Lijf & Lijn alle pijlers

advies gevraagd

28-08-2014 21:53 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi sporters onder ons.



Ik wil graag aan jullie vragen of jullie mij willen helpen met een schema voor fitness.



Even de situatie in het kort:



4 maanden terug bevallen, en moet nu nog 15 kilo kwijt.

Ik ben gestart met Cambridge, helaas na dag drie besloten dat dit niet voor mij werkt, ik vond het vies, voelde mij slap, hoofdpijn,gewoon helemaal niet lekker.

Zwak misschien, maar ik kon niet verder.



Ik dacht daar ook bij van maar ik heb het eigenlijk helemaal nog niet met sporten en normaal eten geprobeerd...ik dacht laat ik eens wat minder eten, en koolhydraten schrappen.

En nu ben ik in 1 week tijd 4 kilo afgevallen!.



Ik at gemiddeld dit per dag:



o: 2 boterhammen (koolhydraten verlagend) met 30+ kaas.

M:stuk fruit

a:vlees, vis en dan alleen met groente.



Nu sport ik 3x per week...



Ik wil graag weten welk schema kan iemand die zwangerschaps kilo's kwijt moet, weinig eet, en drie keer in de week sport het beste aanhouden, zonder dat er spieren ''opgegeten'' worden.
tja je kan niet in 1 week 4 kilo vet zijn af gevallen dus ik zou dit niet zien als een succesje.



Wat ik niet begrijp is dat het toch niet zo lastig te snappen is dat als je zeg 200 kcal onder wat je normaal eet (als dat te veel is en dat is het meestal als je echt te zwaar bent) en per dag gemiddeld 350kcal verbrandt (en ook dat is zo veel niet), je zal af vallen als een gek. Niet zo vlot natuurlijk als helemaal niks eten, maar daar beschadig je je lijf zo mee dat dat geen realistische optie is.



Kijk gewoon naar wat je gemiddeld eet (at, niet je huidig schema), reken de calorieën uit, bepaal wat je minimaal nodig hebt (op internet te berekenen) en ga dan iets minder eten (een koek minder of zo per 2 dagen is al 250 kcal per dag minder) en ga drie/vier keer per week een uur stevig fietsen minstens 20 km/uur dan verbrand je per dag minstens 500 kcal extra en dan val je af als resultaat.
Alle reacties Link kopieren
's Nachts wil je niet eten terwijl je tot 7u werkt? Dat is belachelijk.



Vier kilo in een week afvallen kan niet, dat is gewoon water. Je eet veel en veel te weinig en je sport er ook nog eens bij.



Ik zou al eens beginnen met normaal te eten.
Life is short. Eat dessert first.
Ik heb nu buikgriep en ben in 3 dgn 3kg kwijt geraakt. Ik eet niets en verlies alleen maar vocht. Whohoe 3kg!



Klinkt ook belachelijk toch als ik hier blij mee zou zijn? Klopt, weet je waarom, omdat het niet gezond is..



Net als wat jij doet, te weinig eten is ongezond. Sterker nog, ik geloof dat het op termijn alleen maar gewichtstoename in de hand werkt.. Jojo-en
Wauw Pantoffeldier!

Ga zo doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr





(grapje natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Dit al beter:



13:00 twee boterhammen kaas



18:00 portie vis met wortels



19:00 schaaltje besjes



En nu twee roggebroodjes met kaas.



Zo kom ik wel aan de calorieën toch?
quote:wiegoeddoet26 schreef op 30 augustus 2014 @ 23:32:

Dit al beter:



13:00 twee boterhammen kaas



18:00 portie vis met wortels



19:00 schaaltje besjes



En nu twee roggebroodjes met kaas.



Zo kom ik wel aan de calorieën toch?

Nee natuurlijk niet.

Je weet toch wel hoeveel je nodig hebt?

Je eet er nu, als ik uitga van normale porties nog geen 900. En daarbij veel te weinig proteine, vetten en producten die mineralen / vitamines leveren. Ik hoop maar dat je geen borstvoeding geeft en dat je gestopt bent met sporten want dit kan echt niet.



Voeg aardappelen toe aan je diner, of rijst of pasta of andere granen.

Eet fruit, minimaal twee stuks

Drink zuivel zoals karnemelk, yoghurt, kwark etc.

Eet noten

Eet gedroogd fruit

Bak in olijfolie of roomboter, smeer ook roomboter op je brood

Eet meer volkoren brood

Eet meer groenten





Is er een papa in je huis zodat er opvang is wanneer je instort?

Is er een papa die wel enigszins verstand heeft van goede voeding zodat je kind niks te kort komt als het groter wordt?
At je wel gezond voor je zwanger werd?
Ik begrijp niet dat je met zo weinig eten de dag(/nacht) door kunt komen.

Verder vraag ik me af hoeveel kilo je in totaal was aangekomen, dus hoeveel je al bent kwijt geraakt in die vier maanden?
Alle reacties Link kopieren
Oke, het ging om kibbeling 350 gram dus das wel veel.

Zag op internet dat er aardig wat calorien in ziiten dus vandaar ik dacht dat dit wel oke zou zijn.



Ik at voor mijn zwangerschap alles wat ik wilde, chocolade,chips maar ook veel fruit , brood, kaas etc.

Ik at gewoon gezond met veel lekkers, want ik kwam toch niet aan, geen grammetje.



Dit patroon heb ik dus tijdens de zwangerschap voortgezet met het idee ik kom toch nooit aan.

Kennelijk is het daar mis gegaan en was ik al snel 15 kilo zwaarder.

Toen dacht ik oke dit gaat zo niet, dus heb ik al het lekkers geschrapt en ben normaal gaan eten laten we zeggen volgens de richtlijnen van het voedingscentrum.

Helaas bleef ik aan komen en ben ik geindigd met 25 kilo zwaarder.



Bij de geboorte ben ik maar 5 kilo kwijt geraakt.

en dan ben ik nu sinds ruim een weekje dan bezig met afvallen en daarmee 4 kilo kwijt (wat dus kennelijk geen kilo's zijn maar slechts vocht)



Dus volgens mij is heel mijn stofwisseling in de war.
Je bent nog lang niet ontzwangerd. En je helpt je stofwisseling naar zn grootje...
In Kibbeling zitten niet veel calorieen, een grote portie levert misschien 700? Dan zit je op een totaal van misschien 1400?

Als je sport en borstvoeding geeft heb je er minimaal 2000 nodig.

Je bent 9 maanden zwanger, geef jezelf 9 maanden de tijd om weer in vorm te komen. Die extra zwangerschapskilo's hebben een functie, je hebt veel energie nodig met een baby.

Je kan pas over 9 maanden tot een 1 jaar na de bevalling de balans opmaken. Je stofwisseling is niet in de war, jij eet slecht
Alle reacties Link kopieren
ik geef trouwens geen bv
nee dat kan ook niet. Die productie zal gestopt zijn
morgen nieuwe ronde?
Mijn tip:



Ontbijt: bak kwark met fruit, muesli en honing.

Boterham met een gekookt eitje



Tussendoor: banaan



lunch:

Groene salade met olijven en tonijn

2 Volkoren Boterham met boter en kaas

glas karnemelk



tussendoor:

1 handje noten



Diner:

vlees/ vis/ soja met een gewokte groenten zoals broccoli/ uit/ champignons en noedels of rijst

Bakje rauwkost

Toe: gebakken appel met rozijnen en een scheutje rum



Tussendoor:

Volkoren cracker met hummus of kaas
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 augustus 2014 @ 00:01:

In Kibbeling zitten niet veel calorieen, een grote portie levert misschien 700? Dan zit je op een totaal van misschien 1400?

Als je sport en borstvoeding geeft heb je er minimaal 2000 nodig.

Je bent 9 maanden zwanger, geef jezelf 9 maanden de tijd om weer in vorm te komen. Die extra zwangerschapskilo's hebben een functie, je hebt veel energie nodig met een baby.

Je kan pas over 9 maanden tot een 1 jaar na de bevalling de balans opmaken. Je stofwisseling is niet in de war, jij eet slechtPrecies. Doe gewoon rustig aan. Begrijpelijk dat je wil afvallen, maar probeer een normaal eetpatroon aan te houden. En trek je niet teveel aan van de de-nicht-van-de-vriendin-van-tante-truus-had-binnen-een-week-na-de-bevalling-haar-oude-spijkerbroeken-weer-aan-verhalen.
schoot me nog te binnen: je kan de rum ook weglaten of vervangen door amaretto
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 augustus 2014 @ 23:39:

[...]



Voeg aardappelen toe aan je diner, of rijst of pasta of andere granen.

Eet fruit, minimaal twee stuks

Drink zuivel zoals karnemelk, yoghurt, kwark etc.

Eet noten

Eet gedroogd fruit

Bak in olijfolie of roomboter, smeer ook roomboter op je brood

Eet meer volkoren brood

Eet meer groenten







dit lijstje is een prima aanvulling op wat ik eerder gaf aan eetschema.



wat je daar zelf van maakt is echt veeeeeel te weinig.



je bent heel veel aangekomen, dus dat gaat je ook behoorlijk tijd kosten om daar op een gezonde manier vanaf te komen. het aangekomen gewicht gedeeld door 2 kilo per maand maximaal af te vallen. dus 24 kilo aangekomen = 12 maanden om op gewicht te komen.



gezond eten is de brandstof waar je lichaam op draait. jouw schema is een uithongerschema waar je je stofwisseling mee verpest. tis allemaal al gezegd dus missch kun je daar nota van nemen.



via de website van het voedingscentrum kun je heel makkelijk aan meer info komen over gezond eten.



succes!
Ik ben via een ander topic hier even komen kijken, maar meid, doe rustig aan! Zelf ben ik ruim 3 maanden geleden bevallen en wilde ook dolgraag binnen het verlof nog 'even' die 8 kilo kwijt. 4 keer per week sporten, minder eten... en toen kwam ik mijzelf tegen. Nu ga ik volgende week weer rustig opbouwen met sporten, maar nu 2 keer per week. Zo obsessief met je gewicht bezig zijn is samen met je nieuwe leven echt moeilijk vol te houden. Je trekt je batterij binnen mum van tijd helemaal leeg en daar zit je dan met je baby op de bank. Niet leuk hoor. Als ik de tijd kon terugdraaien zou ik luisteren wat mijn kraamverzorgster zei: 'doe rustig aan'. Men, wat heb ik mij daar in vergist!



Volgens mij laat jij je te veel leiden door je 'perfecte' vriendinnen. Jij mag er ook zijn! Al dan met een paar kilo te veel en striae.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus is 7 kg aangekomen van haar tweeling, geeft BV en er is al 13kg af..ze eet zich hetweetikhetnietwat een hele dag.. Ik vind het best grappig..en zelf is ze er ook erg blij mee!



Maar helemaal eens met SabbaticalMeds, zo'n voorbeeld van eten is prima! Gezond eten val je beter vanaf dan te weinig eten..!
Life is good!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is een EGA voeding cursus wat voor je en daarbij sporten? Goed eten is erg belangrijk denk ook aan vitamines en stoffen die je organen nodig hebben.
quote:wiegoeddoet26 schreef op 30 augustus 2014 @ 23:55:

Oke, het ging om kibbeling 350 gram dus das wel veel.

Zag op internet dat er aardig wat calorien in ziiten dus vandaar ik dacht dat dit wel oke zou zijn.



Ik at voor mijn zwangerschap alles wat ik wilde, chocolade,chips maar ook veel fruit , brood, kaas etc.

Ik at gewoon gezond met veel lekkers, want ik kwam toch niet aan, geen grammetje.



Dit patroon heb ik dus tijdens de zwangerschap voortgezet met het idee ik kom toch nooit aan.

Kennelijk is het daar mis gegaan en was ik al snel 15 kilo zwaarder.

Toen dacht ik oke dit gaat zo niet, dus heb ik al het lekkers geschrapt en ben normaal gaan eten laten we zeggen volgens de richtlijnen van het voedingscentrum.

Helaas bleef ik aan komen en ben ik geindigd met 25 kilo zwaarder.



Bij de geboorte ben ik maar 5 kilo kwijt geraakt.

en dan ben ik nu sinds ruim een weekje dan bezig met afvallen en daarmee 4 kilo kwijt (wat dus kennelijk geen kilo's zijn maar slechts vocht)



Dus volgens mij is heel mijn stofwisseling in de war.



Om je stofwisseling weer op gang te krijgen, zou je elke twee uur iets moeten eten. En dan niet elke twee uur een zak worteltjes, maar allerlei dingen afwisselen. Je kunt dan ook tijdens je nachtdiensten gewoon eten.



Je komt dan waarschijnlijk eerst een paar kilo aan, daarna blijf je een poos stilstaan, en dan komt een moment dat je gaat afvallen.
quote:wiegoeddoet26 schreef op 30 augustus 2014 @ 23:32:

Dit al beter:



13:00 twee boterhammen kaas



18:00 portie vis met wortels



19:00 schaaltje besjes



En nu twee roggebroodjes met kaas.



Zo kom ik wel aan de calorieën toch?Kom op zeg! Je weet toch wel beter dan dit? Ben je nu dom of doe je nu dom?
To,zo weinig eten en zoveel sporten is echt erg ongezond en onverantwoordelijk.Het lijstje van Meds vind ik zo gek nog niet.Daar staat een hoop in wat je lichaam nodig heeft.Gezond en voldoende eten is ook belangrijk om je stofwisseling draaiende te houden.4 kilo in een week afvallen is gewoon roofbouw op je lichaam hoor.Dit heeft het welbekende jojo-effect tot gevolg.Je kunt beter langzaam maar duurzaam afvallen zoals een halve tot een kilo per week.Als je 2 kilo in een maand afvalt dan is dat al hartstikke goed.Geef je lichaam ook de tijd om te ontzwangeren en zet jezelf niet teveel onder druk!Sporten is goed mits je genoeg eet.Je kunt beter 5-6 keer op een dag kleine porties eten dan alleen maar 3 keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven