Lijf & Lijn alle pijlers

Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie zomer 2014

19-07-2014 14:40 1624 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw vers topic om verder te strijden tegen de extra kilo's. Iedereen blijft van harte welkom.



Ben je trots op jouw eetlijstje? Wil je wat extra motivatie? Loopt jouw eetgedrag de spuigaten uit? Wil je pronken met jouw gewichtsverlies / sportprestatie? Of wil je gewoon gezellig kletsen over alles en nog wat? Hier moet je zijn!





Op vrijdag geven we ons gewicht door:

afgevallen deze week:

huidig gewicht:

afgevallen totaal:



Geef je jouw gewicht driemaal niet door? Dan verdwijn je uit de tabel. Laat me weten wanneer je jouw gewicht niet kan melden.



Veel schrijfplezier!



naamlengtestartstreefhuidigafgevallenStrawberry1,67766675,8-0,2Marisje1,65957092,1-2,9Twilight1,7588,77581,7-7Pamplemoes1,631106573,6-36,4Konijn-tje1,67696064,2-4,8Mootje1,70817075-6Lionne1,5867,26062,5-4,7Lisss1,8075,86575,6-0,2
Alle reacties Link kopieren
@Pamplemoes

Inderdaad wel gezond houden zeg!



@Ilonadenise

En alweer goed aan het inkomen in de routine? Lijstje ziet er netjes uit.



HIer druk dagje, de hele dag op en neer. ruim 1,5 uur gefietst verspreid over de hele dag. En best gezond gegeten op een halve hamburger van de burger king na. (maar dat was de lunch)

Net ook gebodypump't, en squat gewicht verhoogd van 10k naar 12k. Lunges moet ik toch met zo'n 3 a 4 max doen. Ook heb ik van 2 detacheringsbureau's een jaarcontract aangeboden gekregen(moet 1 nog ontvangen) en verder beiden goed vergelijken en dan de beste optie kiezen

Lijstje volgt later.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer aan de slag in nieuwe job (onderwijs)! Was fijne dag. Hier eindelijk ook weer regelmaat en ik hoop zo verder goed te kunnen afvallen.



O: 100 gr volkoren brood met appeljam, koffie

T: magere aardbeienyoghurt

L: 90 gr volkoren brood met kipfilet, rauwkost (komkommer, paprika, tomaat), een gele kiwi

T: volle yoghurt met perzik, blauwe bessen en honing

D: kipfilet, pasta (wel witte) met ricotta, paprika, courgette, ui en champignons

T: stukje zwarte chocolade



@Strawberry: Wat een luxe dat je uit twee jobs kunt kiezen! Lijkt me heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden!



@_strawberry: Wat leuk zeg; uit 2 banen kiezen! Ik moest lachen om je regenjas frustratie, al hoop ik dat je nu een echte goede hebt gekocht ;).



@pamplemoes: Leuk dat je eerste dag goed bevallen is.



Mijn lijstje van gisteren:



O: Griekse yoghurt met aardbeien, agavesiroop en suikervrije muesli

L: Oatiebagel met geitenkaas en honing

T: Stukje (zelfgemaakte) cheesecake

Uitgenodigd om mee te gaan uiteten :$...

D: poffertjes en een halve pannenkoek met warme kersen.



Vandaag:

O: Griekse yoghurt met een halve banaan, agavesiroop en suikervrije muesli

Rest van de dag geen structuur. Wat ik heb gegeten:

- 3 rijstewafels met chocolade

- halve komkommer

- 2 dadels

- handje ongezouten noten

- aantal suikervrije dropjes omdat ik erg verkouden ben :(

D: 3 bladerdeegflappen met spinazie, feta en gehakt.

T: 1 waterijsje
Alle reacties Link kopieren
@Kuiltje

Voor mij is iets kopen wat functioneel moet zijn een hele onderneming..hihi...ik ben nog al veeleisend maar ik wil zo min mogelijk uitgeven en dat kan tot frustratie leiden.. Maar ik heb een goede :D



Op zich valt alles wat je hebt gegeten wel mee, op de rijstwafels met chocolade. En oe...ik loop al dagen met trek in dropjes..



@Pamplemoes

Net lijstje zeg. Lijkt me wel wennen de nieuwe baan...maar regelmaat helpt het dieeten wel.



@hier

Druk dagje, hele dag op en neer. Al met al heb ik wel een redelijk lijstje voor de hoeveelheid beweging vandaag.



O: bbh jam & koffie met melk

T: **30 minuten fietsen**

L: Halve hamburger burger king & thee met melk

**30 minuten fietsen**

T: Klein kom groentensoep met gehaktballetjes & banaan

** bodypump**

D: bruine bonensoep & bbh kruidenboter

T: paar nootjes
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn goed bezig! Het is 2 september en ik ga er ook weer tegenaan. Gister weer hardgelopen en morgen hopelijk weer



Lijstje gister:

O: bakje magere Bio yoghurt met 1/2 schep whey

* 30 min hardlopen op tempo

T: speltcracker met een tomaat en 1/2 avocado

T: 3 mini toastjes met mozzarella / tomaat, glas karnemelk

A: beetje risotto met kip en veel groenten

T: 75gr cheesecake toetje

T: kop thee



Lijstje vandaag

O: 1/4 maisboterham met kip, rijstwafel met kaas, klein glaasje verse jus

T: 2 cappuchino

L: smoothie van karnemelk en 1/2 banaan, 3 mini crackertjes met tonijnsalade - kop thee

A: of tonijnsalade (zelfgemaakt), of avocadosalade met 2 speltcrackers

T: iets lekkers
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
hallo meiden,

sorry voor mijn afwezigheid, druk druk druk;)

het weekendje was was heerlijk!

wezen tennissen, elke dag op het strand wandelen met de hond, zwemmen, best netjes gegeten, ondanks dat 1 kilo erbij! snap echt niet waar het vandaan komt, maar goed. Ik heb mijn racefiets meegenomen en ook daar een rondje gefietst met windkracht 5-6 aan de kust.



O: magere yoghurt, biologische musli, theelepel honing, thee

T: koffie, 250 ml water, 1 boterham halva jam

L: 2 boterhammen zure zult, cappuccino

T: 250 ml water, tomaat, 1 granenbiscuit

D: andijvie stampot met gehaktbal, glas water

T: 750 ml water, banaan, crystal clear, schaaltje fruit yoghurt



Net thuis van 27,5 km racefietsen, 750 calorien verbrand.

merk dat ik steeds sneller ga, en makkelijker de bruggen etc op kom;)



pamplemoes, leuke nieuwe baan? gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
@Mrsnem: Mooie lijstjes! Goed dat je opnieuw begonnen bent. Die nieuwe start is wel altijd moeilijk, maar lukt wel!



@Kuiltje: Valt allemaal best mee toch?





Eetlijstje vandaag:

O: 50 gr all bran met magere melk, een banaan, koffie

L: 2 wraps met Philadelphia light, gerookte zalm, ijsbergsalade, paprika, kerstomaatjes, nog een gele kiwi

T: sinaasappel

D: gekookte aardappelen, zalm uit de oven, salade met feta, paprika, mango, mosterddressing

T: stukje chocolade
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond..hier vandaag een veel minder goed lijstje. Maar mijn mensturatie staat voor de deur en dan ben ik altijd een paar dagen behoorlijk labiel, moe en vreetbuien. Vandaag wakker geworden met hoofdpijn dus slecht ontbeten en daardoor eetritme verstoord.



Wel een positief sollicitatiegesprek gehad bij de klant van een detacheringsbureau waar ik dus een deta-vast functie kan krijgen. Dus 6 maanden in dienst via detachering en daarna mogelijkheid tot vast in dienst. En anders kan ik bijdezelfde organisatie een jaarcontract met mogelijheid tot certificeringen krijgen, het enige jammere is dat ik daarna bij mij vertrek wel alles zal moeten terugbetalen, omdat ik max. 1 jaar wil blijven. maar het is een investering in mijzelf.

Nu ratel ik door over werkzoeken.dus terug on topic.



Lijstje:

O: Jus 'D orange

T: Crackers met jam

T: 1/2 bbh kruidenboter, 1/2 bbh chocopasta

T: friet speciaal

T: Banaan & vitamine water

D: soort groenten paella, aubergine & vlees op z'n marrokaans(geen idee exact wat het is, iets met citroen, koriander)

T: Liga evergreen
Alle reacties Link kopieren
@Pamplemoes

Enorm net lijstje!



@Marisje

Net lijsjte! En het klinkt als een heerlijk weekend! En je conditie is dus duidelijk aan het verbeteren als je bruggen ed makkelijker opkomt.

Zelf wil ik weer spinning lessen gaan volgen maar de tijden komen voor geen zak uit..



@Mrsnem

Net lijstje hoor! Risotto wat heerlijk, ben er dol op.!
Alle reacties Link kopieren
Strawberry, de groepslessen komen mij ook vaak niet uit!

Daarom ga ik dan racefietsen, het kost wel ff wat, kleding, schoenen, fiets, km teller, bidon, rugtas;)

Maar het is heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marisje6 schreef op 03 september 2014 @ 10:13:

Strawberry, de groepslessen komen mij ook vaak niet uit!

Daarom ga ik dan racefietsen, het kost wel ff wat, kleding, schoenen, fiets, km teller, bidon, rugtas;)

Maar het is heerlijk!



Lijkt me ook lekker! Ik heb een groepsles die ik zoweiso op zondag ga volgen. En volgens google maps woon ik op +/- 40-50 minuten van een mogelijk baan af, dus dan pak ik of de fiets voor het hele gedeelte of de metro en daarna 20 minuten fietsen dus dan zal ik wel in beweging blijven .



Nu druk allerlei voegjes aan het dichten met sillicone thuis. En tussendoor aan het bellen met de organisaties om het 2e aanbod binnen te krijgen om goed te vergelijken wat mij beter uitkomt
Alle reacties Link kopieren
O. Brinta, koffie

T. Koffie, laat ontbeten

L. 2 boterhammen zure zult, optimel drink

T. 2 thee, boterham halva jam, granenbiscuit, 250 ml water

D. Denk 2 boterhammen met philadelphia light, thee

T. Koffie, schaaltje vla, crystal clear
Alle reacties Link kopieren
Morgen.naar de dietiste..... weekend 1 kg aangekomen waarvan nu weer 500 gr kwijt
Alle reacties Link kopieren
@Marisje: Hoe komt het dat je dit weekend aangekomen was, denk je? Of had jouw lichaam vreemde kuren? Vandaag niet veel zin in groenten?



@Strawberry: Die paella klinkt lekker! En mmm, frietjes! Hopelijk heb je ervan genoten!



O: 95 gram volkoren brood met bosbessenjam, koffie

T: 2 rijstwafels met zwarte chocolade

L: 85 gr volkoren brood met ham, rucola en kerstomaatjes

T: 170 gr mango

D: 100 gr gekookte aardappelen, 100 gr kalkoenborst en gestoofde prei met Philadelphia light

T: pf, nog geen idee!
@Strawberry: Ja, het is eigenlijk verrassend makkelijk weer inkomen. Vooral ook omdat ik van tevoren voor mezelf duidelijk vastgesteld had dat de vakantie "lekker eten tijd" was, en ik daarna weer naar "normaal" ging. Dat maakt de vakantie een extraatje, in plaats van dat ik het gevoel heb daarna een stap terug te moeten doen.



Lijstje van vandaag:



O: Twee crackers met pompoenpitjes, kaas, komkommer en tomaat

T: Plak ontbijtkoek

L: Twee boterhammen met Philadelphia Light en komkommer, één boterham met rookvlees

T: Nectarine

T: Perzik

D: Spaghetti met pompoen, spinazie, geitenkaas en pijnboompitjes.

T: Nog geen idee. We gaan op visite, dus waarschijnlijk iets lekkers bij de koffie.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Veelste lang niks meer geschreven! Ben erg druk geweest de afgelopen weken! Maaaar, bij jullie gaat het goed lees ik?

Met eten gaat het hier ook gewoon prima, moet alleen opletten dat ik niet gestresst raak, want dat slaat op mijn eetlust (zowel aan de "positieve" als aan de "negatieve" kant )

Sorry dat ik mijn gewicht dus een tijdje niet heb doorgegeven, ik check het vrijdagmorgen!

Ik plaats even mijn lijstje, dan pak ik snel een mok thee en lees ik de afgelopen weken terug!



O: Havermout met een etl rozijnen, tl kaneel, tl 'koekkruiden'

L: Salade (paprika,tomaat,komkommer,cherrytomaten,bieslook)

A: Hutspot met gekookte aardappelen en een snuf zout.



Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Ik had wel trek in groenten

Maar helaas geen tijd, had avonddienst en vergadering, druk.....

Daardoor ook slecht( te weinig) gegeten en gedronken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ik aangekomen.ben snap ik ook niet, zie mijn eerdere bericht.

Ik.kom gewoon snel aan als ik iets eet wat iets minder gezond is dan een appel;)
Alle reacties Link kopieren
Goedendag..

hier gisteren toch iets ongezonder bezig geweest dan verwacht. De dag namelijk afgesloten met bbq met 3 biertjes. Op zich niet zo heel erg slecht.



En ik ga het jaarcontract aan met één van de detacheerders. Wilde eigenlijk 6 maanden, maar goed 6 maandjes meer o minder maakt ook niet uit

Verder ga ik vandaag verder met spleetjes vullen met silicone.



@Pamplemoes

Ja, inderdaad heerlijk die paella..en gisteren in een aluminium bakje opgewarmd op de bbq.

Verder net lijstje hoor!



@Ilonadenise

Wat fijn dat je zo makkelijk kan inkomen! En zeker een net lijstje.



@Lantana

Welcome back! Fijn dat je toch gezond kan eten, en dat stress invloed hebt dat merken we allemaal wel.



@Marisje

Werken in shifts is altijd funest voor het gewicht en "dieet". Mischien wordt je gewicht ook beinvloed door een stukje vocht vasthouden en het uit je normale eetritme treden.
Alle reacties Link kopieren
goede morgen,



strawberry, dat denk ik ook.

ik heb met net gewogen en gelukkig ben ik weer op de 85,6 kg!

straks naar de dietiste, die kijkt ook naar verhoudingen van spieren, vet en vocht.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen



@Lantana: Leuk dat je terug bent! Stress kan inderdaad vervelend zijn. Ik ga dan vooral teveel eten en snoepen!



@Marisje: Een lichaam is soms vreemd, maar je bent weer op de goede weg!



@Strawberry: Succes met jouw nieuwe job! Spannend!



O: 100 gr bruin brood met bosbessenjam

T: magere aardbeienyoghurt

L: salade met couscous, komkommer, tomaat, rucola, gerookte kip, ijsbergsalade en yoghurtdressing

T: koffie, koek (100 kcal)

D: salade met mango, paprika, tomaat, komkommer, gerookte forelfilet en gebakken aardappeltjes

T: sinaasappel en kleine stukje zwarte chocolade



Hier erg druk met mijn nieuwe baan, maar het is wel fijn!
Alle reacties Link kopieren
yes!! dietiste was ook tevreden!

spiermassa is toegenomen en vet met 1,5% afgenomen!!

YEAH. haha, ff blij;) toch allemaal niet voor niets gedaan;)



O: magere yoghurt met biologische musli en theelepel honing, thee

T: water ( laat ontbeten )

L: 2 boterhammen Philadelphia ligt, cappuccino

T: 500 ml water, thee, 2 LU granenbicuits

D: aardappels, tuinboontjes, kipfilet

T: 750 ml water, perenijsje, crystal clear, kaakje



net weer 26 km gefietst, 670 calorien verbrand!



fijn dat het zo goed gaat met je nieuwe baan pamplemoes
Alle reacties Link kopieren
@Marisje

wat fijn! Zo zie je maar dat ondanks dat je het niet zelf niet altijd merkt het toch de goede kant uitgaat. Moet zelf ook weer eens mijn vet% meten.



@Pamplemoes

Net lijstje! Nieuwe baan is altijd erg wennen..



@Hier

Redelijk dagje, ook wel goed gegeten. Niet gesport maar wel thuis bezig geweest. Morgen weer sporten, lesje bodypump. Ga nu weer wat meer op de core proberen te focussen door extra groepslessen te volgen, want buikje is geloof ik minder maar erg losjes. Verder niet veel plannen, erg rustig weekend gepland.



Lijstje vandaag:

O: bbh jam & kaas, thee met melk, jus 'd orange

T: -

L: tosti kaas, ui, tomaat & bbh kruidenboter & thee met melk

T: klein stukje witbrood met boter

D: gebakken gehakt, tomaat, ui,paksoi met aardappeltjes.
Alle reacties Link kopieren
vanmorgen 85.4kg!
Even kort berichtje, vanochtend nog steeds 84.0. Geen verschil dus. Ergens had ik op minder gehoopt, maar ik weet ook dat ik het er afgelopen weekend nog even goed van genomen heb. Ach, we gaan verder en hopelijk volgende week weer wat eraf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven