Wat is dat toch met die hondenliefhebbers?

14-02-2014 16:08 314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva forummers,



Ik ben elke keer weer gefascineerd door mede-forummers of mensen in mijn omgeving die zo ongelofelijk veel om hun honden geven dat die echt voor ALLES gaan. Mensen die in een hele benarde positie zitten en dit zou opgelost zijn als de hond(en) weg gaat/gaan maar die doen ze voor geen goud weg. Mensen die honden als kinderen behandelen en soms helemaal geen kinderen willen ook. Ik had een buurman met 6 honden! Die poepte en plaste ook rustig in de tuin en lagen gewoon bij hem op de bank. Misschien ligt het aan mij, maar ik vind 6 honden veel en absoluut niet hygiënisch als honden bij je op de bank liggen. Ik had ook een dame in de sportschool met wie ik regelmatig aan kickbocks lessen deed, en die had altijd een hele sterke hondengeur. Werd daar echt misselijk van. Mensen die honden op de mond en neus kussen. Ik kan me er zo moeilijk in verplaatsen, dus mensen die stapelgek zijn op hum honden en anderen. Leg eens uit waar dit toch vandaan komt!! Ik ben zo benieuwd
Alle reacties Link kopieren
quote:olympiacolbert schreef op 29 augustus 2014 @ 14:56:

Ik begrijp die enorme dierengekte ook niet, maar ik snap het antwoord 'ze geven je onvoorwaardelijke liefde' nog minder. is het niet gewoon andersom? Ik vind dat mensen zo gauw van alles op zo'n beest projecteren, inclusief hun eigen gevoelens. Niet dat daar per se iets mis mee is, maar ik denk wel dat het deels gewoon onzin is... (schop ik nu de hel los?)

Dat gevoel heb ik nou met babies en peuters! Als zo´n baby alleen maar lacht, dan haalt zo´n moeder haar geluk daar uit. Maar dat zit in haarzelf, niet in de baby. En dan zegt ze `je krijgt er zoveel van terug`. Maar babies geven niets, die nemen en eisen gewoon. Meer kunnen ze nog niet.



Jij spreekt van projecteren in jouw onwetendheid. Omdat jij niets weet van de gedragingen en uitingen van dieren. Dus kun jij ze ook niet lezen. En dus concludeer jij dat bepaalde eigenschappen er niet zijn, dus zou dat projecteren zijn.



Verder ben ik voorstander van een cursus, met name voor aspirant kopers. Zodat ze weten waar ze aan beginnen en of ze passen bij de hond die ze voor ogen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Helaas moet ik jullie nog schrijven, dat de verplichte hondenbezitercurcus is onstaan omdat er hier in zürich een kleuter, op weg naar de kleuterschool is dood gebeten, door een groepje (3) honden. En dat waren geen supergrote honden.....
Alle reacties Link kopieren
quote:dojobo schreef op 29 augustus 2014 @ 19:55:

Helaas moet ik jullie nog schrijven, dat de verplichte hondenbezitercurcus is onstaan omdat er hier in zürich een kleuter, op weg naar de kleuterschool is dood gebeten, door een groepje (3) honden. En dat waren geen supergrote honden.....

Dat is erg.



Voor mij is minder erg ook al aanleiding genoeg om mensen tot cursus te verplichten. Schapen die doodgebeten worden, of honden die doodgebeten worden. Of honden die eigenlijk min of meer verwaarloosd worden.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dan zijn wij vast het allervieste gezin. Bij ons slaapt de hond bij een van de kinderen op bed! Kind is trouwens al een tiener en hond is klein. Bleek DE oplossing te zijn in de angsten en nachtmerries die er s nachts waren. En dat beetje zand in bed is echt in geen verhouding tot het verdriet, de vermoeidheid, het bang zijn. Verder is hond hier geen surrogaat-kind van me, hoe gek ik ook met het beest ben. Het is en blijft een hond.
quote:iones schreef op 29 augustus 2014 @ 18:45:

[...]



Dat gevoel heb ik nou met babies en peuters! Als zo´n baby alleen maar lacht, dan haalt zo´n moeder haar geluk daar uit. Maar dat zit in haarzelf, niet in de baby. En dan zegt ze `je krijgt er zoveel van terug`. Maar babies geven niets, die nemen en eisen gewoon. Meer kunnen ze nog niet.



Jij spreekt van projecteren in jouw onwetendheid. Omdat jij niets weet van de gedragingen en uitingen van dieren. Dus kun jij ze ook niet lezen. En dus concludeer jij dat bepaalde eigenschappen er niet zijn, dus zou dat projecteren zijn.



Verder ben ik voorstander van een cursus, met name voor aspirant kopers. Zodat ze weten waar ze aan beginnen en of ze passen bij de hond die ze voor ogen hebben.Eigenlijk zie ik wel overeenkomsten. Een klein kind "lees" je als het ware ook, je weet wat bepaald gedrag betekent, en je verstaat gebrabbel waar buitenstaanders een chocola van kunnen maken. Natuurlijk vraagt een kind aandacht, eten, liefde. Wat daar tegenover staat, is dat je voor een klein kind precies goed genoeg bent zoals je bent. Altijd. Zulke onvoorwaardelijke liefde is misschien wel het mooiste wat je kunt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 30 augustus 2014 @ 21:58:

[...]





Eigenlijk zie ik wel overeenkomsten. Een klein kind "lees" je als het ware ook, je weet wat bepaald gedrag betekent, en je verstaat gebrabbel waar buitenstaanders een chocola van kunnen maken. Natuurlijk vraagt een kind aandacht, eten, liefde. Wat daar tegenover staat, is dat je voor een klein kind precies goed genoeg bent zoals je bent. Altijd. Zulke onvoorwaardelijke liefde is misschien wel het mooiste wat je kunt krijgen.Oke, mooi uitgelegd. Ik zal het eens aan mijn moeder vragen of zij dat ook zo gezien heeft.
Alle reacties Link kopieren
Dit ligt toch aan de mensen zelf TO..



Ik ben dol op mijn hond en zou haar ook voor geen goud willen missen. Maar ik weet het is een hond en er komt voor haar een tijd van gaan en dan zal ik dat moeten accepteren.

En nee, ze slaapt niet bij mij in bed, ik laat haar niet in het gezicht likken en behandel haar niet als een kind.



Dit ligt aan bepaalde hondenliefhebbers die er gewoon totaal in door draaien. Hond in bed laten slapen en 6 honden in een huis is gewoon onhygiënisch.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:olympiacolbert schreef op vrijdag 29 augustus 2014 14:56 Ik begrijp die enorme dierengekte ook niet, maar ik snap het antwoord 'ze geven je onvoorwaardelijke liefde' nog minder. is het niet gewoon andersom? Ik vind dat mensen zo gauw van alles op zo'n beest projecteren, inclusief hun eigen gevoelens. Niet dat daar per se iets mis mee is, maar ik denk wel dat het deels gewoon onzin is... (schop ik nu de hel los?)Ik had hier al eerder een link geplakt over een onderzoek waarin het onvoorwaardelijk houden van van honden was vastgesteld.
quote:meivogel schreef op vrijdag 29 augustus 2014 17:00 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="dojobo in "Wat is dat toch met die hondenliefhebbers?"" class="messagelink">dojobo schreef op 29 augustus 2014 @ 13:08</a>:</b>

Ik woon in het buitenland, en heb zelf 4 honden, en 1 kat. Ik woon in zwitserland, en heb voordat ik aan een hond begon een hondenibezitterscurses moeten doen. En daarna verplicht met iedere hond naar de hondenschool.

. Ik woon in het bos, en woon vrijstaand met een grote tuin.



Als ik in Nl ben, en soms veel te grote honden in een flat zie, of op het strand loop, waar al die beesten zonder lijn lopen, ook al zijn er heel veel mensen, vind ik dat niet kunnen.....



Ik ben dol op mijn dieren, maar als ik eet ligt ieder op zijn plek.... Want ik ben de baas....Als ik met de honden ga lopen, en er komt iemand in de buurt, gaan ze aan de lijn. Want het kan zijn dat die persoon bang is voor honden.

En zo zijn er gewoon regels.....net zoals hondenpoep opruimen......</div></blockquote>



Het zal wel op grote protesten stuiten, maar ik ben het hier helemaal mee eens.

Net nog werd mijn hondje bijna gegrepen door een hond die drie keer zo groot is als zij. Ze deed niets, blafte niet, we moesten elkaar passeren op een smal pad en ze liep gewoon rustig langs de kant. Gelukkig zat die andere hond aan de lijn, want anders weet ik niet wat er was gebeurd. En de eigenaar lachen. Zulke exemplaren lopen er dus hier in de buurt wel meer rond, ook met loslopende honden helaas. Ik vind een verplichtte cursus ook best een goed idee. Er zijn maar weinig honden die zomaar naar een andere hond uithalen (en meestal zijn dat dan van die kleine keffers die uit het niets een grote bek opzetten). Maar als honden uit het niets uithalen, dan ligt dat niet aan de hond maar aan de eigenaar. Die heeft dan ergens een steek laten vallen in de opvoeding. Een verplichtte cursus vooraf, en een vette boete bij wangedrag) vind ik een prima plan!
Alle reacties Link kopieren
Eens met N.Zoveel en Meivogel

Voordat je een hond aanschaft is het zeker verplicht (mijns inziens) een voortraject te bewandelen:

- diepte onderzoek welk ras past het beste bij jou

- de goede fokkers zoeken, desnoods met behulp van een deskundige

- contact opbouwen en optimaliseren met de fokkers en eventueel hond in aankoop

- hondencursus volgen zonder hond (dan krijg je een idee hoe en wat ter voorbereiding)

- als de datum bekend wordt wanneer pup is geboren, gelijk inschrijven voor een puppycursus

- puppycursus
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 31 augustus 2014 @ 09:48:

[...]





Ik had hier al eerder een link geplakt over een onderzoek waarin het onvoorwaardelijk houden van van honden was vastgesteld. Maar als jij het zegt, of ik, dan is het `projecteren`.



Alleen een onderzoek zou het kunnen bevestigen, als het `wetenschappelijk` is. Maar dan nog zullen er mensen zijn die er niet aan willen.
Mooi verhaal:



http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... weg-van-zwerm-bijen.dhtml
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 01 september 2014 @ 09:23:

Mooi verhaal:



http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... weg-van-zwerm-bijen.dhtmlT'is weer eens een ander verhaal over een pitbull. Hondenhaters klagen alleen over bijtende honden en dat honden altijd maar aangelijnd moeten zijn. Maar over zulke berichten hoor je ze dan weer nooit.
quote:meivogel schreef op maandag 01 september 2014 09:23 Mooi verhaal:



<a href="http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... ijen.dhtml" class="link">http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... weg-van-zwerm-bijen.dhtml</a>



Ahhh, wat schattig! En zo zijn er meer verhalen over dieren die van alles doen om voor hun geliefde baasjes te zorgen. Bijv door hulp te halen als er iets mis is, of juist door aan hun zijde te blijven en hen te beschermen. Echt heel zoet.



Ik zag vandeweek een hartverscheurend filmpje van een hond die bij zijn vriend was, een andere hond die was overleden. Het beestje bleef maar blaffen en tikte de overleden hond met zijn neus aan, alsof hij wilde zeggen "kom joh, het is nu wel genoeg geweest, kom op!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven