Entertainment alle pijlers

Mooiste (Amerikaanse) films vanwege het landschap

30-08-2014 17:04 49 berichten
Wie helpt me aan goede tips voor (Amerikaanse) films die vooral mooi zijn vanwege het landschap. Of het nu een film is die zich in het zuiden, Alaska, de Rocky's of bossen van Pennsylvania afspeelt maakt mij verder niet zo uit.

Genre van de film ook niet (geen horror).

Kan uiteraard ook iets van National Geographic gaan kijken maar een beetje een film met leuke verhaallijn is ook niet verkeerd.
Idd Into the wild
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op zaterdag 30 augustus 2014 17:09 Into the wildIk dacht al dat iemand me voor zou zijn. Prachtige film!
Alle reacties Link kopieren
Alaska: Insomnia



Legends of the fall

Once upon a time in the West

Stand by me

Dancer in the Dark
Super, al heel veel mooie bruikbare tips. Ook veel films die ik al ken maar echt heel lang niet meer gezien heb. Ga eens een leuk lijstje samenstellen en heb zin om de komende herfst/wintertijd lekker eens wat vaker zo'n film op te zetten
Cars
Alles met Charles Bronson
kleine huis op de prairie
Alle reacties Link kopieren
August, Osage County.



Speelt zich grotendeels binnen af maar áls ze buitenkomen is het best mooi!!



Sowieso erg goede film.
Alle reacties Link kopieren
Moet het per se Amerikaans landschap zijn?



Out of Africa en The English Patient

zijn ook prachtige films met mooie landschappen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Nee noem ook maar andere tips met mooie niet-Amerikaanse landschappen maar heb de VS momenteel op nr 1 staan als reisbestemming (al zal het nog wel héél wat jaartjes duren voor dat zal gebeuren) en leek me leuk om een Amerikaans mooie landschappen-pakket aan films te gaan samenstellen. Maar als er Australische of Nieuw-Zeelandse landschappen voorbij gaan komen dan wijzigt mijn vrouw denk ik de reisbestemming. ach ja, ik zwijmel maar even verder.
Series ook goed?

Lost: Hawaii

Breaking Bad: New Mexico

Heartland: Canada (volgens mij Alberta)
Er zijn zoveel Amerikaanse films die het roadtripgevoel heel goed benaderen, maar ben nooit zo goed in titels onthouden. Misschien 'ns rondkijken bij HBO on demand. Hallmark Channel (geen idee of het nog bestaat trouwens) had ook vaak films met goede landschappen en het sfeertje wat je voelt als je in Amerika rondreist.
Alle reacties Link kopieren
Forrest Gump heeft ook een paar prachtige landschappen
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Canada, North West Territories: The Snow Walker



VS, grensgebied Texas - Mexico: The three burials of Melquiades Estrada
Cityslickers is ook leuk! (New Mexico & Colorado)
The last cowboy met Jenny Garth
Wild Hearts, ook 'n ranch film van Hallmark
Thelma and Louise.
Super, al die tips! Morgen achter de laptop maar eens een lijstje gaan samenstellen met what to see!
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 30 augustus 2014 @ 19:28:

Idd Into the wild De soundtrack van Eddy Vedder
Life is short. Eat dessert first.
quote:Starshine schreef op 30 augustus 2014 @ 17:19:

Brokeback mountain



Die film heb ik na de eerste keer nog een keer of wat bekeken alleen al vanwege dat onwijs mooie landschap. Ik wil ook wel een weekje met een camper aan dat meertje staan. Zo mooi. De film is trouwens in Canada opgenomen, maar dat doet er niks aan af.



maylina
Australie : Australia! Echt prachtig ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond als kind Anne of Green Gables prachtig vanwege de landschappen. Maar da´s al een ouwetje en bovendien Canadees

anne of green gables
quote:Mevrouw75 schreef op 30 augustus 2014 @ 17:25:

Once Upon a Time in the WestDeze..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven