UITGEREKEND TWEEDEHELFT APRIL 2015

17-08-2014 11:53 1329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben jij ook uitgerekend tussen 15 april 2015 en 30 april 2015?

Kom dan hier gezellig kletsen over alles wat je bezighoudt tijdens je zwangerschap!



Je kan jezelf toevoegen aan de tabel of wijzigen doorvoeren door in te loggen onder de gebruikersnaam Tweedehelftapril2015. Het wachtwoord hiervan is



Lukt het je niet, zet dan je gegevens even dikgedrukt neer, zodat iemand ander je gegevens kan toevoegen/aanpassen.



NaamLeeftijd# kindje Wanneer uitgerekend?GeslachtBijzonderheden natasha34110 april 24 nov SEOLisha322 10 april30 september NPMVivaSanne2828115 april23 september echoPimmetje7935317 april24 november SEO enniewee34217 aprilmeisje1 december SEOLizliz31218 april25 november SEOValerieValdera29119 april12 november extra echoZonnebloem291 19 aprilmeisje. 12 feb extra echo

CLientje86281 19 apriljongen4 nov pretecho 11 nov vkTruethat29122 april3 december SEOHappyGirl198331122 april22 september eerste echo sterr*25122 april1 december SEOMama24-732324 april5 december 20-weken-echoStarry-sky17124 apriljongen Kells8232126 apriljongen 4 maart VKSuppio29128 aprilMeisje! 31 dec VKNikki8331128 aprilMeisje!9 december 20 wk echo, 24 december vk Jolanda30430 april
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:49
Reden: Ww verwijderd
1.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:lisha schreef op 31 augustus 2014 @ 16:07:

Natasha: ik ben ook de 15e uitgerekend -denk ik-. Nog meer gezelligheid



Als het je eerste is, komt het toch meestal later dan de uitgerekende datum? Ik hoop zo van niet, beetje eerder mag zelfs wel van mij
Alle reacties Link kopieren
quote:capri77 schreef op 30 augustus 2014 @ 19:09:

Wow... Wat fijn om te lezen over de goede echo's. Van harte gefeliciteerd dames dat is weer een bevestiging. Ik ben ook aan het aftellen ik krijg hem in week 9 dus nog 3,5 week te gaan...spannend spannend. Heb wel vleesboom en ook pap2 met laatste uitstrijkje maar ik heb al vaker gehoord dat dit geen problemen hoeft op te leveren. Vanavond een feestje, een verjaardag...ben er nog niet uit wat voor smoesje ik moet gaan vertellen ... Jullie misschien tips??? Fijne avond dames en tot horens.....Help me even, pap2 en vleesboom, wat houdt dat in? Wat zijn de risico's daarvan? Voel je daar iets van, gaat het wel goed?
Alle reacties Link kopieren
Liesa: ik had je andere bericht niet gelezen. Ik denk dat het verstandig is om in Nederland even contact op te nemen met je gyn of vk.



Natasha: het is mijn tweede
Alle reacties Link kopieren
Zoon kwam twee dagen na de uitgerekende datum trouwens.. :-)
Alle reacties Link kopieren
Bah, vervelend als je veel misselijk bent!

Mama24-7: ik hoop dat die medicijnen helpen en dat je je snel beter voelt!



Natascha: en dan zullen je hormonen het ook nog lastiger maken waarschijnlijk. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.



Om nog even terug te komen op de sauna: Ik heb de hele dag heerlijk rustig aan gedaan. Even 5 min in de stoomcabine gezeten omdat die niet zo warm was. Het voelde wel goed, maar voor de zekerheid verder alleen gebubbeld en gezwommen. En mezelf een massage 'cadeau' gedaan :D



Ik had ook wel graag eerder een echo gewild, voor je gevoel wordt het dan wat echter en is er wat meer duidelijkheid dat het mischien goed is, maar helaas, nog even 3 weekjes geduld. Dan is er wel meer te zien, dus dat is dan wel weer fijn.



Vandaag het aan mijn ouders, zussen, zwagers en neefje en nichtjes verteld. Echt heeeel leuk! Ik had voor mijn ouders een doosje 'baby'-chocolaatjes gekocht onder het mom 'omdat ik altijd je chocola opeet'. En zoals ik al had verwacht had ze het niet eens in de gaten (ondanks alle roze/blauwe chocolaatjes) en viel het mijn zus als eerste op. Echt heel leuk!! Kon ook gelijk alle verhalen van de zwangerschappen van mijn zussen weer even horen, zodat ik al een beetje weet wat ik kan verwachten. Veel kans op een sterrenkijker iig. Mijn moeder had al een paar keer gedacht dat ik zwanger was, ze zei donderdag nog dat ik zo bleek was ;)



Zooo, lang verhaal, weer even bijgeschreven!



Ik heb trouwens van een vriendin een zwangerschapsdagboek gekregen. Ik zou het zelf nooit kopen, maar vind het wel erg leuk! Volgens mij super om dat over 10 jaar samen met je kleintje terug te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisha schreef op 31 augustus 2014 @ 21:49:

Liesa: ik had je andere bericht niet gelezen. Ik denk dat het verstandig is om in Nederland even contact op te nemen met je gyn of vk.



Natasha: het is mijn tweede Ik heb morgen ochtend een echo.. Enorm zenuwachtig dus..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.



Probleem is daar dat je niet weet of ze het goed wassen en of ze het wel met flessen water wassen i.p.v kraanwater.

Kraanwater daar is niet heel gezond.



Ik bel nog even met de verloskundige inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd nieuwe dames!



Ik ben er een klein poosje niet, even een break; lekker op vakantie! Veel succes en plezier met de komende echo's en afspraken
Alle reacties Link kopieren
Aaaaaaaaaaaaah stress voor morgen!!!!!!!!l
Wat het hart vandaag weet zal het hoofd morgen begrijpen
Alle reacties Link kopieren
@Liesa: heeeeel veel succes vanochtend. Hoe laat moet je? Laat even weten hoe het ging. Ik snap dat je barst van de zenuwen, maar straks zal je misschien ook wat meer zekerheid hebben. Zet m op!!!!



Millen
Alle reacties Link kopieren
O Pimmetje: ja dat is logisch. Heb je morgen echt al een echo? Jeetje wat spannend, probeer lekker wat afleiding te zoeken (makkelijk gezegd dan gedaan), vroeg te gaan slapen en dan is het snel morgen en hoor je dat alles goed is!



Millen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net het ziekenhuis gebeld voor een afspraak met de gynaecoloog (wegens eerder trombosebeen en een andere chronische aandoening (waar ik overigens nooit iets van heb gemerkt, maar altijd al medicijnen voor heb geslikt) moet ik eerst naar de gyn die me vertelt of ik wel naar een verloskundige mag of in het ziekenhuis onder controle moet blijven.



Ze wilden me - ondanks echo van vorige week door andere gyn - persé bij acht weken zien. Ik ga dus aanstaande donderdag alweer!



Liefs



Milen
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Hier weer eens een berichtje van mij...

Wauw!! er zijn al verschillende echo's geweest zie ik, wat super!!



@liesa, heel veel succes vandaag, hoop voor je dat je een beetje gerust gesteld kunt worden na de echo.



@pimmetje, oehh spannend, nog 1 nachtje slapen en dan kun je hopelijk een mooi hartje zien kloppen!



@millen, wat vervelend dat je donderdag alweer heen mag ;)..



Hier moet ik nog 2 weken geduld hebben voordat ik een echo krijg...pfff wat duurt dat nog lang...

Ik ben er nu al zenuwachtig voor.... ik ben zo bang dat er iets mis gaat, als ik ook maar even geen kwaaltjes heb, ben ik al bang dat het niet goed zit.

Weet dat ik er niet zoveel bij na moet denken misschien, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ondanks dat ik me erg zorgen maak, probeer ik ook nog wel te genieten...haha

Fijne dag allemaal dames!!
Alle reacties Link kopieren
quote:@fruit&groente: dat eet ik gewoon, ook gesneden, ook 'rauwe' groenten. Als je goed wast dan is dat toch in orde? Ik zou me nooit hebben afgevraagd of dat wel zou mogen, als ik een weekje naar Griekenland zou gaan. Maar dat kan een probleem zijn, omdat?



Omdat ik all inclusive ga, en je het dus kan opscheppen en niet weet hoe lang het er al ligt, en je het zelf dan ook niet kunt wassen, ben ik er dan toch een beetje huiverig voor.



@Voltje, leuk die chocolaatjes!



@Ineke, ben benieuwd wat je verloskundige erover zegt!



Succes met alle echo’s!
Alle reacties Link kopieren
Ja Millen! Vanwege het misgaan van de zwangerschap de vorige keer nu al met 7 wkn een eerste echo. Mocht zelfs vorige week al maar dat kregen we zelf niet gepland. Leuk zeg dat je zelf zo snel alweer een tweede echo hebt!



@jolanda: oh wat herkenbaaaaaaaar! Je bent zo gespitst op elk krampje en pijntje en noem maar op.... Vermoeiend maar mij lukt het ook niet om ermee te stoppen!
Wat het hart vandaag weet zal het hoofd morgen begrijpen
Alle reacties Link kopieren
quote:natasha_poet schreef op 31 augustus 2014 @ 19:57:

[...]Als het je eerste is, komt het toch meestal later dan de uitgerekende datum? Ik hoop zo van niet, beetje eerder mag zelfs wel van mij Mijn zoon was ruim twee weken te laat, dat is geen aanrader hoor!
Wat het hart vandaag weet zal het hoofd morgen begrijpen
Alle reacties Link kopieren
@eten op vakantie: ik zou het even navragen bij de verloskundige, maar ik zie het als volgt. Kern is dat je geen rauw voedsel moet eten, dus geen rauw vlees, vis en kaas. Rauwe groenten en fruit zijn volgens mij al een minder groot risico, maar daarvan wordt dus aangeraden deze altijd te wassen. In die zin zou je voor de zekerheid salades e.d. kunnen laten liggen en het bij gekookte groenten houden.



Zodra het voedsel gekookt is of rauw voedsel gewassen kan je het denk ik gewoon eten. Ik denk dat het niet uitmaakt of koken of wassen met kraanwater gebeurt of niet. Het water kan misschien meer bacteriën hebben dan hier, maar dat is op zich niet schadelijk voor de babs. Ook al zou je er ziek van worden (wat natuurlijk wel heel vervelend zou zijn), het gaat echt specifiek om de bacterie die op rauwe producten kan zitten.



Ik zou dus gekookte groenten eten en qua fruit kijken of er bij het ontbijt ongeschilde vruchten liggen die je zelf even kan schillen en zo niet: was de stukjes zelf nog even, houd het op versgeperste jus of vraag wanneer de vruchten geschild zijn. Ook zou je - als je je echt zorgen maakt over vitaminen - zelf in een supermarktje fruit kunnen kopen en het schillen.



Maar nogmaals, vraag het even na. Ik denk dat het niet echt een groot probleem zal zijn.



Groet



Millen
Alle reacties Link kopieren
quote:millen schreef op 01 september 2014 @ 09:15:

@Liesa: heeeeel veel succes vanochtend. Hoe laat moet je? Laat even weten hoe het ging. Ik snap dat je barst van de zenuwen, maar straks zal je misschien ook wat meer zekerheid hebben. Zet m op!!!!



MillenThnx Millen! Ik heb helaas een miskraam gehad. Er was niks te zien in m'n baarmoeder vanochtend :(
Alle reacties Link kopieren
Ladies!!! Even een update hier!

Vanmorgen eerste echo gehad bij 6,5 week zwangerschap!! Zag er allemaal super goed uit!! Hebben het hartje zien kloppen. Jeetje wat gaat dat tekeer! Super om te zien!!! Ook erg opgelucht dat het om 1 kindje gaat en niet een meerling. Dit was bij mij een mogelijkheid gezien de medicatie die ik heb moeten slikken om zwanger te worden. Nu met 10 weken weer een echo in het ziekenhuis. Super opgelucht hier



Wil de dames die nog even moeten wachten succes wensen en hoop dat jullie er stressloos naar toe zullen leven.



Mbt eten op vakantie, zou ik zelf zekere voor onzekere nemen en fruit altijd schillen. Zelfs in NL doe ik dat al ivm bespuitingen. Groente altijd gekookt of in ieder geval gewassen met flessen water ipv kraanwater. Groente en fruit die je niet kunt pellen, week ik vaak even paar uurtjes voor het koken in water en spoel het daarna goed door. Misschien overdreven maar liever safe than sorry.
Alle reacties Link kopieren
blijft lastig natuurlijk, waar je ook op vakantie gaat.

Niet drinken uit de kraan is het belangrijkste om te vermijden, wat betreft de salades …. De kans dat het met niet kraanwater afgespoeld is nihil natuurlijk.

Als je het niet vertrouwd deze dingen vermijden. Het betreft alleen afspoelingen en dat moet toch af en toe wel kunnen.



Dit was de reactie van m'n verloskundige.

Valt dus wel mee gelukkig!



Weer een dillema; Nu komt m'n schoonmoeder en zwager vanavond even langs om doei te zeggen voor we op vakantie gaan.

M'n vriend rookte tot we wisten dat we zwanger waren in huis en daardoor ook iedereen die op visite komt.

M'n schoonma en zwager roken allebei... Betekent dus dat ze gaan roken in huis waar ik bij ben....

Liever heb ik het niet maar als we zeggen dat het niet meer mag weten ze hoe laat het is... En dat willen we nog niet... Zou dat heel erg kwaad kunnen voor de kleine,.... Het gaat om wss 2 uurtjes waar een paar sigaretten gerookt gaan worden lastig lastig
@Christine: Gefeliciteerd met je mooie echo!



@Liesa87: Wat naar meid, dus die arts in het buitenland had toch gelijk. Wat ontzettend verdrietig voor je, ik wens je veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik bezoek dit forum nu nog niet dagelijks. Vind het af en toe nog zo onwerkelijk. Ik voel zo weinig namelijk. Maar ja we gaan er maar vanuit dat alles goed is. Wel raar dat je voor je gevoel iets moet hebben. Het enige wat ik wel heb is af en toe vaak naar de wc, een vettere gezichtshuid en iets dikkere en gevoeligere borsten. Vermoeidheid heb ik ook niet echt last van. Wel af en toe 's avonds een beetje een inzinking maar soms bruis ik ook gewoon van de energie.



@mamma24-7: succes en sterkte in elk geval met je misselijkheid, ik hoop voor jou dat het van tijdelijke aard is en je snel weer kunt genieten.



@Liesa, spannend zeg ik hoop dat je helemaal gerust gesteld wordt met de echo hier in NL.



@lelie-es, leuk zeg ik ben op de28-04 uitgerekend van ons eerste kindje. tenminste zoals het er nu naar uitziet ik heb nog geen echo gehad. Die krijg ik 24-09 pas. dus spannend allemaal.



@wanneer vertellen: ik heb zelf echt moeite om het niet met iemand te delen. ik heb het nog niemand verteld zelfs mijn moeder en beste vriendin niet. erg moeilijk hoor. Weet ook niet wat het beste moment is. misschien toch bij de eerste echo maar dan is het pas 9 weken of toch wachten toch 12 weken.Dilemma...dilemma....



@gynaecoloog: hier heb ik vandaag mee gebeld. Bij mij is in februari van dit jaar namelijk een vleesboom (kleine) geconstateerd. Dit hoeft geen impact te hebben op de zwangerschap maar de verloskundige wil graag de positie weten waar die zit en dat weet ik zelf ook niet want dat was mij niet verteld. dus werd van het kastje naar de muur gestuurd want in het ziekenhuis zeiden ze dat ik mijn HA moest bellen terwijl die zei dat ik ZKH moest bellen. Heb nu voor volgende week dinsdag toch een afspraak bij de HA. Ergert mij sowieso dat geen man je aan de telefoon gefeliciteerd met de zwangerschap maar ja dat zal voor mij wel zijn omdat het de eerste keer is en voor hun natuurlijk allemaal heel normaal.

Er vroeg iemand wat een vleesboom was dat is een goedaardig gezwel in de baarmoeder. en omdat er sprake was van een kinderwens doen ze daar niets aan. Maar in principe zijn er meer mensen die het hebben en waar ze het niet verwijderen. ik had alleen steeds ergere klachten met de menstruatie.

PAP2 is bij mij bij het laatste uitstrijkje gezien. Onrustige cellen betekent dat, op zich niet zorgwekkend zoals de huisarts mij toen aangaf. Ik zou eigenlijk vorige week een nieuw uitstrijkje moeten laten doen echter ivm zwangerschap zijn de resultaten niet betrouwbaar dus daar moeten we mee wachten.



Misschien dat bovengenoemde factoren en het niet echt iets voelen mij soms een beetje ongerust maken maar anderszijds denk ik ik mag blij zijn dat ik niet enorm veel klachten heb zoals vermoeidheid en misselijkheid.



Nou fijne avond dames en tot gauw.

Het zal wel goedkomen.
Alle reacties Link kopieren
Liesa: :( dus toch. Heel veel sterkte meis, doe rustig aan.



Bruisen van de energie, Capri? Nee, hier niet hoor. Sterker nog, ik duik zo het bed in. De eerste werkdag na de vakantie was meteen weer een beste, ik ben kapot.



Ineke: roken in mijn huis, ons huis is sowieso een no-go. Ik ga niet in de stank van een ander in mijn eigen huis zitten. Partner rookt gelukkig niet (ik vind het een dealbreaker eigenlijk), maar als hij zou roken, dan zou hij dat buiten moeten doen. Kun je daar niet op aansturen? Dat je je huis gewoon fris wilt houden? Of je verzint een buitenactiviteit? Ga even wandelen met zijn allen ofzo?



Christine: gefeliciteerd met je goede echo



Pimmetje: en??
Alle reacties Link kopieren
Haha Lisha morgenochtend pas hoor! Ik laat het weten!



Jeetje Liesa.... Wat ontzettend verdrietig voor je... Neem de tijd voor jezelf om het te verwerken. Heel veel sterkte!
Wat het hart vandaag weet zal het hoofd morgen begrijpen
@Ineke: Mijn man rookte eerst ook, maar ik vond het niet prettig als hij binnen rookte. Heb echt geen zin om in mijn eigen huis in de stank te zitten. Gelukkig is hij nu gestopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven