digitale televisie op oud bakbeest

30-08-2014 18:09 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
We overwegen een nieuw abonnement af te sluiten voor tv, internet & telefoon.

Op dit moment hebben we analoge tv van upc en bellen & internet via Tele2. Dat laatste, daar willen we nu vanaf na een conflict met Tele2, maar het is misschien een goed moment om dan ook meteen een ander tv-abonnement af te sluiten.



Bijna alle pakketten die nu aangeboden worden, bieden digitale tv aan, de meest voordelige lijkt een upc alles-in-1 pakket te zijn.

Met internet en bellen zal het wel goed komen allemaal, maar ik vraag me af of we de tv wel aan de praat gaan krijgen.

Wij hebben een heel oud tv-toestel (>13 jaar), maar het ding doet het nog prima, dus voorlopig willen we die liever nog niet vervangen.



Op de site van upc staat dat ze niet garanderen dat het werkt voor ons type toestel, maar het is ook niet per definitie onmogelijk.



Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, is het lastig? Speciale kabels/aansluitingen nodig? We hebben wel een scart-kabel uitgang, is dat genoeg? Waar moeten we op letten?

Maakt het nog uit welke provider we kiezen (hoeft niet perse upc te zijn)?



Goede & slechte ervaringen zijn welkom.
Hier ook een oud bakbeest. Vind het geweldig om de reacties hier te lezen. Toevallig van de week wel gekeken voor een nieuwe tv, zodat we weten wat dat kost. Maar een nieuwe kopen omdat het anders tokkie-achtig zou zijn??? Nee hoor.



Enne wij hebben digitale tv van upc. Kan prima. Tv is ongeveer 11 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik moet echt lachen om de reacties hier hoor, grappig dat ik een tokkie schijn te zijn omdat een nieuwe tv niet de hoogste prioriteit heeft in mijn leven.... ok, weer wat geleerd :-)



Bedankt voor de reacties op mijn vraag, fijn om te lezen dat het in principe wel kan dus, digitale tv op een oud toestel. Dat maakt de keuzemogelijkheden wat groter, want bij die alles-in-1 pakketten ontkom je er vaak niet aan om toch over te gaan op digitaal.

Gaat goed komen dan.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft de gemiddelde tokkie een grotere/ duurdere tv dan een niet-tokkie.
Alle reacties Link kopieren
SCART kan voldoende zijn; je moet dan wel controleren dat de TV-aanbieder een kastje ("settopbox") meelevert dat ook een SCART-uitgang heeft. Dus dat eerst vragen aan de verkoophelpdesk van de betreffende provider.



Welke provider goed is? Tja, daar heeft iedereen z'n eigen mening over. Ik ben heel tevreden over Telfort.



Oh, nog iets: heb je één TV in huis? Als je overstapt naar een non-kabelaar, dan moet je iedere TV in huis een kastje hebben.
Heb je radio al geprobeerd aan te sluiten op een stereo-installatie?

Zo'n geweldige stereo die echt prachtige muziekkwaliteit heeft.

Dat moet ook via de tv als je het volume wil regelen.



Het signaal is namelijk afgestemd op mindere kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 31 augustus 2014 @ 01:36:

Het is gewoon mijn mening, beetje raar hoe men daarop reageert maar veel plezier met jullie bakbeesten. In mijn omgeving heeft niemand er een. Zegt veel over het soort mensen (tokkies) hier.





In 'jouw' omgeving woon jij nog bij papa en mama en is alles daar in huis van papa en mama en niet van jou. En als jij zou werken en gaan werken moet jij op jouw leeftijd heel wat weken werken voor een TV van ' maar een paar honderd euro'. En dan woon je nog thuis. Heb je een huur en vaste lasten moet je nog iets langer werken. 'Jij' hebt nog helemaal niks.



Je schamen om je TV? Dat is redelijk oppervlakkig. Als je je daar al voor zou moeten schamen, meisje, dan krijg je het nog heel moeilijk in je leven.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
In computeridee (tijdschrift) stond hoe je dat kan doen m.b.v.. een HD van een oude PC. Die kan je dan gebruiken via een USB-aansluiting.

Verder zou ik daar moeten nazoeken. Is een paar weken geleden dat ik het ergens heb gelezen.

Je zou in de laatste 3 nummers kunnen kijken. Er stond een plaatje met een man voor zo'n ouderwetse buis. Dat vonden ze een prima idee.

Ik weet niet meer wat er dan allemaal opeens kon. Is de moeite om in een bibliotheek of zo te zoeken naar dat nummer.

Misschien lost het de problemen op. Ik heb het zelf niet nodig. Ik heb een tv met USB, HDMI, SCART, VGA en nog een paar sleuven die niet gebruik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 31 augustus 2014 @ 16:21:

In computeridee (tijdschrift) stond hoe je dat kan doen m.b.v.. een HD van een oude PC. Die kan je dan gebruiken via een USB-aansluiting.

Verder zou ik daar moeten nazoeken. Is een paar weken geleden dat ik het ergens heb gelezen.

Je zou in de laatste 3 nummers kunnen kijken. Er stond een plaatje met een man voor zo'n ouderwetse buis. Dat vonden ze een prima idee.

Ik weet niet meer wat er dan allemaal opeens kon. Is de moeite om in een bibliotheek of zo te zoeken naar dat nummer.

Misschien lost het de problemen op. Ik heb het zelf niet nodig. Ik heb een tv met USB, HDMI, SCART, VGA en nog een paar sleuven die niet gebruik.



[...]



ik zag ergens dat upc en ziggo de laatste kabelaars zijn

dus het zal een van deze twee worden.

upc heb ik zelf en die zenden uit over de cai wandaansluiting,

dat is dat witte wandkastje voor de tv kabel ;)

de kanalen zijn als volgt ingedeelt

op de bandbreedte 50mhz het internetsignaal

tussen 380 - 900 mhz word het analoge signaal verzonden

en ertussen geloof ik het digitale signaal.



je hebt dan nodig een filter, coax kabel,scartkabel (word meegeleverd)

via coax kan je elke oude tv aansluiten deze zullen perfect

werken. sluit je de coax aan op je settop box kan je deze

weer met scart verbinden met je tv.

nu filtert die box het digitale signaal weg en zet het over scart.

het is een oud beestje dus verwacht geen wonderen.

het zal verder wel prima werken plus alle settop box functies!



overigens als de rest van de tv's met coax blijven verbonden

zullen die altijd analoog signaal ontvangen.

hierbij zal je eventueel een antenneversterker moeten komen

welke retourgeschikt is om signaalverlies te compenseren.



hirschmann is hier echt het beste merk in.

kost in aanschaf meer 120,- maar betaald zich snel uit in

stroomverbruik welke zeer laag is en hij 24/7 aan staat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-09-2014 09:45
Reden: Op de man spelen
% gewijzigd
hier mag de url van mijn hobby website niet staan
Ik had alleen niet gelezen dat het over UPC gaat.

En de TV 18 jaar oud. Maar inderdaad SCART bestond toen ook al.



Alleen is er naast de TV ook een tuner/reciever waarschijnlijk.

Die aansluiten zal waarschijnlijk wel een probleem zijn.

Ik vind de audio via koptelefoon ook tegenvallen.

Maar misschien is het de koeling in de HD wel.

Ik heb het nog niet zo lang en ben nog niet zover dat ik alle mogelijkheden heb bekeken.



Bij mij was een HDMI, SCART en een verloopstekker bijgeleverd.



En de kabels bepalen wel voor een belangrijk deel de kwaliteit.

Duur is niet perse goed of beter. De mogelijkheden van de kabel en de software moeten ook goed zijn.

Ga eens kijken en luisteren bij iemand die het al heeft. Dan zie en hoor je veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een enorm bakbeest van een jaar of twintig oud en een digitaal abonnement voor internet, telefoon en tv van KPN.

Gaat prima. We hebben het digitale abonnement genomen omdat het goedkoper was dan de aparte abonnementen voor kabel, telefoon en internet die we tot voor kort hadden.



Alles werkt. De tv is best lelijk, maar we kijken er niet zo vaak naar en zijn daarom tot nog toe steeds te lui en/of te gierig om een andere te kopen. Moderne platte tv's schijnen veel minder lang mee te gaan, dat is een van de smoezen argumenten die ons er tot nog toe van hebben weerhouden om een nieuwe te kopen.



We zijn natuurlijk enorme tokkies, dat we tv niet zo belangrijk vinden.



Ja, ja.



Tokkies, and proud of it.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Fijn, een hoop bruikbare tips en ik heb nog wat uitzoekwerk te doen merk ik.

Maar het klinkt in elk geval positief dat er zoveel mogelijkheden en oplossingen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Serieus moderator? Dat was provocerend. Ik vind dat moderators met twee maten meten. Als je ziet wat er voorbij komt in mijn topics, hoe men op mij reageert. Daar word niks mee gedaan. Ik krijg meteen een ban van 3 dagen voor het woord tokkie?
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
gaat wel werken hoor, maar je hebt met een beeldbuis niet zoveel aan digitale tv. dat is een hogere resolutie die je tv niet aan kan, en betaal je dus voor iets wat je niet kunt gebruiken.



aansluiten kun je met scart als je een mediabox erbij neemt, anders gewoon via de antennekabel uit de muur.
Heb hier zelf UPC op een oude tv (eerst een uit 97, daarna een heuse breedbeeld 'met flinke kont' van een paar jaar erna) - werkt an sich prima. Alleen heb je geen voordeel van HD en dat soort dingen. Maar voor de sporadische kijker is het meer dan voldoende. En als bijkomend voordeel kun je wel beschikken over live pauzeren en dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mentalpower schreef op 01 september 2014 @ 18:10:

ik zag ergens dat upc en ziggo de laatste kabelaars zijn

dus het zal een van deze twee worden.





Bedenk dat je daar dan ook nog niets in te kiezen hebt.



In elk gebied zit slechts één kabelaar, Ziggo of UPC, en met die ene kabelaar die in jouw gebied zit moet je het doen wanneer je via de kabel wilt.
Niet geschoten is altijd mis
Welke providers leveren dan via de antennekabel uit de muur.

Ik heb gisteren Ziggo.nl bekeken, maar dat is niet echt duidelijk.

Het gaat alleen over beeld. Gratis kastje als decoder erbij.

Is er nog een vergelijkingssite waarbij je de aanbiedingen kan vergelijken en wat je koopt?

Is moeilijk om een specificatie te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven