Groepstopic: LDVD eerste dagen na de breuk

29-08-2014 14:14 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Los van mijn eigen situatie (ik heb momenteel geen verdriet)...



Lijkt het jullie wat om net zoals de 'zwanger worden topics' een groepstopic aan te maken voor liefdesverdriet? Een iets negatievere sfeer helaas, maar aan de posts op dit forum te zien is het misschien wel handig.



De eerste dagen na een breuk voelt iedereen zich even rot, en toch denkt iedereen de enige op heel de wereld te zijn.



Is het wat om hier (zonder al te ingewikkelde doorlopende verhalen) gewoon de eerste dagen na een breuk gevoelens van je af te schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Goed idee. Hoe werkt een groepstopic?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee!

In zwangerschapstopics staan in de OP alle 'deelnemers' opgelijst en hun situatie wordt schematisch weergegeven.

Dat is hier niet nodig denk ik, want liefdesverdriet is wel iets totaal anders en ik denk dat mensen enkel de eerste vreselijke dagen nood hebben om hun gevoelens van zich af te schrijven.



Het moet eenvoudig zijn, dus geen lange verhalen, maar eventueel iets korts over de breuk, maar belangrijkste van al is denk ik om het verdriet te delen, want daarin kan iedereen die een breuk doormaakt zich in herkennen.



Gedeelde smart is halve smart... of hoe zeggen ze dat?
Alle reacties Link kopieren
Ja, goed plan. Mag je ook meeschrijven als het niet tot een relatie is gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo geen lange verhalen?

Juist als je hart gebroken is wil je er heel veel over praten.

Als ik liefdesverdriet zou hebben zou ik niet gaan schrijven in een topic waar ik niet mag schrijven wat ik viel. Als als dat hele Lappen tekst zouden zijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 29 augustus 2014 @ 16:08:

Hoezo geen lange verhalen?

Juist als je hart gebroken is wil je er heel veel over praten.

Als ik liefdesverdriet zou hebben zou ik niet gaan schrijven in een topic waar ik niet mag schrijven wat ik viel. Als als dat hele Lappen tekst zouden zijn



Haha, ok, ok...

Lange verhalen wel. Maar ik dacht meteen aan verhalen van: hij sms'te dat, en toen antwoordde ik dit en toen liet hij niets meer horen en toen zei hij 'ik hou van je' en nu weet ik het niet meer... gaat hij nu vreemd?

Nee, liefdesverdriet is liefdesverdriet bedoelde ik.

Maar natuurlijk wil je er dan ook wel wat over kwijt.

Je hebt gelijk!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:33Ariel schreef op 29 augustus 2014 @ 16:06:

Ja, goed plan. Mag je ook meeschrijven als het niet tot een relatie is gekomen?Ik stel de regels niet op, maar ik denk van wel
Ik denk dat het niet echt gaat werken. Groepstopics zoals voor zwanger worden/zijn lopen door allerlei kleine berichtjes de gehele dag door. Mensen die even een knuffel nodig hebben en hun verhaal kwijt willen zullen sneller een nieuw topic openen dan mee gaan schrijven. Het gaat, logisch ook, toch deels om de aandacht. En die krijg je echt het meeste met een nieuw topic. Je kunt ze wel naar een groepstopic verwijzen voor het langduriger luchten van het hart. Maar indien de TO daar behoefte aan heeft, gebeurt dat meestal in zo'n topic zelf.
Overigens vind ik wel; niet geschoten, altijd mis . Misschien dat die topics dan sneller doodbloeden en het verder gaat in het verzameltopic.



Gewoon een titel nemen a la : "Alle (gebroken) harten, verzamelèèèn!" .
Alle reacties Link kopieren
Ik zal de aftrap geven met iets van mezelf, maar dat is nu niet meer recent.

De laatste keer dat ik liefdesverdriet had heb ik een keer uren aan een stuk gehuild, tot ik misselijk werd, begon te kokhalzen, hyperventileren, mijn hoofd op barsten stond en ik dacht: mijn lichaam doet nu bijna meer pijn dan mijn geest... rare gedachte en raar gevoel, maar het deed 'deugd' te voelen dat er nog iets anders was dan enkel mijn geest die pijn deed.
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen. Als ik het goed begrijp mag dus iedereen meeschrijven. Is het nu een geval van de eerste begint?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 29 augustus 2014 @ 16:13:

Ik denk dat het niet echt gaat werken. Groepstopics zoals voor zwanger worden/zijn lopen door allerlei kleine berichtjes de gehele dag door. Mensen die even een knuffel nodig hebben en hun verhaal kwijt willen zullen sneller een nieuw topic openen dan mee gaan schrijven. Het gaat, logisch ook, toch deels om de aandacht. En die krijg je echt het meeste met een nieuw topic. Je kunt ze wel naar een groepstopic verwijzen voor het langduriger luchten van het hart. Maar indien de TO daar behoefte aan heeft, gebeurt dat meestal in zo'n topic zelf.



Ja, dat is ook waar wat je zegt.

Ik weet niet goed wat ik hiermee wil, maar het leek me gewoon "fijn" om als je met een gebroken hart zit, te lezen dat je niet de enige bent die dit overkomt en dat die gevoelens zo rot, maar ook zo herkenbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:33Ariel schreef op 29 augustus 2014 @ 16:16:

Goed om te horen. Als ik het goed begrijp mag dus iedereen meeschrijven. Is het nu een geval van de eerste begint?



Ja Ariel, we zullen zien of het werkt. Ik lees mee!



Ik ga de topictitel aanpassen naar: LDVD-topic: de eerste dagen na de breuk

(als zoiets al niet bestaat)
Alle reacties Link kopieren
Zijn we al begonnen?



Bij mij is het nu 10 weken voorbij. Niet mijn keuze. Hij wilde niet meer. Ik ben 33, en had 2,5 jaar een relatie met hem (28) en heb met hem samengewoond in mijn huis, waar ik nu dus weer alleen ben. Dus ja... ik heb heel erg liefdesverdriet. Nog steeds. Het is ook niet minder dan in het begin. Hooguit anders. Er lijken laagjes over het verdriet heen te komen. Maar ik heb nog steeds veel pijn en mis hem gruwelijk. Het lijkt me extra zwaar te vallen omdat ik nog steeds erg verliefd ben, onderhand wel huisjeboompjebeesje had gewild in mn leven en omdat ik het dus absoluut niet zo had willen zien eindigen.



Ik vind het nog steeds geen goed idee, denk ook niet dat het 'beter is zo'. Ik wilde nog steeds dat het anders was en ik zou nog steeds bij elkaar willen komen. LDVD gaat dus nog wel even duren.



Iemand ervaring met de situatie waarin jij helemaal niet achter de breuk stond, en ook later niet? Hoe is de acceptatie dan gekomen en hoe lang duurde dat...?



Ik weet dat de tijdsduur voor iedereen anders is, maar ik heb strohalmen nodig om me aan vast te klampen. Komt acceptatie überhaupt ooit, in zo'n situatie?



Of zijn deze vragen hier niet aan de orde omdat dit het LDVD topic is en niet voor mensen die eroverheen zijn? In dat geval sorry...



Voor mijn medeLDVDers... sterkte. Het is vreselijk. En ik geloof het momenteel ook niet, maar het schijnt echt goed te komen...
Alle reacties Link kopieren
Brabarba: Allereerst een dikke knuffel! LDVD doet ontzettend veel pijn.



Maar inderdaad: Het komt echt goed! Ik praat uit ervaring. Een aantal jaar geleden heb ik ontzettend liefdesverdriet gehad en dacht ook dat het nooit meer goed zou komen. Maar dat kwam het wel!



Inmiddels ben ik na 2 jaar vrijgezel geweest te zijn heel gelukkig met iemand anders. Gelukkiger zelfs!



Het klinkt cliché, maar het is echt waar: Tijd heelt alle wonden...
Alle reacties Link kopieren
We schrijven ook over liefdesverdriet in het topic "ex met rust laten". Maar hier kan natuurlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
En brabara, ik herken het helemaal! Ook 10 weken uit, en hij had na 2 weken een nieuwe vriendin. Ook ik mis hem nog steeds, en mis ons leventje samen. Als je wil kun je mijn verhaal en dat van anderen lezen op dat andere topic.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de bemoedigende woorden... Ik denk dat ik het er extra moeilijk mee heb omdat ik A. vind dat de schuld bij mij ligt en B. ik 33 ben en mijn leven anders voorgesteld had. Met hem dacht ik echt 'wat er ook gebeurt, wij gaan niet uit elkaar'.



Ik ben ook nog steeds erg verliefd, maakt het ook niet makkelijker. Het is ook gewoon een hele leuke en bijzondere jongen (zonder hem op te hemelen omdat ik nu het uit is alles perfectioneer, echt).



Gaat dit topic nog door of verhuizen we naar het 'ex met rust laten'? Ex met rust laten lukt wel. Ik wil niets van hem zien of horen, ook niet van zijn vrienden. Maar sociale media... die zijn ook voor mij erg tricky...
Alle reacties Link kopieren
Om niet iedere keer terug te zoeken, misschien leuk/handig om in OP namen, leeftijden en vanaf wanneer het uit is te zetten?

Bv:

1. Liekeroem, 26 jr, uit sinds mei 2014 enz..?
Alle reacties Link kopieren
Reden van de breuk etc..

Ik ben wel heel erg benieuwd naar iedereen z'n verhaal
Alle reacties Link kopieren
quote:liekeroem schreef op 29 augustus 2014 @ 21:39:

Om niet iedere keer terug te zoeken, misschien leuk/handig om in OP namen, leeftijden en vanaf wanneer het uit is te zetten?

Bv:

1. Liekeroem, 26 jr, uit sinds mei 2014 enz..?Hoe doen we dat?
Alle reacties Link kopieren
Brabarba... heel herkenbaar allemaal.

Ik ken de pijn.



Ik hoop echt echt echt dat het voor iedereen mogelijk is wat Pollewop75 zegt... dat je na 2 jaar weer een andere relatie kan hebben die NOG beter is.



Hoop doet leven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven