Waar ter wereld het fijnste (voorgoed) wonen?

24-08-2014 19:20 146 berichten
Heb jij ideeen over waar ter wereld (mag ook dicht bij huis zijn), je fijnste zou kunnen wonen voor lange tijd?



Dank je voor de input.
Alle reacties Link kopieren
Onze grote droom ook;



Appartement met uitzicht op centralpark kopen!
quote:yadan schreef op 28 augustus 2014 @ 10:31:

Florida, héél mooi!



[...]



De metaliteit van de mensen was er ook anders.... Niet mijn soort volk.



[...]Hoe is de mentaliteit daar? Ik ken iemand die daar is gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon inmiddels 15 jaar in Ierland. Ik zou het zeker geen ideaal land willen noemen. Maar ik wil hier nooit meer weg. Ik hou van de bergen, de natuur en de Ieren. Ik hoor hier.
Berlijn. Superstad. En je kunt overal met de fiets komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 24 augustus 2014 @ 20:59:

Ik woon nu waar ik de rest van mijn leven wil blijven. In West Yorkshire.

Aan de rand van de stad en de natuur. Even nieuwsgierig: bij de Dales in de buurt? Of meer naar het zuiden?
Alle reacties Link kopieren
Praag.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
In Europa zou ik het liefste in Berlijn of Stockholm wonen, fijne steden vind ik dat.



Maar ik ben nu op reis door Azië en ik vond Melaka (Maleisië) erg erg erg prettig om te zijn. Penang is een goede tweede overigens. Het enige wat me tegenstaat is het vochtige tropische klimaat.

Ik ben nu in Ubud, Bali, en vind hier dezelfde sfeer als in Melaka, het creatieve/alternatieve/hippe/net-niet-geitenwollensokken sfeertje staat mij erg aan.

En het klimaat is hier erg fijn. Warm, maar niet dat klamme. Dat je nog fatsoenlijk kunt slapen zonder airco of ventilator zeg maar



Maar vooralsnog vind ik reizen met Nederland als uitvalsbasis nog wel het fijnste. Misschien kom ik hier na mijn pensioen eens voor langere tijd terug.
Alle reacties Link kopieren
Pampus lijkt mij ideaal, rust en ruimte, en de stad dichtbij.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:rtie schreef op 28 augustus 2014 @ 10:56:

[...]



Hoe is de mentaliteit daar? Ik ken iemand die daar is gaan wonen.



Ik vond de mentaliteit niet open daar. Iedereen is zo met zichzelf bezig. Iedereen is bezig met mooi wezen. En ze wassen alles groter of mooier als de buren/familie hebben.



Voorbeeld; vriendin die had een zwembad in de tuin. Waar een alligator in was gaan liggen, ze hebben het jacht geweer gepakt en het dier door geschoten. Ik luister er naar. Ik vind het nogal wat datje even je geweer pakt als je een alligator van bijna 2 meter neer schiet.

Dan komt er een vriend, die een keer een alligator van 3 meter erft gevangen dis haar verhaal stelt niets voor. Andere vriend die heeft in Alaska gewoond . Die vind het een lachertje een alligator afschieten, zij schoten de beren af. Kortom iedereen heeft een wel sterker verhaal als de andere.

Ben een keer op een verjaardag weg gelopen. Familie van de jarige waar ik op visite was, was door zijn huisdier hagedis gebeten war was gaan ontsteken. Ik vroeg hem hoe er ging, hij vertelde dat ze het hadden opengesneden schoongemaakt en gehecht. Dan is er wel iemand die door een hond is gebeten, wat natuurlijk vele erger is! En uiteindelijk is er iemand die zijn opa die is door een haai gebeten.



Het is gewoon zo'n egoïstische kijk mij nou eens beter wezen mentaliteit.



Hier in New York, minder. Zijn mensen die spontaan een praatje maken. Woont een zwerver bij ons in de buurt, ex militair die met een scheiding alles verloren is. Hij is altijd vriendelijk, helpt vaak met dingen. Als hij een vrouw met zware boodschappen ziet lopen helpt hij even, vervolgens hoeft hij er niets voor. Wij en meerdere buren geven hem soms even wat te eten. Hij vind het dan zo leuk om even met je te praten, gewoon even niet aan zijn toestand denken. In de opvang zit hij niet graag, hij zegt er zo negatief van te voelen door al die mensen die geen hoop meer hebben.
Alle reacties Link kopieren
Groot nadeel van New yorkers;

In 70% van de zinnen komt het woord 'fuck' voor.



Why the fuck, did you buy the fucking ....
Alle reacties Link kopieren
Daar waar ik nu woon...... in mijn kleine dorp, op een heuvel, met een hele goede openbaar vervoer verbinding naar de stad, met mijn tuin aan de bosrand. In mijn minenergie huis, met veel plaats..... in Zwitserland!



Later nog een vakantiehuis aan de middellandse zee erbij, en dan afwisselend wonen.....



Ik kon me het vroeger niet voorstellen, maar woon nu al 22 jaar in zwitserland......
Alle reacties Link kopieren
Dojobo,

Dat klinkt wel heel erg mooi!
Alle reacties Link kopieren
Yadan, dat is het ook...... Heb echt een grote dosis geluk gehad......maar er ook hard voor moeten werken, en dus bijv nooit een echte grote reis gemaakt.
Ik heb in verschillende landen gewoon en ben al lang geleden tot de conclusie gekomen dat het nergens zo goed is als hier.
Nederland heeft een hoop voordelen. Maar geldt dat niet ook voor de landen om ons heen? Belgie, Frankrijk, UK, Ierland, volgens mij kun je daar ook prima aarden? Ik heb zelf nooit in het buitenland gewoond dus kan het niet goed inschatten, maar zou denken dat deze landen erg op Nederland lijken qua klimaat, rijkdom, cultuur..
Alle reacties Link kopieren
Oh man, ik haaaat WalMart! Vreselijke zooi en ik word depri van het personeel dat daar voor het minimale staat te zwoegen.



Maar ik zou nergens echt het hele jaar door willen wonen. Als ik geld win in een loterij dan zou ik in de zomervakantie door de VS reizen en ik zou met kerst lekker naar Finland gaan. Ik woon dorpelijk en gun mijn kinderen dit leven. Misschien Zweden wel, omdat kinderen daar ook flink veel buiten kunnen spelen. Stockholm eilandje ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Italie! (Toscane)
Nederland, de stad waar ik nu woon. Heb in veel landen en werelddelen gewoond maar nergens zo fijn als hier!!!
Uk!
quote:yadan schreef op 29 augustus 2014 @ 11:45:

[...]





Ik vond de mentaliteit niet open daar. Iedereen is zo met zichzelf bezig. Iedereen is bezig met mooi wezen. En ze wassen alles groter of mooier als de buren/familie hebben.



[...] Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Alle reacties Link kopieren
Ibiza
huh?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven