Lijf & Lijn alle pijlers

35+, kleine kids, 5-10 kilo te zwaar, ACTIE!

14-08-2014 09:22 986 berichten
Alle reacties Link kopieren
NIEUWE LEDEN WELKOM!!!



Weegdag MAANDAG, doorgeven voor 19 uur.

2 x geen gewicht doorgeven = uit de tabel.



naamleeftijdlengtestartgewichthuidig gewichtstreefgewichtSuus381.758785.575navimo351.708986,675Hillybilly351.6876.873.165tinnifin431.xx8786.675pippip371.6476,576,570miezemuis381.70787868



Hi allemaal!



Ik ben Suus, 38 jaar, kids van 5 en 2, samenwonend, ft baan, en een kilo of 10 te zwaar. Ik ben 1,75 m en weeg 85 kilo. Ik wil op een gezonde, structurele manier mijn levensstijl veranderen, sporten op vaste momenten en goed eten. Ik probeer 2 x per week 5 km hard te lopen en ben nu een beetje bezig met 30 day shred.



Wie heeft er zin om mee te doen? Misschien met een tabel? Weegdag, eetlijstjes of zoiets?



Tot snel![/b]
Alle reacties Link kopieren
Ik doe eigenlijk helemaal niet mee met dit topic, en dat wil ik ook niet hoor



Maar wat bij mij nu echt goed gaat is vaker per dag kleinere porties eten.



Dan heb je niet van die moeilijke momenten.



Mijn moeilijkste moment is in de avond, maar omdat ik met het avondeten minder eet, neem ik om een uur of 10 gerust nog een kop soep, of een donkerbruine boterham met magere kaas en rauwkost.

Het voorkomt bij mij echt dat ik naar de zakken chips gaat graaien.



Vind wel dat jullie allemaal goed bezig zijn,

En laat het einddoel een beetje los, ik heb mijn blik op oneindig staan en ik zie wel wat ik bereikt heb over ongeveer een half jaar.

Wil in ieder geval weer in mijn oude broeken passen.
Alle reacties Link kopieren
jee ben ik net klaar met een berichtje .. druk ik op de verkeerde knop en weer weg..pfff



Ik durf niet eens op te schrijven wat ik heb gegeten en gedronken maar het is veel te veel, gisteren onverwacht visite en die gingen om 3.30 uur weg dus dat was erg gezellig en ik zit nu met hoofdpijn achter de pc.

Vandaag maar weer even goed:

o; sojamelk met pap en cranberries en bosbessen

t; fruit

m; sla met kop soep

A; 2 magere hamburgers met speltbroodjes en sla



Suus; Ik heb shakes gedaan en je valt er heel snel vanaf maar komt er ook zoweer aan. Ik denk dat WW misschien het beste is , je eet dan genoeg en valt wel af. Puntensysteem dus je bepaald zelf wat je eet. Van panty s weet ik helaas niets .
Hoi allemaal,



Nou...hier ook niet bepaald tevreden...vanochtend op de weegschaal weer gewoon mijn startgewicht. Ben wel sinds gisteren ongesteld, dus hoop heel erg dat dat het allemaal is...

Dit weekend niet echt opgelet. Vrijdagavond echt heerlijk uit eten geweest in een erg goed restaurant. Gisteravond samen met de kinderen uit eten (sushi-dus redelijk "mager", maar we wel echt klem gegeten), vanochtend croissants....Morgen ga ik weer streng zijn, maar ben bang dat mijn gewicht dus nog niet minder gaat zijn.



@Suus: ik zou ook eerder WW doen. Ik heb mijzelf voorgenomen dat als ik over 2-3 weken niet echt wat ben afgevallen met minder snoepen dat ik dan ook WW ga doen.



Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Stella, qua panty's koop ik altijd maat groter. Die van de Hema. Die zijn betaalbaar. Ik kan nooit zo lang een panty goed houden. Ook de dure panty's heb ik zomaar stuk. Als ik de panty uit de verpakking haal, dan trek ik de panty nog even flink uit elkaar in de lengte en dan doe ik de panty aan. Eigenlijk nooit een probleem. Zeker die panty's met een soort figuur /modelleer iets erin (buik plat billen omhoog) hebben een stevig broekje waardoor het bij mij goed blijft zitten.



Ik ben ongesteld geworden. Ik heb daar de laatste jaren super veel last van. Qua humeur, qua energie, qua fysieke klachten. En als klap op de vuurpijl ook in combinatie met een assesment voor een nieuwe baan. Dit is gelukkig goed gegaan en ik heb een nieuwe baan!!



Vanochtend alsvast even op de weegschaal gekeken en deze staat precies hetzelfde als vorige week. Tja, zo gebeurd er niet zoveel meer. Vandaag er maar weer stevig er tegen aan.



Fijne zondag dames!

Tot morgen.
Alle reacties Link kopieren
Oeps, het was niet stella, maar suus die over de panty vroeg....

Ik zou het trouwens zelf in de koolhydraten zoeken om toch wat meer af te vallen.

Nuttig je iedere maaltijd koolhydraten?

Kun je er twee niet vervangen voor 2 maaltijden met weinig koolhydraten?

Zoals ontbijt en lunch?

Dus ontbijt met kwark en lunch met salade bijvoorbeeld?
Hahaha! Blijkbaar worden we synchroon ongesteld ;)
Alle reacties Link kopieren
Ben even druk geweest, had nog steeds vakantie, maar vanaf morgen weer aan het werk.

Ik heb thuis geen weegschaal dus kan me niet standaard elke maandag wegen.

Ik ben inmiddels zo goed als van de suiker in mijn thee af. Heb het afgebouwd door elke keer steeds minder suiker in mijn thee te doen. Verder ben ik erachter dat ik advocado wel erg lekker vind en dit ook nog eens heel gezond is Dus die ga ik inslaan.

Morgen naar het werk neem ik een fles aanmaaklimonade mee, kan ik s'middags wat limonade nemen ipv van bijvoorbeeld een colaatje.

Afgelopen week dus wel erg opgelet en ik heb het idee dat ik me minder opgeblazen voel.
@suus: ik lees nu pas je vragen Ik loop 3x per week, nu weer in een oobouwfase naar de 5 km, ren nu pas 10 minuten elke keer
Alle reacties Link kopieren
OXO gefeliciteerd met je nieuwe baan!



Ontbijt: 1 bruine boterham met een plakje ham en ei

Lunch: 1 banaan en een advocado

Tussendoor: rijstwafels

Vanavond: verse patat, worteltjes en doperwtjes en kip uit de oven
Alle reacties Link kopieren
OXO Van harte gefeliciteerd!



En jaja ook hier de maandelijkse stonden die eraan komen.



Ik hoop op een wonder morgen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de felicitaties. Heb er enorm zin in!



O: smoothie, aarbei, bramen framboos, appel, banaan, lijnzaad

L: 2 pannenkoekjes

T: klein handjes nootjes en een augurk

A: kidneybonen, mais, sperziebonen, bio worstje, yoghurt



En nu de augurken als noodvoorziening achter de hand.



Bibi, het opbouwen vind ikzelf altijd irritant. Als je eenmaal 5km kan rennen achtereen, dan voelt het al een stuk beter. Super dat je begonnen bent! Zo gaat het straks heel snel.



Noa, gaat goed zo met de suikerafbouw in je thee. Knap hoor! In aanmaaklimo zit trouwens ook nog wel wat suiker, dus kijk uit niet teveel
Alle reacties Link kopieren
OEI OEI OEI..... Flink wat erbij



67,7 kg



Balen nu maar weer snel gezond eten.



o; sojamelk met pap en bessen en chiazaad

t;appel

m; wrap met ham sla tomaat komkommer en hummoes

t;?

A; Kleine gehaktbal., aardappels en sperziebonen



Vandaag sporten en hardlopen met de hond
Alle reacties Link kopieren
88,1
--
Alle reacties Link kopieren




80



Hoe is het mogelijk! Ik gooi het maar op de ongesteldheid.



Tinnfin: goed bezig!

Jaye, we gaan ervoor deze week hoor!



O: 1 speltbroodje met amandelpasta, een smoothie

L: bio soep

T: fruit

A: ? Weet ik nog niet.
Mijn weegschaal heeft er definitief de brui aan gegeven; ik woog gisteren 58 (in my dreams...) dus deze week maar weer een nieuwe aanschaffen.



Jammer, want vandaag had de nulmeting plaats moeten vinden, de vakantie is voorbij en het sporten gaat dus weer beginnen. Aan de andere kant heb ik flink gegeten dit weekend (o.a. feest met bbq en te veel wijn) dus ook wel lekker om de ogen nog even te kunnen sluiten



Jaya 4w de 11
Alle reacties Link kopieren
Ohhh, stomme weegschaal!!

75,3.. Hoe kan dat nou toch weer..



Hopen dat ik volgende week lichter ben. Hoe stom is dat. Ga ik extra gezond eten en het slechte laat ik staan..Ja, gister wel uiteten geweest, maar een wijtje gedaan.. Dat kan toch de boosdoender niet zijn. Argg... :P
Hier vond ik het meevallen vanochtend: 69.1



Dus toch wat gewicht kwijt. Maar...ik reken mijzelf niet rijk, gisterochtend was ik gewoon mijn startgewicht, denk dat ik nu een beetje heen en weer schommel.

Het weekend was echt een "eetfestijn", zondagavond ook nog patatjes en wijntje...oeioei. Nu weer braaf zijn de hele week. Vandaag weer hardlopen. Hoop dat ik toch met betere en gezondere keuzes maken langzaam gewicht ga verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies!



Nou de eerste update heb ik net even gedaan. Bij mij nog steeds 86. Ik heb besloten om geen shakes ofzo te doen. Ik heb online het eea over ww opgezocht en sonja bakker gecheckt. Ww soreekt me het meest aan, maar toch kan ik zelf ook bedenken wat ik zo'n beetje moet eten. Ik kwam er wel achter dat bepaalde dingen die ik vrij vaak eet en gezond zijn, toch heeeeeeel veel calorieën hebben. Zoals avocado, lijnzaad en gemenge, ongezouten noten. Dus hiermee ga ik matigen. Wat minder koolhydraten en als ik ze dan eet, de volkoren versie, ga ik ook meenemen. Ik ben benieuwd wanneer ik ongesteld wordt. Voel me nu opgeblazen, maar ik zal straks mijn eetlijstje posten en op jullie reageren.



Ik ga er weer tegenaan!



Groetjes suus
Mijn eetlijstje vandaag:



O: 2 volkoren boterhammen met boter en hong

T: 1 kiwi

L: maaltijdsalade en 1 boterham

T: mandarijnen, rijstewafel

A: forel uit de oven, zelfgemaakte aardappelpuree en wortel/brocolli

T: (feestje): max 2 rode wijn; de taart ga ik afslaan ;)



Net voor het eerst een 30 min workout gedaan (gewoon een van youtube geplukt), was megazwaar...hoop morgen spierpijn, voelt dan alsof je "echt" wat gedaan hebt. Ga nu eerst even douchen, dan lunchen en hopelijk nog klein beetje werken voordat jongste dochter wakker wordt.
Ow, laatste zinnetje was getypt door mijn dreumes



Ik wilde typen: Jaye en Oxo (en juffie ook), hou moed! Het gaat lukken!
Hahaha, Schabolleke....ik was al aan het puzzelen wat het kon betekenen





Ik zat mij trouwens te bedenken dat dit topic wel enorm motiveert, heb nu weer frisse moed om door te gaan, denk dat ik anders nu alweer gestopt was met mijn goede voornemens. Ben nu toch steeds bewust met mijn eten bezig (op dit weekend na dan) en ga steeds weer sporten; voel me ook veel lekkerder in mijn vel, die kilo's komen vanzelf wel (hoop ik dan).
anoniem_13280 wijzigde dit bericht op 01-09-2014 12:34
Reden: nog wat vergeten te schrijven
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn vasten dag gaat prima! Ik kan ook altijd goed tegen honger. Gisteren een uur gewandeld, hardlopen gaat niet ivm knie. Ik ben aan het zoeken op marktplaats voor een crosstrainer.

Ik ben trouwens nog niks afgevallen. Het heeft zijn tijd nodig toch?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi ik heb nu echt enorme trek dus maar even op het topic gegaan..



Oxo en muurbloempje we gaan ervoor hoor nu volhouden!! Ik doe echt mijn best op het weekend na dus hoop echt dat het vocht is.

Suus , je hebt helemaal gelijk!

Je weet het ook zelf wel dus ga ervoor meid!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het gewicht helemaal de verkeerde kant op! Op zich logisch hoor, vrijdag een verjaardag, zaterdag een bbq en zondag ook niet echt gezond gegeten. Bovendien veel bier gehad, ook al zo goed voor de lijn

Weegschaal vertelde me dat ik een halve kilo gegroeid was, valt me op zich nog mee. Dus nu 82,7
Alle reacties Link kopieren
Ja, deze week gaan we ervoor!!!



Ik heb zojuist een heerlijke pure choco(85%) met pistachenootjes, cranberrys, nootjes reep gemaakt. Mmmmmm, hier mag ik iedere dag een klein brokje van. Hij is echt lekker. Recept uit de voedselzandloper kookboek.



Ik heb ook het bananenbrood met dadels gemaakt uit dit kookboek. Ook heerlijk. Dit is een alternatief voor brood. Zelfs de kinderen vinden het lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven