Kerstkindjes 2014

16-04-2014 19:28 508 berichten
Hoi allemaal!



Ik heb vanochtend positief getest.. WOW!



Volgens mijn berekening op 24 december uitgerekend..



Zijn er meer dames die rond de feestdagen zijn uitgerekend en mee willen schrijven in dit topic? Dan maak ik een tabel..



Het is ons 2e kindje, en -nog- niet gepland (want oudste is pas een half jaar. Toch wel erg blij mee:-)



Mijn eerste zwangerschap heb ik over me heen laten komen, het lijkt me leuk deze bewuster te beleven door er over te schrijven en ervaringen te delen, dus who is in?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me verder goed spruit! Begin wel wat vaker last te krijgen van rug en bandenpijn.. vooral in de avond, dan voelen alle spieren beurs aan en weet ik niet hoe ik moet zitten van de pijn in mijn rug. Maandag controle bij de vk dus dan maar ff aangeven. Hoe is het nu met jou? Nog last gehad van de weeen?



Leuk teigera, barbapappa! Ik was daar vroeger zo fan van, haha! Kan me wel voorstellen dat je er dan een nieuw matrasje in wilt hebben ja. Wel fijn dat je de yoga zolang kan volgen, is het een grote/vaste groep?



Hier helemaal blij! Alle meubeltjes staan, alleen het wandrek boven de commode moet nog opgehangen worden. Nu een muursticker uitzoeken en nog meer leuke dingetjes shoppen! Heb vandaag de 50cm nijntje lamp ontvangen zooo mooi! Zijn al een heel eind op weg dus!
Feeling down? Saddle up!
Alle reacties Link kopieren
@Annebon, Oeh dat klinkt ook naar. Gelukkig geen weeen meer of iets dergelijks gehad. In het andere topic adviseerde iemand een speciale band tegen bandenpijn, misschien iets voor jouw? Ik heb ook erg last van mn bekken maar ik wil er niet aan toegeven.. wat natuurlijk super slecht van mij is. Leuk he die nijntje lamp! Ik wil hem ook.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
quote:annebon1986 schreef op 22 augustus 2014 @ 20:22:

Hier helemaal blij! Alle meubeltjes staan, alleen het wandrek boven de commode moet nog opgehangen worden. Nu een muursticker uitzoeken en nog meer leuke dingetjes shoppen! Heb vandaag de 50cm nijntje lamp ontvangen zooo mooi! Zijn al een heel eind op weg dus!Tof zeg!

Klinkt leuk, zo'n Nijntje-lamp.



Onze eerste stap in de wereld van meubeltjes is nu ook gezet, morgen gaan we kastdeurtjes ophalen (ja, alleen de deurtjes).

Tja, je moet ergens beginnen

De rommelkamer is bijna leeg (er zat héél veel rommel in ), zodat in die kamer geklust kan worden (moet nog geverfd worden en wat leidingen weggewerkt).



Over muurstickers zitten we ook na te denken, we willen waarschijnlijk iets met diertjes (panda's, etc), maar ik vraag me af of dat niet eng is voor zo'n baby?
Alle reacties Link kopieren
http://www.hippebeestjes. ... tie/muurstickers.html?p=1



Even snelle reactie vanuit hier, dit is een hele leuke site voor muurstickers!



Leuk teigera! Heel wat werk al dat opruimen he.. haha, wij hebben ook al aardig wat opgeruimd!



Dat is een goede tip spruit, van die band. Eens kijken of ik er eentje kan vinden.



Reageer straks wat uitgebreider!
Feeling down? Saddle up!
Zo'n band ter ondersteuning van rug schijnt inderdaad heel goed te zijn. Je kunt het online bestellen (ik heb er ook al naar gekeken, rug is niet m'n sterkste punt). Ik heb wel een linkje voor je als je wil, tip gekregen van ervaringsdeskundige. Leuke site met kinderspulletjes die je noemt!



De yoga is een vaste groep, maar wel open in de zin van dat er voortdurend nieuwe mensen kunnen instromen. Dus ik zit in een groep met mensen die nu al 34 weken zijn bijvoorbeeld. Het is niet echt een 'clubje' van dames die allemaal hetzelfde meemaken.



Begin trouwens met regelmaat bandenpijn te krijgen. Vaak op de fiets, maar vanavond ook tijdens het eten. Ik kwam er niet uit dus moest opstaan om het even weg te zuchten. Heel maf, nog niet eerder zo erg gehad. Daarna ging het prima en heb ik fatsoenlijk kunnen eten. Misschien is dat "harde buik" waar ik over gelezen heb? Vind het soms zo lastig om sensaties te duiden: wat is nou bandenpijn, harde buik, kramp, duwend kind op de verkeerde plek ?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerst de baby gevoeld. Creepy

(Wel leuk, maar ook een beetje weird)
Alle reacties Link kopieren
Haha, dit topic is helemaal niet goed voor mij. Nu wil ik ook die Nijntje-lamp!



Teigera, ik ben wel geïnteresseerd in die site over die rugband. Ik heb nu al best veel bekken/rugklachten, dus alles wat extra verlichting geeft is welkom.



Hier zijn we druk bezig met namen voor de baby, we zijn er nog steeds niet uit... We zijn er wel uit hoe de kinderkamer eruit moet komen te zien

En volgende maand gaan we alle spulletjes kopen die nodig zijn (fles, speentjes, kleertjes, kinderwagen, etc.) Daar heb ik echt zin in!



Verder ben ik begonnen met zwangerschapszwemmen, leuk om met andere zwangere vrouwen te praten. Binnenkort ook eens kijken naar geboortekaartjes.



Een vraagje: lijkt het jullie leuk om elkaar een keer in het echt te ontmoeten?
@Krisi: dit kreeg ik als tip voor de buikband: linkje. Niet zelf uitgeprobeerd (nog), bij mij gaat het nog goed.



Leuk dat je volgende maand spulletjes gaat kopen! Ik word ook best blij van het shoppen. Gisteren via Marktplaats heel leuk setje gekocht van Lief, knalrood, shirtje en broekje kosten ieder eigenlijk 15 euro 95 (vind ik dus heel duur voor zo'n klein stukje stof) maar ik kreeg het geheel voor 3,50 euro. En het bleek nog ongedragen te zijn ook... Lucky me .



We kunnen tegen de tijd dat alle baby's er zijn elkaar ontmoeten wat mij betreft, het hóeft niet per sé. Het kan leuk zijn maar ook tegenvallen: aan de andere kant, als we het niet proberen weten we ook niet hoe het is .
Alle reacties Link kopieren
@Kirsi, Super leuk dat je eindelijk kan gaan shoppen. Mijn vriend heeft het mij al verboden omdat we al zoveel hebben.



@Ontmoeten, Ik heb die behoefte niet zo, misschien komt dat ook wel omdat we hier niet heel hecht met elkaar zijn.. We weten niet eens wat we in het dagelijks leven doen. Bedoel het totaal niet negatief hoor
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
quote:jadis schreef op 17 april 2014 @ 19:36:

Dag dames,



Volgens eigen berekening ben ik 4/5 december uitgerekend. Ook een feestdag dus: Sinterklaas! Daar moeten we nog wel even een oplossing voor bedenken. Ook zonde dat kleine Uk maar één keer uit kijkt naar cadeautjes.



Daar wil ik als volwassen kerstkind wel even op reageren

Ik ben geboren op 24/12/1974 en dus kreeg ik als kind altijd 1 heel groot /duur kado voor Sint/kerst/verjaardag tegelijk,terwijl mijn broertje&zusje 3x kadootjes kregen, vond ik echt niet leuk, ik had ook altijd vakantie op mijn verjaardag waardoor het uitdelen&feestje verzet werden naar januari.

Nu als volwassene vind ik de kerst sfeer op mijn verjaardag wel gezellig
Hebben jullie nog plaats voor een meeschrijver?

Ik ben 9 dec uitgerekend en het lijkt me leuk om ervaringen te delen met jullie.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen mag meeschrijven! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Tuurlijk koeiien! Vertel, eerste / tweede / derde / ? kindje, hoe voel je je en waar ben je mee bezig? Al aan de pufcursus ?



@sandy1974: het is nu te laat om de datum nog te kunnen veranderen , dus heb je tips voor ons om het wel leuk te maken voor de jarige? Behalve dus niet 1 duur cadeau doen, maar voor elke gelegenheid een kleinere. Genoteerd .
Ah leuk!

Begin december verwachten wij ons 2e kindje, een meisje. On zoontje wordt in oktober 2. Ik ben 24 gelukkig getrouwd en werk als gastouder.

Pufcursus oid doe ik niet. Ben ondertussen gestopt met hardlopen dus nu heel burgelijk aan het baantjes zwemmen. Eigenlijk verder geen bijzonderheden qua zwangerschap. Weinig te klagen.

Zal van t weekend het topic eens goed doorlezen om jullie te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Hoiii!!



Ik ben ook weer terug van weggeweest! Deze week zijn we er even saampjes een paar dagen tussenuit geweest, zijn naar Valkenburg geweest, was heerlijk!



Buikband:Ook ik zit aan de buik/bekken band, heb de Anita baby belt. Bevalt goed!! Heb er veel steun aan, vooral als ik actief bezig ben en tijdens het paardrijden, wat ik helaas niet meer zoveel doe.. Heb de laatste tijd veel last gehad van schouders, rug, spieren.. en het lijkt toch wel te schelen!



Shoppen: Heerlijk dat shoppen Kirsi!! Ik heb al aardig wat bij elkaar, de grote dingen hebben we eigenlijk allemaal al, behalve de box. Heb ook wel een aantal dingen 2e hands via Marktplaats, scheelt veel in kosten en als je geluk hebt is het zelfs nog nieuw of zo goed als nieuw. Heb pas nog 2 lodger wrapper motions en voetenzak en ladikantdekentje van Koeka gescoord! Scheelt meer dan de helft van het geld en ziet er uit als nieuw!



Meeten:Van mij hoeft het meeten niet perse, maar sta er evt. wel voor open. Vind het wel nog steeds een leuk idee om een tabel te plaatsen, iemand die dat op zich wil/kan nemen? Heb geen idee hoe ik dat moet doen..



Welkom Koeiien!! Leuk dat je ook mee komt schrijven! Heb toevallig gisteren even gezwommen, wat valt dat tegen als je het water uit komt en ineens al dat gewicht weer in je buik voelt! Haha!



Pufcursus:Ik zou 16 september starten, maar kreeg een berichtje dat het ivm te weinig aanmeldingen niet door kan gaan, maandag dus even contacten over iets vervangends..



Hier verder alles goed. Druk bezig met verbouwing van het huis, dus zijn nog even zoet hier. Maandag mijn vakantie voorbij, dus ben benieuwd hoe het zal gaan nu op het werk, merk wel dat alles wat zwaarder wordt nu. Heb een pijnlijke spatader in mijn lies, erg vervelend.. hoop dat het bij 1tje blijft..

Verder nog kijken voor geboorte kaartjes binnen kort en de naam zijn we ook nog niet over uit. Hebben wel een aantal erg leuke!!
Feeling down? Saddle up!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het hier stil!!



Hoe is het met iedereen?? Hier alles goed, afgelopen maandag weer begonnen met werken (zorg), viel wel even tegen. Begint erg zwaar te worden! Ga wat minder lange diensten werken en wat minder uren. Verders alles prima hier! Kleine is lekker druk!
Feeling down? Saddle up!
Alle reacties Link kopieren
Hoi annebon,



wow kan me voorstellen dat t zwaar werk word voor je! werk zelf in de horeca maar lukt ook al bijna niet meer. Leuk he drukke kleintjes daarbinnen.

manlief en ik verwachten ons meisje 17 december. week 26 voor mij dus. buik begint toch behoorlijk te groeien, begin oktober gaan we voor de pret voor n 3d echo

verder gelukkig geen klachten

hoop dat het verder met iedereen ook allemaal goed gaat !
sometimes believing and hoping is all we have
Alle reacties Link kopieren
Teigera, ik spreek even voor mijn vrouw , heeft gelukkig heel weinig klachten. Werk gaat bij haar ook nog prima.



Wat we wel merken is dat haar buik in de weg begint te zitten bij dingen.

Normaliter aten we op de bank, borden op de salontafel, maar dat gaat niet meer passen met de buik (je moet een beetje naar voren komen). Dus we eten nu meer aan de eettafel. Wordt dat ding ook eens gebruikt waar het voor bedoeld is



Verder kan ik de baby nu ook voelen! Wel een aparte gewaarwording, hoor!



Over tweeëneenhalve week gaan we op onze babymoon, hebben we veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren voor het eerst de baby *zien* bewegen. Stukje buik dat opeens bewoog!

Wat is dat weird. Voorlopig ga ik geen Alien meer kijken.
Alle reacties Link kopieren
Haha, allemaal drukke baby's dus! Mooi is dat he elcid! Wij zien haar ook regelmatig vanaf de buitenkant bewegen, wat een kracht zit er soms al in die schopjes!

Vandaag bij de osteopaat geweest, voel me nu toch wel een soort van herboren, haha! Bekken zat aardig vast. Morgen weer controle bij de vk. Vanaf nu dan om de 3 weken op controle.



Hoever zijn jullie al met de inkopen en babykamer? Volgende week wordt hier waarschijnlijk het nieuwe kozijn geplaatst op de babykamer en dan moet de laatste muur nog behangen worden, verder moeten we nog op zoek naar een lamp en gordijnen. Verder is het kamertje een heel eind klaar. Moet nog veel van de verzorgingsspullen kopen en heb nog een badje nodig. Weten jullie al of het fles of borstvoeding wordt? Wil denk ik voor borst gaan, maar moet dan kijken wat ik aan flesjes enz moet kopen. Vind het dan wel fijn om ook soms af te kunnen kolven zodat vriend ook eens de fles kan geven.. maar ben er nog niet 100% over uit, haha!
Feeling down? Saddle up!
Alle reacties Link kopieren
hahahahaha Elcid, geen Alien meer kijken ja? Lol!



gelukkig weer gekomen van een controle bij de VK, alles was prima en kindje groeit goed, gelukkig allemaal maar.



wij moeten nog n hoop babyspullen kopen maar de kinderkamer is kwa basis klaar. we gaan voor de eerste instantie voor borstvoeding maar dan heb je alsnog n paar flesjes nodig voor t geval je moet kolven oid. maar verder zijn we er kwa spullen nog niet helemaal



zuslief is nl ook zwanger, maar dan van de 3e, en die komt n hoop spullen die ze me eerder heeft meegegeven weer ophalen in oktober... heel fijn... moek die nl ook alsnog zelf kopen. maargoed.



verder alles gelukkig goed hier, hopelijk bij de rest ook
sometimes believing and hoping is all we have
Hallooo allemaal,



Hier gaat alles ook zn gangetje, heb paar weekjes vrij gehad, maar mag morgen weer aan het werk. Ook wel fijn!



Beweging

De kleine is hier ook goed te voelen. Naar wat ik me kan herinneren een stuk actiever dan zoon. Je kan het ook goed zien, man zat laatst naast me op de bank en viel het ineens op.



Spullen

het meeste hebben we nog van zoon, kleertjes moeten we natuurlijk nog wel en ik wil wel wat roze lakentjes ed. Maar t meeste gaan we her gebruiken. Hebben wel via mp een wagen gekocht, maxicosi mura. Bij zoon hadden we een wagen te leen maar die was erg lomp en onhandig Hebben het wiegje ook maar vast van zolder gehaald. Ze komt eerst bij ons op de kamer. Zoon ging toen hij s nachts doorsliep naar zijn eigen kamer, dat was met 3 maanden. We zien wel hoe het nu gaat. Zoon slaapt nu nog in het ledikant maar zodra zn zusje naar haar eigen kamer gaat krijgt hij een peuterbed.



Voeding

Wij gaan voor bv. Heb zoon 9 maanden bv gegeven, ging redelijk makkelijk zonder kloven, onstekingen of ander gedoe. Hoop natuurlijk dat het nu weer zo gaat. En anders is voeding zo gekocht.



We willen begin november nog even met zn 3en op vakantie weekje ofzo. Nog meer met vakantieplannen?



Hoe gaan jullie het straks doen met werk/opvang? Gaan jullie nog minder werken?
Alle reacties Link kopieren
Wij vertrekken eind september voor een 10-daagse babymoon

3 nachtjes Berlijn, 3 nachtjes Athene en 3 nachtjes Milaan.

Vandaag de "fit for fly" (sic)-verklaring van de verloskundige gekregen dat mijn vrouw mag vliegen.



Qua opvang is het makkelijk hier,ik ben huisman, dus opvang is niet nodig. Al zal het kind natuurlijk ook af en toe naar opa & oma gaan enzo.



Ik geloof dat mijn vrouw tijdelijk teruggaat van 36 naar 32 uur in de week, nu is ze om de week op vrijdag vrij, dat wordt elke week.

Dan heeft ze haar mamadag ;)
Hier moet nog superveel gebeuren in de babykamer! Heb vanochtend plintjes en kozijnen liggen schilderen . Dat moet eerst af, dan kast en commode kopen en erin zetten, gordijnen en lamp. Op zich ben ik dan wel weer een heel eind met de babykamer, dan kunnen we bezig met decoratie (we willen graag muurstickers) en allerlei andere dingetjes die we nog nodig hebben. Zoals luiers, een borstkolf, beddegoed, bla bla bla, mán wat heb je veel nodig.



Wel hebben we al aardig wat spullen, zoals box, bad, kinderwagen, kleertjes, maar we zijn nog lang niet klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven