En, wat eten we vandaag?

12-02-2014 22:35 3091 berichten
Alle reacties Link kopieren






Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Zooo, dat was mijn eerste bruiloftsdiner voor 120 man. Ging erg goed, maar ben nu wel helemaal af.

KV, het menu was:



voor:

ceviche van harder en gerookte makreel



Hoofd (schalen op tafel)

runderstoof met witte wijn en sinaasappel

hele heek met sinaasappelsaus

linzensalade met zongedroogde tomaatjes en geitenkaas

romaine sla met munt, walnootolie en hazelnoten

geroosterde aardappeltjes met rozemarijn en knoflook



Alles mooi opgemaakt met eetbare bloemen enzo, waren mensen echt diep van onder de indruk :-) En m'n hoeveelheids-inschatting was weer erg goed Had alleen op de valreep 2 kilo extra vlees gekocht, en dat heb ik ook zo'n beetje over gehouden. Dat moet ik echt leren, om te vertrouwen op m'n berekeningen.

Nu slaaaaapen, over 6 uurtjes sta ik weer achter een fornuis.
Alle reacties Link kopieren
Meuh...



Alle reacties Link kopieren
Sterkte Moos! Je menu klinkt heerlijk.



Zo eerst sporten en daarna allerlei regeldingetjes te doen. Dat is echt zoiets dat ik altijd uitstel tot ik vakantie heb. En nu dus ga doen. Vanavond eet ik een restje salade van gisteren, aangevuld met wat sla en een kop paprikasoep en Turks brood.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Ga ook eerst sporten. Daarna ook regeldingetjes voor de vakantie doen. Shake hands, Fenna.



Vanavond eten we eendeborst met vijgenchutney, aardappels uit de oven en haricots verts.



Gisteren was erg gezellig met de dames. Ik heb alleen een sjaal gekocht gemaakt van restjes stof en leer op een leuk marktje. De rest van het geld moet in de zakken blijven voor de vakantie. Geluncht met een heerlijke bagel met gerookte kip, mangochutney en hummus.



Moos, wat een prachtig diner. Fijn dat het goed geslaagd was. Ceviche is een Peruaans gerecht dus wij gaan hopelijk veel goede varianten daar proeven.



Heb je je nog vergrepen aan de haring, GB? Festival nog droog doorgekomen?



Klinkt heerlijk die high tea, Teig. Kan me voorstellen dat je geen honger meer had.
Fijn dat het goed ging, Moos. En arme jij. Nog heel even. En vroeg je bed in vanavond.



Soms is het ook leuk om gewoon 1 ding te kopen. Vooral als het iets is waar je echt heel blij mee bent, KV. Klinkt leuk, je sjaal.



Nee, geen haring gegeten. Friet. Een goed alternatief, haha. Festival was erg leuk. 2 heel goede optredens gezien en hier en daar nog wat losse dingen. Sfeer was goed. Het was kleinschalig en ook niet zo druk. 1 bui, maar er waren allemaal tenten, dus toen konden we ook gewoon naar binnen. Verder was het eigenlijk prima weer. Er waren allemaal kleine eettentjes, maar de friet was erg verleidelijk. (met schil en in een ingenieus zakje ). Ik ben niet altijd zo'n fan, maar nu was het heerlijk.



Vandaag dus vitaminen. De koelkast is compleet leeg, dus ga zo even naar de groenteman. Ik wil vanavond iets van een salade eten. Compensatie.
Alle reacties Link kopieren
Hello! Ik krijg trek van het teruglezen! Even terug naar wat wij aten vanaf donderdag (Efteling). Vrijdag aten we Ravioli met kaasvulling, doperwtjes, boontjes, pesto, verse basilicum, pijnboompitjes en parmezaan. Heerlijk!

Gister was het hier jaarmarkt en aten mijn moeder, zus en nichtje mee en hadden we broodjes shoarma en hamburger gehaald en hier zelf patat bij gebakken (erorme rij bij de patatkar). Gelunched met oliebollen, dus een gezond dagje . Vriend staat op dit moment in de keuken om een salade te maken van courgette (de laatste denk uit eigen tuin), doperwtjes, feta, bosuitje en munt (en nu ik dit typ bedenk ik ineens dat ik geen munt heb gekocht....., die salade schuift dus door naar morgen, hij is heel blij met me op de moment). We eten dus wraps met een prutje van kipfilet en een berg groente (tomaat, champignons, paprika, mais) erbij komkommer, erover geraspte kaas.
Jeumig Moosey, wat veel werk heb je! Goed zeg. Je menu klinkt echt heerlijk, ik zou niet weten wat te kiezen als ik die opties had...



Vandaag niet naar festival geweest zoals gepland, maar wel naar Rrrollende keukens hier in de stad. Leuk. Hapje hier, hapje daar. Had Turks pannenkoekje gevuld met spinazie en feta, met sla en tzatziki, een broodje met chimichurri en Argentijnse scharrelworst, en een pintxos met Manchego, Spaanse ham, gegrilde courgette en gegrilde paprika. Goede sfeer, erg leuk en toen het begon te regenen waren er genoeg bomen om onder te schuilen .
Alle reacties Link kopieren
Hè een snelle zwaai vanuit Tirol. Vandaag een lekkere schnitzel gegeten na uren vertraging door file. Hier trouwens koud en regen, hoop in Italië beter weer.

Gaan vroeg slapen en morgen het laatste stukje rijden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, vanavond aten we wegens, weinig tijd en wat werkstress halen van de Chinees. Was niet heel geslaagd, maar het was wel eten.



Gisteren waren we uit eten in kader van de restaurant week. Ik realiseer me nu pas dat als ik hier de combi's neer zet dat ze niet heel goed klinken, maar we hebben wel echt lekker gegeten en gedronken.



Voor: St jacobsschelpen met mac & cheese en bloemkoolsalade

Hoofd: Gebakken tamme eendeborst met vanille port saus, en een loempia van eend

Kaas: 6 kazen in ruime porties

Toetje: voor mij een trio van chocolade, die erg goed smaakten. Voor mijn lief iets met aardbeien dat ook goed smaakte.



Vrijdag waren we erg moe en aten we mexicaanse tomaten paprika soep met nacho's van Jamies 15 minute meals.



Deze week eten we simpel en overizchtelijk, want allebei veel werk en dus gaan we het ons verder makelijk maken.



Nu ga ik nog even mijn lunchsalade maken en mijn bestuurstaken doen....
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, Moos, ik ben inderdaad Spaans georiënteerd. Hard gewerkt en lekker gekookt trouwens!



High tea van Teig en etentje van Kaat klinken ook goed!



Dolf, fijne vakantie!



Gisteren nog een keer sushi in a bowl gemaakt, lekker comfort food. Vandaag naar de pure markt geweest en Indiase hapjes, geitenkaaskroketjes en een crêpe met appel en kaneel gedeeld.

Vanavond Sheperds Pie van de Pieman gegeten met een hele lekkere salade met o.a. amandelen die gebakken waren in citroenzout, erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Jouw menu klinkt ook goed Laco. Sheperds Pie is ook zo lekker.



Eerste dag van mijn vakantie en het is heerlijk weer. Zou ik het zo gepland hebben? . Ga een beetje in het huis / rond de tuin klussen vandaag. Is het een prima dagje voor. Vanavond eet ik visrolletjes met paprikasaus. Erbij sperzieboontjes en gebakken aardappels.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan vanavond bij vrienden eten! Ben zo benieuwd, heb er ook echt zin in haha
Alle reacties Link kopieren
Owww, wat eet iedereen weer heerlijk. En wat een mooi bruiloftsmenu, moos !



Dolfje zal wel op haar bestemming zijn aangekomen. Ik hoop dat het er mooi weer is en dat ze er lekker eet.



Wij hadden zaterdag onze jaarlijkse buurtbbq (doodlopend straatje met ong.18 huizen). Dat begint altijd rond 11.30 met een apéro, daarna bbq met allerlei salades, daarna toetje. En rond 18.30 pakken we dan meteen door met een raclette… Is altijd erg gezellig.



Een Zweedse buurvrouw had een Zweese cake met cardamome als toet gemaakt. Ze heeft me het recept ook direct doorgestuurd, want werkelijk overheerlijk.



Gisteren maakte man pizza’s. Met tomatensaus van eigen tomaten. Voor kind met tonijn, ui en kappers. Voor ons met gegrilde groenten en ansjovis. Erg lekker. Vanavond worden het kippensticks met sticky bbqsaus van de gril en gegrilde aubergine/courgette. Voor de liefhebbers gebakken aardappeltjes erbij.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ben ik weer! Hele weekend doorgebracht in Zen-modus na een heerlijke sauna-dag in Spa Zuiver afgelopen vrijdag.



@Teig: ik heb geen beperkingen opgelegd gekregen van de fysio m.b.t. mijn nek. Gelukkig heb ik geen fysiek zwaar beroep, dus rustig werken was geen probleem.



@Dolf: helaas te laat om je een fijne vakantie te wensen, maar wellicht heb je nog ergens wifi, dus bij deze: hele fijne vakantie!



Ook voor anderen (die ik mogelijk wellicht gemist heb), een hele fijne vakantie!



Qua sollicitaties plaats ik vanavond even een update.

Allemaal erg wazig namelijk.



Fijne dag en voor jullie allemaal een dikke knuffel!
????????????
Alle reacties Link kopieren
Allereerst Koreveen, bedankt voor je recept met de kikkererwten. Ik heb het nog niet gemaakt, maar het zit wel uitgeprint in m'n mapje recepten-nog-uitproberen.

Verder loopt het water me hier soms in de mond. Wat kook ik dan eigenlijk saai zeg. Het komt ook doordat de kinderen dan vaak iets niet zo lekker vinden en dan val ik maar weer terug op vertrouwde recepten. Maar zo leren ze het nooit natuurlijk! En daarom aten we gisteravond artisjok als voorgerecht en dat ging eigenlijk best goed. Dat moet ik snel weer eens maken zodat ze eraan wennen en dan hebben we weer iets toegevoegd. Vanavond zalm, spaghetti wat kruiden en olie, en een salade. Zalm en spaghetti lagen nog in voorraad, ik ben echt bijna door m'n oude voorraden heen. Echt fijn is dat.
Leuk menu, Laco. Die amandelen, ben benieuwd. Hoe kwam je daaraan?



Kaat, dat zijn idd bijzondere combinaties. Als ik het las zou ik niet meteen denken 'lekker'. Maar don't knock it till you tried it. Goed dat het lekker was.



Ik at gisteren onverwacht op het strand. Brood met hummus en aioli. En toen quinoa salade met wakame, gerookte zalm, radijs en nog iets wat ik niet meer weet.



Nu Sushi. Totaal geen inspiratie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt gestopt met rekening houden met de kinderen. Oudste eet op het moment überhaupt niks en zit met alles te meuten, jongste eet juist alles. Dus ik kook en bepaal, eet je niet, dan eet je niet. Prima.
Alle reacties Link kopieren
Maar ga niet zitten huilen of piepen, want ik wil gezellig eten, dus dan zit je op de trap tot ik klaar ben met eten.
Alle reacties Link kopieren
Lieve moeder ben ik he?
Haha Jynta, bespeur ik enige frustratie?
Alle reacties Link kopieren
Welnee! Het was hier heeeeeeeel gezellig zo na de eerste schooldag aan tafel. NOT! Ze zat dus op de trap
Nog even een paar jaar doorbijten.
Ach dat gaat in fases toch, dat gedoe omtrent eten? Hou het inderdaad voor de rest maar gewoon gezellig, want tijdens zo'n fase schijnt verder weinig echt te helpen...

Over een paar jaar zit ik met precies hetzelfde... *noteert alvast de optie van muitend kind op de trap te zetten*



Irmaladouce, gezellig zo'n barbecue!



Vanavond broccolistamppot met kaas en tomaat, heel prima.
Alle reacties Link kopieren
Warning *start egopost*



Vandaag een mega-k**dag achter de rug. Het begon al dat ik gewoon van de weg werd gereden door een verrekte mongol. Gelukkig kwam ik zonder schade in de berm terecht. Op het werk crashte mijn laptop en juist vandaag geen ICT-er op de toko. Fijn. Leenlaptop geregeld. Deed het ook niet. Ondertussen meeting na meeting en een hoop stress want na vandaag werk ik nog 3 dagen en ik wil nog wat dingen afkrijgen.

Gelukkig was laptop nr 3 wel bestand tegen mijn slechte aardstralen dus om 3 uur kon ik eindelijk wat zaken afhandelen.

Thuis even lekker tegen lief aangezeken en ben blij dat deze dag bijna voorbij is.

*Einde*



Hahaha Jynta, heel goed. Een vriendin van mij heeft daardoor alle plezier in koken verloren. Jammer hoor.



Kaatje, zeker een apart menu.



Graag gedaan, Dora



Lekkere start van je vakantie, Fenna. Het wordt nog heel mooi weer deze week. Super voor je.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle lieve berichtjes! Op wat napijn en zwelling (het is in mijn gezicht) zaterdag na, gaat het nu weer helemaal goed. Ben vandaag zelfs gewoon weer gaan werken.



Moosey, je menu klinkt echt waanzinnig, gaaf hoor. En bang zijn om te weinig te hebben, gebaseerd op het aantal gasten, is sowieso een vrouwending volgens mij.



Dolfje, hopelijk is het weer in Italie beter!



Vandaag lekker Hollands prakkie (bietjes) bij mijn ouders gegeten. Morgen heb ik een overleg met directie, ik organiseer een relatiemiddag voor hen en morgen gaan we de directe lunchgerechten voorproeven. Ben benieuwd.
Smell the flowers while you can....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven