Kat in laten slapen, thuis of bij de dierenarts?

30-08-2014 10:13 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, moet ik 1 van mijn katten in laten slapen. Tranen met tuiten natuurlijk toen de dierenarts vertelde eigenlijk niets meer te kunnen doen.



Nu natuurlijk de praktische vraag hoe ga ik dit laten doen. Laat ik de dierenarts thuis komen (kan de andere kat misschien nog ´afscheid´ nemen) of ga ik naar de dierenarts en laat ik haar daar gewoon achter??



Mijn kat vindt het niet erg om in de reismand in de auto te moeten (is daar altijd heel rustig) en omdat ze nierfalen heeft zal ze maandag/dinsdag niet echt helder van geest en bewegen meer zijn.



Wat hebben jullie gekozen, is dat achteraf een goede keus geweest of zouden jullie het een volgende keer anders doen??
Snjókorn falla, á allt og alla
Thuis. Jaren geleden als puber onze poes thuis laten inslapen. Poes en ik waren 2 handen op 1 buik. De dierenarts gaf haar de eerste spuit waarna poes aan de wandel ging uiteindelijk bij me op schoot kroop. Na de 2de spuit is ze op mijn schoot gestorven.



Onze kater vorig jaar ook thuis. Heerlijk liggend op zijn kleedje op de bank. Daarna samen naar het dierencrematorium gebracht.



2 x bij de dierenarts. De ene keer verschrikkelijk, was zo'n grote praktijk met weinig aandacht. Direct overgestapt naar een ander praktijk. Daar vorig jaar helaas onze nog maar 1 jaar oude kater moeten laten inslapen (fip). Dit was heel anders dan bij de eerste dierenarts. Er was tijd voor ons en niets was te veel. Heel fijn afgehandeld.



Als je mag kiezen zou ik het thuis doen.



Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
In november 2012 mijn kat van 14 jaar in moeten laten slapen. Mijn eerste kat lag dood in de kamer, de andere is aangereden, dus was voor mij de eerste keer. Heb het bij de dierenarts laten doen, maar zijn wel super opgevangen. Konden in een apart kamertje afscheid nemen en kregen alle tijd van de wereld.



Maar waar ik nu, bijna 2 jaar later, nog steeds spijt van heb, is dat ik haar daar heb achtergelaten. Heb wel aangegeven dat ze gecremeerd moest worden, maar vond het uiteindelijk zo vreselijk. Heb haar op zaterdag laten inslapen en op maandag werd ze pas opgehaald door iemand van het crematorium. Al die tijd daar dus in de vriezer, vond het afschuwelijk. Mijn andere kat is nu 18 jaar, als ik haar in moet laten slapen, dan neem ik haar zeker mee naar huis en breng haar zelf naar het crematorium.



Ik wil haar niet thuis laten inslapen. Als ik nu naar de dierenarts moet, dan moet ik al iedere keer terugdenken. Ik ben bang dat als ik het thuis laat doen, dat ik het dan helemaal niet meer kan vergeten. Maar ja...ik ben een sentimentele muts wat dat betreft.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik ook een beetje bang voor Daantje, het niet kunnen vergeten.



De dierenarts was vrijdag wel heel erg lief en ik verwacht eigenlijk ook wel dat ik ergens in een kamertje rustig afscheid kan nemen. Ik twijfel nog steeds.



Ben wel aan het kijken voor crematie (en de mogelijkheid haar zelf te brengen) en urnen. *zucht*
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
De dierenarts thuis laten komen en daarna je kat zelf naar het crematorium brengen. Met zijn eigen mandje/dekentje.

Ik weet niet waar je woont, maar ik vind het heel netjes bij dierencrematorium groenendijk in hazerswoude. Zeer professioneel, aardige mensen met begrip voor de situatie en wat ik heel fijn vond dat er heel veel mogelijk is. Vertel hun je wensen en ze doen hun uiterste best om het uit te voeren.

Ik heb er nog steeds een heel goed gevoel over, ondanks al mijn verdriet.



Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2014 09:26
Reden: Ongepaste opmerking
% gewijzigd
[quote]Laura80 schreef op 31 augustus 2014 @ 01:55:





Die jij even normaal!
.
Alle reacties Link kopieren
Doe jij eens even normaal Laura80! Spoor jij wel?!



Nogmaals sterkte Snjo!
I would rather shit in my hands and clap
Niet op reageren. Laura moet heel erg nodig plassen maar ze mag van haar vriend niet naar de wc. Da's heel zielig...
Bij de DA heb ik vorige week 1 van mijn katten moeten laten inslapen. De andere katten hebben er niks van, t zijn toch echt beesten op zichzelf en ze zijn nog met z'n twee. Het was erg zielig, vooral voor mij, maar t leven tegen wil en dank blijven rekken was niet goed meer voor mijn Bobbie. Ze viel zo snel in slaap en was echt snel weg. Het is goed zo. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Bianca12345; woon in het oosten van het land, Hazerswoude is niet echt een optie.



Sterkte met het verlies Suusberg
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Bijna een jaar geleden heb ik mijn hond laten inslapen. Thuis, terwijl ik haar letterlijk tot de eerste prik stukjes worst uit mijn hand heb gevoerd. Daarna hebben we haar in de tuin begraven.



Ik heb júist geen nare associaties bij het feit dat ze thuis overleden is, maar ben blij dat ze in een vertrouwde omgeving en zo stressvrij mogelijk is ingeslapen. Ook geeft het een goed gevoel dat we het zelf 'af hebben kunnen maken' (begraven) en er tot letterlijk het allerlaatst voor haar hebben kunnen zijn.

Mocht ik de mogelijkheid van begraven in de tuin niet hebben gehad, zou ik haar zelf naar een crematorium hebben gebracht.



Heel veel sterkte met het afscheid van je poezebeest en doe wat goed voor je voelt.
Alle reacties Link kopieren
Heb 2 katten bij de dierenarts moeten laten inslapen. (Almelo kooikershof en Enschede Haaksbergerstraat) bij beiden werd ik heel goed opgevangen. Kat kreeg een zacht wollig dekentje om op te liggen en/of mocht op schoot. De prettigste ervaring was in Almelo. Waar ze ruim de tijd namen en ook foto's maakten omdat mijn moeder er noodgedwongen niet bij kon zijn. Ik heb toen de kat laten invriezen (klinkt niet leuk, maar het moest) door de dierenambulance en toen mijn moeder er weer was hebben we haar samen begraven op een mooi plekje bij de boerderij van mijn schoonmoeder.



Bij de andere kat had ik al een doos mee met een dekentje en bloemen en daar heb ik hem in gelegd en meegenomen en ook op de boerderij begraven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er helaas al meerdere moeten in laten slapen en altijd bij de dierenarts.Vond het zelf ook geen prettig idee om dat thuis te laten doen. Dat is denk ik ieder voor zich... heb overigens altijd meerdere katten en die hebben er ook geen moeite mee gehad.

Ik had meer moeite met de andere katten als er een nieuwe kat in huis kwam dan dat er eentje overleed.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je er een beetje uitkomt en wens je veel sterkte toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:snjokorn schreef op 31 augustus 2014 @ 08:43:

Bianca12345; woon in het oosten van het land, Hazerswoude is niet echt een optie.



Sterkte met het verlies Suusberg



wij en mn ouders hebben in een jaar of twintig nu 5 katten laten cremeren bij de Kolleweidenhof in Varsseveld. zijn er niet zelf heen geweest, maar hebben de dieren bij de dierenarts laten ophalen door hen.

Ging allemaal heel prettig, ze bellen je om allerlei dingen te vragen, of je kat alleen of met andere katten samen moet worden gecremeerd, of en waar de as wordt uitgestrooid enz.

Je kan er ook dieren laten begraven.



Heel veel sterkte!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de suggesties en persoonlijke verhalen en de



De dierenarts is vanmiddag hier thuis geweest om haar in te laten slapen. Van het slaapmiddel werd ze in eerste instantie wat onrustig en wilde ze wegspringen , daarna was er alleen nog maar een klein zielig hoopje kat over. Daarna het laatste prikje en was het gebeurd.



De dierenarts heeft haar meegenomen naar de praktijk en van daar uit naar het crematorium. Haar as laat ik uitstrooien over zee (ze was IJslands, water en vuur(as in dit geval) , een mooie combinatie).
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
quote:De dierenarts heeft haar meegenomen naar de praktijk en van daar uit naar het crematorium. Haar as laat ik uitstrooien over zee (ze was IJslands, water en vuur(as in dit geval) , een mooie combinatie).Mooi.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Lieve snjokorn, heel veel sterkte. Ik vind het plan voor de as, heel mooi en symbolisch.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Lieve schat, ik wens je heel veel sterkte. Het uitstrooien over de zee is mooi.
Sterkte



Goede beslissing om thuis te laten doen.





Ik heb het 2 jaar geleden ook zo gedaan en mijn andere 2 katten waren daar ook bij.

Nog even snuffelen toen ze eenmaal was ingeslapen en het was oké voor hen.
Alle reacties Link kopieren
Doe waar ij je goed bij voelt.

Maar ik denk voor je maatje kat beter is om afscheid te kunnen nemen.

Sterkte.
Ik heb geen vet, ik heb alleen veel knuffelvlees.
quote:morgenroos schreef op 02 september 2014 @ 15:12:

Doe waar ij je goed bij voelt.

Maar ik denk voor je maatje kat beter is om afscheid te kunnen nemen.

Sterkte.

Niet verder gelezen?

Het is al gebeurd.
Alle reacties Link kopieren




Heb aan de mods gevraagd of er een slotje op dit topic kan (heb adviezen gekregen en het is inmiddels achter de rug). Helaas wordt dit niet gehonoreerd.



Voor de posters die nog advies willen geven: ik heb op dit moment geen behoefte om daar nog op te reageren (hoe goed bedoeld ook).
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Wat was je kat mooi Snjo! En wat een mooi idee van het as

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven