flashbacks na een scheiding

09-08-2014 18:34 2155 berichten
Een maand of zeven geleden ben ik vrij plotsklaps gescheiden. Een maand lang wilde mijn ex nadenken, nadat ik er achter kwam dat hij stiekem contact had met de vrouw met wie hij nu een relatie heeft. Na deze maand van nadenken - en verder een heel harmonieuze relatie van bijna twaalf jaar - was ik ineens alleen.



De afgelopen maanden stond ik volkomen in de survivalstand. Omdat het zo snel ging, denk ik, heb ik niet echt gerouwd. Mijn ex ging 'gewoon' weg bij onze dochter en mij en omdat het zo makkelijk leek te gaan, voor hem, durfde ik mijn enorme verdriet om dit verlies niet echt toe te laten. Ik duwde herinneringen snel weg, genoeg andere rottigheid om mee te dealen.



En nu, na zeven maanden, terwijl de ergste pijn nu wel weg zou moeten zijn, word ik echt gekweld door flashbacks van mijn huwelijk. Random herinneringen lijken het. Doorlopende beelden van twaalf jaar erg gelukkig zijn. Er zit geen enkele logica in, het is een caleidoscoop van plaatjes, filmpjes, woorden, momenten....



Zijn er mensen die dit herkennen? Dat je iemand zo verschrikkelijk mist door de beelden die je de hele dag door je onderbewuste gepresenteerd krijgt?



Ik wil mijn ex niet terug, ik heb vrede met het scheiden op zich maar word helemaal dol van de ongewenste trip down memory lane die ik continu maak.

Gisteren was het zo erg dat ik hem bijna belde. Om zijn stem even te horen, terwijl ik zelfs nooit gevraagd heb of hij het nog eens met me wilde proberen toen hij de scheiding aankondigde. Na meer dan een half jaar zou de ergste pijn toch weg moeten zijn zou je zeggen.



Vanzelfsprekend ben ik niet de enige die dit ervaart. Neem ik aan.

Hoe lang duurde dit bij jou?

Wat deed je er mee of misschien tegen?

Ik word er soms bijna fysiek onpasselijk van, kennen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Een hardwerkende, schietende, humorvolle en retesterke kanjer ben je!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk zo'n vriend. Die snapt het. Ze zijn er hoor, ik heb er ook een. Kwam vorige week aanzetten met een doos oud glas. Heb ik buiten op mijn plaatsje keihard kapot mogen gooien.



Koester ze, deze vrienden. Heel veel sterkte!
Ik denk ook dat je steeds sneller en hoger opveert. Maar ik durfde niet voor jou te denken. Maar weet je. Ik lees jou al zolang. Je bent een geweldig (sterk) mens. Echt waar! Je komt hieruit. Gaat misschien zelfs over een tijd zien dat er ook voordelen zijn aan het leven zonder hem.... Twijfel niet aan je veerkracht. Veer mee en je bent des te sneller op de been!
Jullie zijn fantastisch.



Het is rustiger hier nu.

Ik heb geweldig gezelschap dat ook echt van me houdt. Schieten kan ik voor geen meter maar ik was buiten, ik heb gelachen omdat ik niet door alleen mijn rechteroog kan kijken om te richten en mijn vriend heeft raak geschoten op een paar voorwerpen terwijl ik op de trampoline lag aan te moedigen.



Een betere dag dan gisteren en dat is 1000% winst.
Bresant, dank je wel voor je lieve post.....

Moeilijk, ook voor jou.

Scheiden sucks big time.



Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen dat je een betere dag hebt gehad!

En heerlijk dat je zulke goede vrienden hebt
Life is far too important a thing ever to talk seriously about
Alle reacties Link kopieren
Annie, get your gun!!



Ben blij voor je.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Eleonora schreef op 30 augustus 2014 @ 18:35:

Jullie zijn fantastisch.



Het is rustiger hier nu.

Ik heb geweldig gezelschap dat ook echt van me houdt. Schieten kan ik voor geen meter maar ik was buiten, ik heb gelachen omdat ik niet door alleen mijn rechteroog kan kijken om te richten en mijn vriend heeft raak geschoten op een paar voorwerpen terwijl ik op de trampoline lag aan te moedigen.



Een betere dag dan gisteren en dat is 1000% winst.



Wat fijn! Het is je zo gegund Leo.

Ik hoop dat er steeds meer goede momenten komen.
Alle reacties Link kopieren
Oh lieve Lé! Wat fijn om te horen dat je beste vriend voor de deur stond! En dat schíeten! Ik zie het helemaal voor me...



Hou dit soort momenten vast meis, daar word je blij van, of niet?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
wat fijn zo'n vriend Leo, iemand waarbij je geen masker op hoeft te houden, maar die er gewoon voor je is!



I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Even een berichtje aan je omdat ik aan je denk. Veel meer heb ik niet te zeggen; als je vriend weggaat, houd jezelf dan goed vast. En je meisje komt dan ook weer terug? En zo doe je het dag na dag. Sterkte, Eleonora.
Goedemorgen lieve vrouwen,



Het weekend is voorbij, kind weer thuis en gisteravond kreeg ik een gastrol, (voor één dag maar toch.....) aangeboden in een serie. Morgen filmen. Ga ik doen dus. Mijn vriend blijft op mijn dochter passen.



Erg fijn, weer een dagje filmen. Dat is een paar maanden terug, de laatste keer. Donderdag naar België voor een nieuw project, dus ik heb het warempel 'druk' deze week.



De put van afgelopen week was diep. Vrijdag was echt een dieptepunt. Nu gaat het weer even beter.

Beetje.
quote:Eleonora schreef op maandag 01 september 2014 08:44 Goedemorgen lieve vrouwen,



Het weekend is voorbij, kind weer thuis en gisteravond kreeg ik een gastrol, (voor één dag maar toch.....) aangeboden in een serie. Morgen filmen. Ga ik doen dus. Mijn vriend blijft op mijn dochter passen.



Erg fijn, weer een dagje filmen. Dat is een paar maanden terug, de laatste keer. Donderdag naar België voor een nieuw project, dus ik heb het warempel 'druk' deze week.



De put van afgelopen week was diep. Vrijdag was echt een dieptepunt. Nu gaat het weer even beter.

Beetje. Wat heerlijk om dit te lezen, lieve Leo! En zo zie je dat er altijd wel weer ergens een lichtpuntje komt. Denk daar aan terug, als de put weer eens in beeld komt!
Leo, dat dagje filmen zal je goed doen, Hier schijnt de zon, bij jou vast ook.
Alle reacties Link kopieren
Kijk...en zo zijn er in die paar dagen toch een paar hele fijne lichtpunten geweest. En deze lichtpunten zullen alleen maar meer worden, wedden?

Stapje voor stapje..
Alle reacties Link kopieren
Beetje is voor nu goed genoeg, Leo. Het zullen steeds meer beetjes worden, dat zul je zien.

Fijn zo'n drukke week, even je gedachten ergens anders op richten. Beetje bij beetje kom je er wel.

Alle reacties Link kopieren
Door de opmerking van Meds en het visualiseren van jou met de schietschijfjes zit ik te grijnzen op mijn werk. Leuk, een gastrol! Goed dat je het doet, ben je er weer even uit.



Veel succes deze week met de drukte. En ik hoop dat de hond zich even koest houdt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, weer filmen. Nu ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig over welke serie het gaat.



Het gaat met kleine stapjes en schrik niet als je weer wat stapjes terug moet zetten, dat hoort er ook bij, jammer genoeg.
Life is short. Eat dessert first.
tof wijf, mooi dat je je wat beter voelt. Het is een langzame weg omhoog met heel veel rare kronkels en onverwachte dalen, maar omhoog ga je zeker. Veel plezier morgen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even een groet aan je.

Fijn dat het ietsje beter gaat, iedere dag 'iets beter' is er één.

Veel plezier morgen; mooi dat dit nu op je pad komt!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Fijn Leo, die lichtpuntjes. Ze zullen vast groeien en als je het drukker hebt kun je ook je gedachten weer op iets heel anders, gezelligers, richten. Dat zal vast ook helpen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Leo! Hoop dat je een boel plezier hebt vandaag! Kun je ook lekker je gedachten even verzetten. (ben ook wel nieuwsgierig voor welke serie het dan is.. )
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Jeuk.

van BNN-Vara.



Ben nu aan het werk.



Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen dat 't weer een klein beetje beter met je gaat.



Leuk dat je aan 't werk bent, ga uiteraard tzt kijken! Benieuwd of ik je nu nog herken na je transformatie.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ha Leo,



Jeuk is leuk!!!



Vele lichtpuntjes maken ook een grote straal. Merk ze op en zie hoe ze groeien.
Everything you see I owe to spaghetti!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven