Sommige Facebook berichten grrr

06-09-2013 20:05 3405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer een pareltje op iemands fb.



"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"



Ligt het aan mij of is dit gewoon irritant. Waarom zet je iets op fb als je het niet wilt vertellen? En dan krijg je dus berichtjes van mensen die het blijkbaar snappen met knuffels en dat ze snappen dat niet wordt gezegd waar het over gaat.



Ik weet het ik kan deze persoon of haar berichten blokken. Het is meer dat ik me er over verwonder waarom je iets openbaar deelt terwijl je het niet wilt delen.



Herkenning?
Alle reacties Link kopieren
Misschien trouwt haar zus met de broer van haar man?



Maar bijzonder dat mijn/me gebruik
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze de vriend van haar zus al zwager noemde voordat ze getrouwd waren...



Kuuk, rot dat je er zo bij na moet denken. Persoonlijk zou ik haar een keer goed duidelijk maken dat dergelijke uitjes jou heel veel energie en herstel kosten, maar dat je niet als kluizenaar wil leven. Dat je wel keuzes moet maken uit het aanbod en dat je graag zelf beslist welke uitjes je wel of niet doet. Dat je het heel jammer vind, maar dat de drukte op een familiereünie gewoon te veel van het goede voor je is. Dat is nu wel vervelend, maar op de manier waarop je het nu doet (kennissenlijst) kun je dus eigenlijk ook niet praten over dingen die jullie gedaan hebben. Ik vind ook echt dat je in je volste recht staat om te kiezen zoals jullie willen!



Ik heb trouwens mijn fb eruit gedaan, een maandje nu. Om precies alles dat ik hier lees. Maakt het lezen hier toch nog wel een feest der herkenning!
quote:millefleurs schreef op 31 augustus 2014 @ 12:28:

Kuuk, rot dat je er zo bij na moet denken. Persoonlijk zou ik haar een keer goed duidelijk maken dat dergelijke uitjes jou heel veel energie en herstel kosten, maar dat je niet als kluizenaar wil leven. Dat je wel keuzes moet maken uit het aanbod en dat je graag zelf beslist welke uitjes je wel of niet doet. Dat je het heel jammer vind, maar dat de drukte op een familiereünie gewoon te veel van het goede voor je is. Dat is nu wel vervelend, maar op de manier waarop je het nu doet (kennissenlijst) kun je dus eigenlijk ook niet praten over dingen die jullie gedaan hebben. Ik vind ook echt dat je in je volste recht staat om te kiezen zoals jullie willen!

Uit ervaring weet ik dat dit niet helpt. Als mensen eenmaal een oordeel hebben, kun je lullen als brugman, maar zodra ze ook maar iets horen of lezen wat hun oordeel bevestigd zijn ze alles wat je hebt gezegd vergeten. Dan kun je je energie beter voor iets anders gebruiken. Je hoeft je niet te verantwoorden!
Alle reacties Link kopieren
Tja, bij mij is dus de ervaring dat het wel helpt. Maar het is wel zo dat ik het zeg en dan dus ook mijn eigen plan trek. Dan merken ze echt wel dat het gezanik dus geen enkel effect heeft... Wel helemaal mee eens dat ze zich niet hoeft te verantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al iemand van mijn fb geknikkerd, die totaal geen Nederlands kon en geen leestekens gebruikte. Als er een 7jarige op fb zat. En nog boos worden omdat ik vroeg of ze normaal Nederlands kon? Deed werkelijk zeer aan m'n taalgevoel.



Kleine voorbeeld:



sTraks na me friendinetjes lekker wijntjes drinkn!!!



So na sumba #lekkerlossssz



Eindelijk wiekend!!! Wat een regen zelfs me stringetje is nat!!



Twee verslafde op de bankje!! #nightjeneefje



Alle reacties Link kopieren
@sascha

Hoe oud is die meid? Whaha 'me stringetje' en 'na sumba'?!?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook van FB af, mede door het taalgebruik van sommigen! een verademing, echt waar. Mis het totaal niet.
Iemand die al haar berichten zowel in Nederlands als Engels schrijft.



Ze denkt dat ze perfect Engels schrijft maar dat is zo krakkemikkig als iets, en al haar vrienden hebben Nederlands als moedertaal



Er is ook de zweefteef die een paar dagen in een bos gaat kamperen en nu doodongelukkig is dat ze terug naar huis moet want eigenlijk is dat bos haar thuis en de dictatuur van baksteen en ratrace (ze is TBM) etc.



Een ander is gek van een bepaald soort busje maar zal die nooisvanzeleven kunnen kopen (tenzij ze de Lotto wint) en post elke dag 25 plaatjes van die busjes met daarbij de verzuchting dat zij toch ook zo graag zo'n ding wil maar nooit zal kunnen kopen - dat ze niet werkt heeft daar uiteraard totaal geen oorzaak aan
Haha bubblesdevere, een zweefteef in het bos die wel al haar vriendjes op de hoogte moet houden via Facebook
Alle reacties Link kopieren
TBM? Wat is dat?



Ik heb een collega die iedere dag een 'toepasselijk' liedje post. Word ik ook wel eens erg moe van. Vandaag regent het, dus komt bijv. It's raining men voorbij. Vrijdag was het Thank god it's friday. Eigenlijk is haar creativiteit iedere dag nog best te prijzen ;).
thuis blijf moeder....
Alle reacties Link kopieren
quote:millefleurs schreef op 31 augustus 2014 @ 12:49:

Tja, bij mij is dus de ervaring dat het wel helpt. Maar het is wel zo dat ik het zeg en dan dus ook mijn eigen plan trek. Dan merken ze echt wel dat het gezanik dus geen enkel effect heeft... Wel helemaal mee eens dat ze zich niet hoeft te verantwoorden.



Geloof me: een goed gesprek werkt echt absoluut niet... Daar heb ik inmiddels genoeg voorbeelden van. En ik heb echt álles geprobeerd: normaal gesprek, boos worden (maar wel netjes blijven), iets minder netjes, teleurgesteld, gesprek door man. Het mag allemaal niet baten. Ik kan inmiddels een boek over ze schrijven. En af en toe is de verleiding heel erg groot om toch weer het gesprek aan te gaan.



Man heeft trouwens in de afgelopen dagen wél een gesprek gehad met zijn ma. En heeft uitgelegd hoe het ongeveer werkt (alweer). Hij is dit keer erg duidelijk geweest: "Ma, de levensverwachting van Kuuk is op dit moment nog .. jaar, die willen we graag zo goed mogelijk invullen en een familie-reünie is nu gewoon te vermoeiend." Vervolgens kreeg hij te horen dat hij zich dan nog even officieel af moest melden bij de organisatie. Via fb! Terwijl we van te voren al hadden gezegd dat ze niet op ons moesten rekenen. We hebben ons dus niet eens opgegeven! Meldt hij ons toch af krijgt hij vervolgens een berichtje van een tante/nicht/whatever "Ja, maar jullie afmelding kost wel 15 euro pp."

*diepe zucht* Schoonmams had ons dus gewoon opgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles helemaal gelezen maar ik zou schoonmoeder dan ook voor jullie laten betalen kuuk. Vervelend dat het zo gaat.
Alle reacties Link kopieren
Deze is ook weer erg. Moeders die elkaar veren in de reet gaan steken. En natuurlijk altijd met een spelfout erin.



Nou zeg, die heb ik nog niet gehad! En ik ben nog wel zo'n geweldige moeder...



Oh, wacht... Dan had ik natuurlijk een bak water over mezelf heen moeten laten gooien door mijn zoon en dan in mijn 3 dankbare momenten moeten zeggen dat ik dankbaar ben dat ik dat mee mocht maken . Dan ben je pas geweldig
quote:Java schreef op 01 september 2014 @ 12:07:

Deze is ook weer erg. Moeders die elkaar veren in de reet gaan steken. En natuurlijk altijd met een spelfout erin.



[afbeelding]Ver-schrik-ke-lijk. Jak!!
"En nu allemaal een filmpje maken waarbij je zonder glijmiddel een formaat kinderarm dildo in je reet tracht te schuiven om aandacht te vragen voor Kont en Nauwzeer"



Dit stond op de FB van mijn beste vriendin. I love her.
quote:GrumpyCat1983 schreef op 01 september 2014 @ 18:49:

"En nu allemaal een filmpje maken waarbij je zonder glijmiddel een formaat kinderarm dildo in je reet tracht te schuiven om aandacht te vragen voor Kont en Nauwzeer"



Dit stond op de FB van mijn beste vriendin. I love her.Hahahahaha
Alle reacties Link kopieren
Even bemoeienis van een doorgaans erg geamuseerde meelezer: Kuuk, ergens is het toch wel begrijpelijk en ook wel lief dat ze haar kleindochter wil showen? Kan je man niet even met jullie kindje gaan?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
@grumpycat
Alle reacties Link kopieren
De moeder houd van haar kind award

Ik heb hem ook al voorbij zien komen.



Hahaha, Grumpy cat!
Alle reacties Link kopieren
quote:marietje40 schreef op 01 september 2014 @ 18:43:

Nou zeg, die heb ik nog niet gehad! En ik ben nog wel zo'n geweldige moeder...



Oh, wacht... Dan had ik natuurlijk een bak water over mezelf heen moeten laten gooien door mijn zoon en dan in mijn 3 dankbare momenten moeten zeggen dat ik dankbaar ben dat ik dat mee mocht maken . Dan ben je pas geweldigOh verschrikkelijk he... maar dat is dus wel een mentaliteit van velen. Ik kan er ook helemaal niks mee....
Alle reacties Link kopieren
Plaatjes plakken met ipad lukt niet, jammer
Later is nu
Zijn jullie wel eens door facebookvrienden aangesproken op het soort posts dat je op fb zet?
Geen plaatje erbij, maar ik kwam deze geweldige tekst tegen. De spelfout deed lekker pijn aan mijn ogen:



'Deel dit als je ook wilt dat ik ieder jaar in deze vorm terug komT'



(Was overigens een plaatje van Zwarte Piet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven