Minnares zijn

27-08-2014 12:27 377 berichten
Ik lees hier zo nu en dan verhalen over mensen die een geheime relatie hebben met een gebonden persoon.



Ik vraag me dan toch steeds weer wat dingen af..

Voel je je bv niet schuldig t.o.v. zijn vrouw en ev kinderen?

Waarom neem je genoegen met een "bijrol"?

Word je er nu echt happy van?



Is niet aanvallend bedoeld maar ik vraag me gewoon af hoe de gedachtegang dan is.

Ik heb zelf een hekel aan bedriegen,dus zou bij het woord vrouw al meteen afknappen en afhaken. Waarom jullie niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef nergens dat je je mening moet veranderen, dat is ook niet aan mij om die te willen veranderen..



Maar je zoekt duidelijk naar wat antwoorden en die kunnen alleen beantwoord worden als je stopt vanuit telkens hetzelfde standpunt te kijken.. Stopt met vooroordelen..



Je stelt een vraag, en zet daar meteen een situatie schets bij waar voor de meeste die überhaupt al zouden willen reageren zich niet kunnen identificeren
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:ivankar schreef op 01 september 2014 @ 07:55:

....Maar vreemdgaan, of meewerken aan het vreemdgaan van een ander, blijft volgens mij bedrog heten. Dat is nou eenmaal mijn mening, wellicht zijn we dan snel uitgepraat.



Natuurlijk heeft iedereen hier een eigen mening over en dat is ook prima. Maar je moet je wel beseffen dat anderen ook hun mening niet zullen herzien door jouw argumenten, net zo min als dat jij dat doet.

Dat is ook prima, maar dan zijn we inderdaad snel uitgepraat.

Zonder respect voor elkaars mening is een discussie niet mogelijk.

Dat het bestempelen van mensen als 'walgelijk' omdat ze een andere mening hebben, daar ook niet toe bijdraagt, daar zijn we het dan wel weer over eens
quote:Sense-1970 schreef op 01 september 2014 @ 09:44:

Maar je zoekt duidelijk naar wat antwoorden en die kunnen alleen beantwoord worden als je stopt vanuit telkens hetzelfde standpunt te kijken.. Stopt met vooroordelen..



Ik denk dat niemand een antwoord heeft op die vragen, elke situatie/relatie is immers anders.



Dat maakt het, voor mij dan, zo moeilijk. Ik hou van logica.

Als A..., dan B...

Maar dat is bij vreemdgaan zo goed als onmogelijk. Zelfs al wijs je jouw vreemdgaande partner direct de deur, dan nog zit je met veel emoties en vertrouwen issues.



Die vooroordelen hebben beide partijen, en zijn ergens wel te begrijpen.



"Die slet heeft mijn man afgepakt". "Ze betekende niets voor hem".

Natuurlijk zegt de bedrogen partij dit. Als haar partner de schuldige is, dan had ze of een weggewaaid dakraam als partner, en dus een slechte smaak in mannen, of een relatie waar zij de liefde van haar leven niet kon geven wat hij nodig had.



"Zijn vrouw kon hem niet gelukkig maken". "Hij is enkel bij haar voor de kinderen". "Zijn vrouw is een heks die hem manipuleert en domineert". "Ik heb haar nooit geen trouw beloofd".

Ook dit is ergens wel begrijpelijk. Ik denk dat er weinig mensen bewust met een bezette persoon in bed duiken, enkel voor de seks. Ergens zijn er gevoelens. Er zijn vele manieren om van iemand te houden.

Eigen gedrag goedpraten is niet zo raar. De minnares wil liever gezien worden als redder van de man, dan als vernietiger van een huwelijk. De vrouw moet wel een heks zijn, waarom heeft hij anders een tweede relatie? Ze moet wel manipuleren en domineren, want waarom is hij anders nog bij haar ipv bij de minnares?



*Dit alles is enkel mijn mening. Deze post is niet bedoelt om iemand te veroordelen, maar juist om de discussie open te houden en begrip in leven te houden. Ik lees graag jullie meningen.
Alle reacties Link kopieren
Ismene, ik heb (volgens mij) al jouw vragen beantwoord, ondanks jouw mening..



Echter schrijft Ivankar vanuit het standpunt dat andere opties /alternatieven nooit aangekaart of besproken zijn.. Er wordt vanuit gegaan dat het vreemdgaan plaats vond in een "geile opwelling" of van uit een plotselinge verliefdheid..



Op het moment dat de vraag anders geformuleerd wordt en er eerst wordt gevraagd of frustraties besproken zijn.. Of de exacte manier waarop ik mijn beslissing heb genomen heb ik een platform om te antwoorden.. Nu is dat er niet..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Mooi omschreven Ismene.

Zo hoor je het vaak inderdaad. Maar het is natuurlijk kolder aangezien degene die jou trouw heeft belooft dat ook alleen weer kan verbreken. Niet iemand anders.



Wat denkt volgens jou "de vreemdganger" zelf dan?
quote:Ismene schreef op 01 september 2014 @ 14:56:

[...]

"Zijn vrouw kon hem niet gelukkig maken". "Hij is enkel bij haar voor de kinderen". "Zijn vrouw is een heks die hem manipuleert en domineert". "Ik heb haar nooit geen trouw beloofd".

Ook dit is ergens wel begrijpelijk. Ik denk dat er weinig mensen bewust met een bezette persoon in bed duiken, enkel voor de seks. Ergens zijn er gevoelens. Er zijn vele manieren om van iemand te houden.

Eigen gedrag goedpraten is niet zo raar. De minnares wil liever gezien worden als redder van de man, dan als vernietiger van een huwelijk. De vrouw moet wel een heks zijn, waarom heeft hij anders een tweede relatie? Ze moet wel manipuleren en domineren, want waarom is hij anders nog bij haar ipv bij de minnares?



Ehm, ik duik het bed in met een gebonden persoon, enkel voor de seks... Ik hou niet van mijn minnaar. Ik weet ook niet wat zijn motieven zijn, behalve dat hij ernaar op zoek was (en ik ook) en we elkaar digitaal zijn tegengekomen. Ik ben niet zijn redder, ik heb geen mening over zijn vrouw. We hebben een leuke klik, duidelijke afspraken. Tuurlijk, ik had een ongebonden persoon kunnen kiezen. Maar die ben ik niet tegengekomen, althans niet iemand waarmee er een wederzijdse klik was.



Dat kan dus ook nog.
quote:theemok schreef op 01 september 2014 @ 15:06:

[...]



Ehm, ik duik het bed in met een gebonden persoon, enkel voor de seks... Ik hou niet van mijn minnaar. Ik weet ook niet wat zijn motieven zijn, behalve dat hij ernaar op zoek was (en ik ook) en we elkaar digitaal zijn tegengekomen. Ik ben niet zijn redder, ik heb geen mening over zijn vrouw. We hebben een leuke klik, duidelijke afspraken. Tuurlijk, ik had een ongebonden persoon kunnen kiezen. Maar die ben ik niet tegengekomen, althans niet iemand waarmee er een wederzijdse klik was.



Dat kan dus ook nog.Wist dat deze opmerking zou komen . Daarom dat ik als eerste ook schreef dat elke situatie en relatie anders is. Als ik elke situatie moest gaan omschrijven, had ik er een dagtaak aan .
@Sense haar reacties zijn ook gebaseerd op andere berichten denk ik niet alleen op die van jou.
quote:Sense-1970 schreef op 01 september 2014 @ 15:03:

Ismene, ik heb (volgens mij) al jouw vragen beantwoord, ondanks jouw mening..



Echter schrijft Ivankar vanuit het standpunt dat andere opties /alternatieven nooit aangekaart of besproken zijn.. Er wordt vanuit gegaan dat het vreemdgaan plaats vond in een "geile opwelling" of van uit een plotselinge verliefdheid..



Op het moment dat de vraag anders geformuleerd wordt en er eerst wordt gevraagd of frustraties besproken zijn.. Of de exacte manier waarop ik mijn beslissing heb genomen heb ik een platform om te antwoorden.. Nu is dat er niet..

Ik ben je ook heel dankbaar dat je al mijn vragen beantwoord hebt. Kan me inbeelden dat het geen leuk onderwerp moet zijn om over te spreken, zeker tegen mensen waarvan je weet dat ze een andere mening hebben.



Ik vond de discussie in het begin heel interessant om te lezen/aan deel te nemen. Buiten hier en daar een paar domme opmerkingen vond ik dat er redelijk veel respect getoond werd. Had hier al een paar dagen niet meer gelezen, en vond de laatste pagina's nogal aanvallend en verdedigend. Ik zou het jammer vinden als dit topic uitmondt in een "ik doe het goed en jij doet het fout en niemand begrijpt mij"- discussie. Met mijn lange post probeerde ik de aandacht op iets anders te vestigen. (Epic fail dus )
Alle reacties Link kopieren
quote:*lelie* schreef op 01 september 2014 @ 15:14:

@Sense haar reacties zijn ook gebaseerd op andere berichten denk ik niet alleen op die van jou.Het was een antwoord op een bericht van mij, zie ook de quote van mij die in het bericht staat..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Je aandacht focuste er juist op Ismene
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ja sorry! Niet goed gelezen. My bad.
quote:*lelie* schreef op 01 september 2014 @ 15:03:

Mooi omschreven Ismene.

Zo hoor je het vaak inderdaad. Maar het is natuurlijk kolder aangezien degene die jou trouw heeft belooft dat ook alleen weer kan verbreken. Niet iemand anders.



Wat denkt volgens jou "de vreemdganger" zelf dan?Ik denk dat het dat juist is, elke situatie is zo anders. Er bestaat geen stereotiepe vreemdganger, net zoals er geen stereotiepe minnares of bedrogen vrouw bestaat. De volgens mij meest voorkomende denkwijze van vreemdgangers zijn:



*De man die een fout maakt, overdonderd door geilheid en alcohol in een kroeg.



*De eikel die zich niet veel aantrekt van zijn partner en haar gevoelens, de man die steeds blijft vreemdgaan. Geeft meestal ook niets voor zijn minnares.



*Een man die alles heeft. Goede baan, mooi huis, leuke vrouw, 2 kinderen en een hond. Hij is gelukkig, maar heeft af en toe een "is dit alles"-gevoel. En dan ontmoet hij een vrouw. Iemand die hem weer man laat voelen. Waar hij geen vader is. Waarbij hij weer jong en onbezorgd kan zijn. Waar hij een hele dag seks mee kan hebben, ipv dat vluggertje, want de kinderen moeten naar de zwemles. Hij houdt van zijn minnares, maar hij houdt ook van de spanning en de extase die het vreemdgaan opwekt.



Ik denk dat deze laatste het meeste voorkomt.
Nou ik heb in ieder geval een breder beeld gekregen bij minnaressen.



Het enige wat ik enkel nog wat tegenstrijdig vind is dat je ondanks andere alternatieven een ultimatum of weet ik wat uiteindelijk hiervoor kiest omdat je je relatie wel graag wil behouden. Terwijl je juist hiermee je relatie toch wel serieus op het spel zet. Dat stukje vat ik nog niet zo goed geloof ik.
quote:Sense-1970 schreef op 01 september 2014 @ 15:30:

Je aandacht focuste er juist op Ismene

Sorry, niet geslapen vandaag . Laten we nog eens proberen .



Sense:

Ik ken jou niet. Ik weet niet wat je wel en niet met je partner hebt besproken, voor je de stap vreemdgaan hebt gezet. Voor zover ik weet heb jij gedurende 7 jaar elke avond met jouw partner op de bank gezeten, smekend voor een oplossing.



Ik ben jou niet. Ik weet niet hoe ik zou reageren in jouw situatie. Ik kan onmogelijk zeggen welke stappen ik zou zetten, omdat ik de cruciale beginsituatie (de afwijzing en het ontbreken van seks) niet voel.



En dat geldt bij elke minnares/vreemdgaander.



Elke situatie is anders, en ik hoor juist graag jullie specifieke situatie. Wat ertoe leidde dat jullie die stap hebben gezet. Welk gevoel er aan vooraf ging. En welke plaats dit in jullie dagelijkse leven inneemt.



Ik wil niet zeggen dat jullie het verkeerd doen, of zeggen hoe jullie jullie relaties moeten aanpakken. Ik ben benieuwd naar jullie motivaties.



*Ik hoop dat het een beetje helder is en dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

En ik hoop dat het "maar je moet dit, doe dat dan, je bent verkeerd bezig" eindelijk een beetje stopt.
quote:theemok schreef op 01 september 2014 @ 15:31:

Ja sorry! Niet goed gelezen. My bad.Is niet erg hoor . Jullie moeten ook elke post opnieuw uitleggen omdat er weer iemand een woordje verkeerd begrijpt .
@Lelie, waarom heb je dit topic eigenlijk geopend? Door een privésituatie of door de verhalen op dit forum?
Sorry als ik niet direct antwoord, ik ga snel even met de hond wandelen. Om in de sfeer van dit topic te blijven: het beestje zit me aan te kijken alsof ik hem bedrieg met het viva-forum .
quote:Ismene schreef op maandag 01 september 2014 15:46 @Lelie, waarom heb je dit topic eigenlijk geopend? Door een privésituatie of door de verhalen op dit forum?Beide. Ik ben zelf (voor zover ik weet dan) nog nooit bedrogen. Maar het komt in mijn omgeving steeds meer voor. En de topics hier logen er ook niet om dus vandaar.
Btw Ismene ben je inmiddels beter?
quote:*lelie* schreef op 01 september 2014 @ 16:08:

Btw Ismene ben je inmiddels beter?Ja, weer helemaal genezen
Hoe kan ik dit topic laten sluiten?
Alle reacties Link kopieren
Niet.. Hoeft toch ook niet.. Heb je er spijt van?
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Nee hoor maar ik heb een beetje zitten lezen in het minnaar topic en vind de geluiden daar toch weer anders dan hier. Dus laat ik het maar wijs hierbij. Het gaat me tenslotte ook niks aan.



Alleen nog dit.. Ik hoop en gun je oprecht dat er een moment komt in je leven dat jij je weer 24/7 mooi sexy bemind en begeert voelt door diegene die jij het meeste lief hebt. Want dat verdien je
Ik denk dat je het minnaar topic en dit topic ook niet met elkaar kan vergelijken. Ze hebben beide een andere insteek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven