genomen en haar lekker veel geleerd qua techniek. Zij blij, ik ook, want dat soort uurtjes inspireren mij ook.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Hats; wij halen voor 3 personen kaas, in een keer voor 80 euro, en daar doen we dan een maand mee, omgerekend zo'n 20 euro per week. Maar, nu ben ik ook wel de enige die qua hartig beleg niet alleen maar kaas eet, de rest hier eet het liefste 24/7 kaas.





Zojuist de film Achtste groepers huilen niet. gezien, zonder gesnaai! Merk wel dat als ik emotioneel word (en dat word ik bijzonder snel!) ik redenen ga zoeken om te mogen snaaien, "Maar ik heb het zo zwaahaaahaaar, dus dat blok kaas mag voor deze ene keer wel"

Hebben meer mensen dit? En wat doen jullie daar tegen? Vandaag heb ik het écht goed kunnen negeren, normaal sta ik besluiteloos met een pak koek en een blok kaas in mn handen, en leg ik het uiteindelijk terug omdat het huilen voorbij is.
Ja is een vorm van emotieten speech wel heel herkenbaar.

Indrukwekkende film he, heb hem een tijdje terug met mijn neefje van 11 gekeken. Als achtergrondinformatie: hij zat in groep 8 en mijn man (zijn oom dus, 2 handen op 1 buik) is een paar jaar terug overleden aan leukemie.

Voor eens beide een zeer emotionele film waarbij we uiteindelijk samen op de bank zijn gekropen om te huilen en we echt geen behoefte hadden aan het gekochte snaaivoer.



Oef zware avond hier. Heel veel emoties en negatieve gedachten. Besproken met vriend oa dat ik niet meer wist hoe ik naar de sportschool van maandag (ik ben er van 2 lid en tot nu toe bij 1 geweest) moest en nog meer dingen waar ik mee zit. Hij was heel lief en zei dat het ook niet mee viel en dat er veel op mij af ik gekomen en nog gaat komen.

Volgende week ook een gesprek met iemand anders van mijn nieuwe GGZ instelling en woensdag nieuwe dietiste.

Nou ja hij vroeg of het misschien een goed idee was even naar de andere sportschool te fietsen zodat ik en weet hoe ik daar moet komen en er even tussenuit ben. Dat hebben we dus gedaan en voel me nu wat rustiger.



Nu met het beloofde bakje chips op de bank tv kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meer een 'ik verveel me' eter en een onrust eter. Dat verveel-eten is er wel uit, dat onrust-eten had ik laatst nog.

Iebw at goed dat je een obstakel uitd e weg hebt geruimd!!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Was ik gister nog zo netjes om de tortilla's dus met maar 1 tortilla te eten, vandaag heb ik er toch weer 2 op.

Ik had dan wel niet noemenswaardig geluncht, maar het betekend wel dat ik aan de 1560 kcal ben gekomen vandaag en dus vanavond alleen nog wat komkommer mag van mezelf.



Vanmiddag de zoete aardappel gekocht om er chippies van te maken, is gigantisch fiasco geworden haha. Ze werden maar niet knapperig en sompig waren ze niet lekker, ach ja we hebben het geprobeerd.



Alleen even de stad in wezen fietsen vandaag en me halve huis verbouwd (ik heb van die buien) qua beweging.

Morgen hopelijk meer.



O: 2 vkb kaas

T: niks

L: nectarine

T: radler

A: Tortilla's ter waarde van ruim 1000 kcal

T: misschien wat komkommer



Morgen nasi maken, proberen wat zuiniger dan normaal te zijn met de satésaus en geen cassave kroepoek of iets erbij.



Gaan woensdag ook uit eten naar een all you can eat wok, ben benieuwd hoe dat gaat lopen, normaal prop ik me daar ontiegelijk vol. Zo vol dat het voelt alsof je zwanger ben, tenminste dat stel ik mij dan zo voor, geen ervaringen mee.



Heb het gevoel ook al weer heel anders tegenover eten te

staan, eerst was het verveling/emo/onrust, constant zoeken naar eten en lekker/vet eten en nu eet ik omdat het zo hoort. Niet meer vreten, maar gewoon eten. Dus ga er van uit dat ik dat gevoel woensdag ook heb en me in kan houden.
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
Mijn eetlijstje:



O 4 rijstwafels, waarvan 2 met kaas

L 4 boterhammen, 2 met smeerpate en 2 met sandwichspread

T stukje suikervrije, koolhydraatloze, glutenvrije wortelcake (en het was lekkerder dan het klinkt)

T paar stukjes kaas en worst

D 1 boterham met boter, allerlei verschillende salades en gevulde kip



Drinken alleen thee en water.



Was op een verjaardag, erg lekker gegeten, geen idee hoeveel calorieën maar voor een verjaardag vind ik het best netjes!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier wil die kilo die er een paar dagen geleden aankwam, er niet meer af :(

Gelukkig; maandag nieuwe maand, nieuwe kansen!
hallo allemaal



vandaag een leuke dag gehad met mijn beste vriendin. Eerst met haar gaan lunchen (tomatensoep, bruin broodje met sla, fridandeau, tonijnsaus) daarna ff gewinkeld en toen naar haar babyshower waar ze niks van wist. Daar lekker gesnoept en gegeten.stuk taart, 3 halve gevulde eieren, 2 mini sate stokjes met sate saus, 5 -7 stukjes turks brood, 10 ham kaas chipjes. Net toen ik thuis kwam nog een stuk taart :p Dus vandaag ff niet gedacht aan lijnen of iets. Ook geen idee hoeveel kcal het is :s



we zien maandag wel weer wat resultaat is en dan gewoon lekker verder en sporten.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2014 10:18
Reden: Ongepaste opmerking
% gewijzigd
Wie heeft de ice Bucket challenge gezien van doutze. Die heeft na een maand een platte buik? Rekt vel niet uit als je veel sport ofzo? Is je vel dan anders? Ik ken wel slanke mensen die zwanger werden weinig aankwamen en die waren na bevalling zo van gewicht af maar vel op buik was wel slapper. Bij haar zie je niks nada noppes. En hoe kan ze binnen een maand alweer sporten. Ik kon eerste 2 weken niet lopen door de hechtingen



Vandaag lui lekker dagje ( als dochter het toelaat) Qua eten nog geen idee
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen.



Na de tapas extravaganza van donderdag 2 dagen gezonde dingen gegeten. Resultaat veel te weinig calorien. Gisteravond laat nog een boterham gemaakt omdat ik opeens echt honger kreeg. De hele dag geen honger gehad en dacht dat ik genoeg gegeten had.



(echte honger dan is een boterham heerlijk, niet echte honger resultaat chips/koek en snoep)



2 dagen van 1300 kcal heeft het tapas verhaal weer een beetje goed gemaakt:)
Alle reacties Link kopieren
Gisteren slecht gegeten! Ik heb het zelf gedaan en nu toch wel een beetje spijt omdat het geen speciale reden had om zo te eten. Of of was goed geweest, maar en en was overbodig. Mijn prachtige eetlijstje :



O beschuitbol met zuivelspread light en glas melk

T: Hema ontbijt met kopje thee en 1 zakje suiker

L 2 tarwe boterhammen met beenham en mosterd

T Pruim

D patat speciaal, frikandel speciaal en bolletje met kaassouffle, gebakken ei, ham, rauwkost en speciaalsaus.

S 2 koppen fruitthee, 2 glazen lipton ice tea zero



2355 kcal.



In totaal 755 kcal boven wat ik van mezelf mag en dan ook nog met ongezonde dingen



Vandaag wordt ook weer niet zo'n goede dag, maar ga proberen om wel voor iets gezondere dingen te gaan! We hebben feest van opa en oma en dat duurt de hele dag. Nu eerst maar een fruitsalade maken zodat ik in elk geval gezond en mager ontbijt.
Pyh waar reken jij je calorieen uit? Vind t eerlijk gezegd nog weinig calo s voor wat je opschrijft. Niet rot bedoelt hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 31 augustus 2014 @ 09:07:

Pyh waar reken jij je calorieen uit? Vind t eerlijk gezegd nog weinig calo s voor wat je opschrijft. Niet rot bedoelt hoor.fatsecret
Alle reacties Link kopieren
Hema ontbijt was 581 kcal en de patat + toebehoren 756.. Voor de rest was alles best oke qua kcal
Alle reacties Link kopieren
Pyh,



Ik heb jouw dag op de eetmeter ingevuld en hoeveelheden zijn waarschijnlijk zelfs te laag en ik kom voor wat je gegeten heb echt op

2500 kcal.



Ik wil je niet aanvallen. Ik zou het zonde vinden dat je je gewenste resultaat niet haalt omdat je een verkeerd rekenprogramma gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven