Geld & Recht alle pijlers

Zorgtoeslag terugbetalen! Snap er niks van?

29-04-2014 20:07 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een gekke brief gekregen over het terugbetalen van zorgtoeslag over 2013. Ik zal de situatie uitleggen.



In 2013 heb ik elke maand 69 euro per maand zorgtoeslag ontvangen, wat een totaal maakt 828 euro.

Vorige week dinsdag heb ik een brief gekregen dat op basis van mijn inkomen in 2013 ik recht had op 445 euro zorgtoeslag. Dit is ook logisch aangezien ik iets meer verdiend hebt dan vooraf ingeschat en opgegeven.

Vandaag een brief gekregen met het verzoek tot terugbetaling van 606 euro zorgtoeslag. En daar snap ik nu niets van. Mijn inziens moet ik 828 - 445 = 383 euro terugbetalen en geen 606. Er staat verder ook geen berekening bij.



Kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand is? Of iemand een vergelijkbaar bericht gekregen of situatie meegemaakt?



Ik ga morgen zeker even met de belastingdienst bellen hoe dit zit.
De snelste manier om je toeslagen 'op orde' te krijgen is door na het invullen van je IB-formulier, je berekende verzamelinkomen via een wijzigingsformulier aan Toeslagen door te geven.
Alle reacties Link kopieren
*schopje*

Is het helemaal goedgekomen, ff2thee?



Ik kreeg van de week nl ook een brief dat ze m'n zorgtoeslag 2013 (2013!! - kan me bijna niet herinneren wat er in dat jaar is gebeurd ) gaan herberekenen.

Zit ik nu even te kijken, blijkt dat ik in 2013 meer heb verdiend dat de grens (die ze in vergelijking tot 2012 naar beneden hebben bijgesteld). Zou ik nu alles wat ik in 2013 heb gekregen moeten terugbetalen? Of alleen evenredig het deel dat mijn inkomen boven die grens van 30.939 euro zit?
Alle reacties Link kopieren
Met dit inkomen had je geen recht op zorgtoeslag en mag je alles terugbetalen. Voor 2014 is de grens verder naar beneden gesteld, dus pas je zorgtoeslag 2014 aan of zet het stop.
Ik krijg al jaren een definitieve berekening voor het kindgebonden budget, al jaren is die berekening 0.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 31 augustus 2014 @ 18:30:

Met dit inkomen had je geen recht op zorgtoeslag en mag je alles terugbetalen. Voor 2014 is de grens verder naar beneden gesteld, dus pas je zorgtoeslag 2014 aan of zet het stop.Dus als je 10 euro boven die grens zit, krijg je ipv (bijvoorbeeld) 50 euro per maand, 0 euro per maand?
Alle reacties Link kopieren
Brutering?



Het gaat over vorig jaar. Sommige uitkeringen worden netto uitbetaald en in het lopende jaar netto teruggevorderd. Maar voor afgesloten jaren wordt bruto teruggevorderd. Kan dat het zijn?
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:S1em schreef op 31 augustus 2014 @ 23:58:

[...]





Dus als je 10 euro boven die grens zit, krijg je ipv (bijvoorbeeld) 50 euro per maand, 0 euro per maand?Ja, boven het grensbedrag ontvang je geen toeslag, geen cent. Staat ook duidelijk op de site van toeslagen.nl.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 01 september 2014 @ 08:24:

[...]





Ja, boven het grensbedrag ontvang je geen toeslag, geen cent. Staat ook duidelijk op de site van toeslagen.nl.Duidelijk. Bedankt voor de info!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven