Welk (goedkoop) fotobewerkingsprogramma

25-08-2014 18:51 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 dagen hebben wij een nieuwe computer. Zo'n beetje alle programma's zijn overgezet, maarrrrr ik kan de cd van photoshop niet meer vinden. Nou was dit al een oudje (elements 4) maar ik gebruikte 'm wel dagelijks, dus is het best een gemis.



Nou zoek ik dus een nieuw, simpel, liefst gratis te downloaden of anders goedkoop bewerkingsprogramma.

Waar ik het programma het meest voor gebruik:

- bijsnijden en rechtzetten

- 'hooglichten donkerder maken', 'schaduwen oplichten' en contrasten versterken

- foto verkleinen

- tekst erop zetten

- soms echt mee spelen, zoals iets uitsnijden en in een andere afbeelding zetten. Dit doe ik niet zoveel.



Ik heb ooit een cursus photoshop 7 gedaan, intussen ben voor een groot deel vergeten, hoe ik al die leuke dingen kon doen.



Op mijn werk gebruik ik wel picasa, maar daar kan ik niet zo makkelijk mee werken. Wel bijsnijden, ietsje met kleur en de tekst. Infranview zou ook veel mee moeten kunnen, ik kan er alleen foto's mee verkleinen.



Iemand een suggestie?
Later is nu
Op marktplaats kun je krakies van Photoshop vinden, kost misschien een tientje. Ik heb een poos geleden CS6 gekocht en deze bevalt prima.
Paint.net is gratis te downloaden! Lijkt een beetje op een light versie van Photoshop.
GIMP. Kan je erg veel mee, al moet het wel even leren.
Photoscape.
Alle reacties Link kopieren
GIMP is volledig gratis en kan alles wat Photoshop ook kan. Maar is, zeker in het begin, lastig te gebruiken. Zodra je 't door hebt, is het super.

Alternatief is Paint Shop Pro. Is ongeveer 55 euro en je kunt er alle standaard dingen mee voor fotobewerking.
--
Alle reacties Link kopieren
Oh wat grappig, allemaal verschillende.. nu de vraag wat ik ga doen, natuurlijk.. ze allemaal proberen?



~denkt er nog even over na~



Bedankt voor de reacties tot zover!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:cumulus schreef op 25 augustus 2014 @ 19:47:

Paint.net is gratis te downloaden! Lijkt een beetje op een light versie van Photoshop.Is dat hetzelfde als Paint op de computer? Ik heb nl. net gedownload, dacht ik, maar vind het niet meer terug. Wel paint, dat sowieso op de computer zit. Wil ik een foto verkleinen, kies voor 'verhoudingen behouden' en steeds maakt hij er een uitgerekte foto van. Heel bizar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Photoshop Elements is toch niet zo duur? Ik zou toch gewoon de nieuwste versie daarvan nemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Bij de online veiling van Mycom kun je soms ook een iets oudere versie van PSE kopen, dat kun je ook proberen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee, Susan, hoe duur elements is. Ik dacht, ik vraag het eerst hier eens.



Inmiddels ruzie met computer, kan paint.net niet vinden, wel de exe programmas, maar ik kan er niets mee, lijkt het. Ben ook echt een nitwit hierin. Dacht dat dat wel meeviel, maar niet dus
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Adobe vooral erg duur, meestal laat ik het door een vriend van mij doen aFotografie tegen een kleine vergoeding. Wellicht kun je hem ook benaderen als het om niet al te veel foto's gaat? Ik weet niet op welk moment Adobe goedkoper wordt dan het gewoon opsturen naar iemand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 31 augustus 2014 @ 12:46:

Is dat hetzelfde als Paint op de computer? Ik heb nl. net gedownload, dacht ik, maar vind het niet meer terug. Wel paint, dat sowieso op de computer zit. Wil ik een foto verkleinen, kies voor 'verhoudingen behouden' en steeds maakt hij er een uitgerekte foto van. Heel bizar.



Paint.net is iets totaal anders dan de paint welke standaard op iedere PC staat.

Paint.NET is veel uitgebreider.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Met Paint.net kan ik dus helemaal niets, het opent niet eens. Krijg wel allerlei andere prut op de pc.



Markbaars, ik wil juist zélluf doen.. fotografie is mijn hobby, een beetje bijwerken hoort daarbij. (met name het 'doka werk' van vroeger) Zo doe ik mee aan een 'foto per dag' project.. zou ik echt elke dag een foto naar jouw vriend moeten sturen? En dan hém laten bewerken op een manier die híj leuk vindt en ik misschien helemaal niet?



Het lijkt bovendien nogal op reclame, zoals je het hier neerzet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, gimp is wel een aanrader hoor

Die is gratis en je kan er ook allerlei brushes en andere elementen extra bij downloaden. Heel uitgebreid.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Na paint.net durf ik niet meer zo goed, eerlijk gezegd. Picasa heb ik inmiddels toch ook maar gedownload, maar ik kwam er wéér achter dat ik daarin dingen mis. Vooral 'hooglichten donker maken' dat bleek ik nogal vaak te gebruiken.. misschien camera wat donkerder zetten anders.



Maar.. ik vertrouw jou, ga het proberen en anders wordt het weer een photoshop elements
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier gewoon niet geschikt voor zet vanavond mn man wel aan het werk. En ik vond mezelf altijd zo slim en met een goed digi-iq
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Pixlr! Online en gratis. Je kunt drie versies kiezen, van editor (bewerk zelf) tot o-matic (snelle effecten met een simpele klik).
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 02 september 2014 @ 15:50:

Met Paint.net kan ik dus helemaal niets, het opent niet eens. Krijg wel allerlei andere prut op de pc.

Kan het zijn dat je het van een niet zo betrouwbare site hebt gedownload, zonder een goede virusscanner?

Ik gebruik Paint.NET ook, kan er alles mee wat ik nodig heb en zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik kreeg vanalles om m'n pc te versnellen of internet te versnellen of weet ik wat. Joyce. Geen idee van welke site. De virusscanner is net nieuw geïnstalleerd, want de pc is net nieuw geïnstalleerd.



Voor Pixlr hoef ik dus niets te downloaden? Woordenaar?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dan is er volgens mij toch iets mis met de site waar je het vandaan hebt gedownload. Dit is de officiele website waar je het kunt downloaden.



Toevallig kreeg ik gisteren het boekje van onze plaatselijke Volksuniversiteit die een cursus fotobewerking aanbiedt en daarbij, je raadt het al, paint.NET gebruikt ....
Alle reacties Link kopieren
Pixelmator werkt prima bij mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven