Wie is wat aan het haken? Deel 4

01-10-2013 19:57 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we zijn bij nummertje 4 aangekomen!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2

Deel 3



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Oh harrejasses, daar zou ik ook niet blij van worden
Alle reacties Link kopieren
Haha dat is ook niks voor mij..

Ben nu een uilkussen aan t maken met granny's. Die moeten ook alle 38 aan elkaar gemaakt.
Ladies waar blijven de foto's van jullie gehaakte dingen?

Viola is af

Alle reacties Link kopieren
Leuk geworden!

Ik heb al kleurtjes gekocht voor Viola en het patroon

Heb Maggie de uil af. Later even een plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Even een vraagje: waar bestellen jullie altijd neusjes en oogjes etc?

Ik heb nu namelijk alleen een neusje en paar oogjes nodig, maar bij echtstudio zijn de verzendkosten 2,95. Niet heel veel, maar ik vraag me af of er ook webwinkels zijn die dit gewoon in een envelop verzenden.
Alle reacties Link kopieren
Als je voor EUR 50 besteld is het gratis. Dat red ik meestal wel.

Je kunt ze ook mailen met je vraag. Ze stuurden mij nl al wel 2x wat na per post. Dat zal dan wel op eigen risico zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk eens weer wat showen.

Mijn zelf ontworpen sjaal en maggie de uil.







Alle reacties Link kopieren
Oh, die Maggie wil ik ook nog maken! Erg leuk.
Ja Maggie staat ook bij mij nog op de verlanglijst van 3 km. lang... Leuk geworden Mirjam, je sjaal ook trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zeg! Welk (merk) garen heb je voor die sjaal/col gebruikt?

Ik zal echtstudio eens een mailtje sturen om te vragen of ze ook per post willen sturen.
Alle reacties Link kopieren
Tijdlang niet gehaakt tot dat..... Mijn dochter met een oud, vuil witte sleutelkoord rond ging lopen! En dus ben ik een keycord gaan haken. Eigen ontwerp en hij wordt heel erg leuk. Het enige dat nog 'moet' gebeuren is er een bloem op haken, dan is hij écht af! Het fijne is dat ik weinig draadjes heb hoeven afwerken! Altijd leuk! Mijn dochter kreeg al verschillende leuke reacties op de net-niet-af keycord, dus er zullen er nog wel een paar keycords volgen!



En morgen naar een vriendin die een tas wil gaan haken, maar niet weet hoe het moet. Dus die ga ik op gang helpen er mee!
Ik kwam ergens op het forum "kleuren voor volwassenen" tegen. Daarin werden ook de mandala's genoemd. Ik heb een aantal leuke patronen van mandala's en was net klaar met een sjaal in regenboogkleuren van Fenna van de Wibra, Nu maar weer tijd voor iets kleiners, wat makkelijker in de hand ligt. Heb net een mandala gehaakt in roze, rood, oranje en wit-tinten. Morgen de draadjes afhechten, dat doe ik het liefste bij daglicht. Deze ging redelijk vlot, heb er ook weer een nieuwe steek bij geleerd, de verlengde vaste. Die gaat net als met het stokje, met een extra omslag om de naald.

Zit qua lengte tussen de vaste en het stokje in. Je moet wel uitkijken dat je het niet te strak trekt, dan krult het werk op. Voor een eerste poging was deze niet slecht, ik wil er nog zo één maken maar moet daarvoor de kleuren aanvullen. Dit was een leuk oefenstukje :-)
Foto's?
Alle reacties Link kopieren
leuke haakmiddag gehad gisteren!



mijn vriendin wees mij op de patronen van lalylala. kennen jullie die? ik heb er een variant op gezien, die was echt geweldig! patroon besteld dus die gaat gemaakt worden.

en toen nog een gehaakte ah tas tegen gekomen.....hellup, ik kom tijd te kort!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb t patroon niet maar ken het wel ja.

Heb ook nog een AH tas liggen om ooit te omhaken
Druk met van alles te haken.

Ik heb dus Doornroosje, Ariel en buurman en buurman al gemaakt.

Verder 2 poncho's, bijna klaar nu met een omslagdoek.

Op de planning staan nog een paar omslagdoeken, een hamerhaai, yoda en deathstar.

Verder wil ik voor mijn man graag een world of warcraft character maken.

Foto's zal ik snel proberen te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam82 schreef op 12 augustus 2014 @ 23:15:

Haha dat is ook niks voor mij..

Ben nu een uilkussen aan t maken met granny's. Die moeten ook alle 38 aan elkaar gemaakt.Hoe ga jij ze aan elkaar maken, hier liggen nl ook nog granny's te wachten totdat ze aan elkaar worden gemaakt. Kan alleen niet vinden met welke steek. (worden ook kussens)
Ik lees al een paar keer over Buurman en Buurman, hebben jullie die echt gehaakt? Staat er ergens een foto/patroon van? Lijkt mij echt super! Trouwens wat een leuke dingen maken jullie. Geweldig!
Even een vraagje aan de ervaren haaksters hier.



Ik (beginnend haakster, wel ervaren breister) wil iets haken waarvoor ik garen in precies de goede kleuren heb gevonden. Het garen is alleen dunner dan wat in het patroon gevraagd wordt. Met breien is het geen probleem om het garen dan dubbel te gebruiken. Maar kan dit met haken ook? Lijkt me best lastig om het dan door de lussen te halen. Of valt dat mee?



Haken jullie wel eens met dubbel garen?
Alle reacties Link kopieren
ik kom op het ogenblik niet verder dan earlybirdjes voor prematuur kindjes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Steph, bij uil patroon stond er specifiek bij dat je ze vast moest maken aan elkaar door in de voorste lusjes de draad te halen. Ik vind dat ook een mooie afwerking.
Voor buurman en buurman heb ik een patroon gekocht via Etsy bij kapitein haak.
Koekkie heb jij een link voor de lalylala? Ik heb er op gegoocheld maar ben bang dat dit een Engelse beschrijving is, wil hem wel in het Nederlands.

Als je daar zin in hebt hoor, kijk maar eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam82 schreef op 07 september 2014 @ 13:12:

Steph, bij uil patroon stond er specifiek bij dat je ze vast moest maken aan elkaar door in de voorste lusjes de draad te halen. Ik vind dat ook een mooie afwerking.Is het dan niet zichtbaar?
quote:Clothilde schreef op 07 september 2014 @ 11:30:

Even een vraagje aan de ervaren haaksters hier.



Ik (beginnend haakster, wel ervaren breister) wil iets haken waarvoor ik garen in precies de goede kleuren heb gevonden. Het garen is alleen dunner dan wat in het patroon gevraagd wordt. Met breien is het geen probleem om het garen dan dubbel te gebruiken. Maar kan dit met haken ook? Lijkt me best lastig om het dan door de lussen te halen. Of valt dat mee?



Haken jullie wel eens met dubbel garen?Is geen probleem, gewoon goed kijken . Maar je kunt je project ook met een kleinere haaknaald maken, is je probleem ook opgelost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven