Vrijgezellenweekend

02-09-2014 09:16 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Een buitenlandse kennis van me wil ergens in oktober graag zijn vrijgezellenfeest gaan vieren in Amsterdam.

Het gaat om een heel weekend met ongeveer 8 mannen (gemiddelde leeftijd 32), aankomst waarschijnlijk vrijdag voor de middag en vertrek zondagavond heel laat óf op de maandag een keer.



En nu heeft hij mij gevraagd om ideeën te geven wat ze allemaal kunnen gaan doen. Ik wil hem graag helpen, maar kom zelf totaal niet uit die buurt.



Heb hem al linkjes doorgestuurd van een tour op de wallen, het sexmuseum, een bierproeverij, rondvaart, Anne Frankhuis en een lijst met , volgens IAmsterdam, leuke bars en pubs.

Maar nu ben ik wel een beetje uitgedacht



Hebben jullie nog suggesties voor me? Iets wat ze echt gedaan moeten hebben? Goed en niet te duur hotel?
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar dat is toch geen vrijgezellenfeest meer?! Gaan we binnenkort een week op vakantie ofzo als "vrijgezellenfeest"?



Maar goed, je hebt zelf al een aantal ideeën. Amsterdam heeft genoeg te bieden aan musea e.d. Of het Anne Frankhuis nou een geschikte locatie is voor een jolige groep kerels die een vrijgezellenfeest aan het vieren is, betwijfel ik. Daar ga je toch met een andere instelling naar toe, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam Dungeon?

Coffeeshop in?
Alle reacties Link kopieren
Tsja, hun feessie..ik hoef (gelukkig) niet mee
Alle reacties Link kopieren
Engelsen? Vertel me even waar ze gaan rondschreeuwen en zuipen, dan zorg ik dat ik weg ben. De binnenstad van Amsterdam is elk weekend vergeven van de Engelse vrijgezellen feestjes. Lopen er als idioten bij in minirokjes of andere imbeciele pakken en zuipen zich klem. En dan maar schreeuwen. Te walgelijk voor woorden. sorry, even een ergernisje wegschrijven:-)
Is er wel genoeg animo voor 3 dagen lang leve de lol? Het kost mensen tijd en veel geld, misschien vinden de meesten een dagje meer dan genoeg (wat ik me wel kan voorstellen).



Dan zou ik bijvoorbeeld de zaterdag helemaal volproppen met activiteiten (Heineken rondleiding, Lasergamen, onbeperkt blowen en stappuh) en dan de zondag voor degenen die nog zin hebben, flink uitbrakken met een vette brunch en als je nog zin hebt met een bootje door de grachten of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
quote:grenada schreef op 02 september 2014 @ 09:25:

Engelsen? Vertel me even waar ze gaan rondschreeuwen en zuipen, dan zorg ik dat ik weg ben. De binnenstad van Amsterdam is elk weekend vergeven van de Engelse vrijgezellen feestjes. Lopen er als idioten bij in minirokjes of andere imbeciele pakken en zuipen zich klem. En dan maar schreeuwen. Te walgelijk voor woorden. sorry, even een ergernisje wegschrijven:-)En die wil je zeker niet in het Anne Frankhuis o.i.d. tegenkomen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ga niet. Dat is echt mijn belangrijkste tip. Doe Het Niet.

Amsterdam heeft al meer dan genoeg clubjes jongemannen die, al dan niet verkleed als condoom of met een uiterst grappig t-shirt, stupide door de stad zwalken, met of zonder bierfiets.



En dronken worden kan thuis ook, net als kotsen; een fiets huren is niet leuk als je al je aandacht moet besteden aan in paniek je stuur recht houden, van die grachten zie je niets als je stoned bent en hoeren zijn overal.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha grenada, ik merk het! Lijkt me ook erg irritant inderdaad.



@clemance, blijkbaar is er bij hun genoeg animo voor. Anders deden ze het niet lijkt me.

Het is niet mijn idee om er een heel weekend van te maken.

Zoals jij ook al zegt; prop een dag helemaal vol en ga weer fijn naar huis.

Maar ze willen echt een heel weekend!



De Heineken rondleiding, is die leuk?

Amsterdam Dungeon kan ik ook wel aandragen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
@ Pejeka, ik denk ook echt niet dat ze dat gaan doen. Maar op een gegeven moment was mijn inspiratie ook op en heb ik dat gezegd. Iets voor de zondagmiddag misschien?



Ik verwacht nl. niet dat ze het hele weekend al zuipend doorbrengen, maar goed dat weet ik natuurlijk niet zeker.



@may_ka; ik doe het ook niet. Ben alleen gevraagd om tips te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:zand-korrel schreef op 02 september 2014 @ 09:33:

@ Pejeka, ik denk ook echt niet dat ze dat gaan doen. Maar op een gegeven moment was mijn inspiratie ook op en heb ik dat gezegd. Iets voor de zondagmiddag misschien?



Ik verwacht nl. niet dat ze het hele weekend al zuipend doorbrengen, maar goed dat weet ik natuurlijk niet zeker.



@may_ka; ik doe het ook niet. Ben alleen gevraagd om tips te geven.



Een vrijgezellenfeest is meestal geen ingetogen breikransje. Dus of je nou (half) bezopen rondloopt of ziek van een kater, dan zijn er bepaalde gelegenheden die daar niet geschikt voor zijn. Maar dat is mijn idee.



Ik begrijp niet zo goed wat ze willen dat hele weekend in Amsterdam. Is het werkelijk het plan om serieus cultureel te gaan doen? Op een vrijgezellenfeest? Dat geloof je toch zelf niet. Dat de hele groep in katzwijm van bewondering langs de schilderijen van Van Gogh gaat lopen, of de collectie miniatuurzilver in het Rijksmuseum gaat bekijken. Die willen gewoon lol hebben.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat Engelsen meestal doen als ze een vrijgezellenfeestje hebben in Amsterdam:

Naar de wallen, biertje hier, biertje daar, coffeeshop in, live sexshow bekijken, bier, bier, bier, coffeeshop, kotsen, en naar het hotel.

Dag 2: Lunchen, bier, bier, bier, Heineken museum, bier, bier, bier, bier.

Dag 3: geld is op.... dus een beetje hangen in het park en dan naar huis.
No worries
Alle reacties Link kopieren
O, sorry dat ik mijn tip zo onhandig formuleerde. In jouw geval zou ik hun adviseren het niet te doen. Ze zullen buitengewoon weinig van de geneugten van de stad meekrijgen, hun karma voor de rest van hun leven verspelen en gehaat worden. Daarom adviseer ik je hun te adviseren thuis te blijven.

Of, als je dat ongastvrij vindt, voor te stellen om het feest in jouw woonplaats te houden. Daar kun je ook zuipen, kotsen en lallen. Het bier zal er goedkoper zijn en daar zijn misschien nog mensen die het grappig vinden, een bruidegom in spe in olifantenstring of glitterhoed.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
3 dagen meedraaien met het leger des Heils.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn het geen Engelsen, maar hele nette Zwitsers?
Verplaats het feest naar nieuwjaar, dan kunnen ze meedoen aan de nieuwjaarsduik.
Anyway, ik denk dat ze ook niet zitten te wachten het rijksmuseum en het anne frankhuis.

Dus gewoon het geijkte bier, sex en wiet. Misschien nog een genante tattoo laten zetten en dan naar huis.
Ze willen dus zo'n plat vrijgezellenfeest?

Geen chique diner, maar ZUIPEN?



Dan kunnen ze naar de Icebar aan de Amstel.

En naar het Rembrandtplein.

Sushi eten op de Reguliersdwarsstraat of eten bij Roses Cantina.
quote:may_ka schreef op 02 september 2014 @ 09:55:

O, sorry dat ik mijn tip zo onhandig formuleerde. In jouw geval zou ik hun adviseren het niet te doen. Ze zullen buitengewoon weinig van de geneugten van de stad meekrijgen, hun karma voor de rest van hun leven verspelen en gehaat worden. Daarom adviseer ik je hun te adviseren thuis te blijven.

Of, als je dat ongastvrij vindt, voor te stellen om het feest in jouw woonplaats te houden. Daar kun je ook zuipen, kotsen en lallen. Het bier zal er goedkoper zijn en daar zijn misschien nog mensen die het grappig vinden, een bruidegom in spe in olifantenstring of glitterhoed.



Misschien moet je in Vogelenzang gaan wonen. Dan ben je er vanaf.



TO, ik zou de hulpvraag niet zo serieus aanvliegen als je doet. Het gaat toch alleen om de drank en het feesten joh.
Alle reacties Link kopieren
Sinnombre, geen idee. Dat denk ik zelf van niet, ze zijn vrij rustig zoals ik ze ken.



Ik heb ook geen idee waar het verhaal over lallende Engelsen vandaan komt? Ik heb niet genoemd uit wel land ze komen nl.



Maar als ik het lees moet ik ze zeggen vooral niet te komen, en als ze het toch wagen om vooral geen weekend te komen zoals ze zelf graag willen maar het bij 1 dagje zullen moeten houden. Zolang ze maar absoluut geen lawaai maken.

Thuis dronken worden kunnen ze tenslotte ook.

Dat wordt dus een high-tea voor de heren in het Amstel Hotel en weer op het vliegtuig naar huis
Zeeland. In Amsterdam hebben we al genoeg van die malloten.



En voor het Anne Frankhuis moet je nogal vroeg in de rij staan he, zeker in het weekend ivm fenomeen dat 'toeristen' heet. Iets zegt me dat ze niet vroeg opstaan.



Dus: Zeeland.
Alle reacties Link kopieren
@Justmaartje...valt wel mee hoe serieus ik het neem hoor.

Had alleen gehoopt dat er iemand zou zeggen 'joh, dit is een leuke bar, of dit mogen ze echt niet missen' en klaar.



Ik zal ze wel doorgeven dat ik uitgedacht ben. Volgens mij kunnen ze zich wel vermaken met de tips die ik heb gegeven. Ze zijn tenslotte in Amsterdam, vervelen zullen ze zich vast niet
Alle reacties Link kopieren
quote:zand-korrel schreef op 02 september 2014 @ 10:32:

Sinnombre, geen idee. Dat denk ik zelf van niet, ze zijn vrij rustig zoals ik ze ken.



Ik heb ook geen idee waar het verhaal over lallende Engelsen vandaan komt? Ik heb niet genoemd uit wel land ze komen nl.



Maar als ik het lees moet ik ze zeggen vooral niet te komen, en als ze het toch wagen om vooral geen weekend te komen zoals ze zelf graag willen maar het bij 1 dagje zullen moeten houden. Zolang ze maar absoluut geen lawaai maken.

Thuis dronken worden kunnen ze tenslotte ook.

Dat wordt dus een high-tea voor de heren in het Amstel Hotel en weer op het vliegtuig naar huis



Vrijgezellenfeesten, ook bij rustige mensen, draaien meestal toch om drinken, feesten, lol trappen, gek doen, de beest uithangen. Dus kan me de reacties wel voorstellen.



Maar als ze er een rustig weekend Amsterdam van willen maken, lijkt me dat ze je duidelijker moeten maken wat voor vertier ze precies zoeken, dan kan je gericht tips geven.



Ik kan het niet zo rijmen, rustig cultureel weekendje en vrijgezellenfeest, maar tja, uitzonderingen bevestigen de regel, nietwaar?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
overnachten in de jeugdherberg bij het vondelpark? moet je vast een beetje bijtijds boeken maar is niet duur ( slaapzalen )



verder zou ik het anne frankhuis zeker schrappen inderdaad.



en willen ze ook wel iets actiefs? of écht alleen maar drinken en stappen.

en wat is het budget?
Alle reacties Link kopieren
Wat dat betreft zijn ze compleet onduidelijk.

Heb het al een aantal keer gevraagd en zie dat ik het inderdaad vergeten ben te vermelden, excuses.



Budget; hebben ze niet (?)

Heb ook al gevraagd wat ze absoluut niet en wat ze wel willen doen; ook dat wisten ze niet, ik moest maar ideeën aanbrengen en aan de hand daarvan kijken ze of ze het leuk vinden.



Ik denk (net zoals jullie) bij vrijgezellenfeesten aan veel drank, vrouwen, ouwehoeren enz. Helemaal als ze er speciaal voor naar Amsterdam vliegen.

Daarom viel het me tegen (al is dat weer een groot woord) dat ze graag nog meer tips wilden.

Kom op, je bent in Amsterdam, ga naar een kroeg, stripclub whatever en vermaak je dacht ik bij mezelf.



Het overnachten in een jeugdherberg zal ik ze ook doorgeven in elk geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven