Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Nina,Dat komt toch omdat het al zo lang geleden is met de partner thuis.Volgens mij zou iedereen die al tig jaar in een relatie zit dat wel weer eens willen voelen met elkaar.Die verliefdheid,vlinders en spanning met elkaar.Zoveel leuker dan vieze sokken oprapen,de wasmachine maar weer eens vullen en de kinderen naar sport brengen.Dat gevoel is niet meer terug te krijgen en beleef je met een ander.De onbereikbaarheid en het onmogelijke jagen verlangen naar ongekende hoogte.Dat maakt het voor je gevoel veel intenser dan misschien zelfs de verliefdheid voor jouw nmr 1 toen.De vlucht vond ik geen pijn doen.Ik heb heel hoog gezweefd,maar de landing was wel keihard.Op het moment dat de verliefdheid overgaat in houden van besef je dat het zoveel ellende geeft dat je maar besluit te stoppen.En dan volgt dus een hele harde pijnlijke landing die soms nog langer duurt dan de affaire zelf.
Alle reacties Link kopieren
Hl,

Een relatie die de moeite is om een huwelijk op te breken begint toch altijd stiekem?Het is nou niet dat je iemand op straat ziet lopen terwijl je nog getrouwd bent en denkt:Ik vraag een scheiding aan!

Met je hoofd in de wolken maar hart bij gezin klinkt wel alsof je af en toe van een verliefdheid geniet?
Alle reacties Link kopieren
Hart, ik vind verliefdheid niet prettig.

Ik heb een hekel aan dat rozekleurige ideaalbeeld wat er over die ander heen word geprojecteerd.

Ik zie de mensen om mij heen graag helder zoals ze zijn.

Ik wil ze kunnen waarderen om wie ze echt zijn.

Als andere individuen die fouten maken om daarvan te leren.

Ik wil niet dat mijn dierbaren perfect worden.

Menselijk zijn is goed genoeg.



Na elke stomende seksdate met mijn minnares zorg ik dan ook dat ik zo snel mogelijk op de aarde land om te voorkomen dat ik die stoomwolk per abuis aanzie voor een roze wolk

Ik blijf niet zo lang mogelijk dagdromen na een hete date.

Ik zoek de koelte op en ga over tot de orde van de alledag.



Hier was (en is) geen sprake van stiekem doen aangezien mijn vrouw en ik een open relatie hadden.

Ik hoefde lust niet voor mezelf te rechtvaardigen met verliefdheid of liefde om een schuldgevoel te sussen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:solair schreef op 01 september 2014 @ 19:35:

@mercadonna, wilde je een pb sturen maar die moet je even open zetten.





Gedaan!



Nou ja, ik lijk wel een windhaantje! Ik had nu een hele leuke in mijn SF inbox! Hele avond zitten appen, zaterdag uit eten. Gigantische klik en niet alleen seksueel.
High: ik vind je geforceerd met de liefde omgaan , je doet net alsof verliefdheid een soort magische K3 poeder is waar jij te volwassen voor bent. Het lijkt me wachten op de dag dat het je toch overkomt ;)
quote:roodkapjeendewolf schreef op 02 september 2014 @ 07:28:

..... , je doet net alsof verliefdheid een soort magische K3 poeder is waar jij te volwassen voor bent. ....... ;)





mijn dag begint met een lach



Morgen onder voorbehoud een kort rendez vous met de bootsman, de vakantie is weer over
Lekkah, Oranje! Ik ga zo op weg naar mijn eerste date met deze minnaar. Ben erg benieuwd, de berichtjes van te voren waren heel prettig.
Goedemorgen!

Zo, ik heb nog redelijk geslapen. Wel even wakker geweest vannacht maar het viel me mee. Het lukt ook goed om mijn nr 1 en kinderen niets te laten merken. Dus so far so good voor het liefdesverdriet hier, ik kan er geloof ik wel vrede mee hebben.

Tja, over verliefdheid is al veel gezegd.. bij ons is inderdaad het punt nu in de affaire dat de verliefdheid minder is geworden, de hormonen zijn uitgewerkt. En hoewel ik zeker op een bepaalde manier van mijn buitenlander ben gaan houden, is het niet de diepe liefde die ik voel voor nr 1, na al die jaren samen. Dat soort liefde voelen lukt ook niet voor iemand die je zo zelden ziet, en dat is in ons geval dus maar goed ook. Ondanks ons dagelijks contact zijn onze nrs 1 op nr 1 blijven staan, en stoppen is nu draaglijk. Zeg ik nu, ik hoop dat ik zo sterk kan blijven als ik me nu voel :-)
Fijn Karamella! Wat ga je nu doen? Ben je van plan (voorlopig?) monogaam te blijven of ga je zoeken?



Mokje, veel uitwoonfun!



Hoe zou het met Bella zijn?
Ja, ben ook wel benieuwd hoe het met Bella is... Ze was op vakantie, dacht ik?



Goed dat je beseft dat je gevoelens voor nr 1 veel dieper gaan, Karamella. Goeie vibes jouw kant op, zodat je sterk blijft
Alle reacties Link kopieren
En hier is het lekker rustig. Gen man op horizont. Het is goed zo!



Ik ga me storten op voeding en krachttraining, om mijn hoofd na zware werkdagen leeg te krijgen. Volgende week staat de intake met de psycholoog al genoteerd. Ik ga van binnen en van buiten aan mezelf werken. En mijn geluk niet meer in iemand anders zijn handen zetten (of dat nu eigen man of een vlam is, geen verschil).



Al een poos geleden stelde mijn HA voor, om aan de slaapmedicatie of antidepressiva te beginnen. Met als doel mijn libido te sussen en ook omdat No1 niet meewerkt. Maar dat heb ik toen geweigerd.



In plaats daarvan heb ik nu een homeopatisch tinktuur aangeschaft. Meteen halfjaars vooraad. Geen magisch verhaal, het is doodgewone SintJans-kruid tinktuur. Deze tinktuur is op natuurlijke manier rustgevend, dus hoop ook op betere nachtrust en minder libido last, maar dan zonder zware bijwerkingen. Ben benieuwd....



Het puinruimen is begonnen.



Sommigen zoeken afleiding mbv een nieuwe minaar. Is niets mis mee, ik deed het ooit ook, trouwens. Deze keer ga ik het anders proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee met de goede vibes. Aan iedereen die het nodig heeft. Hier komt ie:



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Nee, geen nieuwe minnaar voor mij. Ik wilde al nooit vreemdgaan, deed dit puur uit verliefdheid. Ondanks dat de seks met nr 1 niet meer zo spannend is, is het goed genoeg. Dus monogamie voor mij :-)
En goede vibes terug aan jullie! Goed van je diver, dat je zo aan jezelf gaat werken!
Je klinkt krachtig Karamella, sterkte!

Goed bezig Diver, heel gezond zo'n aanpak van binnen en van buiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook nogal koel high.Een beetje zoals roodkapje zegt.Ging jij altijd bewust op zoek naar hete sexdates? Dan kan mij voorstellen dat je er zo mee om gaat.Duidelijk in jouw hele verhaal is altijd dat jouw vrouw de liefde van je leven was.Dat vind ik mooi.



Als er meer toeval zit in het elkaar leren kennen en de chemie, is de roze wolk misschien wat makkelijker gevonden.Mijn minnaar is enorm verliefd op mij geweest maar wuift dat weg omdat volgens hem echte liefde niet bestaat.Uiteindelijk is iedere relatie troosteloos na +20 jaar,dus waarom wisselen?Bij iedere vlinder die hij voelt prent hij bovenstaande in.

Hij heeft het goed en ze kunnen goed door 1 deur.De liefde van zijn leven is het in ieder geval zeker niet.Meer een stabiele basis in het leven.Ik vind dat best leeg klinken.

Ik geloof graag in liefde.En mijn insteek is het zelfde als die van Karamella.Als dit stopt ga ik niet op zoek naar een nieuwe minnaar.Daar was ik ook helemaal niet naar op zoek.De romance is zo ontstaan en als het stopt word het een mooie herinnering.Ik heb geen moeite met monogamie.
Alle reacties Link kopieren
quote:roodkapjeendewolf schreef op 02 september 2014 @ 07:28: High: ik vind je geforceerd met de liefde omgaan , je doet net alsof verliefdheid een soort magische K3 poeder is waar jij te volwassen voor bent. Het lijkt me wachten op de dag dat het je toch overkomt ;)Die dag is allang geweest.

Liefde is iets anders (en diepgaander) dan verliefdheid.

Eeuwig in een roze luchtkasteel willen wonen is irrealistisch imo.



Hart, ik ben idd geen romanticus.

Wel een realist.
volg je verstand, gebruik je gevoel
High : natuurlijk is liefde iets anders dan verliefdheid maar dat wil niet zeggen dat het minder waardevol is of iets kinderlijks. Het komt nogal gecontroleerd en dus geforceerd over hoe je alles in hokjes stopt , waar ben je precies bang voor ?

Op basis van verliefdheid zal ik verder ook niet snel belangrijke keuzes maken, dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Karamella en Diver! Hoop ook dat het goed gaat met Bella.



Mijn contact met minnaar 2 gaat lekker. We gaan gewoon weer verder als vriendjes. Ik ken 'm al lang namelijk... En afkickminnaar, ach... hij kan wel willen maar ik heb even geen zin in hem. Ik wil ook getriggerd worden ! niet alleen andersom. Al streelt dat m'n ego wel, op mijn leeftijd hahaha En verliefzijn, kende ik niet, tot een paar jaar geleden...
Alle reacties Link kopieren
Roodkapje, natuurlijk maak ik onderscheid tussen lust, verliefdheid en liefde bij mezelf.

Als ik dat organiseren nalaat word het een puinhoop in mijn hoofd waar niemand, en zeker mijn thuisbasis niet, wat aan heeft.

Ik ben geen type die zichzelf in de rondte laat waaien door gevoel.

Door de vrije relatie met mijn vrouw heb ik juist geleerd zelf aan het roer te staan van mijn gevoelsleven.

Ik heb geleerd verstandig om te gaan met mijn gevoelens.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ingewikkeld allemaal hier. Ons uitje is geweldig, we hebben zoveel lol!! Toch blijft er iets ongemakkelijks tussen ons inhangen. Hij stapte zonder na te denken mijn slaapkamer binnen terwijl ik me stond aan te kleden. Zo normaal ergens, maar nu op dit moment niet en daar werden we ons ineens bewust van.



Samen in een seksshop op de wallen staan en niet meer over speeltjes kunnen praten, het was heel raar.



Hij doet op alle mogelijke vlakken moeite om me het gevoel te geven dat hij helemaal niet uit mijn leven wil, zonder zich op te dringen. Maar ook zonder een gesprek aan te gaan. Er blijkt medisch weer iets te spelen en dat zal een reden zijn voor een stukje afstand en het aansturen op een andere man. Bang dat hij er straks toch niet meer zal zijn. Ik ben er een beetje klaar mee om altijd die emotionele gesprekskar te moeten trekken, maar ik moet het van mezelf nog 1 keer proberen en deze keer dan ook alles op tafel te gooien. Wat ik vind, wat ik wil en nodig heb en verwacht en wat hij kan geven.



We zijn in Amsterdam geen seconde alleen geweest, dus geen gesprek. Wel genoeg kleine momentjes waaruit blijkt dat er nog heeeeel veel is en het nog niet definitief voorbij is. Beide bleken we de halve nacht wakker te hebben gelegen.

Het is niet af. Daarvoor moeten we iig een gesprek aangaan nog. En dan zie ik wel wat ik nog wil/kan. Want hoeveel er dan ook nog is, er moet ook heel veel anders.



Amsterdam was goed, ben blij dat ik mee ben gegaan en beide mannen hebben me op handen gedragen. Het was echt een feest!!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
High : dus als jij naar je gevoel luistert wordt het een puinhoop in je leven en verwaarloos je kinderen ? Ik sta ook aan het roer in mijn leven en neem beslissingen die mij het beste lijken, Intuïtie is mijn beste raadgever.
@heidi : dat het zomaar over was leek me ook ondenkbaar. Wel vreemd dat jullie naar al die jaren nog soort spelletjes moeten spelen om met elkaar te communiceren. Succes met alles.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook precies dat wat me enorm irriteert. Zeg het dan, praat dan met me. Laat zien hoe belangrijk ik voor je ben en vraag me hoe het zit. Aan zijn acties zie ik het wel, daar hoef ik niet aan te twijfelen, maar hij zegt niks. En dus hangt het tussen ons in.



Hij weet er zich ook niet echt raad mee en hoopt volgens mij dat ik weer 'normaal' ga doen en dan is het weer klaar. En dat is nu net wat hij thuis natuurlijk ook al die jaren heeft gedaan. Niet praten en dan waait elke bui vanzelf over. En nu staan wij op datzelfde punt. Ik vrees dat hij niet anders kan.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Alle reacties Link kopieren
Hm lastig hoor Heidi... Weet je echt zeker dat je er niet mee klaar bent, met Guus? Je geeft toch al aan dat je genoeg hebt van die emotionele gesprekskar? Denk je niet dat dat voorlopig nog heel lang zo blijft? Want a) hij is gewoon bij z'n vrouw (met alle 'problemen' van dien) en b) zou ie dat niet zijn, dan is hij emotioneel ook niet top neem ik aan en c) zijn gezondheid heb jij ook niet in de hand. Dat het niet afgesloten voelt kan ik me voorstellen maar misschien heb je genoeg aan een zinnetje als "Ik vind je harstikke leuk" (en dan komt de 'maar...')? Sterkte in elk geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven