Ruzie met schoonmoeder en facebook

01-09-2014 21:05 29 berichten
Onlangs heb ik ruzie gekregen met mijn schoonmoeder. Ze heeft zich wel vaker wat kritisch over me uitgelaten, maar nu heeft ze dingen tegen mijn vriend gezegd waar je me niet harder mee kan raken.

Net daarna in een boze bui zonder echt na te denken heb ik haar geblokkeerd op facebook. Schoonmoeder heeft het in de gaten hoor ik van vriend. Ik was er al bang voor. Want gister werd ik oa getagd en mijn vriend ook en dat ziet ze het alleen via mijn vriend. En ineens ziet ze natuurlijk niets meer van mij. Ze is ook een oplettend type.



Nou ja geen handige actie. De regel altijd je schoonmoeder te vriend houden aan mijn laars gelapt. Maar wat nu te doen?eerlijk zeggen dat ik afstand wil nemen of liegen dat ik niet veel op facebook zit (misschien komt ze er op een andere manier achter dat dat een leugen is) of lukt dat wel? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Facebook geheel verwijderen? Scheelt je een hoop gezeik kan ik je vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Uh, wat dacht je van de waarheid? Tegen schoonmoeder zeggen dat ze als ze dat soort dingen tegen je vriend zegt, ze kan verwachten dat jullie relatie dan niet echt meer vriendschappelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Praat het uit met je schoonmoeder. Zo veilig achter je beeldscherm is het heel makkelijk om dit soort stunts uit te halen (want je wist dat ze het zou zien) maar dan moet je ook de consequenties IRL aanvaarden.
Alle reacties Link kopieren
Taggen kan toch helemaal niet alsje geblokkeerd bent door die persoon?
Alle reacties Link kopieren
quote:*Faun, 2 minuten geleden

Praat het uit met je schoonmoeder. Zo veilig achter je beeldscherm is het heel makkelijk om dit soort stunts uit te halen (want je wist dat ze het zou zien) maar dan moet je ook de consequenties IRL aanvaarden.

Dit.
Alle reacties Link kopieren
Misschien door iemand anders dan schoonmoeder getagd.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 01 september 2014 @ 21:09:

Taggen kan toch helemaal niet alsje geblokkeerd bent door die persoon?Ik denk dat iemand anders TS tagde. Ik zou schoonmoeder vertellen wat je gevoelens zijn en als niets oplevert afstand nemen en schoonmoeder ontvrienden. Als je daar commentaar op krijgt gewoon zeggen dat je het gevoel had dat ze je erg in de gaten hield en dat niet meer wilt gezien de gezellige situatie. Hoe gaat je vriend ermee om trouwens?
Broeva!!! Haro!!!
Ik was in dubio omdat mijn vriend altijd van de lieve vrede en dingen verdraaien is en zei dat ik het beste kan zeggen dat ik facebook niet meer gebruik. Maar hier kan ze toch ook weer achterkomen toch dat dit gelogen is? Ze is best wel controlerend en zoekend als ze dingen vermoed.



Je hebt wel gelijk faun.

@renate73 mijn vriend en ik werden beiden getagd door iemand anders voor een foto. Ging om dezelfde foto, En ze heeft haar zoon ook in haar lijst dus dan ziet ze (naam)is getagd en dan ziet ze mij niet. Maar misschien gebeurt dat wel helemaal niet maar mist ze mijn tijdlijn al een tijdje. Weet niet hoe dat precies gaat blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
Oké ik snap hem
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er toch ook gewoon niet op ingaan? Je bent niet verplicht om je schoonmoeder op Facebook te hebben, zeker als ze ook nog controlerend is. Gewoon geen commentaar geven, niet verantwoorden, klaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Haal zijn naam even weg...
En ga gewoon praten met je schoonmoeder in het bijzijn van je vriend. Vertel haar dat haar uitspraken je gekwetst hebben en je daarom heb gekozen om haar te blokkeren op facebook.
@ lonabonaaventura mijn vriend is wel voor me opgekomen. hij zegt kan me niets schelen wat jij vindt. Maar heeft er ook veel verdriet van dat we ruzie hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je schoonmoeder op fb? What were you thinking?
Ja ik was er al niet blij mee toen ze vrienden wilde worden, maar ja weigeren vond ik ook al zoiets...
Alle reacties Link kopieren
Wat voor dingen heeft schoonmoeder tegen vriend gezegd want dat lijkt me relevanter.
Alle reacties Link kopieren
Wat kinderachtig om je schoonmoeder te blokkeren. Het is wel de moeder van je man hoor, je hebt er toch mee te maken. Als je verwijdering zoekt moet je vooral zo doorgaan.. Mijn advies is dan ook:

Of je gooit heel Facebook eraf,

Je unblockt je schoonma.

Dan:

Ga je rond de tafel zitten of je hebt het er niet meer over en doet normaal tegen haar zover je dat kan.



Wees de wijste (en volwassener)
Ik zou er gewoon niet meer op terugkomen. Lullig misschien maar alleen als ze je rechtstreeks aanspreekt en vraagt waarom ze niets meer van je ziet iets vaags zeggen. "Oh ja? hm. Wat een regen de laatste tijd he, maar het schijnt nu wel weer mooier te worden".



En daar mee doorgaan. Want wat kan ze doen? Je vriend vragen of je haar geblokkeerd hebt. Dan kan hij of antwoorden, of verdraaien, of zeggen dat ze dat aan jou moet vragen. Maar als ze er dan op terug komt gewoon weer afhouden, met een wedervraag bijvoorbeeld: "Vind je facebook zo belangrijk dan? Ik merk dat ik er zelf steeds minder mee bezig ben, ik richt me nu op tuinieren, wist je dat je slakken kan bestrijden met maismeel?" etc. ad infinitum.



Is lastig ruziemaken namelijk. Ze irriteert zich kennelijk toch al dus daar hoef je het niet om te laten.
En daarom heb ik dus geen Facebook.
Alle reacties Link kopieren
En heeft ze haar les geleerd?
Alle reacties Link kopieren
Eh, hoe oud zijn jullie?
quote:bettiepage schreef op 01 september 2014 @ 21:31:

Wat kinderachtig om je schoonmoeder te blokkeren. Het is wel de moeder van je man hoor, je hebt er toch mee te maken. Als je verwijdering zoekt moet je vooral zo doorgaan.. Mijn advies is dan ook:

Of je gooit heel Facebook eraf,

Je unblockt je schoonma.

Dan:

Ga je rond de tafel zitten of je hebt het er niet meer over en doet normaal tegen haar zover je dat kan.



Wees de wijste (en volwassener)



Wat een raar advies. TO is niet alleen de vrouw van haar zoon maar ook een individu en dat schoonmoeder denkt dat ze van uit die rol zich van alles kan permitteren is gewoon onbeschoft. Ik zou haar gewoon ontvrienden en als ze er over begint dan weder antwoorden met "en u weet zeker dat u geen idee heeft waarom ik dat gedaan heb?".



Je Facebook opzeggen omdat je schoonmoeder beledigd is door eigen gedrag is absurd. Tuurlijk is het rot voor haar man maar dat geeft haar nog steeds niet het recht om TO te schofferen. Schoonmoeder is trouwens ook een volwassen vrouw en je kan altijd wel overal boven staan maar sommige zien dat als een uitnodiging om je dat geintje nog een keer te flikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Facebook echt om je dood te lachen, wat een drama.



Misschien is het handiger om dit soort dingen gewoon te bespreken in plaats van dit soort kinderachtige schoolpleinacties. En met wat voor dingen kan je jou niet harder raken trouwens? Is het een ruzie tussen moeder en zoon waard? Of alleen zolang het jouw moeder maar niet betreft?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ze heeft zich wel vaker wat kritisch over me uitgelaten, maar nu heeft ze dingen tegen mijn vriend gezegd waar je me niet harder mee kan raken.



Tijd om je vriend voor eens en voor altijd duidelijk te maken dat dit niet de manier is waarop zijn moeder met zijn vriendin hoort om te gaan. Je vriend weet waar zij je mee kan raken, dus die hoort jou nu ook te steunen door tegen moeder te zeggen: Je zegt dingen die je niet tegen mijn vriendin kan zeggen en ook niet over haar kan zeggen. Zij is nu boos en gekwetst en heeft je daarom van Facebook gehaald. Tijd om te accepteren dat zij mijn vriendin is en tijd om te leren met haar om te gaan, want weg gaat ze (voorlopig) niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven