Zwanger worden vanaf najaar 2014 - Nieuw

03-07-2014 11:07 2543 berichten
TABEL IS VOL :-)



Een topic voor de dames met een zwangerschapswens die zijn gestart in het najaar van 2014.



Gezelligheid ten top!

(angel, winterteen, boulu, dootjenootje; je bent uit de tabel, mocht je er weer in willen staan, laat maar weten)



NaamLeeftijdBegonnen? NOD? BijzonderhedenFreexx25 / 27 2 mrt 1e kindje, 6e/7e ronde ourea 31 / 34 +- 18-2 4e ronde; 1e kind, 38-34-32-31-44 Deni308 25 / 28 - 22-02 gezondheid man nu even op plaats 1.



Zwanger

NaamLeeftijdEcho / Uitgerekend?Bijzonderheden? Ponny 26 / 27Uitgerekend 2 april '15 Eerste kindje, dochter EvaViva32 Uitgerekend 28 mei 2015 Eerste kindje, zoon bibi86 28 / 31 Uitgerekend 14 juni 2015 / 13 november klopt, 11 december afspraak VK, 20 december geslachtsecho Eerste kindje, zoon Saraa 28 /31 Uitgerekend 27 juni 2015 / 11 november 1e echo Tweede kindje Sofietje8331 / 30 Uitgerekend 23 juli Eerste kindje Pien198727 / 29 27 september 2015 positief in ronde 6; eerste kindje Winterteen 27/31 23 september 2015 Eerste kindje! Woehoee! Myrna1504 22 / 23 10-2015 6-9 een MK gehad Zomermeiske 25 / 33 22-10-2015 positief in ronde 9, eerste kindje! Deb84 31 / 34 04-11-2015 positief in ronde 1, eerste kindje!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
2.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Eva, dankje! Nou he, wat een geluk

Ik heb ook de ovulatietesten van de Action gekocht. Ik zou vanaf dinsdag testen maar omdat ik manlief tóch dinsdagavond nog zie ben ik gisteravond begonnen. Ik heb een licht streepje in de T.. ben benieuwd hoe die er vandaag uitziet. Ik maak er iedere dag een foto van, kan wel even kijken of ik die hieronder kan plaatsen. Ik wil een dag of 5 testen denk ik, of is dat te weinig? Nouja, als de T streep nu nooit donkerder wordt dan ga ik langer door haha.



@MD, aan de ene kant heerlijk dat je heen kwaaltjes hebt, maar het kan je natuurlijk ook behoorlijk onzeker maken. Spannend woensdag!



@Sofietje, halloo! Dankjewel . Echt een heerlijk gevoel ja!

Wil je niet gewoon een paar x testen? Ze raden af om voor die tijd nog wat te drinken toch?



@Ourea ook bedankt :)! Inderdaad alles tegelijk, ach ik geniet er toch wel van!

'Fijn' dat je ongesteld bent geworden, geniet ervan haha!



@Freexx thnx! Ben heeeel erg happy

Wat balen van dat gezeik op je werk zeg :(. Heb je daar vaker last van? Ga je wel met plezier heen?

En wat spannend he..raak of niet raak? Hoe dichter je bij de dag komt dat je weer ongesteld moet worden hoe spannender het wordt . Ik voel dan ook altijd van alles, zucht.. hou mezelf een beetje voor de gek misschien haha.



@Dani, dankje!! Heerlijk ja

Wat een lieve opmerking van je man!!



@Dootjenootje, ook jij bedankt!!

Goed dat je gestopt bent met roken, hou vol hoor!!



@Deb, dankje! Heerlijk opgelucht ben ik. Ik hoef nooit meer naar school haha! Al is het eens voor een cursus ofzo, maar dat vind ik alleen maar leuk.

Klinkt alsof je een heerlijk weekend hebt gehad. Lekker van nagenieten, voor je het weet staat het volgende weekend voor de deur.



Foto van de ovulatietest.. ik zie een lichte streep (na een aantal minuten was 'ie nog iets beter zichtbaar). Jullie ook?



http://s42.photobucket.co ... ters[recent]=1&sort=1&o=0
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat is er weer veel geschreven! We zitten al op 27 pagina's! Ik heb een top weekend gehad en nu eindelijk de kans om te schrijven.



@zomermeiske Ja, hoor! Ben wel erg benieuwd... Nu afwachten.. Is er een kans dat je op een bepaald moment je 'anders' gaat voelen? Of is dat pas na een paar weken? EN Gefeliciteerd!! Goed gedaan! Ik zie de streep niet echt, maar ja, wat zegt dat..



@Ponny, wiehoe! shoppen, dat lijkt mij zo vet. Kleren shoppen en toffe meubels. Ik moet als het zo ver is, echt een budget afspreken anders ga ik los.

@sofietje83, top! En nu aan de slag



@freexx, we hebben exact hetzelfde gesprek gehad. Mijn man is er nogal nuchter onder. Hij denkt dat het nog even gaat duren...



@Borstvoeding; ja, ik wil het graag proberen. ik heb zelf nooit borstvoeding gehad en soms denk ik dat al mijn allergieën/eczeem daar toch vandaan komen (je leest daar ook wel onderzoeken over). Dus als ik dat kan voorkomen dan wil dat zeker proberen.



@geslachtwillenweten; we willen het niet weten, een verrassing lijkt ons wel gaaf, maar dat zeg ik nu. Geen idee hoe ik ga reageren wanneer ik zwanger zou zijn.



@Hier, mijn NOD is zaterdag 13 september, dus nog even afwachten. Aankomend weekend veel plannen, dan nog een week afwachten en dan testen! Genoeg dingen om mijn aandacht niet

te veel te focussen op het zwanger worden. Wat is het toch spannend...
Najaaa ik had bedacht maar te stoppen met die stomme testen maar nog 2 over dus die moesten nog op, en vandaag toch wel een heel duidelijke tweede streep! Ongeveer net zo donker als de controlestreep! Eisprong komt er dus wel aan denk ik... Toch de sportschool voor vanavond maar afgezegd haha, morgen moet man werken in de avond, woensdag zijn we thuis dus wie weet haha... Zou wel érg snel zijn als het de eerste ronde al lukt dus ga ik maar niet vanuit, maar het voelt ineens zo echt nu de kans er dus wel degelijk is! Vind t ook wel een beetje spannend eigenlijk!
Zomermeiske ik zie het streepje wel! Zo een had ik gister dus na een aantal dagen wit scherm en vandaag een hele duidelijke!
Spannend Pien!!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig sofietje83! Wanneer de test positief is, dat betekent toch dat binnen 24 uur de eisprong plaats vindt?



Ik begrijp wel dat je deze kans wil pakken, door de app die aangaf wanneer de beste dagen waren, had ik ook wel die neiging. Ondanks dat er niet te veel op wel focussen, het is 'zonde' om de kans te laten lopen!
Alle reacties Link kopieren
@zomermeiske Eerlijk gezegd zie ik niet of nauwelijks een 2e streepje op je foto. Zo'n heel lichtroze streepje (of iets donkerder) heb ik ook wel eens. Maar daarover staat in de bijsluiter dat dat eigenlijk hetzelfde betekent als helemaal wit. Helaas :(. Voor een positieve test moet het echt paars zijn...



Je gaat 5 dagen testen zeg je. Ik vind dat zelf wat weinig, want je weet nooit of je eisprong misschien voor of na die dagen komt. Ik doe zelf een dag of 15 testen, maar heb dan ook een lange, onregelmatige cyclus, Jij niet toch?



@sofietje Jouw streep was echt dik paars toch? Dat hoop ik ook nog ooit te zien bij mijn eigen testen haha. Verder dan een lichtpaars streepje ben ik nooit gekomen... :(

Maar fijn voor je zeg haha! Zeker spannend. Ik denk ook steeds: joh doe normaal het zal heus niet lukken meteen onze eerste ronde hoor. Maar de hoop houd je stiekem toch he ;).

Maarre waarom moet je de sportschool afzeggen? Kun je niet sporten en sexen op 1 avond?



@pien Klopt, als zo'n test positief is zou de eisprong binnen 24 tot 48 uur moeten plaatsvinden blijkbaar.

Die relatie tussen allergieën en borstvoeding hoor ik ook vaak. Ben zelf ook een kind/volwassene met veel allergiën, en inderdaad nooit bv gehad... maar aan de andere kant ken ik ook genoeg kindjes die wel bv hebben gehad en toch voor vanalles allergisch zijn. Het is natuurlijk geen garantie...



@deb Yes, bijna vakantie inderdaad! Hoef nog maar 4 dagen te werken!!



@dootje Jammer dat je toch even een terugval had. Veel gerookt of maar 1 sigaretje? Werkt bij het stoppen van roken 'afbouwen' eigenlijk ook? Dus dat je steeds minder gaat roken zeg maar?



@free Jammer dat het zo'n gedoe is op je werk. Ik dacht dat je nieuwe baan juist super leuk was?
Alle reacties Link kopieren
@ Pien: ahh wat spannend, die NOD komt al heel snel!



@ zomermeiske: gefeliciteerd! Super nieuws!



@ allergieen: Ik hoorde laatst dat er uit een of ander wetenschappelijk onderzoek was gebleken dat kinderen die via een keizersnede geboren zijn meer last hebben van allergieen. Omdat ze de stress van de bevalling gemist hebben ofzo. Ik ben zelf via een keizersnede geboren, heb wel borstvoeding gehad en heb veel allergieen.



Ahh mn afspraak is er, nog 1 uurtje werken en dan zit de eerste dag na de vakantie er al weer op!
Alle reacties Link kopieren
@bibi86, ja spannend hé! Oef.. ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar onbewust gaat het toch wel snel.



@allergieën dat is wel erg toevallig, ik ben ook met een keizersnee geboren én zonder borstvoeding.. En ik heb veel allergieën en eczeem. Waar is dat onderzoek te lezen?



Alvast een fijne avond meiden!
Sex is toch ook sport?

Maar ik sport meestal 3-4 x per week dus die ene dag kan ik wel missen....



Misschien dat er inderdaad wel een connectie bestaat tussen bv en allergieën, zou het eigenlijk niet weten. Als het lukt wil ik wel bv geven maar ik ben niet anti-fles, dus mocht het niet gaan dan zou ik ook wel overstappen.. vriendin van mij heeft er veel moeite mee maar wil het koste wat het kost niet opgeven, zover zou ik het denk ik niet laten komen.

Maargoed... eerst maar eens zwanger zien te raken
Alle reacties Link kopieren
@ zwangerschapskleding: mytummy heeft echt hele coole shirts



http://www.mytummy.pl/en/ ... -top-ladybirds-black.html

http://www.mytummy.pl/en/ ... louse-leaf-bee-white.html

http://www.mytummy.pl/en/maternity-t-sh ... flies.html
Alle reacties Link kopieren
@ pien: ik had het van mijn broertje (ook keizersnee, wel borstvoeding, veel allergieen), ik zal het hem eens vragen.
Even in t kort want ik moet eigenlijk gaan koken

Heb best hippe dingen uitgezocht al zeg ik het zelf hihi een skinny jeans en 2 jurkjes (1 iets minder hip, maar goed; je moet toch voor ongeveer 6,5 maanden kleding hebben en wil ook nog wat kunnen wisselen). Shirts ben ik nu met name aan het zoeken. Kan allemaal nog wel even hoor met m'n normale kleding maar ik wil niet dalijk in nood zitten! Op tijd gaan zoeken dus. Al is het wel makkelijk om wat te passen.
quote:pien1987 schreef op 01 september 2014 @ 16:12:

@allergieën dat is wel erg toevallig, ik ben ook met een keizersnee geboren én zonder borstvoeding.. En ik heb veel allergieën en eczeem. Waar is dat onderzoek te lezen?Ik ben ook met een keizersnee geboren en geen bv maar helemaal geen last van allergieen/eczeem
Alle reacties Link kopieren
Leuk ponny, van de kleding.



Over de allergieën en de keizersnedes had ik nog nooit gehoord. Alhoewel mijn oudste broertje ook met een keizersnede geboren is en hij is de enige met eczeem.



@ pien mijn NOD zou rond 14 september moeten liggen, vlak bij jou! Nu is het wel zo dat mijn cyclus vaak behoorlijk langer is maar goed. We zullen zien. Ik vind het in ieder geval super spannend.

Alle reacties Link kopieren
@ dootjenootje: niet opgeven, je kan stoppen! Zelf ben ik meteen na de positieve test gestopt want we waren niet bewust bezig met zwanger worden. Toen ik las dat het voor een baby is alsof hij door een dichtgeknepen rietje moest ademen was het niet zo moeilijk. Voor je kind doe je dat gewoon. Nu ben ik gelukkig nooit meer begonnen en blij dat ik er vanaf ben! Nu pas ruik ik ook hoe verschrikkelijk rook stinkt!



De onderzoeken allergie en borstvoeding heb ik ook gelezen, al zijn er uitzonderingen zoals mijn vriend, die wel bv heeft gehad maar ook allergisch is voor gras en katten en vaak uitslag heeft.



Hier is het ook spannend. Ik denk dat ik wel eens zwanger kan zijn, maar ik weet uberhaupt niet of ik een eisprong heb gehad! Ik heb steeds gevoelige borsten en ook de karakteristieke hoofdpijn later in de middag die ik bij de eerste ook had. Maar evenzogoed denk ik dat ik net zo goed niet zwanger kan zijn. Ik twijfel om een test te doen want ik wil niet teleurgesteld worden...twijfels twijfels. Ik wacht denk ik nog een week of twee, zien hoe ik me dan voel.
Alle reacties Link kopieren
@sofietje Ligt eraan hoe actief je bent tussen de lakens haha!



@hybelkanin Succes met wachten!

Voor alle anderen ook trouwens!!



@bibi Leuke shirts!



Hier nog steeds geen positieve ovulatietest. Denk dat ik mijn eisprong wel al gehad heb maar dat de test die gewoon niet aangetoond heeft. Maar ja, zeker weten doe ik dat natuurlijk niet...
Alle reacties Link kopieren
@winterteen ja spannend hé! Ik kan eigenlijk niet wachten tot volgende week. Mijn man is er zeer nuchter onder... Hij zegt maak je niet druk, je weet niet eens zeker of je cyclus zo regelmatig is... Afwachten... Poeh!
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor Dootje Nootje: klik



@pien: super spannend! Toch ben ik hier degene die tegen mijn vriend zegt dat we er rustig onder moeten blijven. Ik ben zelf bang dat hij mijn eitje gemist heeft. Volgens mij zat mijn ei-sprong 2 dagen na zijn vertrek naar het buitenland dus de kans dat het sperma dat overleefd heeft... is volgens mij niet heel groot.



Desalniettemin ga ik vrolijk verder met vooruit lopen op de zaken en kijken naar babyspullet e.d.! Wat zijn jullie plannen wat betreft kinderwagens enzo?

Ik wilde dat soort dingen echt tweedehands oplossen. Anders is het zó duur! Ik kijk gewoon naar goede merken en daar dan de tweedehands versie van. Scheelt honderden euro's. Box idem dito. verfje er overheen desnoods en lekker de woonkamer in.



Over de wieg/ledikantje twijfel ik. Wilde dat wss wel nieuw kopen bij Ikea ofzo, maar dan ook geen spannende toeters en bellen.
Alle reacties Link kopieren
@Pien, hij is heel licht haha zeker met de flits op de foto dus kan kloppen dat je het niet ziet hoor ;)

Leuk volgend weekend je NOD, spannend is het zeker!



@Sophietje! Yes!! Fijn die streep, zet 'm op he!



@Eva, ik heb een regelmatige cyclus inderdaad.. daarom test ik wat minder, deze keer in ieder geval 7 dagen..of tot ik een donkere streep heb. Vind ik toch wel fijn om te weten!

Ik ga straks thuis nog weer even piesen (haha) en we maken er een gezellig avondje van ;).

Rottig dat die test nog geen goede streep heeft laten zien zeg!



@Bibi, dankjewel!!



@Ponny, klinkt leuk wat je geshopt hebt!



@Hybelkanin, wat klinkt dat spannend bij jou!! Ben benieuwd



@Kinderwagen, wij willen echt heel graag de Joolz day earth.. in het blauw (bijna 1000 euro). Die gun ik mezelf ook gewoon haha.

Wij hebben al een ledikantje gescoord voor 7,50!! Spullen die te verven zijn doen we gewoon wel zoveel mogelijk 2e hands.

Een beetje nieuw en een beetje 2e hands dus.. maar net wat we tegen komen!
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
Hier zit ik dan, op het wachtbankje.. Volgens de app moet ik over 10 dagen ongesteld worden.. Dus ben benieuwd.. Wanneer zou ik kunnen testen?



@Eva en zomermeiske, over het werk, tja echt plezier, nee en het leek zo leuk! Er is zoveel stress, echt verschrikkelijk! Maar binnenkort hebben we een gesprek met zn allen, dus hopelijk gaat het dan weer de goeie kant op..

@Bibi, niet zo mijn stijl die kleren haha, hou ook niet van buikbanden enzo :P!

@Shoppen,

Ik heb al een box (een oldie van de rommelmarkt), een wiegje (2e handje, wordt opgeknapt). Heb al verf gekocht voor het bedje en voor de muren op het slaapkamertje heb ik 2 testpotjes staan, moet nog een kleurkeuze maken.. Maar aan het schilderen van dat kamertje ben ik nog niet aan toe, moet nog eerst gestukadoord worden. Verder maak ik veel zelf, ben o.a. nu een boxkleed aan het maken. Kinderwagen weet ik nog echt niet, kan er misschien 1 overnemen van een vriendin, maar zover zijn we nog niet haha!
Alle reacties Link kopieren
@Zomermeiske, mooie wandelwagen!!!
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat wordt er veel geschreven! Ik zal even kort reageren!



@Zomermeiske: Gefeliciteerd met je diploma!! Super gaaf! Kan me voorstellen dat er een last van je afvalt. Al wat gehoord over het huis?? Is je vriend trouwens alweer terug? Hopelijk dan toch niet de eisprong gemist!



@Ponny: Nog 6 dagen voor de echo, spannend!



@Free: Oeh nog 10 dagen! Ik zou eigenlijk zelf pas testen als mijn menstruatie uit blijft, maar dat moet ieder voor zich bepalen. Volgens mij heb je wel vroege testen, 5 dagen voor NOD ofzo. Wat leuk dat je zoveel aan het maken bent!! Echt creatief! Balen trouwens van je werk, hopelijk snel goed gesprek.



@Winterteen en Pien: Ook nog kleine 2 weekjes wachten, gek he!



@Ourea: Fijn dat je ongesteld bent geworden!



@Bibi en Deni: Leuk dat jullie mannen er zo positief in staan .



@Hubelkanin: Hoeveelste ronde zit je nu?



@Eva: Balen dat je geen streep hebt gehad! Misschien zijn die testen gewoon niet sterk genoeg ofzo... Ik heb ook die van de Action gekocht, maar wil ze nog niet gebruiken.



Borstvoeding: In principe wil ik dat wel proberen. Ik heb er alleen niet alles voor over, soms zie je moeders er helemaal doorheen zitten met die borstvoeding... Ik zal echt niet zomaar stoppen, maar ook niet doorgaan tot je erbij neer valt ;).



Kinderwagen: Nog geen idee eigenlijk. Denk dat ik me daar pas mee durf bezig te houden als het zo ver is ;). Maar zo'n Joolz is wel populair geloof ik!



@Hier: In principe nog niet in mijn vruchtbare dagen, maar toch merk ik dat ik het graag wil proberen haha. Vannacht lag ik wakker (zomaar denk ik), maar toen lag ik de hele tijd na te denken over hoe het zou zijn enzo... Überhaupt zwanger zijn lijkt me zo bijzonder (maarja je kan je natuurlijk ook ellendig voelen). Ik hoop misschien al teveel de komende periode en zie het teveel voor me. Ik wil dat eigenlijk niet, want misschien wil het helemaal nooit lukken ofzo. Ik hoor ook teveel verhalen van mensen waarbij het meteen raak was. Nadat ik zo lang wakker had gelegen, droomde ik dat ik zwanger was van een tweeling haha.

Zouden jullie trouwens een tweeling willen? Ergens lijkt het me superleuk, maar ook dat romantiseer ik teveel denk ik haha.



Nou ik ga zo al lekker naar bed, heb een drukke week op het werk! Hopelijk kan ik de rest van de week nog een beetje van de zon genieten.
34 uur na de vorige test is de teststreep blanco... Denk dat m'n eisprong is geweest (denk zelfs dat ik m heb gevoeld, maar dat kan ik me ook gewoon indenken). Als het zo is dan wel perfecte timing van de sex geweest haha... Nu maar afwachten! Als ik over 2 weken niet ongesteld ben waag ik er wen zw.test aan... Das dus ehhh 16 sept.



Tweeling krijgen, lijkt me erg pittig!! Liever 1 tegelijk maar aan de andere kant heeft het idd wel wat. Wel vermoeiend als de een eindelijk slaapt en de ander wordt weer wakker ofzo
Hee meiden, ben weer even het overzicht kwijt maar zal globaal reageren



@eva: Jammer dat je nog steeds geen posi ovulatietest hebt of ondertussen wel? Hopelijk heb je wel gewoon je ei gehad maar dat je hem hebt gemist. En bijnaa op vakantie joeehoeeee



@freexx: Ik zou (als je het vol kan houden tenminste) wachten tot een dag nadat je ongesteld zou moeten worden.

En wat vervelend van je werk zeg, je klonk zo positief maar hopelijk helpt dat gesprek!



@shoppen: Wij hebben nog niks gekocht maar heb wel een beetje een idee al. Wij zijn denk ik van beetje neutraal met een bedje in een wat donkere houtkleur en dan flink wat accessoires in een nog te kiezen kleur. Ik heb ook zo'n schommelstoel in mijn hoofd. Zie mezelf al helemaal zitten in zo'n stoel met kleintje in m'n armen.



@borstvoeding: Dat zou ik graag willen proberen maar als het niet gaat dan gaat het niet.



@kinderwagen: Vriend en ik waren paar weken terug in de prenatal en hebben naar wagens gekeken maar jeetje wat zijn die dingen duur. Vriend koos natuurlijk gelijk de duurste uit maar had niet anders verwacht van hem

Maar dat is wel iets waar ik wat meer geld aan uit zou geven. Maar ja zien we tegen die tijd wel weer.



@tweeling: Oefff dat lijkt mij wel pittig hoor! Maar in mijn familie en die van vriend komt dat niet voor en het is vaak erfelijk toch?



@hybelkanin: Je denkt dat je zwanger kan zijn? Waauwww gaaf zou dat zijn. Nu even nog het geduld opbrengen om te wachten met testen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven