Entertainment alle pijlers

Het Viva-boekentopic - deel 5

10-06-2012 15:24 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vers boekentopic!





Deel 4 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.



Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Wat vindt iedereen toch zo leuk aan Saskia Noort? Debet leest gelukkig als een trein, dat wel, maar anders had ik het niet uitgelezen. Tot aan bladzijde 150 vond ik het vooral saai. Daarna werd het nog wel spannend, maar pfff, dan ben je dus al wel op 3/4 van het boek. Literair is het totaal niet, maar dat zijn thrillers volgens mij zelden, al worden ze wel steevast zo genoemd. En het thrillergehalte begon dus pas op 3/4.



Snel de volgende Elly: kinderen van het ruige land. Ik denk dat ik dat wel een goed boek ga vinden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat met Suzanne Vermeer Tonkje, echt zooo slecht.

Saskia Noort/Debet heb ik ook op mijn Reader staan maar nog niet gelezen. Ik heb volgens mij alleen ooit De verbouwing gelezen (die is van haar toch?), was wel oke volgens mij.



Heb net weer een serie doorgestuurd gekregen, Scandinavische misdaadserie, van Arnaldur Indridason. Nooooit van gehoord, en heb inmiddels zo'n 60 nog ongelezen boeken op de reader staan, dus zal ook nog wel even duren voor ik daar aantoe kom.
Alle reacties Link kopieren
Mmm hij komt uit IJsland dus, valt volgens mij niet onder Scandinavië, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik herlees de Waterspuwer. Ik vond het ooit prachtig en het begin nu stelt me nog niet teleur.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen van het ruige land vond ik heel erg mooi.



Weduwe verwaarloost haar 4 kinderen, huis, erf en financiën zeer grondig. Geschreven vanuit het gezichtspunt van de kinderen: wat doet dat met hen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Tonkje, misschien vind jij de Waterspuwer ook wel mooi.



Boekenpromotie is ook sneaky. Het boek Ik ben Pelgrim is tijdelijk 15 euro geweest en nu het weer 20 is wordt het dubbel gepromote lijkt wel. Overal reclameborden.
Alle reacties Link kopieren
Jee, flink weggezakt dit topic!



Mijn laatste boek: Het strand van de verdronkenen - Domingo Villar



Een thriller, en best een goede in zijn soort denk ik, maar thrillers en ik blijft een slechte combinatie. Ik vind ze vaak zo stom geschreven. Deze ook.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
@fiorah: bol.com heeft 2 waterspuwers. Een van Jonathan Sonnst en een van Andrew Davidson. Welke is het?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op vakantie een aantal boeken gelezen,eens kijken of ik het nog weet:

villa Toscane, saai en voorspelbaar

Hm mmmm ,( of zo iets) ook saai

bastaardsuiker van Arjen Lubach,die vond ik wel leuk.

Alles is zoals het moet zijn van Daphne Deckers,viel me niet tegen. Best leuk geschreven vond ik.

Kieft,niks voor mij maar ik was nieuwsgierig.

De laatste van Karin Slaughter, vond die wel spannend.

Dat was het denk ik of ze waren echt niks.



Ben nu bezig in De Cirkel.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 22 september 2014 @ 22:10:

@fiorah: bol.com heeft 2 waterspuwers. Een van Jonathan Sonnst en een van Andrew Davidson. Welke is het?Holy, ik lees dit nu pas. Andrew Davidson. Ik vond hem nu minder mooi dan de eerste keer, misschien omdat het verrassingselement eraf was.
Alle reacties Link kopieren
Even dit topic omhooghijsen! Heb als een malle gelezen de afgelopen maand:



Tess Gerritsen - De Mefisto Club: prima boek

John Green - The Fault in our Stars: Suuuupergoed

Arnaldur Indridason - Schemerspel - ok

Arnaldur Indridason - Maandagskinderen: Goed!

Arnaldur Indridason - Moordkuil: goed!

Saskia Noort - De Eetclub: mwah

Esther Verhoef - De Kraamhulp: ok

Suzanne Vermeer: Goudkust: mwah
Alle reacties Link kopieren
De cirkel is eindelijk uit. Op en gegeven moment was ik er wel klaar mee met dat boek. Het begin vond ik wel ok maar halverwege kakte het een beetje in vond ik.



Ben nu begonnen in Nemesis van Xenia Kasper.
Alle reacties Link kopieren
Lieve boekenfans!

Ik heb nou toch een geweldig boek gekocht! Even met jullie delen ;)

Het heet De Boeken apotheek (Lees & Genees), schrijfsters zijn Ella Berthoud en Susan Elderkin.

Het is een soort naslagwerk, geschreven als een soort woordenboek van gemoedstoestanden en thema's, bij elke worden dan passende literatuurtips gegeven! Echt supergrappig.

Ook staan er top 10 lijsten in (Top 10 in het vliegtuig, top 10 om belezen over te komen :P ),en grappige tussenstukjes zoals 'hoe krijg ik mijn partner aan het lezen?' . Echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt leuk evangeline! En, ben je een beetje belezen volgens dat boek?



Ik heb vorige week het laatste deel gelezen van de Magicians-trilogie van Lev Grossman. Heb de box cadeau gekregen, echt een mooie set met ook geïllustreerde kaarten erbij.

Geweldig, heb er van genoten. Ik ga ze nog wel eens allemaal achter elkaar lezen. De verwijzingen naar allerlei fantasy en mythische thema's vind ik erg leuk, en de dialogen zijn juist lekker modern en precies passend bij de karakters, zonder dat het te hard probeert. Ook gewoon zinloze gesprekjes over niks tussendoor, zoals echte mensen ook hebben.



Het schijnt dat SyFy er een serie van gaat maken... Dat kan rampzalig worden maar ik ben ook wel benieuwd.



Nu begonnen in Midnight's Children van Salman Rushdie.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dit topic! Ik hoop dat ik mee mag schrijven? Ik ben een echte lezer maar blijf vaak hangen in het "bekende". Wat ik zoal lees: ira levin, Dean koonts, Preston&child, tegenwoordig als tussendoortje vaak YA boeken en mijn favo schrijver: stephen king. Alles gelezen.



Ik denk dat dit topic me kan helpen eens buiten mijn bekende straatje te lezen. Momenteel bezig in lolita van Vladimir Nabokov. Controversieel maar toch mooi op een bijzondere manier. Hiervoor de Gemma Doyle serie van Libba Bray gelezen. Leuk een hele andere insteek dan de meeste YA series.



Groetjes Lize
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je mee wilt schrijven lizeh! Het topic zakt soms nogal ver weg maar nieuwe lezers en schrijvers zijn altijd welkom.



Ik heb een paar dingen gelezen van Stephen King (Carrie, Donkere Toren #1) en die vond ik goed, maar horror is niet mijn genre. Wat vind jij aanraders van hem?



Midnight's Children is prachtig maar het gaat langzaam, ik moet me wel echt concentreren. Dus ik ga zo even naar de bibliotheek om wat luchtigs uit te zoeken voor ernaast.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
@Lizeh Welkom !! Altijd gezellig een mede-lezer te ontmoeten :D



@tyche Mwah, redelijk, maar haal er vooral nieuwe tips uit :P



Ik ben gister begonnen in The English Patient (van Michael ONdaatje), heeft iemand dit gelezen? Ik kom er gewoon niet in, geloof ik.. ben nu op bladzijde 68 en het lijkt me echt een boeiend verhaal maar so far vind ik het zo saai.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt leuk, Evangeline!



Ik ben gewoon nauwelijks aan het lezen tegenwoordig... ik vind niks meer echt leuk. Stom is dat.
Alle reacties Link kopieren
De vrouw die de honden eten gaf.

Het verhaal Dutroux door de ogen van Michelle Martin. Gelukkig niet heel expliciet, wel intrigerend. Ze heeft het niet zelf geschreven, het is geschreven door Kristien Hemmerechts. Sommige dingen zijn feit, andere fictie. De moeite van het lezen waard.
Alle reacties Link kopieren
Tyche: juist zijn niet horror boeken zijn het beste (vind ik). Mijn favo is: de beproeving, wel dikke pil van 1200 bladzijdes. Als je de donkere toren goed vond is de talisman (in samenwerking met Peter Straub) ook leuk! Is ook vervolg van: zwart huis, die vond ik zelf iets minder. Zijn nieuwste: Mister Mercedes is echt een aanrader!!! Is een thriller, heel goed geschreven!



@evangeline: ik geef het meestal op na een tijdje, ken het boek niet maar als het me na 50 blz nog niet aanspreekt leg ik het meestal weg. Maar heb altijd giga to read list haha dus lees dan liever iets dat ik wel leuk vind
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk Lizeh! Deed ik eigenlijk ook altijd! HEb alleen een paar keer de ervaring gehad dat een boek later nog zo mooi werd dat ik toch blij was dat ik had doorgezet. Om die reden leg ik eigenlijk nooit een boek weg voordat het uit is, soms heel irritant maar soms is het het waard :P
Alle reacties Link kopieren
Het komt natuurlijk allemaal door Netflix. Daar staan veel te veel leuke series op - Once upon a time! - waardoor ik amper meer een boek lees en alleen maar de avonturen van Sneeuwwitje, Repelsteeltje en andere sprookjesfiguren volg. En als ik dan eindelijk een boek lees, is het de Labyrintrenner (Maze Runner) omdat ik met mijn nichtje naar die film ben geweest. De film was superspannend, maar vooral ook alleen maar spannend. Na het kijken bleef je nogal achter met veel vragen. Het boek is wat dat betreft niet erg veel beter. Wat ergens ook wel logisch is: alle personen leiden aan geheugenverlies en hebben geen flauw idee wat ze doen in dat labyrint. Het wordt wel duidelijk dat het een soort test is en dat ze geobserveerd worden. Wat ik dan fijn had gevonden was een paar hoofdstukken geschreven vanuit die observeerders, maar dat gebeurt pas helemaal aan het einde. Wel fijn is dat het boek meer ingaat op de vertwijfeling en frustratie van de hoofdpersonen.



Best een aardig boek, wat vreemd vertaald hier en daar - wie zegt er in vredesnaam "Goed dat"? in plaats van gewoon 'ok' - en de volgende 2 delen (die nog niet vertaald zijn) ga ik ook wel lezen. Maar niet echt een aanrader in zijn soort vind ik. Dystopisch en young adult, ik heb stukken beter gelezen. (Ik lees deze serie nu in het Nederlands, zodat mijn nichtjes van 10 en 13 ze ook kunnen lezen, anders zou ik voor Engels gekozen hebben.)



Ondertussen is het alweer november = 10 nieuwe boeken op Elly's Choice. Voor ik ga slapen van S.J Watson klinkt wel intrigerend, dus daar ga ik maar eens mee beginnen. Hoewel, seizoen 4 van Downton Abbey staat op Netflix...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizeh schreef op 20 oktober 2014 @ 16:54:

Tyche: juist zijn niet horror boeken zijn het beste (vind ik). Mijn favo is: de beproeving, wel dikke pil van 1200 bladzijdes. Als je de donkere toren goed vond is de talisman (in samenwerking met Peter Straub) ook leuk! Is ook vervolg van: zwart huis, die vond ik zelf iets minder. Zijn nieuwste: Mister Mercedes is echt een aanrader!!! Is een thriller, heel goed geschreven!



@evangeline: ik geef het meestal op na een tijdje, ken het boek niet maar als het me na 50 blz nog niet aanspreekt leg ik het meestal weg. Maar heb altijd giga to read list haha dus lees dan liever iets dat ik wel leuk vind



De Beproeving en De Talisman heb ik allebei wel gelezen, maar ik vond ze beide veel en veel te dik. Daar had echt een redacteur over heen gemoeten om meer dan de helft te schrappen.



Mr Mercedes wil ik nog wel gaan lezen, die schijnt erg goed te zijn.

22-11-63 vond ik ook een erg goed boek.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Van het ene geheugenverlies naar het andere. Zowel in de labyrintrenner als in Voor ik ga slapen leidt de hoofdpersoon aan geheugenverlies. Maar het 1e boek vond ik wel aardig, terwijl het 2e niet weglegbaar was. Erg spannend! En je gaat je afvragen hoe het zou zijn om als een eendagsvlieg te leven: elke dag is als dag 1. En je moet maar geloven wat anderen je over jouzelf vertellen...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook proberen mee te schrijven! In mijn omgeving is de enige die regelmatig leest mijn moeder en onze smaken komen niet bepaald overeen. Soms lees ik in een week zo drie boeken weg en andere keren pak ik maandenlang geen boek op dus mogelijk kom ik pas over drie maanden weer terug in dit topic ;).



Bij deze dan maar de laatste drie boeken die ik heb gelezen:



George Orwell - Animal Farm

Het leukste vind ik dat je een lesje Russische geschiedenis krijgt zonder dat je het merkt + je blijft doorlezen.



Khaled Hosseini - A Thousand Splendid Suns

Hysterisch zitten janken op de bank.



Jojo Moyes - The Peacock Emporium

Fijne chicklit maar ik had een hekel aan de hoofdpersoon. Bijpersonen waren sympathieker en had liever meer over hen willen lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven