Mijn dekbed blijft niet in de overtrek

01-09-2014 14:41 23 berichten
Ontzettend vervelend probleem. Ik heb een mooi nieuw dekbedovertrek gekocht (240x220) en het was een rib uit mijn lijf.

Maar nu is hij open van onderen en ik stop mijn dekbed nooit in. Nu blijkt dat na een nacht slapen de dekbed een heel eind naar beneden is gezakt, ik heb zeker 30cm dekbedovertek 'over' aan de bovenkant. Je zou zeggen dat je hem gewoon even op moet schudden, maar dat wil ik dus niet. Ik wil dat hij gewoon blijft zitten. Ik wens mijn Ikea dekbedovertrek terug.



Ik ben bang dat als ik hem dichtstik aan de onderkant (niet helemaal natuurlijk) Hij op een gegeven moment uit gaat scheuren en daar vind ik hem te duur voor. ik vind het sowieso jammer om er aan te gaan prutsen met lintjes e.d. Ik denk dat dat mijn dekbedovertrek niet ten goede komt.



Heeft er iemand een hele goede tip?
Alle reacties Link kopieren
Zet gewoon een paar drukknoopjes of gewone knoopjes op de flap, kan je hem dichtdoen zodra je dekbed erin zit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Drukknopen, klitteband
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Hè! Veiligheidsspeldje op iedere hoek?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
veiligheidsspelden
Alle reacties Link kopieren
Gaat het dekbed ook uit het overtrek of zakt het alleen naar beneden? Want als het er niet uitgaat, helpen knopen ook niet.



Je kan bovenaan het dekbed en het overtrek klittenband bevestigen. Geen idee of dat makkelijk is, maar dan blijft het mss wel zitten.
Life is short. Eat dessert first.
Gaan drukknopen in een enkele laag katoen niet scheuren?



Hij gaat er ook uit. Hij zakt gewoon naar beneden. We hebben een redelijk zwaar wollen dekbed.



Zou je veiligheidsspelden of klittenband niet voelen?

Veiligheidsspelden vind ik een beetje eng. Straks gaan ze open. Zelfs die beveiligde dingen gaan open bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Knopen op naaien. Het zal niet zo snel scheuren, uiteindelijk ligt je dekbed horizontaal op je bed en hangt ie niet verticaal in de lucht.
Heb je hem al eens gewassen. Soms is zo'n overtrek glad door die pap waarmee een textielbedrijf wast of zo.



Door te wassen haal je die pap eruit en wordt je overtrek wat stroever. Nee geen zorgen het wordt geen schuurpapier :-)



Kan best zijn dat ie dan blijft liggen.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik bovenaan iets bevestigen (klittenband of iets dergelijks) en onderaan knopen naaien zodat het gat dicht is.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik goed dat het overtrek over de hele breedte 'open' is en het de bedoeling is dat je het aan het voeteneinde onder de matras instopt? Dan is het het makkelijkst dat je aan links en rechts, op de hoogte waar je dekbed stopt, een stiksel maakt van ongeveer 50 cm. Dan blijven de onderste hoeken zitten en 'valt' het dekbed veel minder vlug uit de overtrek.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:oudblond schreef op 01 september 2014 @ 15:08:

Begrijp ik goed dat het overtrek over de hele breedte 'open' is en het de bedoeling is dat je het aan het voeteneinde onder de matras instopt? Dan is het het makkelijkst dat je aan links en rechts, op de hoogte waar je dekbed stopt, een stiksel maakt van ongeveer 50 cm. Dan blijven de onderste hoeken zitten en 'valt' het dekbed veel minder vlug uit de overtrek.



Klopt!

Ik ben zo bang dat hij dan bij de uiteinden gaat scheuren. Ik had dat bij mijn vorige dekbed overtrekken ook namelijk, bij het in de hoes doen van het dekbed. En die waren maar 50 euro, deze was ¤140 Dus ik zou het zo jammer vinden als hij kapot gaat van mijn stiksel.
Dubbwel
Alle reacties Link kopieren
Zo makkelijk zal dat niet scheuren. Dan zou ik idd eerst proberen om een stuk dicht te naaien.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Bij de ikea (en vast ook wel elders te koop) kun je een soort klemmetjes halen. de ene kant doe je (aan de binnenkant) van het overtrek in de hoek, het andere klemmetje maak je aan je dekbed vast.
quote:suiker_spinnetje schreef op 01 september 2014 @ 15:25:

Bij de ikea (en vast ook wel elders te koop) kun je een soort klemmetjes halen. de ene kant doe je (aan de binnenkant) van het overtrek in de hoek, het andere klemmetje maak je aan je dekbed vast.

O echt? Hoe maak je dat dingetje aan de binnenkant vast? Heb je ervaring? Werkt het echt? Voel je dat niet zitten als je in bed ligt?

Het is in ieder geval het proberen waard denk ik, zo duur zal dat niet zijn!
http://www.luxebedden.nl/ ... KekkISRwMACFRHHtAoduDgAig



Deze heb ik werken perfect .
Dank pretzel! Gaat dat niet los?
Nee blijft goed zitten je voelt ze wel maar ik doe ze in de hoeken en een middenin en geen last van
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook op elke hoek veiligheidsspelden,

Ik voel ze niet, en gaan ook niet open. Als je maar de grote veiligheidsspelden neemt, die wat gewicht kunnen verdragen.



gaat al jaren goed
Alle reacties Link kopieren
quote:papmetgrutjes schreef op 01 september 2014 @ 15:33:

[...]



O echt? Hoe maak je dat dingetje aan de binnenkant vast? Heb je ervaring? Werkt het echt? Voel je dat niet zitten als je in bed ligt?

Het is in ieder geval het proberen waard denk ik, zo duur zal dat niet zijn!



Ehm. het zijn klemmetjes. Dus die klem je vast. Net als bretels

Ik voelde ze niet erg zitten nee. Alleen als ik de punt van mn dekbed gebruikte als kussen, maar als je dan de punt in t midden rolt, heb je daar ook geen last van haha. Was overigens ook niet hinderlijk, vond ik. Beetje vergelijkbaar met een drukknoop op 4 seizoenen dekbedden.

Inmiddels heb ik geen afzakkende dekbedden meer, dus gebruik ze ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van die plastic dingetjes aan de bovenkant gedaan. Je klemt ze aan de buitenkant "door" je dekbed heen. Het dekbed blijft dus aan de bovenkant zitten en zakt niet meer naar onder.

Zal kijken of ik ze op internet kan vinden.

Ze heten dekbedclips en je kan ze bij huis en comfort op internet kopen. Gebruik ze al jaren, vind ze handiger dan die breteldingetjes.
quote:veensteker schreef op 01 september 2014 @ 17:21:

Ik heb van die plastic dingetjes aan de bovenkant gedaan. Je klemt ze aan de buitenkant "door" je dekbed heen. Het dekbed blijft dus aan de bovenkant zitten en zakt niet meer naar onder.

Zal kijken of ik ze op internet kan vinden.

Ze heten dekbedclips en je kan ze bij huis en comfort op internet kopen. Gebruik ze al jaren, vind ze handiger dan die breteldingetjes.Nog weer anderen dus? En werken die ook met een dik dekbed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven