wonen in Rotterdam, werken in Amsterdam

29-08-2014 23:09 22 berichten
Dag dames, en heren

ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die wonen in 010 en werken in 020, en die met het openbaar vervoer naar hun werk reizen. Is dat te doen? Hoe ervaar je het? Ik overweeg een verhuizing naar Rotterdam, maar ben voor mijn werk vrij veel in Amsterdam.
Als je met de auto gaat kun je qua files beter andersom hebben. 's morgens is het goed te rijden naar Rotterdam, maar 's middags om een uur of 17.00 is het drama. Mijn vriend heeft een tijdje in Rotterdam (Kralingen) gewoond en als ik daar dan na mijn werk (in Amsterdam) heen ging deed ik er soms 2,5 uur over.

Oh, ik zie nu pas dat je openbaar vervoer bedoelt. Dat is natuurlijk twee kanten op hetzelfde. Lijkt me prima te doen, al zijn de treinen wel druk in de spits natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft het twee jaar lang elke werkdag gedaan. Van een dorpje in de buurt van Rotterdam, via Rotterdam naar Amsterdam. Ze vond het erg wennen, maar op een gegeven moment wel goed te doen. Het is druk, maar dat ligt ook aan het tijdstip en aan het al dan niet reizen met de hi speed (geloof ik?) trein met toeslag. Die zijn een heel stuk rustiger door de toeslag, maar als je dagelijks in de trein zit is het wellicht wel iets waar je wat extra's voor over hebt?
Alle reacties Link kopieren
Triennial zijn heel erg druk in spits, verder prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik bedoelde treinen, wat daar voor woord uit kwam... oh maar ben al mosterd.
Alle reacties Link kopieren
Niet naar Amsterdam, wel naar Hilversum vanuit Rotterdam. Dus heb wel een idee (mijn reistijd was 1,5 uur van deur tot deur). Ik vond het zwaar. Kreeg de reistijd ook niet vergoed dus in de trein werken begon ik niet aan. Is tenslotte 15u per week die je onderweg bent. Ik heb het uiteindelijk ongeveer een jaar gedaan en toen had ik gelukkig een baan gevonden in de buurt.

Het is te doen maar je moet er wel iets goeds tegenover hebben. Denk aan salaris, reiskostenvergoeding en het werk zelf natuurlijk. Als dat niet goed zit dan wordt het op de lange termijn heel vervelend. In de tussentijd; verstand op nul en gaan!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:pointdexter schreef op 29 augustus 2014 @ 23:23:

Niet naar Amsterdam, wel naar Hilversum vanuit Rotterdam. Dus heb wel een idee (mijn reistijd was 1,5 uur van deur tot deur). Ik vond het zwaar. Kreeg de reistijd ook niet vergoed dus in de trein werken begon ik niet aan. Is tenslotte 15u per week die je onderweg bent. Ik heb het uiteindelijk ongeveer een jaar gedaan en toen had ik gelukkig een baan gevonden in de buurt.

Het is te doen maar je moet er wel iets goeds tegenover hebben. Denk aan salaris, reiskostenvergoeding en het werk zelf natuurlijk. Als dat niet goed zit dan wordt het op de lange termijn heel vervelend. In de tussentijd; verstand op nul en gaan!Ik heb een sollicitatie lopen in Rotterdam, ook 1,5 uur deur tot deur (en precies een uur in de trein), waar ik qua salaris eigenlijk niet op vooruit ga. Ik hoop dat de leukere baan de reistijd goedmaakt (nu ben ik ongeveer 45 minuten onderweg).
heb nu een reistijd van iets meer dan een uur, als ik kies voor wonen in r'dam zou ik zeker met die snelle trein gaan
huh, waar woon je nu dan? En waar ga je heen dan, met werk?
mijn baas woont in 010 en werkt in 020. je bent er met de Intercity-direct zo. natuurlijk sta je wel eens vast vanwege de Schiphol-tunnel, maar doorgaans is hij heel erg op tijd.



ik krijg mijn vriend niet zover, maar heb ook wel eens over R'dam nagedacht. vind het een erg leuke stad, veel frisser en goedkoper dan A'dam, bruist meer en is minder betuttelend qua regelgeving (in mijn ogen dan he? voor ik half A'dam over me heen krijg). A'dam is te duur voor nieuwe upcoming merken, te hoge huurprijzen leiden ertoe dat heel veel winkels ook duur zijn. dus vaak ga ik voor kleding of goeie knipbeurt alsnog naar R'dam
@ rary ik woon nu ook niet in amsterdam maar werk daar wel veel. In amsterdam wonen kan ik niet betalen en het trekt me ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het andersom gedaan 2 jaar lang. Het is alleen te doen voor een periode van enkele maanden tot hooguit een paar jaar.



Fyra/intercity direct is een snelle verbinding wanneer deze rijdt. In de tijd dat ik heen en weer ging waren er toch wel bij 1 op 4 treinen problemen, die varieren van 15 min te laat tot 2 uur in een weiland in de winter zonder licht en verwarming. Het schijnt nu wel beter te zijn. Ik ga nog om de paar weken richting Rotterdam en moet toch zeggen dat bij 1 op 5 treinen nog steeds problemen zijn vooral in de namiddag/avond ben je zo 30-40 min langer onderweg.



Vergeet ook niet dat je van huis naar het station moet reizen en van station naar je werk. Indien alles goed ging was mijn reistijd 3 uur per dag, gemiddeld was ik toch wel 3,5 á 4 uur per dag onderweg. In de winter was een enkele reis van 2 tot 3 uur echt geen uitzondering.



Ik vind dat de NS de extra kosten die deze intercity met zich mee brengt niet waar maakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb een tijd A'dam - R'dam in het weekend moeten doen, en wat Viva-amber zegt: heel vaak problemen met die snelle trein. Ze hebben hem niet voor niets een andere naam gegeven.



Als de trein rijdt, en als je aan de ene kant naast het spoor woont en aan de andere kant naast het spoor werkt, lijkt het me goed te doen. Zo niet, dan komt er aan beide kanten al gauw 20 minuten fietsen bij en dan wordt het best veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook anderhalf, soms 2 uur reistijd enkel. Mijn werk was echter zo leuk dat ik het 6 jaar volgehouden heb. Ik ontbeet 's ochtends in de trein en als het zo uitkwam haalde ik lekker sushi of pasta voor de terugreis. Dan had ik lekker gegeten en hoefde thuis heerlijk niets meer.

Ik vond het pas vervelend worden toen ik twee kinderen had en kind twee ziek was en dat bleek niet samen te gaan helaas.

Maar zo'n reistijd kan dus wel!
dank voor jullie reacties! mijn werk in amsterdam is ongeveer 10 a 15 min fietsen vanaf het station. Ik wil/kan niet in amsterdam wonen maar de stad waar ik nu woon daar kan ik ook niet helemaal aarden. Rotterdam ken ik goed, voelt goed, vandaar de overweging.

'voordeel' van waar ik nu woon is dat ik dichtbij het station woon en van deur tot deur ben ik 65 minuten bezig. Dat vind ik goed te doen.

R'dam zou ik ook alleen voor gaan als ik heel dichtbij het station kan wonen
Ik woon in Rotterdam en kom eigenlijk alleen maar in Amsterdam als ik er eens een dagje naar toe ga. Ik vind het wel echt lang duren zeker als het een reis is die je elke dag moet maken. Ook de verbindingen hebben erg vaak vertraging.
Qua wijk in Rotterdam vind ik west wel echt het leukste wonen. Het is op loopafstand naar het station en centrum. Zonder overstappen pak je direct de trein naar Amsterdam.



Je zou ook kunnen kijken voor een woning in Schiedam Centrum vanuit daar heb je ook een directe verbinding naar Amsterdam alleen is Schiedam niet zo'n leuke stad.
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar gedaan. Ik vond het een verademing, daarvoor moest ik een traject via Utrecht naar Adam, met twee keer overstappen. Rdam - Adam zitten ook veel forensen in, das ander volk dan dagjesmensen die naar de Jaarbeurs of RAI gaan. Ik vond het echt prima te doen. Ik moest naar Adam-Sloterdijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en Rotterdam is leuk om te wonen. Wel de juiste buurt uitzoeken. En het de tijd geven, Rotterdam laat zich lastig leuk vinden, maar eenmaal gevonden is het een leukere stad dan Adam. Vind ik dan he.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in 010 en werk in 020, prima te doen!

Ga met het openbaar vervoer, de IC direct doet er 25 minuten over, toppie!

Tuurlijk, het blijft de NS en deze hebben wel eens vertraging...... maar ik ben goed tevreden.

met de auto van zuid 010 naar noord 010 doe je er net zo lang over!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het drie jaar met de trein gedaan, en toen nog bijna een jaar met de auto. Van deur tot deur ongeveer 1,5 uur. Als de trein gewoon op tijd rijdt/er geen files staan. Maar: over twee weken ga ik verhuizen, het wordt mij te veel gereis.



Ik vond in de trein zitten helemaal niet zo erg, maar het kostte me ruim drie uur per dag die ik niet aan iets anders kon besteden, en dat vond ik uiteindelijk wel te veel. Het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk. De meeste mensen vinden dit uiteindelijk te ver, maar er zijn er ook die het jarenlang doen. Reken in elk geval eerlijk uit hoe ver het is, en kijk hoeveel kans op vertragingen er is.

Oh, en kijk even wat het je aan reiskosten gaat geven. Veel werkgevers vergoeden zoiets niet als je zelf verder weg gaat wonen, en de kosten kunnen behoorlijk oplopen. Leuk als je huis iets goedkoper is, maar daar schiet je weinig mee op als je 400 euro in de maand aan benzine kwijt bent.
Sabeintje: 25 minuten? Ns app zegt 41 minuten intercity direct v r'dam nr a'dam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven