Lijf & Lijn alle pijlers

"Lekken" in zwembad en sauna

01-09-2014 13:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik post hier mijn probleem, omdat ik op internet niets kan vinden hierover. Ik hoop dat er vrouwen zijn hier, die dit ook hebben en mij meer kunnen vertellen.

Ik ben een gezonde meid van 26 jaar, en sport best veel (3x in de week). Altijd als ik onder de douche ga staan moet ik plassen. Op mijn werk (gehandicaptenzorg) gaan we altijd 1x in de week zwemmen. Op het moment dat ik het met het water in aanraking kom, begin ik dus te “lekken”. Het is geen plas, maar gewoon een soort water. Heel gek om te omschrijven. Elke keer voel ik dat weer aan het lekken ben. Dan stopt het weer, en dan lek ik weer iets. Ik dacht altijd, dat zal wel door het watercontact komen.

Een tijdje geleden was ik dus in de sauna geweest, en ja hoor, ook daar kwam het weer. Zelfs al zat ik gewoon in de sauna zonder aanraking met water. Heel vervelend vind ik het, want het is niet echt charmant om midden in de sauna te gaan lekken.

Ik dacht eerst aan incontinentie, maar goed ik ben pas 26 en heb het alleen in de sauna of in een zwembad (en zee).

Ben benieuwd of dit fenomeen herkenbaar is voor meerdere vrouwen hier?
Ga naar de dokter! Niet echt fris voor de medemens die ook in het zwembad zit of nou jou in de sauna gaat zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wat lek je dan, als het geen urine is? Waar komt het uit: Je urinebuis of je vagina?
stop er eens een tampon in en kijk of je het nog hebt. Dan komt het in ieder geval niet uit je vagina
Alle reacties Link kopieren
Vervelend voor je. Ik zou doen wat dubbelma zegt en daarna naar de HA. Als het plas is kun je misschien je bekkenbodemspieren gaan trainen.



Hoe weet je trouwens dat het geen plas is? Niet vervelend bedoeld hoor, ik zou zelf ook helemaal de analyse in gaan: kijken en ruiken enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, als ik na het zwemmen uit het water ben loopt er water uit mijn vagina. Irritant en gênant en geen idee hoe het komt of dat meerderen het hebben?
Ippy, dat herken ik wel ja. Een van de redenen waarom ik niet van zwemmen hou (de andere twee zijn het vaak moeten plassen en dat natte chloorhaar).



Maar goed, TO zou ik adviseren toch eens langs de huisarts te gaan, want het lijkt zo toch alsof je last hebt van urineverlies.
Alle reacties Link kopieren
quote:ippy schreef op 01 september 2014 @ 14:27:

Ik heb het ook, als ik na het zwemmen uit het water ben loopt er water uit mijn vagina. Irritant en gênant en geen idee hoe het komt of dat meerderen het hebben?Ehh ja, maar dat is wat anders toch? Of bedoel je dit TO? Als ik lang in bad heb gezeten loopt er ook wel eens water uit. Tijdens het zwemmen heb ik het eigenlijk nooit. Maar ik denk dat dat komt doordat ik in bad er ook lekker ontspannen bij ga liggen (als in: niet charmant, ene been op de badrand enzo). Dus dan kan de boel nog wel eens 'open' staan zou ik zo denken.
Alle reacties Link kopieren
Toen je in de sauna lekte, was je toen daarvóór wel in water geweest? Dan kan het zijn wat Ippy zegt. Anders niet.
Een soort AquaKutscheet?



Ik ken het probleem niet, maar er kan gewoon water in je vagina komen als je in het water zwemt en dat loopt er uiteraard weer uit.



Maar je merkt toch wel verschil of er iets uit je vagina loopt of uit de urinebuis?
quote:masquenada schreef op 01 september 2014 @ 14:56:

AquaKutscheet?

Oh god. Waarom lees ik dit soort dingen toch. Ik wil een privé zwembad en sauna.



Anyway, TO, toch maar even naar de dokter.
Alle reacties Link kopieren
Schrester, waarom reageer je helemaal niet meer? Er worden diverse vragen ter verduidelijking aan je gesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven