Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder fitter strakker 2

20-08-2014 09:27 548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuw topic met de nieuwe tabel!

Wij willen graag afvallen, maar ook strakker in ons vel komen en gezonder eten.



Ik heb de tabel aangepast met de gewichten van vandaag, als je nog geen gewicht hebt doorgegeven staat er een vraagteken.



Mochten je gegevens niet kloppen laat het me dan weten, ik zal vanavond voordat ik naar huis ga de tabel aanpassen!



Ik heb lemonade, coconut, lqsvegqs en Mrs Nem uit de tabel gehaald



naamlengtestartstreefhuidig (04/09)afgevallenSweetmad.1.7479,870,076,9-3,1Carebear1.6865,65864-1,9Hannief1.8074,568,0?-4,4Alejandra1.6166,058,0?-1,8Menn1.6258,055,056,4-1,6EvaViva1.7778,574,077,8-0,7Jeetjemina1.7377,472,0 73,5 -3,9Lauwtje871.7068,463,066,7-1,7HelgaV?84,07482,9-1,1 Skinnylinny1.7885,075,0?2,3Zomermeiske1.7874,068,071,8?Violetje1.6963,058,0630Famke1.7872,768,0?-1,40love01,7871,06670,7-0,3Floorfaberfan1.777368730Lola12-96,97984,2-12,7TOTAAL-36,9 KG [/quote]
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
@blobs: Leuk dat je ook mee komt schrijven :-).



@carebear: wat goed van je 10 km! Ik doe het je niet na ;)



Vandaag:

O - 100 gram bosvruchten, 150 gram vanilleyoghurt, 1 peer

L - harde meergranenbol met pesto, geitenkaas en rucola

T - 2 blokjes chocolade (goed he, niet meteen een halve reep )

D - pannenkoeken met ham, kaas, champignons en ananas

T - vast nog wel wat chocolade vananvond
Alle reacties Link kopieren
@Jeetjemina: Wat een mooi lijstje! Klinkt lekker en toch gezond.



Wat ik de afgelopen dag op heb:

O: yoghurt met 1/2 appel, banaan, in honing gekarameliseerde pitjes

T: Latte

L: tosti mosterd/kaas/appel (van 2 boterhammen), boterham roomkaas, rest van de 1/2 appel

T1: Warme chocolademelk (op het station, was niet eens lekker...)

T2: Groentesoep met balletjes

D: Pasta met gehakt/groente/tomatensausje en komkommersalade. En een Almhof toetje

T: Vast nog wel iets van chips ofzo



Op zich het idee dat ik vandaag wel redelijk gegeten heb, maar toch ben ik bang dat het alsnog best veel is. Ook valt het me op dat ik bijna op elke moment van de dag zuivel eet, misschien moet ik daar wat meer op gaan variëren.
Alle reacties Link kopieren
@blobs, dank je

Misschien kun je calorieën gaan tellen? Om een beetje een idee te krijgen wat je op een dag binnen krijgt.

Zonde dat de chocomel niet eens lekker was!

Je zou ook je toetje voor later op de avond kunnen bewaren, dat je dat als tussendoortje eet.

Ik hou ook erg van zuivel, maar probeer de laatste tijd wat meer te variëren. Vooral toetjes zijn toch vaak calorierijk. In plaats daarvan neem ik dan fruit, of een handje noten. Eet je dagelijks deze hoeveelheid zuivel? Of is het toevallig vandaag zo?
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, de chocoladereep is hier wel op nu... Vriend heeft ook meegeholpen, maar ik heb het grootste stuk op. Voordeel is wel dat we nu niets te snacken meer in huis hebben, en we het doordeweeks sowieso niet halen. Dus vanaf nu eet ik weer gezond, en dan volgend weekend weer iets te snoepen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren op de bruiloft geen alcohol op (Bob)... Maar wel teveel snacks.. Al met al een gezellige avond!



Vanavond op 't feest veel gedanst & net lijstje vandaag, ben trots!

Wil deze week heel graag elke dag lekker veel groente eten & gezonde dingen uitproberen.

Daarna 3 weken in indonesie backpacken voor het eerst! Dus geen idee hoe dat allemaal gaat qua eten.. Gewoon lekker loslaten dus & eenmaal thuis ga ik er weer voor de Max voor?!



Lijstje vandaag::



Citroenwater



Thee

Smoothie: havermout,banaan,chiazaad,magere kwark



Flesje water

Notenreep zonnatura



250ml paprika/tomatensoep

150gr wortelen met 30gr hoemoes



3 hazelnoten



2x gebakken ei met kruiden,

gebakken courgette, gele puntpaprika

& 2 volkorenboterhammen



3x cola light

1 toastje met zalm,Rucola,dressing



Thee
Alle reacties Link kopieren
@menn: Mooi lijstje.

Indonesië? Hoe gaaf! Ga je samen met iemand op reis, of in je eentje?
Jeetje, lekker hoor die chocolade! en gezien je verdere lijstje kon je het wel hebben.



Blobs, ik vul de eetmeter van het voedingscentrum in om een beter beeld te krijgen van wat ik eet en of ik alle benodigde voedingsstoffen binnen krijg. Misschien ook iets voor jou?



Menn, mooi lijstje! en leuk zeg Indonesie! Ga je naar verschillende eilanden?



Ik had gisteren een verjaardag en heb me netjes gehouden aan mijn voorgenomen 3 wijntjes, heb alleen iets teveel chips gegeten...

Lijstje voor vandaag:

O: Boterham met fricandeau, gekookt ei en kiwi gold

T: 2 pruimen

L: 2 boterhammen, 1 x appelstroop en 1 x grillworst

A: Kaiserbroodje met hamburger. Met tomaat augurk en gebakken uien. (ketchup en mosterd) Danoontje

T: blokje pure chocolade
Alle reacties Link kopieren
Vandaag:



O - kleine eierkoek met halvarine, cracker met halvarine en kaas, glas melk

T - handje cashewnoten

L - harde meergranenbol met pesto, geitenkaas, rucola en pijnboompitjes

T - peer

D - zuurkool met crème fraîche en appel uit de oven, gebakken champignons en een paar gebakken aardappels



@carebear: broodje hamburger, lekker!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Hoe gaat het hier?



Hier wil het sporten niet zo vlotten, maar met eten gaat het redelijk. Wat resulteert in: 71,3. Er is 2,7 kilo af.

We gaan gestaag door naar de 70 ;).



Zet 'm op!
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
Mooie lijstjes!!



Ik ga samen met m'n vriend, en we gaan naar Java & Bali !

hebben alleen de eerste nacht vastgezet, verder weten we hoe we van java naar Bali willen & wat we graag willen zien.. (Eigenlijk veelsteveel voor 3weken, dus we gaan niet alles doen..)
Alle reacties Link kopieren
Je lunch klinkt lekker jeetje!



En die hamburger klinkt ook goed carebear!!!



wij nu onderweg naar m'n schoonmams verjaardag, zouden daar roti lunchen.. Maar we zijn wat later, dus even kijken hoe het nu loopt..

hoop dat er nog wat is, heb er wel naar uitgekeken nu
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat het sporten niet zo wil zomermeiske, maar je krijgt vaak vanzelf weer motivatie joh! En anders is het even zo.. Dan moet je gewoon even luisteren naar wat je echt wil !! :Imao: misschien is er een goeie reden dat het even niet zo wil?!
Alle reacties Link kopieren
@menn Cool naar Indonesië! Wanneer ga je, volgende week dus? Ik ga volgende week ook naar Azië, maar dan naar Japan :D.

Op reis is je eetpatroon inderdaad heel anders. Maar niet eens zo heel ongezond altijd bij mij.De maaltijden in Azië zijn natuurlijk gezond (veel vis en groente en rijst) en ik loop super veel en tussendoortjes eet ik niet zo heel veel dan. Komt goed!



Gisteren was ik naar de stad en een feestje, heel vreemd gegeten.

O: 2 boterhammen met pindakaas

T: banaan

L: salade met feta en zongedroogde tomaatjes, mandje brood erbij ook opgegeten

T: 2 stukjes taart, paar handjes nootjes, chips en 2 stukjes quiche

D: er werd op het feest soep, quiche en Turks brood met allerlei smeersels geserveerd. Van alles wat gegeten (veel).

Enige opsteker: geen alcohol genomen, alleen water gedronken.

Vanochtend meteen een kilo zwaarder :(. Vandaag weer even minderen dus. Hoewel, vanavond uit eten...
Alle reacties Link kopieren
Joehoe! Ben ik weer even. Zo te zien is iedereen nog steeds erg goed bezig. Ik heb een heerlijk relaxt weekend gehad. Vandaag slecht gegeten verder gaan we erg lekker. Sport 3x per week en heb nu 20eu in mn potje jeeeuj!



Ik zal proberen om dit topic meer bij te houden, nu ik weer werk is dit moeilijk.. jullie ook last van?



@hannief ik heb zelf best vaak van zulke dagen.

Eerst schaamde ik me daarvoor maar toen kwam ik er achter dat meer mensen dit ook hebben dus nu geniet ik ervan als ik zo'n dag heb... ;)

@menn wat gaaf Indonesië!!! Wanneer gaan jullie?

@iedereen hoop dat alles goed gaat? Hebben jullie nog wat vernomen van Coconutt?



Ik had me wel gewogen afgelopen woensdag maar vergeten door te geven. Ik blijf maar hangen op 67.8 nou ik wacht even woensdag af. Vanmiddag na mn werk ga kk naar mn vriendin met haar personal trainer studio en krijg ik een soort intake. Gaan we doelen stellen, ik krijg dan een trainschema en een voedingsschema.



Fijne dag allen!
Maak van een mug een vlinder.
@Lauwtje, handig zeg zo'n vriendin! Meteen een persoonlijk plan, erg fijn!

@Eva, Japan, cool!!! Staat ook erg hoog op mijn lijstje! Ga je lang?

Klinkt als een leuk feest van zaterdag!



Hier erg tevreden over mijn weegschaal, geeft de afgelopen dagen steeds resultaten die een glimlach opleveren, hopelijk woensdag nog steeds...

En dan als een stok achter de deur, mijn (beoogde) lijstje van vandaag:

O: 2 speltboterhammen, 1 x appelstroop 1 x kalkoenfilet

L: Onduidelijk omdat werklunch, maar waarschijnlijk broodje ham en krentenbol met boter

T: Appel

D: Couscous met gehakt-groentesaus

T: 1 blokje pure chocolade



En vanavond weer 8 km hardlopen
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies,



Iedereen een goed weekend gehad?



Ik zie mooie lijstjes en vakantieplannen langskomen!



Succes allemaal deze week!
Alle reacties Link kopieren
@lauwtje Veel plezier & succes met de personal trainer!



@carebear Ik ga drie weken naar Japan :D.



@hannief Heerlijk weekend gehad, jij?
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal



Ik leef nog, maar ik ben in Brussel op dit moment.

Geen idee hoe het met de weegschaal zit, probeer overdag niet te veel te eten, want s avonds eten we elke keer in een resto met klaten/collega's.

Vanaf woensdag ben ik weer thuis,



Dan lees ik alles bij!
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Wauw Japan en Indonesie, klinkt erg goed!!



Gisteren familiebezoekjes gedaan, met ongezond eten en verder had ik de hele dag snaaitrek. Vanaf vandaag maar weer even goed. Ben net ook wezen body pumpen!!



Lijstje van vandaag:

O: havermoutpap

T: 2 rijstwafels met pindakaas en koffie

L: Spinazie-feta-omelet (van 2 eieren) en 1 boterham

T: koffie en appel

D: weet nog niet, ga bij een vriend eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vul trouwens wel eens de eetmeter van voedingscentrum in, maar kom vaak boven de 2000 uit, zelfs al eet ik die dag best weinig/gezond naar mijn idee. Ik vind het wel vaak lastig hoeveelheden in te schatten. Misschien moet eens een dagje ingredienten gaan wegen. Wegen jullie?
Bij nieuwe recepten weeg ik altijd alles. Van een bekend recept weet ik wat de hoveelheden zijn.



Er is een tijd geweest dat ik zelfs het beleg op mijn boterhammen weegde om tot een nauwkeurige calorieberekening te komen. Dat doe ik ondertussen niet meer



Lijstje van vandaag:

O - shake (Atkins)

T - X (ik had verwacht dat we taart zouden hebben op het werk)

L - 2 crackers, 1 met roomkaas, 1 met filet americain + gekookt eitje

T - Yoghurt met muesli en een banaan

A - Prei/courgette-salade

T - koffie met likeur
Ik ben gestopt met de eetmeter sinds ik geen (geraffineerde) suiker meer eet. Daardoor eet je andere dingen die niet in te voeren zijn.
Alle reacties Link kopieren
@blobs, ik tel geen calorieën en weeg geen ingrediënten. Ik eet "op gevoel". Ik heb wel een tijdje de eetmeter app ingevuld, maar op een gegeven moment weet je wel waar veel/weinig calorieën inzitten, dus daar ben ik weer mee gestopt.



Vandaag heb ik dit gegeten:

O - 100 gram bosvruchten, yoghurt en muesli

T - appel

L - 3 boterhammen met smeerkaas

T - banaan

D - gebakken kipfilet in paprika-marinade, een paar gebakken aardappelschijfjes, rode kool

T - 2 volkoren beschuiten, 1x muisjes, 1x hagelslag
Alle reacties Link kopieren
Alleen even m'n lijstje::



Citroenwater



Thee

40grHavermout,pindakaas,rozijnen, banaan,chiazaad,water



notenmixreep

Flesje water



Pastaschelpjes met zelfgemaakte paprika/tomaatsaus,veldsla,gerookte kip & kruiden

Flesje water



Appel zonder schil



Snelle Jelle chocolade (tussen 2-uursporten)

2x flesje water



150gr worteltjes

2x Volkorenboterham;

1x nutella/boter

1x smeerkaas 15+/Cherrytomaatjes
Mijn lijstje van vandaag:



O: 2 kleine boterhammen, 1 blauwe kaas, 1 honing, glas melk

T: 2 mokken kruidthee

L: Gekookte broccoli en bloemkool, quinoasalade, stukje vlees dat over was van bbq gisteren

T: 2 mandarijnen

D: pasta met gebakken tonijn/peterselie/knoflook/olijfolie



Ik heb goed gegeten in Buenos Aires, maar ook rustig aangedaan. Heel veel gelopen (er was een staking van het openbare vervoer), goed gegeten met af en toe een glaasje wijn, maar niet overdreven en geen tussendoortjes of frisdrank. Ik zal niet zijn afgevallen, maar ik ben in ieder geval niet aangekomen.

Soms wel moeilijk, maar het ging wel.



Ik vul soms de eetmeter in, maar heb ook altijd het idee dat ik heel snel aan de 2000 cal zit, misschien moet ik ook eens mijn eten wegen om echt te weten hoeveel ik eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven