Baby uitschelden

01-09-2014 00:09 88 berichten
Goedenavond!



Ik heb een vraagje, mijn nieuwe buren die hebben een baby. En soms begint hun baby te huilen rond 3/4 uur in de ochtend. Maar mijn buren die worden elke keer erg boos en schelden de baby dan uit. Het is erg gehorig hier dus ik kan bijna alles horen wanneer het erg stil is.



Ze schreeuwen onder andere dit:



'Nou ophouwe he godverdomme!!!'

'Jy moet slapen!!!'

'Jy moet je bek houden!!!'

'Ben je helemaal besodemieterd!!!'



Dat is wat ik onthouden heb..

Ik vind het erg zielig en ik ben bang dat ze die baby dan ook wat aandoen want ze worden wel elke keer echt heel erg boos.

Ik snap dat het voor hun erg vermoeiend moet zijn als hun baby midden in de nacht begint te huilen en dat ze dan niet kunnen slapen of zo, maar het hoort er nou eenmaal bij en ik vind het gewoon erg zielig want baby's die kunnen nog helemaal niet communiceren..



Dus, ik vroeg me af of ik hier wat aan zou moeten/kunnen doen.



Ik ben zelf een erg verlegen meisje dus ik durf ze echt niet aan te spreken erop, ik ken ze niet en ik vertrouw ze niet zo.



Groetjes, x
Ik heb ook eens zo'n situatie aan de hand gehad. Onderbuurvrouw had regelmatig dat ze haar dronken knipperlicht (ex?-)vriend midden in de nacht het huis in liet, met een gevecht als gevolg. Haar peuterzoontje bang, en die kreeg te horen dat hij 'zijn kop moest houden, ze kon zijn gezeik er niet bij hebben'. Dat soort dingen gebeurden bijna dagelijks. Ik heb wel met haar gepraat, maar dat was een stuk makkelijker omdat we elkaar al kenden voor we buren werden, en ik wist dat ze eigenlijk een schat was, maar het waarschijnlijk niet overzag/aankon. Wel ook het amk gebeld, maar daar krijg je gewoon te horen dat je eerst maar eens zelf moet gaan praten met ze, en als het niet lukt bel je maar terug. En ze vragen echt niet of je de buren goed kent zoals ik deed, of dat je ze nauwelijks kent en verlegen bent. Ik zou zo weer bellen als het nodig mocht zijn, maar verwacht inderdaad niet dat ze gelijk tot actie overgaan of zo.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik het lees: geen huilbaby. TO wist niet eens dat zij een baby hadden, kind is overdag dus stil. Slechts 1x per nacht. Geen idee hoe oud de baby is maar dat lijkt mij een nachtvoeding dan. Als je dat niet snapt als ouder...

Ik lees hier iemand die iets schrijft over de wijkverpleegkundige inschakelen. Geen idee of dat kan (of dat ze je vriendelijk verzoeken dit soort signalen te melden bij het AMK).



TO, zie jij wel eens familieleden/vrienden langskomen? Grootouders? Indien ja, dan even al je moed verzamelen en hen aanspreken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
waarom zo omslachtig als er gewoon een hulplijn voor is? Er worden nota bene commercials uitgezonden om mensen er maar van bewust te maken dat ze dit soort zaken moeten melden. Bij AMK natuurlijk
Het AMK zal dan een onderzoek instellen, als er niks aan de hand is is er niks aan de hand. En als er meer aan de hand is volgt er hulp. Ik snap de afkeer niet
quote:sugarmiss schreef op 01 september 2014 @ 11:06:

Bel desnoods aan met een boekje over babies waarin staat dat het schadelijk is om tegen je baby te schreeuwen en zeg dat je tante het dubbel heeft gekregen en niemand anders met baby kent en dat je toen gelijk dacht he mij buren hebben ook een baby die vinden dat ook vast leuk. Komt de boodschap ook wel over denk ik alsje dat doet de dag nadat er geschreeuwd is.







Wat heerlijk simpel
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 september 2014 @ 23:46:

waarom zo omslachtig als er gewoon een hulplijn voor is? Er worden nota bene commercials uitgezonden om mensen er maar van bewust te maken dat ze dit soort zaken moeten melden. Bij AMK natuurlijkWat ik zou doen is erg afhankelijk van de factoren. Maar die kan ik niet zien en ik ben niet een verlegen type. Ik zou kiezen voor de weg die het snelst direct resultaat heeft voor het kind.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 september 2014 @ 11:33:

[...]



Het is nog maar de vraag? Zorgelijk wat jij een vraag vindt. Schreeuwen en schelden tegen een kind, of zelfs tegen je partner in nabijheid van een kind is schadelijk en een vorm van mishandeling.Dit dus! Ongelooflijk dat er nog mensen bestaan die denken dat schreeuwen tegen een kind niet schadelijk is.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Is er nou al melding gedaan? Zelfs verlegen mensen kunnen toch de telefoon oppakken en zoiets (anoniem!) melden?
Ik word echt boos van sommige reacties hier.



'Ik zou het AMK niet op hun dak sturen?' Waarom niet? Deze mensen schelden hun baby (!) uit. Niet een keer, maar meerdere malen. Echt, zo onveilig voor zo'n kind. Mag dat kind dan niet geholpen worden, omdat de ouders misschien niet zo blij worden van een melding? Aan wiens kant sta ja dan eigenlijk?



Overigens, het is echt niet zo dat als je het AMK belt, dat er dan meteen een politiemacht met gillende sirenes het kind uit huis komt halen hoor. Daar moet echt wel wat aan vooraf gaan. Je kunt het AMK trouwens ook gewoon bellen voor advies.



En zelf een kopje thee gaan drinken met die ouders is ook een slechte oplossing. Tenzij je een goede vertrouwensband hebt met ze, een pedagogische achtergrond en ruime ervaring met dit soort gesprekken. Ik ga ook niet bij mijn buren in de kruipruimte liggen als hun waterleiding is gesprongen, daar hebben we loodgieters voor.
Alle reacties Link kopieren
AMK bellen en wel nu meteen !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 01 september 2014 @ 11:06:

Bel desnoods aan met een boekje over babies waarin staat dat het schadelijk is om tegen je baby te schreeuwen en zeg dat je tante het dubbel heeft gekregen en niemand anders met baby kent en dat je toen gelijk dacht he mij buren hebben ook een baby die vinden dat ook vast leuk. Komt de boodschap ook wel over denk ik alsje dat doet de dag nadat er geschreeuwd is.



Van deze indirecte en onduidelijke aanpak gaat mijn haar direct omhoog staan.



En alsof iedereen inziet dat dat een hint is
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 september 2014 @ 11:34:

TO je hoeft niet bij de buren langs. Hier zijn speciale instellingen voor die daar professionals voor hebben. Jouw morele plicht is melden, en als jij verder niks wilt of durft kan je het daar prima bij laten.+1
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:sugarmiss schreef op 01 september 2014 @ 11:06:

Bel desnoods aan met een boekje over babies waarin staat dat het schadelijk is om tegen je baby te schreeuwen en zeg dat je tante het dubbel heeft gekregen en niemand anders met baby kent en dat je toen gelijk dacht he mij buren hebben ook een baby die vinden dat ook vast leuk. Komt de boodschap ook wel over denk ik alsje dat doet de dag nadat er geschreeuwd is.Alsof die mensen dat boek gaan lezen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven