Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Het kan nog:



Heerlijk, gehaktbrood. Vooral in het weekend makkelijk en eens wat anders

Hier staat bouillon te trekken voor een pompoen-wortelsoep. Prei er bij en wat kruiden en dan kunnen we vooruit.
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 30 augustus 2014 @ 11:23:

Heerlijk, gehaktbrood. Vooral in het weekend makkelijk en eens wat anders

Hier staat bouillon te trekken voor een pompoen-wortelsoep. Prei er bij en wat kruiden en dan kunnen we vooruit.Pompoensoep wordt hier ook weleens gemaakt. Smaakt goed altijd.
odi et amo
Rianne, wat vreselijk. Ik wens jou en je familie veel kracht toe in deze moeilijke tijd.



Lamaatje, ik vind regen ook lekker. Binnen zitten in een makkelijke broek en wijde trui, kop thee en een goede film... Laat die herfst maar komen (na nog dat beetje zon wat we gaan krijgen volgende week). Nu krijg ik ook zin in gehaktbrood... En heb het ook nog nooit gemaakt. Een fijne dag toegewenst Lamaatje.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi Lamaatje. Mijn groet voor vandaag.

Ik hoop dat je een fijne en goede dag hebt, met regen of zonder regen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag Lamaatje. Krijg lekkere trek van de gehaktbrood en pompoensoep die ik hier voorbij zie komen. Nog niet eerder gemaakt, maar ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar recepten.

Ga je nu wanneer het lukt nog mee boodschappen doen?

Wens je een mooie dag!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Dat zijn weer echt de gerechten die horen bij het kouder, natter wordende weer.

Als je een recept moet hebben Stala geef dan even een gil
Alle reacties Link kopieren
quote:stala schreef op 30 augustus 2014 @ 13:15:

Goedemiddag Lamaatje. Krijg lekkere trek van de gehaktbrood en pompoensoep die ik hier voorbij zie komen. Nog niet eerder gemaakt, maar ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar recepten.

Ga je nu wanneer het lukt nog mee boodschappen doen?

Wens je een mooie dag!

Ik ga niet meer de deur uit Stala. Dat gaat niet met de zuurstof.

Er zijn wel wat flesjes voor noodgevallen. We bekijken samen de aanbiedingen en gaan dan menuutjes maken. Lamaman gaat daarna de boodschappen doen.

Vanavond witlofschofschotel van Maggi. Weer eens iets anders met de gehakt uit de reclame. Emte heeft bijna elke week gehakt in de aanbieding. Daar kun je altijd wat mee doen. Pasta, ballen, chllli, wereldgerecht.

Van de week ook een keer de preischotel met gehakt, want die was ook in de aanbieding en zo hebben we al twee dagen te pakken,want de aardappeltjes voor erbij hadden we nog in de vriezer.

Van de week bij de Appie ook een leuke aanbieding. 3x 2 stuks vlees voor 6 euro. Misschien lukt het wel om over te houden van de week.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het niet meer lukt om mee te gaan Lama.

Maar zo te lezen mankeert het gelukkig nog niet aan eetlust. En gehakt kan haast overal wel prima in, naast of op. Met verschillende kruiden smaakt het iedere keer toch weer anders. De Lidl heeft vaak ook heerlijk en goed vlees in de aanbieding. Weet niet of jullie die daar in de buurt hebben. Zelf heb ik 'm niet in de buurt maar moet regelmatig ergens zijn waar hij wel zit en dan sla ik direct de maandboodschappen in en een voorraad vlees voor in de vriezer.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 30 augustus 2014 @ 13:35:

Dat zijn weer echt de gerechten die horen bij het kouder, natter wordende weer.

Als je een recept moet hebben Stala geef dan even een gil Ja gooi er maar op! Denk dat wel meer mensen inmiddels trek hebben gekregen
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, lidl is hier ook in de buurt. Daar nemen we ook wasmiddel van en kattenbrokjes.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Ik kom daar rustig met 2 booschappentassen vol vandaan waar ik bij de appie nog geen halve tas met boodschappen voor krijg.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt allemaal heel lekker, ik krijg er honger van.



Fijne middag Lama.
Life is short. Eat dessert first.
Lamaatje: hoeveel steken heb je op je breinaald staan voor je sokken?

Ik ben er achter waarom handen pijnlijk zijn: 1 toer is bijna 600 steken



Het wordt een sjaal van granny's, die 600 steken zijn de randen aan weerskanten. Het haakt lekker, met het "beroemde" Fenna-garen van

de budget-winkelketen met de W. De regenboogkleurtjes, leuk om mee te werken. Word er wel blij van, die knallende kleuren . . . . . . .
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 30 augustus 2014 @ 16:23:

Lamaatje: hoeveel steken heb je op je breinaald staan voor je sokken?

Ik ben er achter waarom handen pijnlijk zijn: 1 toer is bijna 600 steken



Het wordt een sjaal van granny's, die 600 steken zijn de randen aan weerskanten. Het haakt lekker, met het "beroemde" Fenna-garen van

de budget-winkelketen met de W. De regenboogkleurtjes, leuk om mee te werken. Word er wel blij van, die knallende kleuren . . . . . . .

Weet je zeker dat je wel goed gaat Carenza. Moet moet je even beter uitleggen waar je nu precies mee bezig bent. Een sok is natuurlijk heel anders dan een sjaal.

Heb je de granny''s al aan elkaar gehaakt en ben je nu aan de rand bezig?

Sokken zijn niet zo groot. Voor maatje 42 zet ik 68 steken op en dan verdeeld over 4 naalden rond breien.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:stala schreef op 30 augustus 2014 @ 15:11:

Ik kom daar rustig met 2 booschappentassen vol vandaan waar ik bij de appie nog geen halve tas met boodschappen voor krijg.

Bij de appie kan je ook wel goedkoop terecht als je goed kijkt.

Vla vind ik sowieso niet goedkoper bij de lidl. Wat heel goedkoop is, is de schwarzwalderschinken, geitenkaas, voorgesneden aardappeltjes, maar die kan je bij de xl ook goedkoop krijgen.

Mijn zoon zweert bij de aldi. dat heb ik een paar keer geprobeerd, maar dat werkt gewoon niet. De chocopasta is daar door de twee euro, terwijl je bij de emte goed een euro betaald voor een grote pot.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Hoe krijg je een beetje smaak aan pompoensoep? Ik heb het een keer gemaakt maar het was echt smakeloos en dan bedoel ik zonder echte uitgesproken smaak. En ik wil er eigenlijk ook geen maggiblokjes in doen. Gebruiken jullie een (kant en klare) bouillon of zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 30 augustus 2014 @ 16:50:

[...]



Bij de appie kan je ook wel goedkoop terecht als je goed kijkt.

Vla vind ik sowieso niet goedkoper bij de lidl. Wat heel goedkoop is, is de schwarzwalderschinken, geitenkaas, voorgesneden aardappeltjes, maar die kan je bij de xl ook goedkoop krijgen.

Mijn zoon zweert bij de aldi. dat heb ik een paar keer geprobeerd, maar dat werkt gewoon niet. De chocopasta is daar door de twee euro, terwijl je bij de emte goed een euro betaald voor een grote pot.Bij appie zijn zelfs sommige dingen goedkoper dan bij de lidl.
Alle reacties Link kopieren
Ha Lama,



Wens je een fijne avond.



Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 30 augustus 2014 @ 17:07:

Hoe krijg je een beetje smaak aan pompoensoep? Ik heb het een keer gemaakt maar het was echt smakeloos en dan bedoel ik zonder echte uitgesproken smaak. En ik wil er eigenlijk ook geen maggiblokjes in doen. Gebruiken jullie een (kant en klare) bouillon of zo?pompoensoep



Maar wij doen altijd zonder tabasco.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Jij ook Anna.
odi et amo
Zo maak ik de soep ook maar geen tabasco en creme fraiche, wel 2 winterpenen en bouillon van mergpijpjes.



trusten
quote:lamaatje schreef op 30 augustus 2014 @ 16:33:

[...]



Weet je zeker dat je wel goed gaat Carenza. Moet moet je even beter uitleggen waar je nu precies mee bezig bent. Een sok is natuurlijk heel anders dan een sjaal.

Heb je de granny''s al aan elkaar gehaakt en ben je nu aan de rand bezig?

Sokken zijn niet zo groot. Voor maatje 42 zet ik 68 steken op en dan verdeeld over 4 naalden rond breien.



De granny's heb ik vanmorgen aan elkaar gezet, daarna begonnen met de rand. Aan één kant is die af, ik heb geen hand meer over!! Het wordt wel leuk.



Vorig jaar heb ik deze gemaakt:







Waar ik nu aan bezig ben is met ander garen, plaatje is gemaakt van Scheepjeswol, ik heb dezelfde kleur gekozen. Die van vanmorgen, vanmiddag is acryl en dat haakt heel anders. Wel fijn dat het opschoot.



Trusten voor straks, Lamaatje!
Alle reacties Link kopieren
Toch goed begrepen dus. Ik schrok even van die 600 steken.

Mooie kleuren. Dat is altijd een plezier om te maken.



Lekker slapen allemaal.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:lamaatje schreef op 30 augustus 2014 @ 20:25:

[...]



pompoensoep



Maar wij doen altijd zonder tabasco.Wat de soep ook lekker maakt is als je chorizo in kleine blokjes even bakt en het aan de soep (als die klaar is) toevoegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven