Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Hart, ik weet niet hoe het met jou zit.

Bij mij kan mijn lust wel degelijk worden gevoed door iemands inhoud.

Sterker nog, een dame die zichzelf alleen presenteert als geile lege doos vind ik niets aan.

Juist de mentale klik geeft de doorslag.

Juist het elkaar ook zo woordeloos kunnen begrijpen dat er bewust gespeeld kan worden met de lust maakt het leuk.

De dame weet zo goed wat zij wil dat zij en ik dat lustspel zowel zonder als met kleren aan kunnen doen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
HL, ik heb vannacht van jou gedroomd! Serieus. Ik kwam je tegen in een café en wist dat jij het was. Nou kom ik A) nooit in cafés, en B) heb ik geen idee hoe je eruit ziet, dus heel bizar, die droom. En je zei niks. Nog véél raarder.
Alle reacties Link kopieren
Theemok, dat was een nachtmerrie dus.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Diver, ik reageerde op jouw verbazing over het verdriet van Blauwevrouw, niet op het feit dat jij een relatie met hem wilde. Ik vond dat uit jouw uitmaak berichten ook verdriet sprak. Niks meer, niks minder.



Nou Mok, het is duidelijk, Hl is de man van je dromen! Ik wist het wel!!
Duidelijk! (ik laat even in het midden op wie ik nu reageer )
Alle reacties Link kopieren
Is ook verdriet.



Maar niks te vergelijken met blauwevrouw. Of Heidi.



Ik moet eigenlijk mezelf schop in de kont geven. En mezelf oprapen. Niet in die zielige bui blijven hangen.



Groetjes terug aan Anouk. Ben benieuwd hoe het met haar gaat.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hetzelfde HL.De mentale klik geeft de doorslag.Is dat verliefd zijn?Mentale klik met chemie?Wij beheersen het spel heel goed met kleren aan en met kleren uit.Vele malen beter dan wij dit met onze nr1 beheersen.Ik weet dan ook precies wat het is waardoor we naar elkaar toe trekken als magneten.Op de één of andere manier is er sprake van een overweldigende aantrekkingskracht op dat gebied.Hoe diep we dat ook weg stoppen.Zodra wij elkaar zien start het spel.

Beide hebben wij in het verleden bekend echt verliefd op elkaar te zijn geworden.Dat heeft het er niet makkelijker op gemaakt,maar misschien hebben we de gevoelens door elkaar gehaald.Ik vind lust en verliefdheid lastig te scheiden.Lust en liefde is niet zo moeilijk te scheiden voor mij.Ik denk dat we beide goed weten waar we nu staan.Maar mijn hele lijf reageert alleen al op zijn naam dus ben ik verliefd of is het pure lust?De waarheid zal wel in het midden liggen.

En natuurlijk is er na de keuze voor gezinnen de angst dat hij denkt dat ik dit met iedereen doe.Met elke passerende man in mijn leven.En ik heb een soort angst dat hij dit doet met passerende vrouw in zijn leven.Daarom zal die exclusiviteit wel zo'n issue zijn bij mij.Ik kom daar niet van af.Het voelt wel exclusief en voor mij is dat ook zo als dat andersom niet zo is weet ik niet of ik daarmee zou kunnen leven en eerlijk gezegd vind ik dat dan weer heel stom van mezelf want hij is niet van mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:divergentthinking schreef op 30 augustus 2014 @ 16:02:

Is ook verdriet.



Maar niks te vergelijken met blauwevrouw. Of Heidi.



Ik moet eigenlijk mezelf schop in de kont geven. En mezelf oprapen. Niet in die zielige bui blijven hangen.



Groetjes terug aan Anouk. Ben benieuwd hoe het met haar gaat.



Jij gaf aan dat je het verdriet van mensen die al lang in een minnaar relatie niet snapte...Niet snapte hoe we er zo diep in konden zitten..



Dat verbaasd ons...
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Niks mis met lust, wat mij betreft. Als het daarbij was gebleven, had ik niet zo'n probleem gehad nu. Lust is voor mij ook meer dan alleen geilen op een lekker lichaam, lust is écht zin in iemand hebben. Dat voelde ik volop voor de vlam. Ook hier een en al fysieke reactie bij de gedachte aan hem.

Het ging pas 'mis' toen ik ging dromen over wakker worden naast hem, samen allerlei gewone dagelijkse dingen doen. Met hem, in plaats van met onze nrs1. Toen werd het iets anders, naast de lust. Toen werd het bedreigend.



Theemok, doe mij ook zo'n droom. Iets zegt mij dat HL wel een heul erg lekker ding kan zijn (sorry HL, ik kan ook best lust voelen voor iemand op basis van schrijfsels alleen. Een man die zo open schrijft over zijn gevoelens, van lust en van verdriet, daar krijg ik het toch een beetje warm van...)



Mijn gevoelens knallen alle kanten uit. Ineens dook dit in mij op: "verdorie, nr1 en ik hebben al zo veel samen meegemaakt, en zijn daar altijd beter uit gekomen. Ik was er altijd van overtuigd dat wij samen horen. En eigenlijk is er niks veranderd. En ik wil hem helemaal niet kwijt!"

Heb dit ook met hem besproken, en daarbij weten we allebei dat ik wel degelijk nog gebroken ben door de breakup met de vlam. Daarna toch heel erg fijn en lekker met elkaar gevreeën. Dat zit gelukkig nog steeds goed tussen ons. Dat zal voor ons de weg zijn om elkaar weer te vinden, naast het praten en afleiding zoeken.



Ook besproken wat verliefdheid voor mij met zich meebrengt. Hij begint nu te bewegen, in zoverre dat hij zijn veto op verliefdheid voor mij wil laten varen als die verliefdheden mede bepalen wie/hoe ik ben. Oftewel: de afspraken in onze open relatie zijn bespreekbaar, mits ik niet stiekem ga doen. We zijn echt alleen aan het verkennen, alles is nog veel te vers en rauw om nieuwe afspraken te maken - en ik wil niet dat hij mij alleen meer ruimte geeft uit angst mij nu kwijt te raken. Bovendien durf ik het zelf helemaal niet aan, bang om mijzelf weer te verliezen.



De pijn om de vlam is vandaag niet continu allesoverheersend aanwezig, al hoef ik maar een liedje te horen dat ik met hem associeer en ik voel toch een steek in mijn hart. (en dat zijn nogal wat liedjes, die ik met hem associeer. Ik verdraag muziek dus even niet zo heel erg goed.)

Ergens hoop ik dat onze paden elkaar ooit weer gaan kruisen, en dat deze hele geschiedenis dan bespreekbaar is. Maar niet nu. Nu is het verlangen nog veel te sterk, de pijn te scherp, de afwijzing te erg.

Ik moet mijn best doen niet te denken aan alle mails die we elkaar hebben geschreven, en aan die paar dates die we gehad hebben. Dat doet te veel pijn. Wat helpt, is de gedachte dat het voor hem nu ook vreselijk moeilijk is. Daar ben ik inmiddels wel van overtuigd, afgaand op alles wat we elkaar geschreven hebben, op wat hij me gezegd heeft toen hij het uitmaakte, en op de afscheidsmail. En ik weet dat hij dit met niemand bespreekt, dus dat voelt vast en zeker klote voor hem. Die gedachte helpt mij om het op te brengen vooral géén contact met hem op te nemen, wetend dat ik het daarmee alleen maar moeilijker voor hem zou maken.
Alle reacties Link kopieren
HL, ik vind sowieso dat ik wel eens op jou mag reageren. Als ik zie dat mijn gebroken hartje wordt vergeleken met de pijn die jij doormaakt, dan schaam ik me. Ik was (ben) meisjesachtig verliefd op iemand die ik amper ken, jij bent de liefde van je leven kwijt. Hoe je daarover schrijft raakt me - en dan heb ik het niet over een lustvolle manier, maar ontroerend.

Ik zou niet weten wat je hiermee moet, maar ik wilde het toch graag gezegd hebben.
Alle reacties Link kopieren
Blauwe,bij mij ging het mis toen ik besefte dat ik 24 uur per dag alleen maar dacht.Ik wil bij hem zijn en mijn nmr 1 niet zo goed meer om mij heen kon verdragen.Zet de muziek uit.Muziek doet het slecht in combinatie met liefdesverdriet.Ik heb een hele periode de radio uit gelaten vanwege alle uitgewisselde nummers.Je pijnigt jezelf door ernaar te luisteren.Wel fijn dat je je weer beseft nr1 niet kwijt te willen!
Alle reacties Link kopieren
Dat mag idd wel eens gezegd worden.

Ook ik vind dat Hl.Uit al jouw post blijkt enorme liefde en respect naar jouw wijlen vrouw en respect naar de andere vrouwen in jouw leven.Ik lees jou graag!
Alle reacties Link kopieren
Weet je hart, ook dat is dubbel. Soms voelt het als een soort lijntje naar de vlam toe, dan vraag ik me af of hij op dat moment misschien dezelfde zender heeft opstaan, dat liedje ook hoort en dan ook even aan mij moet denken... Schiet ik ook weer niks mee op, ik weet het, maar ik zoek zelfs nu nog bevestiging (die ik dus niet krijg) dat ik ook in zijn kop zit, zoals hij in de mijne zit.

En dan doe ik aan een soort zelfkwelling door het liedje uit te horen, mee te zingen, in de hoop dat hij op dat moment hetzelfde doet. Rare muts die ik ben.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor,ik snap het wel.Soms zoek ik de liedjes nog wel eens op en voel ik de pijn van toen maar ook de kriebels toen ik ze kreeg.Waarom?Geen idee,soort van zelfkwelling denk ik idd.
Alle reacties Link kopieren
Het ging zo goed vandaag. Maar vanavond, eigenlijk al tijdens het eten (uit eten met nr1, de kinderen zijn uit logeren) ging het mis. Mijn gedachten dwaalden steeds meer af naar de vlam en er knapte iets in mij. Net heb ik een uur wakker in bed gelegen maar van slapen komt niets terecht, dus ben eruit gegaan.

Ik hoor dat nr1 ook niet kan slapen, maar ik moet echt even alleen zijn. Verdraag het niet om zo verdrietig te zijn in zijn bijzijn; ik durf het dan niet echt te laten gaan, dat voelt gewoon niet goed. En soms heb ik het nodig om het echt en volledig te voelen.



Ik ben net begonnen aan een brief aan de vlam. Een brief die ik nooit zal versturen, maar waarin ik schrijf wat ik hem nog te zeggen heb. Ik weet niet of dat een goed idee is, of dat ik daarmee alleen maar meer voeding geef aan de verliefdheid en het gemis. Maar ik moet af en toe wel bezig zijn met mijn verdriet om hem, kan zeker naar mezelf toch moeilijk ontkennen dat het er zit.
Alle reacties Link kopieren
Blauwe vrouw, als schrijven jou helpt om t uit je hoofd te krijgen, dan moet je dat vooral doen. Tijdens het schrijven zal het gemis wel opspelen, maar naderhand voel je je stukken beter. Of iig een stukje.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik zo inbreek in jullie forum, maar je verhaal is voor mij herkenbaar. Wilde je even een hart onder de riem steken.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, het is alleen al fijn te weten dat ik echt niet de enige ben die met dit soort gevoelens worstelt (of geworsteld heeft).
Alle reacties Link kopieren
Nee zeker niet. Ik weet hoe moeilijk het is als je met die gevoelens rondloopt, een soort rouwproces doormaakt, maar je kan die gevoelens niet uiten. Mooi weer spelen voor nr. 1, smoesjes bedenken voor je humeur. Ik ken t allemaal...
Alle reacties Link kopieren
Nr1 weet hoe ik me voel en waarom. Hij laat het ook toe, heeft er begrip voor en vindt mij veel te streng voor mezelf.

Maar ik kan me gewoon niet laten gaan, het voelt niet goed om dat te doen, ik voel me te schuldig dat ik zo vol onvervuld verlangen naar een andere man zit. Natúúrlijk doet hem dat pijn, dus ik toon hem niet alles.
Alle reacties Link kopieren
Wil je jouw verhaal ook kwijt, of liever niet?
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm lastig blauwevrouw. Ik snap helemaal dat je je daarom nooit 100% kan laten gaan. Het is denk ik ook niet nodig om hem alles te tonen, o.a. om wat jij noemt, maar daardoor raak je wel in de knoop met je emoties.



Mijn verhaal heb ik hier al eens bechreven onder een ander pseudoniem. Mijn nr. 2 was m'n beste vriend en grote liefde. Ik heb 4 maanden geleden al het contact verbroken en alles geblokkeert nadat mn hart opnieuw gebroken werd en ik toch echt een keuze moest maken.

T moeilijke is dat ik mn beste vriend kwijt ben, maar ook m'n grote liefde. Het is beter en met nr. 1 ben ik echt heel gelukkig, maar soms valt t me heel zwaar. Nr. 1 weet trouwens van niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:hart01 schreef op 30 augustus 2014 @ 17:13:

Dat mag idd wel eens gezegd worden.

Ook ik vind dat Hl.Uit al jouw post blijkt enorme liefde en respect naar jouw wijlen vrouw en respect naar de andere vrouwen in jouw leven.Ik lees jou graag!+1
Blauwevrouw, voor mij werkt het wel hoor, schrijven met pen en papier, de brief een paar keer doorlezen en goed janken en dan verbranden.

Ik heb mijn minnaars dit (onterecht wellicht) nooit waard gevonden maar ik heb zo wel eens een vriendschap verbrand.
Alle reacties Link kopieren
Mrsje, geen idee of ik je verhaal al eens eerder heb gelezen (al die wisselende pseudoniemen ook...), maar dat lijkt me ook pittig allemaal.

Mooi dat je er wel van overtuigd bent dat je gelukkig bent met 1 - al blijft het een gek fenomeen, dat je dan toch zó hoteldebotel van een ander kunt zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven