Maastricht op slakkentempo

30-08-2014 10:57 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen ga ik naar Maastricht. Tot en met dinsdag. Maandag dagje naar Aachen. Daar ben ik bekend. In Maastricht niet.



Wie heeft er wat leuke tips voor zondagmiddag en dinsdag overdag.



Het nadeel is dat ik door bekkeninstabiliteit niet erg mobiel meer ben. Kan niet lang lopen en dat wat ik wel loop is op tempo slak.



Ons hotel zit vlak bij het Vrijthof, dus ben vooral benieuwd naar bezienswaardigheden - en goede eetgelegenheden!!! - daar.



Is er in Maastricht overigens ook een goede day Spa?
Het is in elk geval koopzondag.



Je zit lekker centraal. Ga kijken bij de boekwinkel in de Dominicanenkerk. Natuurlijk (verwarmd) terrasje pakken op het Vrijthof. Je kunt ook een boottocht maken over de Maas (lekker zitten).



Voor dinsdag is het misschien leuk naar de Rechtstraat te gaan. Hier zijn wat meer alternatieve winkels (waarschijnlijk weinig open op zondag) en geen winkelketens. Ook kun je lekker eten in de vele restaurantjes in deze straat. De Rechtstraat is over de brug en dichtbij het station.
Alle reacties Link kopieren
Ga in Aachen naar de spa.
Hou er rekening mee dat het zondag extra druk is op het Vrijthof vanwege het Preuvenemint.
Je kunt ook een stadstour doen op de Vespa of elektrische fiets (of step... ). Ik heb dat zelf nooit gedaan trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan hier altijd lunchen http://m.grandcafedelabourse.nl/menu.aspx?m=1984
Alle reacties Link kopieren
Of met het zonnetreintje rondrijden.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2014 10:17
Reden: Ongepaste opmerking
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips!!!



Het boekeinkeltje staat op de lijst. Die boottocht gaan we even onderzoeken. Woon zelf in Amsterdam en vind die grachtenboten altijd zo duf. Maar zitten en kijken lijkt me nu ineens heel aantrekkelijk



De Vespa etc durf ik niet.



Lunchcafe staat genoteerd!



Day Spa idee hebben we laten varen.
Alle reacties Link kopieren
Fiets huren? Ik kon ieder geval prima fietsen toen ik zwanger was en last had van mijn bekken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Aachen is overigens geen Day Spa, maar een uitgebreid sauna complex met verschillende sauna's, stoombaden etc.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Je bent momenteel al in mijn mooie stad dus welkom ;). In Maastricht rijd ook zo een toeristentreintje die je alle mooie plekjes laat zien. Wellicht handiger? Idd de rondvaartboot is leuk, preuvenemint vanavond is altijd leuk, dagje shoppen? In Valkenburg (20 minuten rijden van Maastricht) heb je een spa: Thermae 2000. Valkenburg is ook erg leuk om naartoe te gaan.



Bezoek vooral ook idd de bekende Dominicanenkerk en, het Mestreechs winkelke voor echte Maastrichtse producten en souveniers.
Carpe Diem!
Hoe vond je het? Wat heb je gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven