contact met andere vrouwen zonder kinderen

01-09-2014 20:32 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Ik vind het moeilijk om kinderloos te leven in deze maatschappij, conversaties op het werk of bij vrienden gaan meestal over kinderen, ik vind dit storend en kan er niet over meepraten ...

Ik hoor er precies niet bij als vrouw van middelbare leeftijd zonder kids.

Ik vraag me af hoe jullie dit ervaren of hiermee omgaan?



Groetjes
ligt niet aan jou.....mensen weten ws niets anders om over te praten....ik heb ook kinderen, maar mijn gesprekken gaan doorgaans niet over de kinderen..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een middelbare vrouw zonder kinderen.

Ik heb met verschillende mensen zonder kinderen contact, dus geen verhalen over kinderen.

Geen last dus van het gevoel er niet bij te horen.

Zoek mensen op / maak vrienden met mensen zonder kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Karinn40, 41 minuten geleden



Ik vind het moeilijk om kinderloos te leven in deze maatschappij, conversaties op het werk of bij vrienden gaan meestal over kinderen, ik vind dit storend en kan er niet over meepraten ...

Ik hoor er precies niet bij als vrouw van middelbare leeftijd zonder kids.

Ik vraag me af hoe jullie dit ervaren of hiermee omgaan?



Ik ben kindvrij, heb vrienden, kennissen en collega's met en zonder kinderen. Ik kan niet uit eigen ervaring praten over kinderen, maar wel over nichtjes, neefjes en kennissen-kinderen.



Geen probleem om met wie dan ook te praten, ik kan met iedereen wel praatje-klets doen. En ben ook vaak belangstellend naar dingen waar ik niks van weet/geen ervaring mee heb.

En over het algemeen zijn mensen ook belangsteld naar mij, en gaat gelukkig niet het hele gesprek over kinderen.



Heb je bewust geen kinderen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ow... dan ben ik blijkbaar de enige die me zo erger...



Tot mijn 40 eigenlijk bewust omdat ik met teveel andere dingen bezig was...
Herkenbaar, het gaat altijd over de kinderen, ik wordt er soms doodmoe van. Ik heb dus geen kinderen, ik ben wel altijd belangstellend, ik heb ook geen vriendinnen met kinderen.



Welke provincie woon je ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Karinn40, 30 minuten geleden

Ow... dan ben ik blijkbaar de enige die me zo erger...Alleen omdat ik zeg dat ik het niet zo ervaar? Da's een snelle conclusie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Maar ben je nu gewenst of ongewenst kindloos? Dat maakt denk ik nogal wat uit in het soort contacten dat je wilt opdoen.
Dan woon je vast in een dorp? Hier in de grote stad totaal geen probleem, de meeste vrienden die ik heb zijn ook kinderloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven