poes met fibrosarcoom

22-06-2011 20:20 158 berichten
2 weken geleden naar dierenarts geweest voor de jaarlijkse inenting.

Er bleek een bultje in de nek te zitten en de DA adviseerde ons om dit weg te laten halen en te laten onderzoeken of dit goed- of kwaadaardig is. Vandaag de verschrikkelijke uitslag gekregen dat ze niet alles hebben weggehaald.

De poes zou nog eens geopereerd moeten worden en dan ook nog bestraald. Een kat snapt hier natuurlijk niets van en zal veel stress krijgen. Heeft iemand ook ervaring of het snel uitzaait naar bijv. de longen en wat een oplossing zou zijn

? Heb natuurlijk heel veel voor mijn kat over, maar ze moet niet gaan lijden. Ze komt nu heel gezond over.



Lees op internet dat deze vorm van kanker ontstaat door de jaarlijkse inenting!!!! Had ik dit maar nooit in de nek laten doen.



Wisten jullie daar vanaf? In Amerika enten ze in de poot of staart.

Als dan kanker ontstaat is dit gemakkelijker weg te halen.



Ik zou heel graag jullie raad en ervaringen willen. De poes is 15 maar ik wil haar nog jaren bij me houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe de entingen altijd om het jaar, maar als ik dit zo lees, zou ik ze het liefst helemaal overslaan!
Poldervrouw, bedoel je dat je hond kanker in de kaak had? Fibrosarcoom, denk ik niet toch?

Mijn andere kat had tegelijk met de nu nog levende kat, ook kanker in de kaak. Daar was ook niets aan te doen. Wat voor behandeling hebben jullie nog gedaan?



Eldiabonita, het is toch ook wel een moeilijke beslissing om de kat niet te laten inenten. Nu kan ze natuurlijk weer ergens anders ziek van worden, maar mijn kat is al 17 en heeft al veel inentingen gehad. Ik hoop dat het haar nu nog beschermd. De DA kon het wel begrijpen dat ik haar geen inentingen geef. Haar nekje is nu nog steeds kaal. Het haar groeit daar niet meer. Daar komt echt geen inenting meer in.



Iris, ik volg je nog steeds hier op het kattenforum. Schrijf alleen zelf niet meer mee, want zoveel beleef ik niet meer met mijn kat. Ze ligt gewoon bijna de hele dag op de verwarming te maffen. Komt er bijna niet meer uit, maar dat hoeft ook helemaal niet meer van mij. Ze mag nu gewoon alles doen wat ze zelf wil en ook eten wat ze wil. Lekker verwennen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1,5 jaar lang hier wat willen posten, maar het kwam er steeds niet van. Was misschien ook te confronterend. Nu het verdere relaas van mij en Brammetje.



Uiteindelijk kon hij heel snel geopereerd worden in de Korte Akkeren. Hij zou dan tijdens de operatie, na het weghalen van de tumor, bestraald worden. De beste optie. Echter, de tumor bleek al in de borstholte te zitten en het beademingsapparaat kon niet bij het bestralingsapparaat. Toen de borstholte dicht was hebben ze het nog wel zonder beademing geprobeerd, maar dat lukte niet. Daarna heb ik Bram 10 keer laten bestralen, telkens met een roesje. De autoreis lukte steeds beter. Zelfs zo goed dat hij op de terugreis zelfs stukjes sliep. Dit was in maart en april 2012. In mei en juni op controle, daarna over 3 maanden, want alles ging voor zover goed. Ongeveer midden juli was Bram voor een groot deel genezen en ging ie ook weer zijn territorium inspecteren. Maar een week later dacht ik alweer iets te voelen en stak ik mijn kop in het zand. "Laat me geluk hebben en het is littekenweefsel." hoopte ik. Uiteindelijk in september laten controleren en het bleek toch mis te zijn. In oktober echo bij de Korte Akkeren en het was luid en duidelijk terug. Bram werd opgegeven. Uiteindelijk ben ik in circa februari met pijnmedicatie begonnen, want toen lag ie te lang onder de dekens in bed. Vanaf eind april was de aftakeling steeds beter te zien. 9 juli heb ik hem moeten laten inslapen, het ging echt niet meer. Stomme kanker.
Wat erg voor je Wendy. Sterkte.

Je hebt echt alles gedaan, wat je maar voor Brammetje kon doen.

Die rotkanker ook.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Silke1969.
Deze week is mijn kat toch nog overleden. Ze was inmiddels 18 jaar en is niet aan de fibrosarcoom overleden, maar door ouderdom.



Ik heb dus nog 3 gelukkige jaren met haar gehad na de operatie/bestraling. Ben daar heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Heb niet alles gelezen, maar 18 is een mooie leeftijd.

Sterkte ermee
Dank je, Couscous

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven