Mode & Beauty alle pijlers

Waar laten jullie je (trouw)ring, tijdens het schoonmaken?

31-08-2014 17:47 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar ga ik trouwen en ik ga dan een trouwring dragen waar ik voorzichtig mee wil omgaan.



Waar laten jullie je ring als je hem even afdoet? Bestaat er zoiets als een ketting met een haakje? In mijn broekzak lijkt mij niet echt een optie.



Iemand tips of ervaring?
Ik doe 'm alleen af met gehaktballen draaien en sommige klussen.



Ik was juist blij toen ie er niet meer zo als nieuw uitzag. Mijn trouwring hoort een leven lang mee te gaan en daar zie je de sporen van.
Trouwring houd ik altijd om, behalve inderdaad bij kneden van gehakt of deeg.



Tijdje terug heb ik hem een poosje niet gedragen, omdat hij terug naar de juwelier was om hem 2 maten kleiner te laten maken. (gekocht toen ik zwanger was en daarna heel veel afgevallen)



Mijn verlovingsring doe ik elke nacht af, dat is zo'n klassieke met een uit stekende diamant waar je achter kan blijven haken. Dat vind ik niet prettig slapen. Hij gaat af bij het tandenpoetsen, ligt naast de tandenborstel en gaat elke ochtend weer op.



Manlief doet hem ook nooit af, toen de mijne kleiner werd gemaakt moest die van hem iets groter gemaakt worden. Hij vond dat zo raar dat hij toen onze oude vriendschapsring heeft omgedaan. Hij wil gewoon niet meer zonder
quote:NYC schreef op 31 augustus 2014 @ 20:31:

Huh, wat doen mensen hem vaak niet af. Ik doe hem af met koken, schoonmaken, douchen, slapen etc. Ik heb hem volgens mij vaker af dan om, behalve als ik ergens heen ga.Ik ben werkelijk nog niet eens op het idee gekomen om hem af te doen? Waarom moet ie af dan?? ( ik krijg hem niet eens meer van mijn vinger af trouwens)
Pff wat een probleem.... Doe dat ding aan een kettinkje dan of laat hem lekker af.

Je bént toch al getrouwd? Voor wie moet je dat nog bewijzen? Ouderwets gedoe.
Alle reacties Link kopieren
quote:kenza_b schreef op 31 augustus 2014 @ 18:23:

HAHAHAHAHAH



Je hebt die ring nog niet eens, en je maakt je er nu al druk om?



Ze gaat zelfs pas volgend jaar trouwen



TO, hier een newlywed; ik heb mijn ring tot mu toe nog niet af gedaan en ik heb een echte blingring ipv een gewone Nederlandse trouwring (vind ik niet mooi).

Tijdens werk zal ik hem straks niet mogen dragen en doe ik hem aan een veiligheidsspeldje in mijn jas of aan een ketting. Dat zie ik meer dokters doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 31 augustus 2014 @ 18:50:

Trouwring doe ik nooit af. Volgens mij is dat het hele idee achter een trouwring, toch? Zelfs bij de douane e.d. niet. Zeg gewoon dat het mijn trouwring is en mag hem om houden. Mijn man heeft hem destijds om mijn vinger geschoven en zo zit hij er nog steeds omheen. Voor mij is het niet "zomaar" een ring die je af en toe wel en af en toe niet draagt.Ik draag pas een maand een trouwring maar inmiddels al meer dan 10 jaar standaard ringen en armbanden en zelfs al sinds mijn 4de dezelfde ketting en ik heb nog nooit iets af hoeven doen bij de douane hoor.
Voor iedereen waar de ring niet meer af kan:



Stel dat je in het ziekenhuis komt en de ring moet af, weet dan dat dat gebeurt. Men knipt de ring echt wel door en niet zo mooi ook. Beter laat je dit door de juwelier doen en dan groter maken, want dan gebeurt het netjes, kost het minder en wordt het uiteindelijk okm wer mooier!
Alle reacties Link kopieren
Trouwring in mijn mond zou ik ook niet durven
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 01 september 2014 @ 07:22:

Trouwring in mijn mond zou ik ook niet durven



Vind ik ook een hele rare tip, ik adviseerde altijd de ring tussen de tanden te nemen. Zodat deze half uit de mond hangt. Op die manier vergeet je de ring niet mee te nemen. En eigenlijk is alleen een ring met parel niet bestand tegen nat worden. Of antieke ringen met oude zettingen op folie oid.



Diamant kan prima tegen water! Het enige 'probleem' is dat er zeeprestjes achter de diamant kunnen gaan zitten, waardoor deze dof oogt. Even schoonmaken met een oude tandenborstel en dat is ook weer opgelost!
quote:pipootje schreef op 31 augustus 2014 @ 22:55:

[...]



Ik ben werkelijk nog niet eens op het idee gekomen om hem af te doen? Waarom moet ie af dan?? ( ik krijg hem niet eens meer van mijn vinger af trouwens)Nou ja, niks "moet" van mij hoor, maar misschien omdat ik nooit echt gewend ben geweest om ringen te dragen? En in de tijden dat ik het wel deed vond ik 't altijd prettig om iets ook weer af te doen; armbanden, ringen, oorbellen, horloge etc.
Gewoon om, ik doe handschoenen aan bij bleekschrobben. Voor de rest kan het overal tegen tot nu toe.
Trouwring kan ook gewoon worden afgeplakt in het ziekenhuis, heb bij de 2 keizersnede's mijn trouwring, piercing en zelfs festivalbandjes niet af hoeven doen. Alles in de afplak.
Ik heb gekozen voor een gladde trouwring zonder stenen of moeilijke grafische haken en ogen dus ik draag hem altijd(tenzij ik met handen door eten graai).



Hij doorstaat schoonmaakmiddelen, verven, tuinieren, weer en wind, gewoon een lekker praktisch ding waar ik me geen zorgen om hoef te maken.
quote:Annapalona schreef op 01 september 2014 @ 09:03:

Trouwring kan ook gewoon worden afgeplakt in het ziekenhuis, heb bij de 2 keizersnede's mijn trouwring, piercing en zelfs festivalbandjes niet af hoeven doen. Alles in de afplak.Ik bedoelde ook meer bij kwetsuren aan de hand. Als er kans is op nog meer zwelling enzo. Geen dokter die gips over ringen legt, ook niet als ze zijn afgeplakt!
quote:sandt2.0 schreef op 01 september 2014 @ 09:22:

[...]





Ik bedoelde ook meer bij kwetsuren aan de hand. Als er kans is op nog meer zwelling enzo. Geen dokter die gips over ringen legt, ook niet als ze zijn afgeplakt!Nee dat is waar! Maar ik kan hem gewoon af doen nu, maar bij zwelling is dat anders inderdaad. Dan kan niemand hem nog afdoen.
Alle reacties Link kopieren
Vraag een poetshulp als huwelijkscadeau!
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 01 september 2014 @ 09:19:

Ik heb gekozen voor een gladde trouwring zonder stenen of moeilijke grafische haken en ogen dus ik draag hem altijd(tenzij ik met handen door eten graai).



Hij doorstaat schoonmaakmiddelen, verven, tuinieren, weer en wind, gewoon een lekker praktisch ding waar ik me geen zorgen om hoef te maken.Grappig, dat advies heb ik van veel mensen gehad; een gladde trouwring want dan kan je hem altijd om. Maar ik draag altijd ringen met grote stenen en haakjes en snap niet waar mensen last van hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 01 september 2014 @ 09:22:

[...]





Ik bedoelde ook meer bij kwetsuren aan de hand. Als er kans is op nog meer zwelling enzo. Geen dokter die gips over ringen legt, ook niet als ze zijn afgeplakt!



Toen ik eens mijn vinger had gekneusd en mijn ring had om gelaten (jaja zeg maar niks ) vroegen ze of ze wilden dat ik hem 'netjes' afgeknipt wilde hebben. 't Was een prul van 5eur, maar ze hadden wel vaker mensen met trouwringen ed en dan knipten ze het netjes af.

Als je een kwetsuur aan de hand hebt is je vinger vaak zo gezwollen dat je een goed passende ring ook niet meer af krijgt.



Wel lijkt het me vreselijk zitten, zo'n ring die te klein is. Ik zou hem onmiddellijk groter laten maken.
quote:Annapalona schreef op 01 september 2014 @ 09:28:

[...]





Nee dat is waar! Maar ik kan hem gewoon af doen nu, maar bij zwelling is dat anders inderdaad. Dan kan niemand hem nog afdoen.





Bij zwelling kan niemand zijn ring afdoen inderdaad, maar als je ring altijd wél gewoon af kan dan is er nog een kans dat het lukt voordat de zwelling té dik wordt.



Als ik wel eens getuige ben bij blessures, zal ik het ook altijd adviseren om meteen te doen. Ik heb bij een juwelier gewerkt en ringen gezien die op de eerste hulp verwijderd zijn. Echt zo zonde. Als ik nog tijd en gelegenheid heb zou ik altijd eerst langs de juwelier rijden om mijn ring te laten doorzagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets gevonden! Een clipring van Ti sento. Met een ketting kan

ik mijn ring daar aan hangen.



Bedankt voor alle tips en de rot opmerkingen :s
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een verlovingsring gekregen met oud en nieuw. de eerste maand deed ik hem bij echt alles af, was bang dat ik hem kwijt zou raken.

Nu doe ik hem s nachts af, want er zit een uitstekende diamant op en heb vriend s nachts een aantal keer gekrabd ermee, per ongeluk uiteraard. Verder uiteraard bij schoonmaken en chemische middeltjes en gehakt draaien!

Ik denk echt dat ik de mooiste ring gekregen heb die er bestaat maar het is niet de handigste. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niets af, kettinkje, horloge, armband, ringen, mij teveel gedoe. Horloge is waterdicht.
verba volant, scripta manent.
Ik heb hem nooit af gedaan. (behalve toen we gingen scheiden uiteraard )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn trouwring dag en nacht aan. Doe hem nooit af. Er zit een mooie brillant in van 0,25 ct en die is op mijn verzoek zó gezet dat die niet ergens achter kan blijven haken.
quote:pejeka schreef op 31 augustus 2014 @ 20:04:

[...]





Ze vragen daar heel vaak alle metalen voorwerpen (ringen, kettingen, gespen van een riem, horloges, enz.) af te doen voordat je door het poortje gaat. Doe altijd braaf alles uit en af, behalve mijn trouwring.Ik heb nog nooit sieraden af hoeven doen bij de douane. En heb toch al best vaak gevlogen. Mijn man ook niet, en die vliegt nog veel vaker (voor werk.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven