Mode & Beauty alle pijlers

Ondergoed-dilemma's?

01-09-2014 11:45 106 berichten
Knellende bandjes, slechtzittende cups, ondergoed dat vanaf mijlenver nog door je kleding te zien is… het vinden van een perfect lingeriesetje is geen makkelijke klus, zo zullen jullie ongetwijfeld weleens ervaren hebben.



Voor een blog zijn we op zoek naar ondergoed-dilemma's. Baal jij er bijvoorbeeld van dat er bijna geen classy en poeha-loze lingerie te vinden is voor een fijne prijs? Of ben je het beu om tientallen winkels af te struinen voordat je een perfect zittende beha gevonden hebt? Laat het in dit topic weten! In een blog verzamelen we de dilemma's, een ondergoed-expert zal advies geven hoe je dit 'probleem' kunt oplossen. We zijn erg benieuwd!
Een verkapte oproep. Mag dat wel?



Mijn gezeur: ik heb tieten van mezelf. Mooie ronde. Ik heb dus geen vulling nodig. Waarom zijn alle bh's tegenwoordig voorgevormd?!?
Dat als je een mooie, fijn-passende BH hebt gevonden, één bijpassend broekje ¤30 kost



En dan heb je er nog maar 1! Dat vind ik van de zotte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 01 september 2014 @ 11:49:

Een verkapte oproep. Mag dat wel?



Mijn gezeur: ik heb tieten van mezelf. Mooie ronde. Ik heb dus geen vulling nodig. Waarom zijn alle bh's tegenwoordig voorgevormd?!?Triumph heeft eentje met gevoerde cups die heeeeeeeeeeeel soepel zijn, goed aansluiten en geen "harde" randen geven. Uit de lijn Body make Up WHP.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Leuk model Tickel. Maar dan zonder voering graag
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, die voorgevormde bh's, ergerlijk!



Verder stoor ik me eraan dat het kruis bij veel onderbroeken op de verkeerde plek zit. Het moet hoger!
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet tegenwoordig elk setje versiert zijn met hartjes,bloemetjes, streepjes, stipjes en nog meer van die zooi dat echt niet sexy is.
quote:Roelfien schreef op 01 september 2014 @ 12:17:

Verder stoor ik me eraan dat het kruis bij veel onderbroeken op de verkeerde plek zit. Het moet hoger!



Dat! Damesslips worden door mannen ontworpen, ik weet het zeker.



Ik stoor me er erg aan dat lingerie vaak van synthetische stof is gemaakt. Als je katoenen slips wil, zit je vast aan "oma-onderbroeken". En bijna alle slips kruipen tussen je billen.
Alle reacties Link kopieren
Dat het middenstukje van de bh's bij een grotere maat niet breder wordt, alleen de omvang b.v. van 80 cm naar 85 cm. Maar ze kunnen toch wel bedenken dat mijn borsten aan de voorkant ook wijder uit elkaar staan?

Dat er veel onderbroeken verkocht worden met een klein kantje aan de pijpjes, wat naar een paar keer wassen knoerthard wordt en dan zo lekker in je dijen snijdt als je gaat fietsen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat bij veel BH's alleen strings zitten of oma onderbroeken, iets er tussen zou fijn zijn.



Oh ja en meer beschikbaarheid van 70D zou ook fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon naar een goede lingerie winkel gaan waar (meestal) vrouwen je goed opmeten en kunnen adviseren.



Met cup HH kan ik sowieso niet slagen bij de standaard winkels/winkelketens.



Ik vind het belangrijk dat ondergoed perfect zit. Borsten op goede hoogte houden, geen bandjes of naden zien etc. Ondergoed is vooral functioneel. En 's avonds thuis gaat de BH meestal uit en gaat de makkelijke kleding aan.



Lingerie heeft toch een andere functie, en ik stel daar dan ook andere eisen aan. Net zoals aan sportondergoed.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als de stof in het stukje tussen mijn borsten niet stevig genoeg is om de beugel op zijn plek te houden.

De beugel steekt dan uit de beha, en terugduwen heeft geen zin, want binnen 5 minuten steekt-ie weer boven je shirt uit. Genant en iritant!
Alle reacties Link kopieren
* Losse "setjes". Bh of onderbroek is goedkoop en het overige deel is duur.

* Uitstekende beugels die tegen je huid gaan drukken

* Geen leuke bh's voor kleine cupmaten (A en B). Het lijkt wel alsof alle bh's in kleine maten op tieners gericht zijn.

* Bh-bandjes die niet afstelbaar zijn

* Bh-bandjes die wél afsttelbaar zijn, maar vooralsnog te ruim zijn

*Vullingen die loslaten/ eruit vallen
No love without lost
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, kanten ondergoed van slechte kwaliteit. Na een paar wasjes zitten er allerlei pluisjes aan.
No love without lost
quote:twijlfelmiep schreef op 01 september 2014 @ 12:43:

Jammer dat bij veel BH's alleen strings zitten of oma onderbroeken, iets er tussen zou fijn zijn.



Oh ja en meer beschikbaarheid van 70D zou ook fijn zijn.





Hoi twijfelmiep,



je bedoelt dat je vaak alleen strings of oma-onderbroeken ziet bij een setje? Dus je zou ook graag setjes willen zien met hipsters of slips erbij?
Bedankt voor de reacties dusver, allemaal! Laat maar komen, die ondergoed-dilemma's ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil vooral meer keuze in katoen. Ben allergisch voor alles wat geen katoen is, en dat beperkt de keuze enorm.



Nou zoek ik vooral bij de HEMA, maar daar hadden ze ooit een ruime collectie katoen, dit is allemaal vervangen door synthetisch en de katoen is nog een klein gedeelte. Daar baal ik van!
Later is nu
quote:hamerhaai schreef op 01 september 2014 @ 12:48:

Gewoon naar een goede lingerie winkel gaan waar (meestal) vrouwen je goed opmeten en kunnen adviseren.



Met cup HH kan ik sowieso niet slagen bij de standaard winkels/winkelketens.



Ik vind het belangrijk dat ondergoed perfect zit. Borsten op goede hoogte houden, geen bandjes of naden zien etc. Ondergoed is vooral functioneel. En 's avonds thuis gaat de BH meestal uit en gaat de makkelijke kleding aan.



Lingerie heeft toch een andere functie, en ik stel daar dan ook andere eisen aan. Net zoals aan sportondergoed.



Hoi hamerhaai,



wat voor eisen stel je aan sportondergoed? Kom je daarbij ook weleens irritante dingen tegen?
Alle reacties Link kopieren
Wat Suze zegt. Mooi borsten van mezelf, en die wil ik dus niet in een andere vorm geperst zien door die voorgevormde bh's. Vroeger had je ze in overvloed, maar tegenwoordig moet iedereen in hetzelfde keurslijf blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelijk nog nooit een slip of string gevonden die je echt niet ziet zitten.

Je ziet bij mij altijd de randen. Een maat groter kopen helpt niet, dan zit het weer zo ruim dat het bijna van m'n achterwerk afvalt.

Nu dacht ik pas de oplossing te hebben gevonden met zogenaamde invisible slipjes van Hunkemoller maar die gaan omkrullen bij de randjes waardoor je alsnog een rand ziet zitten..



Verder is bij mij omvang 70 altijd te strak en 75 zit in de winkel goed en na een tijdje dragen te wijd..
quote:nerdopviva schreef op 01 september 2014 @ 12:28:

[...]





Dat! Damesslips worden door mannen ontworpen, ik weet het zeker.



Ik stoor me er erg aan dat lingerie vaak van synthetische stof is gemaakt. Als je katoenen slips wil, zit je vast aan "oma-onderbroeken". En bijna alle slips kruipen tussen je billen.

+1

Ik kan niet goed tegen synthetisch ondergoed. Je zit dan echt vast aan lelijke zeeman onderbroeken oid, want veel anders is er niet. En tussen de billen kruipen is ook super irritant
quote:Internetredactie schreef op 01 september 2014 @ 13:51:

[...]





Hoi twijfelmiep,



je bedoelt dat je vaak alleen strings of oma-onderbroeken ziet bij een setje? Dus je zou ook graag setjes willen zien met hipsters of slips erbij?Ik denk dat ze met ''oma-onderbroek'' gewoon een normale slip bedoeld, maar sinds alle vrouwen zijn gebrainwashed met het feit dat een string de norm is, zijn alle overige slips meteen 'omaonderbroeken'.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een oproep en hoort dus op het prikbord.

Of wordt hier met twee maten gemeten?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Clemance: inderdaad. Een normale onderbroek is onmogelijk. Hipsters: dan moet je geen kont hebben want anders bouwvakkersdecolete. Strings: why?!? Heb je liever dat iedereen denkt dat je geen onderbroek draagt?

Een gewone slip is amper te vinden. Die ligt naast de niet voorgevormde bh...
Alle reacties Link kopieren
Met mijn cup 85F draag ik altijd een minimizer van hunkemoller

In de winter zwart in de zomer wit

En daarbij een la vol effen zwarte of witte Brazilians

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven