verjaardag dochtertje weer overleefd :(

31-08-2014 20:38 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ik wil gewoon ff sparren en mn ei kwijt. Gisteren verjaardag gehad van mezelf en mijn jongste. Gelukkig zijn we kort op elkaar jarig zodat dit een goed excuus is om onze verjaardagen samen te vieren. Maar 2x er jaar (2 kinderen, man viert verjaardag nooit omdat we dan zorgen dat we op vakantie zijn) kunnen we er niet onderuit om een feestje te organiseren voor onze nog kleine kindjes. Dat komt neer op 20 volwassenen en 15 jonge kinderen in onze vrij krappe tussenwoning. Waarvan bijna allemaal familie dus niemand kunnen we weglaten. Vanwege de regen konden de kinderen niet naar buiten. Vanwege de kleine ruimte is zelfbediening ook niet mogelijk. Na afloop: wij gesloopt, huis ontploft. Als het - uren later - dan eindelijk weer schoon en opgeruimd is ben ik zó blij dat we het gehad hebben. Wie herkent dit?
Dat is het hem denk ik, bestpittig, dat onbewaakte. Maar op de kinderverjaardagen die ik gewend ben - en zoals ik ze helaas ook voor zoontje verwacht - is er van onbewaakte vrijheid voor de kinderen geen sprake. Die hebben in plaats van twee ineens tien volwassen paar ogen en de een nog waarschuwender dan de ander: alles is eng, vies, gevaarlijk etc. En dan nog dat moeten komen opdraven met kusjes, dansjes en liedjes. Ik zou daar ook de rillingen van krijgen...
quote:hatsetats schreef op 31 augustus 2014 @ 22:32:

Waarom begin je in vredesnaam aan kids als je ze hun feestje met ooms en tantes niet gunt?Pfff. Wat een domme opmerking, sorry hoor. Er zijn ook mensen die nou eenmaal niet zo van feestjes houden, moeten die dan omdat er 1 keer per jaar verjaardag is maar kinderloos blijven????
Alle reacties Link kopieren
Dank voor al jullie reacties. Zo te lezen ben ik niet de enige die niet blij wordt van een verjaardagsfeest (van jezelf of van je kinderen). Wat niet wil zeggen dat ik het ze niet gun. De oudste vindt het geweldig, de jongste is nog te klein om er iets van te vinden. Ik denk dat ik de volgende keer inderdaad ga proberen om meer zelfbediening in te voeren. Wegwerp bekers en bestek gebruiken we al.

Zoveel mensen en (nog erg kleine) kinderen in huis, ik trek dat gewoon niet. Inderdaad worden een aantal kinderen niet goed in de gaten gehouden. Waardoor alle meubels onder chips, plakhandjes e.d. zitten. Er is zelfs een kindje bij dat qua leeftijd eigenlijk al zindelijk had moeten zijn - dat door begrijpelijke (niet nader toe te lichten) omstandigheden nog niet is - maar die dus vaak in een natte broek rondloopt en zo ook op mijn bank gaat zitten. Zonder dat de ouders daar iets aan doen. Ik heb hem zelf wel eens andere kleren aangegeven, maar een uur later is het dan weer nat. Maar ik kan daar dus niet tegen.

Ik lees dat een aantal mensen het viert in het park. Dat zou voor 1 van de 2 verjaardagen in het jaar - want in de zomer - wel een optie zijn. Het probleem daarbij is dat de parken in de buurt geen toilet hebben. Hoe doen jullie dat dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven