Zwanger worden na een miskraam jan/feb 2014

30-01-2014 20:29 3406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een spannende tijd, zwanger worden en zwanger blijven. Na die eerste positieve test durf je het bijna niet te geloven, is het echt http://forum.viva.nl/temp ... bar/toolbar-sprite.gifzo? En dan (na misschien nog meer testen) en een menstruatie die uitblijft... dan moet het wel zo zijn. Zwanger! Maar ook het eerste trimester is spannend genoeg. Heb je wel kwaaltjes, of nemen ze af, bloedverlies en krampen. Het kan van alles betekenen en het lijkt een eeuwigheid te duren tot de eerste echo. Maar dan, opeens blijkt dat je voorgevoel misschien wel klopte; het zit niet goed en je krijgt een miskraam.



Dit is wat mij is overkomen, en als ik op het forum lees zijn er zoveel meer vrouwen die helaas een miskraam krijgen. Gelukkig gaat het veel vaker goed dan fout. Maar onbevangen een eventuele volgende zwangerschap ingaan lukt niet.



Ik zou het fijn vinden om hier met meiden te schrijven die (onlangs) een miskraam hebben gehad en er weer voor gaan begin 2014. Niet om hier een verdrietig topic van te maken, maar juist om samen uit te kijken naar een volgende zwangerschap die wél goed zal gaan.



Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.






NaamLeeftijdOvulatieNODKindjeOpmerkingeneyeswithlove28? afw.? afw. 1ste Poppy8429 - 39Begin januari miskraamFrekemama17 april miskraamKaatje19882609-1123-111e kindjemk rond 21 april Fall201331 ? ? 1emk dec 5w3d mk mei 5w Jippie23beide 34?nod 26 november 1emiskraam in februari Weekend25&2925-042eherstellen na curretage!vk23131&3116 oktober30 oktober1eMA feb 14 en MA jul 14. Zwanger! Lotus8726&3016 mei23-051eMiskraam Januari, Vroege miskraam Maart, Vroege miskraam augustus. Doorverwijzing fertiliteitsonderzoek. Zwanger! Lisch23&2625-0211-032eCestlavietje2719-0302-041eZwanger! Nina88828 laatste menstruatie 5 juni 1eZWANGER! 5e ronde na mk begin februari en vroege mk begin meiMuca8132&3716-23-31eZwanger! Meis29Zwanger! Poppie002238-27 juni2eZwanger! 5 maanden na miskraam, ronde 3loetje8429& 3217-25 maart1e kindjeZwanger! maybe-baby26&2823-0306-041e kindje Zwanger! Buuv.Betty3416-631-6 1e kindjeZwanger! 5 maanden na miskraam in feb. bb1431&3215 sept29 sept 1ste Zwanger! 7,5 mnd na MKjaimesblond36 en 34? Rond 28 april 1stemiskraam 26-03Beloved862724-0307-041eZwanger!!! 3 maand na vroege miskraam van 5,5 week (1e echo 29 april!)Lola8924 & 261e KindjeZwanger! Kiki1987 26 & 26 Laatste menstruatie 29 maart2e ronde na miskraam Zwanger! Twinklinstar 26&29 rond 10-17 juni 23 juni?1eNa MMM en 2mk

Zwanger!

Termijnecho 15-8 . Mila81 3327 mei 1e kindje ZWANGER 1e menstruatie na miskraam was 31 maart Doornroosje 28 & 361e kindjeZwanger! (2 maand na miskraam zwanger geworden) Suppio29 & 25 3 aug 17 aug 1e kindje Zwanger! Mylove 198827 en 25 15/16/07 02/08 2eZwanger!!





De tabel is vol! Meeschrijven mag altijd!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:51
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik kan er helaas ook over meepraten. In februari dolgelukkig met een positivie test, ongeloofwaardig ook nog wel een beetje. En dan verlies je wat bloed, verloskundige bellen maar het kwam vaker voor. Nog niet helemaal gerust maar oke. Tot het een week later weer gebeurde. In april is het mis gegaan, het gebeurd vaak idd maar je gunt het niemand. Deze week had ik een positieve test. Superblij maar ook heel eng
Capre Diem
voor Lotus!

En ook voor weekend hopelijk is het toch niet je menstruatie
Welkom Andrea. En gefeliciteerd met je positieve test!
@weekend, wat jammer! Dat klinkt helaas niet zo belovend..

@lotus, hoop dat jullie ondanks je weinig tijd nog gebruik kunnen maken van je vruchtbare dagen.

Spannend hoor naar het ziekenhuis, ik hoop echt voor julllie het dat allemaal helpt!



@poppie, heel blij met mijn jurk! We gaan 24 oktober trouwen. Nu deze week daar veel mee bezig geweest, gister en vandaag proef make-up, vandaag met mijn zus naar de stad voor kleding voor haar voor de bruiloft, zo leuk dat het dan voor je eigen bruiloft is!



Vind t best spannend, afgelopen keer begon mijn menstruatie op dag 29 met roze afscheiding en zette t dag 30 door. Dus weet ff niet of ik van dag 28 of 29 uit moet gaan wanneer mijn nod is dus ik zie t na t weekend wel..
Buuv & poppie, gefeliciteerd met de goede combinatietesten!



Gutsie, vervelend van je dochter zeg! Krijgt ze wel iets van laxantia om de ontlasting soepel te houden?



Loetje, fijn dat alles goed is! En wat ben je al een eind op weg, je kindje is al levensvatbaar!! Weer een grens voorbij!



Kiki, hoe is het met je? Gaan jullie maandag ook weer samen naar het Erasmus? Hoop zo dat het uiteindelijk allemaal relatief meevalt en dat het 'makkelijk' verholpen kan worden!!



Mylove, jeeeej, wat fijn, een goede echo!!!



Bb, fijn dat je nu eindelijk weer voor het echie kan gaan!! nu aan de clomid toch?



Lotus het is altijd confronterend!! Hopelijk mogen jullie je nu echt snel aansluiten!!! Kan me goed voorstellen dat je ff een dip hebt, soms moet je die ook gewoon even toelaten en even lekker flink balen! Het is niet niks waar je allemaal doorheen gaat/ben gegaan!

Fijn dat je al sneller bij de gyn terecht kan! Hopelijk vinden ze iets waar ze wat mee kunnen!



Jaimes, succes op de wachtbank! Wat handig dat je je ovulatie zo goed voelt!



Weekend, ik duim nog even door hoor!!! Hopelijk is het toch een goed voorteken!



Gutsie/jppi... Alles nog rustig? Duimen draaien volop hoor!



Andrea, gefeliciteerd met je positieve test! spannende tijd he!



Hier niet zoveel nieuws...

Moeheid lijkt iets minder te worden, maar na een lange reeks werken nog wel flink uitgeput!

Buik is flink aan het uitzetten, kan binnenkort echt m'n eigen broeken niet meer aan.. Heb gelukkig al wat positiekleding ingeslagen!
@lotus, dat lijkt me ook heel moeilijk! Het zal even slikken geweest zijn..

@gefeliciteerd andrea!



@ poppie, hij mag hem nog niet zien nee. Pas als hij me op komt halen bij mijn ouders



Is tot nu toe rustig. Maar weet ook niet zo goed wanneer me ik vanuit moet gaan wanneer me nod is. Ga maar uit van maandag, dan zit ik op 30 dgn.

Vorige keer had ik een dag van te voren al roze afscheiding en krampen, nu nog niks. Alleen net een piep klein beetje licht bruine afscheiding in inlegkruisje.

We gaan morgen samen op pad en maandag weer werken en sporten dus dan in ieder geval genoeg afleiding ( maar denk er de hele tijd aan hoor.. kan de tijd wel vooruit kijken..)



@twinklestar, leuk hoor positiekleding en dat je buik gaat groeien, dan wordt het echt allemaal he. Geniet er lekker van!



@weekend, hoop niet voor je dat het doorzet.. maar t klinkt niet zo belovend helaas..
Ben toch weer bang dat ik weer ongsteld ga worden..

Gek he, in februari dat ik zwanger was en daarna een miskraam kreeg, weet je gerust wel dat je geluk hebt als je binnen 3 mnd weer zwanger ben.

Maar op een gegeven moment denk je wel weer van nou zal t nu weer raak zijn..

Merk dat ik er wel ff klaar mee ben om te temperaturen, eisprong enzo..

Maar goed, misschien is t niet zo en zegt dit niks..
Alle reacties Link kopieren
@ iedereen Thanx allemaal voor jullie reacties.. hebben het vandaag eerste vrienden verteld. Het moet nog wel landen, ik geloof het zelf nog niet erg. Aangezien ik al een beetje dikker word ben ik bang dat ik het niet heel lang verborgen kan houden dus dan toch maar al snel vertellen. Volgende echo is 18 sept dus dat duurt nog bijna 3 weken.

@ weekend hoe is het? Heeft het nog doorgezet of toch niet? ik duim voor je en hoop van niet!

@ jippie hoe is het met jou? Nog steeds in spanning? Of toch al ongesteld geworden? Ik duim ook voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik heb jullie weer erg verwaarloosd tijdens mijn menstruatie. Ik heb wel elke dag meegelezen hoor, alleen niet gereageerd. Dus ik zal nu weer even terug lezen en op iedereen reageren¡K

Dank jullie wel overigens voor alle lieve reacties toen in ongesteld geworden was ļ



Nina, jammer dat je meer afstand gaat nemen. Vond je altijd erg gezellig hier! Maar ik kan het wel begrijpen hoor. En je hebt de magische grens bereikt! Super joh!



Jaimes, hopelijk deze ronde raak!



Weekend, ik kan me voorstellen dat je een dip hebt/had! Vervelend als vrienden ook voor een kindje gaan. Ik ben zelf ook steeds bang dat het anderen eerder gaat lukken. Vervelend zeg, dat je bruine afscheiding en krampen hebt. Hopelijk zet het niet door!



Twinklin, wat fijn dat de uitslagen van de combitest goed waren! Nu lekker gaan genieten!



Gutsie, vervelend van je dochtertje. Hopelijk gaat het nu beter met haar en hoeft het niet nog een keer te gebeuren. Je loopt tegen je NOD aan zeker? Voel je al iets?



Poppie, ook voor jou blij dat de nekplooimeting goed was. Nu nog even de uitslag afwachten en dan gaan genieten!



Mylove, wat fijn dat de echo goed was!



Suppio, hoe gaat het met je? Bevat je al een beetje dat je zwanger bent?



Buuv, wat goed. Ook een goede combitest! Ik kan me voorstellen dat het extra spannend was voor je!



Jppi, spannend hoor! Hopelijk deze ronde een positieve test! En de eerste periode is alcohol nog geen heel groot probleem hoor. Vriendin van mij wist niet dat ze zwanger was en had aardig wat gedronken vlak voor haar test. Dit ook bij de ha nagevraagd en die gaf aan dat het niet heel erg was. Het is niet wenselijk, maar ook niet erg.

Wat leuk trouwens, de echte trouwvoorbereidingen als in jurk en make-up!



Loetje, wat fijn dat het goed gaat! En 26 weken alweer, dan is het gewoon al levensvatbaar!



Lotus, ik herken het opgejaagde gevoel! Heel erg vervelend. Ik gun het iedereen ook van harte, maar wil het zo vervelend dat het bij ons nog niet lukt¡K Wel fijn dat je snel naar het ziekenhuis kan. Hopelijk komt er iets uit.



Andrea, wat fijn dat je een positieve tijd in handen hebt! Ik heb ook in april een miskraam gehad, maar helaas nog geen positieve test in handen gehad nadien!



Kiki, hoe gaat het nu met je? Het is bijna maandag, dus bijna meer duidelijkheid. Ik weet zeker dat jij, wat er ook gebeurt, een geweldige moeder gaat worden!



Hier weer in mijn vruchtbare periode. Dus mijn vriend zei nadat we het gezellig hadden gemaakt ¡¥zo nu moeten we overmorgen weer¡¦. Maar heb dat afgekapt, heb hem gezegd dat ik deze ronde gezelligheid wil als we daar zin in hebben en niet omdat het moet. Ik ben het MOETEN zo onwijs beu! Het komt wanneer de tijd daar rijp voor is!
@mylove, tot nu toe nog niet. Zit nog steeds in spanning en kan de tijd wel vooruit kijken

Nu gaat t gelukkig wel weer. Morgen gaan we samen n dagje naar Drenthe, even afleiding.

Had vanmiddag ff n dip..

Spannend dat jullie t nu aan iedereen vertellen.
Vanmiddag trouwens n test gedaan terwijl ik mezelf zo had voorgenomen dat niet te doen.. baal baal dat ik dat gedaan heb.. test was trouwens negatief..
Had net ook bij afvegen n klein beetje roze erop zitten dus dat voorspelt niet veel goeds.. Helaas..
Alle reacties Link kopieren
Balen Jppi, hopelijk zet het niet door! Moeilijk hè, om niets te testen... Ik kan mezelf ook meestal niet bedwingen!
Alle reacties Link kopieren
Hier is het flink doorgezet dus balen ga nu slapen druk weekend helaas. Maandag kom ik weer uitgebreider
Alle reacties Link kopieren
Weekend dat is flink balen ja!
Weekend !!

Balen weer! Hopelijk leidt je drukke weekend je wel iets af..



Jppi, iets roze zegt niet altijd dat het fout is..

Hopelijk geld dat bij jou ook en heb je over een paar dagen een positieve test!



Kaatje, fijne dagen, maak het gezellig



Mylove, gek he als je het uitspreekt naar anderen. Het wordt er zo echt van!

Geniet er maar lekker van!
Alle reacties Link kopieren
Dag Dames,



Ik zit zo een beetje in het zelfde schuitje als Jppi denk ik... ( zeggen jullie dat ook zo in Nederland?? :-))



Normaal gisteren regels moeten krijgen dus vanmorgen een testje gedaan, negatief natuurlijk en vanmiddag een veegje bloedverlies, zo begon het vorige keer helaas ook. Wat baal ik toch weer, ben te verwend geweest bij mijn vorige zwangerschappen dan was het zo snel raak...:-( Soms heb ik zin om er gewoon mee te stoppen en het bij 2 kindjes te houden



@twinklin en Kaatje: mijn mijn dochtertje gaat alles ok, het is stabiel, ze krijgt inderdaad laxativa, 2 zakjes movicol per dag hopelijk is dat voldoende



@weekend : is toch zo een k*t gevoel he, ik ervaar het momenteel ook weer...balen



@kiki: hoe gaat het met jou?
Bij mij is nog steeds niks aan de hand.. Had vanmorgen wat krampen maar nog niks en nu ook nergens last van. Gelukkig morgen werken en dan is t dag 30. Zal je net zien dat ik nu n cyclus heb van 32 dgn..

Zit nog lekker in spanning..
Alle reacties Link kopieren
@weekend: jeetje, wat balen zeg, dikke knuffel.



@jppi: spannend, hopelijk goed nieuws! Wanneer ga je evt. testen?



@gutsie: balen meid..



@kaatje: succes deze ronde!



@twinklin: fijn dat het goed gaat! Klopt inderdaad, zit nu weer aan de Clomid.



@hier: zaterdag begonnen met Clomid (medicatie om een eisprong op te wekken). Vandaag over een week moet ik naar het zkh voor een echo om te kijken of er een eitje rijpt. Ik hoop zo dat we weer voor een goede ronde gaan!
nou helaas.. had echt goede hoop maar op dag 30 bedenkt me lichaam om ongesteld te worden. Had al een beetje krampen maar tot een half uur terug nog geen rood dus dan blijf je hopen.

Maar net naar de wc geweest en een beetje rood/roze bij afvegen dus dat betekent maar 1 ding..

voel me wel ff verdietig maar probeer het niet de overhand te laten krijgen.

Merk wel dat ik er ff klaar mee ben om zwanger proberen te worden, temperaturen, kinderverjaardag.

Maar goed nu kunnen we samen lekker duiken in mexico en cocktails drinken in de swimup bar. Ook leuk
Alle reacties Link kopieren
Wat balen jippie 😞 heb nu ook dat gevoel hoor, nu dik een half jaar bezig en nog niks 😞



Gutsie van jou ook vervelend zeg 😞 helaas ook hetzelfde verhaal.



Bb14 spannend hopelijk rijpt er een mooi eitje!



Hopelijk volgende maand 3 mooie positieve testen ( of meer) want ik word een beetje hopeloos. Denk dat ik deze maand even geen ovulatie testen doe, en me even lekker op t sporten ga richten en op gezond eten / beetje afvallen. Want word langzaam steeds iets dikker en ben m'n vorige zwangerschap 20 kilo aangekomen... Dus als ik nu zwanger word dan word ik Huge 😰



Ik was voor m'n eerste zwangerschap dun, maat 34 tot 25 weken zag je niet dat ik zwanger was, daarna groeide ik echt erg. Nu ben ik nog 10 kilo dikker dan ik voor m'n zwangerschap was ( maat 38) en als ik nu zoiets weer zo krijgen ben ik zometeen maat 42 😞 niet dat het erg is maar ik ben vrij klein dus word dan echt een bolletje.



Dus ga lekker proberen elke dag even te rennen, niet meer snoepen want ook n collega zei al val je 2/3 kilo af je heb gelijk meer kans zwanger te worden. Want ik heb voornamelijk buik vet.
Voel me wel ff verdrietig terwijl ik zo had gehoopt dat het me niet zo zou raken als ik wel weer ongesteld zou worden.

Ik denk dat ik ook ff stop met temperaturen enzo, ben er helemaal klaar mee..

Het voelt nog niet zo in me hart dat ik straks lekker kan duiken en cocktails drinken..

De wens is bij beide zo aanwezig en voelde me gisteravond nog helemaal opgewekt en vanmorgen vroeg omdat er nog niks aan de hand was.

had ik zelf al helemaal bedacht dat als het zo zou zijn, we met de bruiloft aan familie konden vertellen maar nu niet dus..

De zon schijnt buiten maar ff niet in me hart nu..
Alle reacties Link kopieren
@jppi: ach, wat verdrietig weer.. Het duurt nu al een hele tijd hè. Hopelijk wordt dat snel minder en kun je toch weer gaan genieten aan de gedachte van duiken en cocktails. Wanneer gaan jullie ook alweer trouwen? Misschien goed (zoals je zelf ook al aangeeft) even een maandje of wat iets minder te focussen. Je bruiloft is maar één dag en het zou zo zonde zijn als je daar niet ten volle van kunt genieten!



@weekend: knap dat je in beweging bent! Sporten en gezond eten is altijd goed en als je wat te zwaar bent kan afvallen idd nooit kwaad. Hier ook altijd erg bezig met gezond leven. Daar voel ik me gewoon fijner bij.
@bb14, t is wel ff verdrietig maar goed we blijven hoop houden. We gaan in oktober trouwen en ga me daar nu ff op richten. Ik ben er zo klaar mee om proberen zwanger te raken. Nu groeit ook de angst dat het niet meer zal lukken en daarmee mijn droom om mama te worden, eigen kindje vast te houden dat dat niet gaat lukken.

Kreeg net ook de vraag van me zus over een avond oppassen in oktober, nou die heeft even pech gehad.. Daar heb ik nu ff geen zin in om over na te denken..

Had deze maand ook geen duidelijke eisprong via het temperaturen, wel met ovulatie-test.

We gaan gewoon weer sexen als we daar zin in hebben en niet alleen maar speciaal wanneer me eisprong is.

hadden gelukkig ook gewoon nog spontane sex hoor maar ook meer in de week van me eisprong.

Nu ff lekker richten op bruiloft, vakantie en samen duiken en cocktails drinken..



@weekend, goed hoor! Hoop dat allemaal helpt voor je en voor je eigen gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Wilde jullie nog even laten weten dat mijn combinatietest goed was! Nekplooimeting was 1,44 mm dus dat is meer dan perfect! Verder lag hij/zij weer lekker druk te spartelen. Even gauw wat checks gedaan, zoals het maagje en het hoofd en hersenen. Dat zag er allemaal goed uit! 2 armen en 2 benen, compleet met handjes en voetjes. Ruggengraat was ook goed. Ze nam er echt uitgebreid de tijd voor! Dat was wel heel erg fijn! Ben zo opgelucht nu :-) Nu zijn we nieuwsgierig naar het geslacht!



Volgens mij was ik uit 'onze' ronde zwangeren de laatste met de combi test! Fijn dat het voor iedereen goed was!



@jppie wat balen zeg! Lekker van je bruiloft en huwelijksreis gaan genieten! Dat is zo bijzonder allemaal en het is zonde als je dat met je verdriet laat overschaduwen! Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik toen niet zwanger was! We hebben een topfeest gehad en een super honeymoon. We hebben nergens aan gedacht behalve onszelf en dat was heerlijk! Had niet anders gewild. Toch snap ik dat je wens zo groot is



@kaatje bedankt voor je lieve woorden! Hopelijk is het deze ronde raak voor jullie!



@weekend en gutsie alweer op naar een nieuwe ronde.. Hopelijk ook voor jullie meer geluk deze ronde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven