Ik heb een besluit genomen: ik blijf vrijgezel!!

21-08-2014 15:44 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 42 jaar en ben vanaf mijn 17e bijna continue in een relatie geweest. En over het algemeen waren het niet de juiste personen om een relatie mee te hebben. Althans, dat zie je dan achteraf. Dan denk je: "hoe ben ik er in hemelsnaam wéér ingestonken?" Nu weet ik inmiddels dat ik heb wat Robin Norwood omschrijft als "relatieverslaving."



In januari van dit jaar ben ik bij mijn ex weg gegaan na 4 jaar toenemend huiselijk geweld. Was ik altijd vrijwel gelijk op zoek naar een volgende relatie (typisch kenmerk van relatieverslaving, volgende man opzoeken die hulp nodig heeft) merk ik dat ik het nu wel helemaal prima vind zo. Niet alleen voor dit moment maar voor altijd eigenlijk. Als chronisch zieke is het fijn alle tijd aan jezelf te hebben. Ik heb een fijn appartement, ik heb mijn katten als gezelschap. Mijn ouders en een vriendin wonen dichtbij.

Geen vent met problemen, geen gedoe met "wat gaan we doen vandaag," geen gedoe met financiën, geen gedoe met samenwonen en weer moeten verhuizen, geen gedoe met verjaardagen, ouders en feestdagen...... Héérlijk!!



Dus ik heb besloten vrijgezel te blijven Is dit herkenbaar voor iemand?
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat een herkenning! Ik ben relaties ook helemaal zat. Mannen an sich niet hoor, maar ik vind het heerlijk om alleen te zijn (ik heb wel een zoon van 7 en hij zorgt voor genoeg gezelschap). Ik ben ook 40+ trouwens, grappig.



Als ik verliefd word zie ik dan wel weer. Ik heb in ieder geval geen zin om verliefd te worden
Alle reacties Link kopieren
quote:freemind schreef op 30 augustus 2014 @ 16:42:

Ja prima, dan heeft het leven je dus blijkbaar die richting in geduwd... Heb je echt niet bewust zelf voor gekozen. (En nu hou ik op)Bedoel je nu te zeggen dat vrije wil niet bestaat?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk bestaat vrije wil.

Je hebt altijd de vrijheid om te kiezen hoe je met anderen omgaat.

Dat het leven diverse situaties op je pad brengt is alleen handig in het leren omgaan met.



Freemind, ik begrijp niet goed wat jij precies bedoeld.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:depressief schreef op 21 augustus 2014 @ 21:40:

[img]http://www.vitamin-ha.com/wp-content/up ... w-W630.jpg[/img]Ik wil zo'n kussen!!! Hoe heet zoiets en waar vind ik het?

Misschien wil ik wel 2 kussens! Dat kan ik trio's doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 21 augustus 2014 @ 16:25:

Allemaal leuk, aardig en overtuigend.

Totdat je je hart verliest.

Juist, ik heb mij dit ook eens voorgenomen.

Na een week botste ik op Mr Right.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mijn hart niet meer verliezen.

Hell no.



Ik heb alleen maar kutjanussen in mijn leven gehad.

Nooit meer een relatie voor mij.



Ik ben genoeg onderdrukt, thank you very much.



En ja.

Dat weet ik héél zeker.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:luprisaf schreef op 21 augustus 2014 @ 15:44:

Ik ben 42 jaar en ben vanaf mijn 17e bijna continue in een relatie geweest. En over het algemeen waren het niet de juiste personen om een relatie mee te hebben. Althans, dat zie je dan achteraf. Dan denk je: "hoe ben ik er in hemelsnaam wéér ingestonken?" Nu weet ik inmiddels dat ik heb wat Robin Norwood omschrijft als "relatieverslaving."



In januari van dit jaar ben ik bij mijn ex weg gegaan na 4 jaar toenemend huiselijk geweld. Was ik altijd vrijwel gelijk op zoek naar een volgende relatie (typisch kenmerk van relatieverslaving, volgende man opzoeken die hulp nodig heeft) merk ik dat ik het nu wel helemaal prima vind zo. Niet alleen voor dit moment maar voor altijd eigenlijk. Als chronisch zieke is het fijn alle tijd aan jezelf te hebben. Ik heb een fijn appartement, ik heb mijn katten als gezelschap. Mijn ouders en een vriendin wonen dichtbij.

Geen vent met problemen, geen gedoe met "wat gaan we doen vandaag," geen gedoe met financiën, geen gedoe met samenwonen en weer moeten verhuizen, geen gedoe met verjaardagen, ouders en feestdagen...... Héérlijk!!



Dus ik heb besloten vrijgezel te blijven Is dit herkenbaar voor iemand?Ik denk dat je niet de juiste partners hebt gehad. Je zegt het zelf, meteen weer een relatie willen hebben zonder eerst goed na te gaan of de persoon bij jou past (en andersom) is vragen om problemen........
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft nou eenmaal te maken met hoe jij in het leven staat. Sommige mensen kunnen geen minuut zonder een partner, anderen geven elkaar wat meer ruimte en anderen weer (waaronder ik) willen graag een vaste relatie met volledige vrijheid. De gezelligheid van een vaste relatie maar elkaar met rust laten wanneer de ander dat nodig heeft en daarmee bedoel ik niet een paar minuten maar een hele vakantieperiode indien nodig. En dan goede afspraken maken als het gaat om het minder leuke want dat je nou alleen of met z'n tweeën bent, dat blijft. Ik begrijp wel dat mannen vaak niet OK zijn maar andersom kan het ook zo zijn: wij hebben op dit moment veel relatieproblemen en staan op het punt te scheiden omdat ze graag alles met mij wilt doen en ik niet. Ik heb behoefte aan mijn vrijheid. Maar of dat betekent dat ik vrijgezel moet blijven om dat te bereiken: nee. Gewoon de passende dame vinden. En dat kan: leer jezelf kennen, weet wat voor jou van cruciaal belang is en maak daar geen concessies en de rest gaat vanzelf.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 30 augustus 2014 @ 22:04[/message]:

Ik ga mijn hart niet meer verliezen.

Hell no.



Ik heb alleen maar kutjanussen in mijn leven gehad.

Nooit meer een relatie voor mij.



Ik ben genoeg onderdrukt, thank you very much.



En ja.

Dat weet ik héél zeker.





een beetje verliefd zijn is hartstikke leuk.

en de mannen in mijn leven waren lang niet allemaal verkeerd.....:) maar ik wil nu gewoon een hele tijd geen serieuze relaties meer.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:freemind schreef op 30 augustus 2014 @ 18:44:

[...]





Ik weet dat het lastige materie is, maar ik bedoel niet dat je jezelf niet in de hand hebt (een loopse hond bent...?), ik bedoel dat je de richting die het opgaat niet zelf in de hand hebt. Al denken veel mensen dat wel.

Natuurlijk heb je de richting die je opgaat zelf in de hand, één van de weinige dingen die je kunt sturen in het leven is nou juist welke kant je oploopt

Maar goed, dat hele gezanik dat je zomaar iemand kan tegenkomen en dan niks meer te kiezen hebt daar geloof ik niet in, als je er niet een beetje voor openstaat kom je heus niet ineens je "soulmate" tegen.



Of wel, maar die maakt dan geen schijn van kans, want die herken je dan natuurlijk niet als "soulmate"
Alle reacties Link kopieren
soulmate blindheid.



is handig als je liever de dingen alleen wilt doen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Goed van je dat je nu voor jezelf kiest. Een relatie is geen garantie voor geluk.

Ik zie ook veel slechte relaties om me heen. Verslaafden, schulden, agressie. Nee, dan liever helemaal niet.

Ik ben 29 en heb nog nooit een echte relatie gehad. Als kind geloofde ik al niet in dat verliefde gedoe. Ben ook nooit verliefd geweest. Heb wel een tijd gescharreld met een goede vriend van me. Om het meegemaakt te hebben. Maar het voelde niet goed. Hij kwam eens 1 nachtje logeren en ik heb me rot lopen ergeren. Ik voelde me heel ongemakkelijk in eigen huis. Een wat-moet-ik-hiermee gevoel. We hebben haast geen gezamenlijke interesses. Verschil moet er zijn, maar wil niet het gevoel hebben van steeds MOETEN aanpassen. Ik ben best een einzelgänger met mijn 2 hondjes. Heb veel tijd voor mezelf nodig. En inderdaad wat jij zegt over geen gedoe. Geen verhuizing, niet afvragen wat hij wil, niet naar schoonouders moeten.

Met kerst vorig jaar had ik er even moeite mee. We hebben nu een grote familie en zelfs mijn tienernicht- en neef hadden al een jaar verkering. Ze gingen klef doen op de bank. Ik ben niet zo van het kleffe. Maar ik was ergens wel jaloers dat zij wel iemand vinden en ik nog steeds niet. Het gevoel dat ik eerder moest zijn. Zij hadden gezelschap van elkaar. Ik zat er maar wat bij. Op zo'n moment mis ik het. Aan de andere kant lijkt het me vreselijk om verplicht naar je schoonouders te moeten. Beetje dubbel gevoel.

Vroegere vriendinnen zijn soms al 10-12 jaar samen met hun vriend. Ik vraag me af hoe zij dat volhouden. Ik vond die ene nacht al beklemmend. Misschien ben ik daar niet sociaal genoeg voor.

Ik ben ook autist en mijn emoties zitten toch anders in elkaar. Toch hoop ik die echte liefde ooit mee te maken. Maar misschien ben gewoon niet geschikt.

Heb wel behoefte aan vriendinnen/vrienden ik af en toe iets leuks mee kan doen. Zo'n 7 jaar had ik alleen mijn moeder nog op pad te gaan. Want ik had niemand meer. Dat was echt eenzaam. Heb nog steeds weinig contacten, maar het is al verbeterd.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2014 09:41
Reden: Ongepaste opmerking
% gewijzigd
Gedumpt door je ezel, Laura? Dacht ik al. Verstandig beest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of je het leven zo kunt indelen dat er alleen datgene gebeurt wat je wilt. Ik zou niet met stelligheid kunnen zeggen dat ik vrijgezel wil blijven, jullie wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog zien of je daadwerkelijk vrijgezel blijft! Kan goed zijn dat je binnen het halve jaar alweer vervalt in je levenslange gewoonte. Onderschat gewoontes en zwaktes niet. Ze kunnen sterker zijn dan je denkt en je vervalt er in voordat je het weet.



Maar volhouden zou wel goed zijn voor jezelf. Je zou jezelf wel eens kunnen herontdekken. En je nieuwe ik zou dan leukere mannen kunnen aantrekken.

Maar dat kost wel veel tijd, méér dan een half jaar. Minimaal 2 jaar.
quote:Sensy12 schreef op 31 augustus 2014 @ 09:58:

Ik vraag me af of je het leven zo kunt indelen dat er alleen datgene gebeurt wat je wilt. Ik zou niet met stelligheid kunnen zeggen dat ik vrijgezel wil blijven, jullie wel?Helemaal zeker weten niet maar ik acht de kans wel heel groot dat ik vrijgezel blijf..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook iemand die de neiging heeft om te snel in een nieuwe relatie te stappen (zwak, ik weet het en ik wil er ook wat aan doen), maar ik zoek helemaal geen man op die "gered" moet worden, dus dit gaat volgens niet enkel voor relatieverslaafden op.



Maar succes verder in ieder geval.
quote:eend1993 schreef op 31 augustus 2014 @ 10:23:

Ik ben ook iemand die de neiging heeft om te snel in een nieuwe relatie te stappen (zwak, ik weet het en ik wil er ook wat aan doen), maar ik zoek helemaal geen man op die "gered" moet worden, dus dit gaat volgens niet enkel voor relatieverslaafden op.



Maar succes verder in ieder geval. Jij zoekt dan waarschijnlijk een man op die jou moet 'redden' van je eenzaamheid en het niet alleen kunnen en willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 31 augustus 2014 @ 10:34:

[...]





Jij zoekt dan waarschijnlijk een man op die jou moet 'redden' van je eenzaamheid en het niet alleen kunnen en willen zijn.Zou goed kunnen ja...
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 31 augustus 2014 @ 09:58:

Ik vraag me af of je het leven zo kunt indelen dat er alleen datgene gebeurt wat je wilt. Ik zou niet met stelligheid kunnen zeggen dat ik vrijgezel wil blijven, jullie wel?Nee, ik denk dat niet alles maakbaar is of dat je het 100% kunt indelen zoals je wil. Ik heb weinig invloed op hetgeen er om mij heen gebeurt, als ik dan bijv. denk aan ziekte, overlijden, ontslag. Ik heb echter wel invloed op mijn eigen gevoelens en kan er dus voor kiezen geen relatie te willen/aan te gaan.
wij slapen nooit.
quote:eend1993 schreef op 31 augustus 2014 @ 10:37:

[...]



Zou goed kunnen ja...



Aan jou om dan eens uit te zoeken waar die drang om steeds maar weer zo snel mogelijk een nieuwe relatie te willen hebben vandaan komt.

Angst om met jezelf alleen te zijn,angst dat je het zonder man niet redt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 31 augustus 2014 @ 09:58:Ik vraag me af of je het leven zo kunt indelen dat er alleen datgene gebeurt wat je wilt. Ik zou niet met stelligheid kunnen zeggen dat ik vrijgezel wil blijven, jullie wel? Alles helemaal indelen zodat alleen datgene gebeurt wat je wilt kan alleen op een wereld waarin geen anderen en geen noodlot bestaat imo.

Op deze wereld heb je (bijna) altijd rekening te houden met wat anderen willen.

Dat is geen probleem en tegelijkertijd maakt dat gegeven dat ik ook graag momenten alleen ben.



Alleenstaand zijn staat mij aan.

De dame die bij mij past dient goed om te kunnen gaan met mijn "vrijheidsdrang" dingen ook zelfstandig (alleen) te willen doen.

Naast dat zij een geestelijke bagage met zich mee dient te brengen die mijn nieuwsgierigheid prikkelt.

Het type dame die mij aankan is zeldzaam naar mijn ervaring.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Het is een voor een groot gedeelte ook geluk om de juiste te vinden. Ik ken mensen die het alleen goed voor elkaar hebben. Goede baan, koophuis, veel vrienden. Maar die ene man of vrouw niet vinden. Ik twijfel ook aan de uitspraak "op ieder potje past een deksel". Het moet spontaan gebeuren vind ik. Zo ging het bij vriendschappen bij ook. Ik heb 2 vriendschappen door mijn werk gekregen. Dan heb je een andere insteek. Je komt voor het werk en ALS het klikt, is het leuk. De nadruk ligt er niet op. Ik sport en zit ook bij een vriendenkring met als doel vrienden maken. En juist dan lukt het me niet. Je moet juist niet zoeken. Volgens mij komt het of komt het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 31 augustus 2014 @ 10:57:

[...]





Aan jou om dan eens uit te zoeken waar die drang om steeds maar weer zo snel mogelijk een nieuwe relatie te willen hebben vandaan komt.

Angst om met jezelf alleen te zijn,angst dat je het zonder man niet redt?

Inderdaad, maar hoe?

Ik weet het niet en inderdaad, maar het spookt al eventjes door mijn hoofd.

Nochtans ben ik iemand die wel graag alleen is als in tijd voor zichzelf nodig hebben. (Heb ook niet zo'n goede ervaring met samenwonen en zou dit niet (snel) meer willen doen.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven