de laatste weken van je zwangerschap.

31-08-2014 15:07 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Zijn er dames die gaan bevallen tussen nu en 8/9 weken (hooguit 11) die zin hebben om hier al hun gal te spuwen? Ongemakken te delen, pijntjes te vervloeken, slapeloze nachten en vermoeidheid te delen, en boven alles genieten van de zwangerschap? Het lijkt mij leuk om deze laatste weken met jullie te schrijven!



Ik zal me even voorstellen,

Ik ben Ime21, ben 20 jaar oud 4,5 jaar samen met mijn vriend en 31 weken zwanger van mijn eerste kindje,voor ik vragen krijg of het gepland/gewenst is vanwege mijn leeftijd: het is een bewuste keuze om een kindje te krijgen, in december 2013 ben ik gestopt met de pil, en 26 februari 2014 heb ik positief getest. het wordt n jongetje. Hij trapt er vrolijk op los. Ik heb veel last van bandenpijn, verder kan ik snachts niet meer zo goed slapen, maargoed het hoort er allemaal bij!



Tot schrijfs!

Ime21
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
Ha Ime, wat leuk je weer te lezen en dat jij ook alweer zo lang zwanger bent!

Hier nu ook 30 weken en mèn wat geniet ik maar niet heus!



Flinke buik, lopen is vermoeiend, slapen gaat ruk, aankleden duurt eeuwen en zo kan ik wel doorgaan.

Aftellen is begonnen
Alle reacties Link kopieren
@3wieler, jeetje 30 weken alweer!! Gaat snel he!! En heerlijk al die klachten haha, hier valt de buik enorm mee het is echt n klein bolletje, wat wel flink in de wegzit met alles wat ik doe ik geniet er wel een beetje van, voornamelijk als ik rustig zit of lig dan is alles even ontspannen haha, dan denk ik was alles maar zo de hele dag door! Op deze kwaaltjes na verder nog ergens last van? Hier n overbezorgde vriendlief, die mij vanaf zn werk minstens 20x belt met de vraag "als het zover is bel me dan wel hé dan keer ik de vrachtwaggel om" "is het al zover? Nee? Doe je rustig aan vandaag? Ik kook vanavond hoor dan kan je rustig zitten" enzovoort, allemaal heeeul lief maar soms een beetje vervelend :p
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
He leuk! Ik ben ook 20 en heb een zoontje van 4 maanden



Succes met de laatste loodjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:sascha010 schreef op zondag 31 augustus 2014 15:24 He leuk! Ik ben ook 20 en heb een zoontje van 4 maanden



Succes met de laatste loodjes! Dankjewel! En jij lekker genieten van je kleine man
Bi sonraki hayatimda gel.
Oeeh, leuk! Ik wil wel even schaamteloos klagen!

Want naast het trots zijn op mijn buik, kan ie ook enorm in de pad zitten.. En naast het heerlijke genieten van de trapjes en bewegingen, kunnen ze ook ontzettend pijn doen!

Dusss, we weten allemaal wel hoe blij we zijn en hoe leuk het is, en hoe ontzettend we mogen genieten, en hoe gelukkig we mogen zijn dat we überhaupt zwanger mogen zijn he . Dat nu eventjes aan de kant, komtie;

Man, wat ben ik moe! Ik kom niet bijgetankt! 's nachts vaak wakker omdat ik moet plassen, ik pijn in m'n heupen heb en door opkomend maagzuur (bah).

Ik zit het liefst helemaal opgerold, en dat past nu echt niet meer haha! Buik zit behoorlijk in de pad.

Heb veel last van harde buiken, dus probeer nu rustig aan te doen.. Dat vind ik overigens nog niet zo makkelijk, maar goed, als ik het niet doe dan pluk ik daar heel snel de vruchten van..



Ik ben morgen 32 weken trouwens
Alle reacties Link kopieren
Leuk Jesa dat je mee wilt schrijven! En nog gefeliciteerd met je zwangerschap! En inderdaad we mogen van geluk spreken dat we uberhaupt n zwangerschap mogen meemaken! Wat je schrijft is verder heuuul errug herkenbaar! Klaag maar raak voor n knaak :d vervelend he dat plassen snachts, heb er ook moeite mee hoor, maarja wordt weer gecompenseerd met de fijne maar ook pijnlijke trapjes! Hebben jullie het babykamertje al af? Hier zijn we bezig met het afwerken, en ben aan het wassen geslagen. Voor mijn zwangerschap was ik n buikslaper, dat lukt nu niet, verder zit ik graag in de kleermakerszit maar ook dat gaat moeizaam harde buiken zijn hier ook erg actief, maarja het leven gaat door hé! Er moet nog zoveel maar heb weinig puf, het huis is een grote teringzooi maargoed morgen ga ik puinruimen! Tot schrijfs, ime
Bi sonraki hayatimda gel.
Dankje, en jullie natuurlijk ook gefeliciteerd! :D

Ooooh nog een buikslaper! Ik ook! Haha, ik kijk nu al uit naar het moment dat ik dat weer kan!

Op m'n rug slapen lukt ook niet, dan krijg ik geen lucht meer haha (zelfs een minuut op m'n rug liggen is killing!) en van op m'n zij slapen krijg ik zo'n last van m'n heupen!

Valt niet mee ;) haha

Kleermakerszit zit ik ook graag! Dat lukt nog enigszins, maar voel me een behoorlijke boeddha ;) haha!

Babykamertje is nog niet af.. Wat leuk dat je al aan het wassen bent enzo! Dat maakt het wel meteen wat echter, niet?
Herkenbaar! Maar, ik heb het inmiddels weer 13 weken achter de rug. Voordeel: je vergeet het straks allemaal heel snel weer. Het begint weer een beetje bekend voor te komen nu ik het weer lees en heel soms als ik nog te lang in bed lig (bekkenpijn gehad tijdens de zwangerschap en dit is het overblijfsel).



Rust goed uit, klaag er lekker op los en zet 'em op! En nog van harte gefeliciteerd iedereen!
Ooh wat heerlijk Fleetfox, jij hebt je kleine man of meid dus al in je leven mogen verwelkomen! :D Gefeliciteerd!

Wat rot dat je nog steeds bekkenpijn hebt zeg!

Fijne gedachte dat we het straks allemaal weer vergeten zijn. Al neem ik het nu ook graag voor lief hoor!

De eerste die zonder kwaaltjes haar zwangerschap door komt moet nog geboren worden denk ik zo ;)

Maar even klagen is ook wel eens lekker hihi
Ik heb een heerlijke meid gekregen Jesa! Natuurlijk neem je het voor lief - ik bedoel, ik zou het zo nog tien keer doen als het moest - maar soms even stoom afblazen moet. En ik zeg moet omdat je daardoor een heerlijk gezellige hoogzwangere vrouw van blijft. Niets zo erg als een prachtig mooie ronde buik zien met daarboven een stikchagerijnige kop.



En alles wat je nog na je zwangerschap overhoud (dank u striemen en los vel...) daar ben je dan gewoon rete trots op, je hebt immers een kind gebaart!



Succes met de laatste loodjes!
Hier nog een... Morgen 33 weken, net 3 dagrn geleden verhuisd en dat is echt ruk. Je bent moe, alles doet zeer, ik loop iedereen in de weg en al die kleine klusjes...gek werd ik. Maar nu komt er weer n beetje orde in de chaos, niet aan te raden dat verhuizen met een dikke buik. Nou ja, t moest anders hadden we geen plek voor ons kleine meisje! Verder altijd moe, bekkenbodrm voelt alsof t eruit valt, bukken, aankleden en slapen lukt ook niet echt. Verder ben ik dolblij met ons aankomende wondertje rn ben zo benieuwd naar haar! Sterkte nog!!!
Hier ook nog 5 tot 8 weekjes. Vandaag 32,3 weken zwanger, en ben het zoooo zat haha. Gister eigenwijs gaan rennen voor de bus en sindsdien kan ik niet meer normaal lopen door de pijn aan mijn bekken. Maar ik kan verder niet klagen hoor als ik lees hoe sommige vrouwen zich voelen rond deze weken. Ben moe en af en toe maagzuur maar slaap nog heerlijk behalve de nachtelijke uitjes naar de wc. Maarja kan toch niet wachten om ons zoontje te ontmoeten!



Als ik de 40 weken red dan word ik ingeleid dus hoe gelukkig niet langer dan 8 weken meer. Maar dat klinkt toch ook nog ver weg!! We hebben alles in huis, ben nu druk bezig met alles wassen en strijken.
Ja, ik wil wel even klagen. 36 week zwanger en zojuist heeft een prikvliegbeest onder mijn voet geprikt en het jeukt als een malle maar ik heb er echt geen zin om voorover te buigen om te krabben
Alle reacties Link kopieren
ha dames! ik ben sylvia, 24 jaar, en bijna 34 weken zwanger, ook aan het genieten van een trappend mannetje, al hou ik er wel een paar zere ribben aan over zo nu en dan haha



ben aan het aftellen voor mijn verlof.. wordt gemiddeld 2 tot 3 keer wakker per nacht, het lijkt wel een voorgecalculeerde voedingswekker!

overdag dus redelijk wat dipjes op het werk, en behoefte aan dutjes.

ik wordt nu vaak savonds later op de avond misselijk van het zuur wat ineens omhoog komt..

ook tintelingen in armen, af en toe duizelig, zweten, pijn in schouders, benen etc komen voorbij... daar wordt je aardig moe van af en toe haha



kamertje is praktisch klaar!

we wachten nog op een muursticker en ga komende week lekker wassen en inruimen.. heerlijk..
Alle reacties Link kopieren
Ja Ik! Het kan nu elk moment gebeuren, of ik moet nog 3 weken wachten, uiterlijk. Ben dus in de laatste week.



Ik heb weinig te klagen eigenlijk. Heb alleen een beetje genoeg van het baby-slaapritme, maar dat zal vast langer duren dan die par weekjes zwangerschap;)



Verder wel een paar klachten, maar op de een of andere manier ben ik daaraan gewend geraakt. Ik slaap zelfs nog half/half op mijn buik (1 been in foetushouding en dan heb ik opeens ruimte om schuinig op mijn buik te slapen:)



Had een he-le grote verbouwing in mijn huis en heb zo ongeveer 2 maanden gekampeerd in mijn huiskamer, tussen het stof en de rotzooi, maar alles is zo ongeveer klaar nu, daar ben ik wel heel blij mee. De decoratieve kant maak ik me niet zo druk om, maar ik heb in ieder geval een fatsoenlijk bed en douche nu. Ik denk dat ik door dat kamperen wel lekker lenig ben gebleven;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 35 weken zwanger van ons 5de kindje en ik heb het he-le-maal gehad. Ik kan echt niet meer uit de voeten en bij alles wat ik doe krijg ik keiharde buiken.

Ach ja, de laatste loodjes...
Leuk topic dames!

Ik ben nu 33.4 wk zwanger. T is ons eerste kindje. Sinds vorige week heb ik zwangerschapsdiabetes, gister bij de gyn geweest en morgen naar de diëtist. Gelukkig hoef ik nog niet aan de insuline.

Wel een gedoe nu allemaal. Hield eerst al zo veel vocht vast dat ik met vervroegd verlof moest en steunkousen aan de benen én handen draag. Vervelen doe ik me niet want ik heb dalijks wel medische afspraken staan nu



Thuis hebben we alles op orde. Ik moet me nog verdiepen in een luiertas en in geboortekaartjes. De naam hebben we 't gedichtje ook.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, dat geboortekaartje. Mijn vriend ontwerpt het, maar is nog niet helemaal klaar. Hij roept dan ook steeds: niet dit weekend hoor! Want ik ben nog niet klaar met het kaartje en ga dit weekend aan de slag!



Jammer vind ik het wel dat ik niet meer alles kan wat ik gewend ben, zoals bovenop de ladder staan en dan boven mijn hoofd boren (en dan het liefst die ladder ook op een of andere stellage ofzo). Nou ja, misschien kan ik het wel, maar dan raakt iedereen om me heen zo in de stress dat ik het maar niet meer doe. Ik voel me wel een afhankelijk lui wijf zo, want zit gewoon thuis de hele dag, maar moet anderen, die wel werken het vuile werk laten opknappen;)
quote:fleetfox schreef op 01 september 2014 @ 16:53:

... Niets zo erg als een prachtig mooie ronde buik zien met daarboven een stikchagerijnige kop. ...





Suusberg, Oehh, dat verhuisdrama staat ons ook nog te wachten.. wij gaan over dik 2 weken verhuizen!

Langs de ene kant heel veel zin in! (eindelijk het babykamertje maken!) maar langs de andere kant,........ haha, ik hoef het echt niet uit te leggen geloof ik.

Hoop dat je snel thuis bent in jullie nieuwe huis!



quote:appeltjeitje schreef op 01 september 2014 @ 18:46:

Ja, ik wil wel even klagen. 36 week zwanger en zojuist heeft een prikvliegbeest onder mijn voet geprikt en het jeukt als een malle maar ik heb er echt geen zin om voorover te buigen om te krabben

hahah! Eigenlijk helemaal niet grappig, maar moet toch hardop lachen hier om



Mevrouw75, wat spannend dat het elk moment kan gebeuren!!! Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ha, heerlijk herkenbaar!!

Hier 38w zwanger en aankomende maandag ga ik bevallen met een geplande sectio meisje ligt dwars.



Enerzijds verheug ik me er enorm op om haar eindelijk te ontmoeten, en van het continue plassen en maagzuur af te zijn, anderzijds vind het gewiebel in mijn buik zoooo gezellig! En ik zat bij de eerste niet op een roze wolk in de kraamtijd, dus zie er stiekem wel wat tegenop.



Kamertje is af, spullen staan klaar, pampertjes ingeslagen, ben nu kleertjes maat 62/68 maar vast aan het wassen

De nesteldrang is vreselijk, deze x, bij onze eerste dochter heb ik daar helemaal geen last van gehad!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Oh, mevrouw75: je vriend lijkt op mij! Ik ontwerp zelf het kaartje, en verwacht morgen de proefdruk thuis lekker bijtijds ook ...
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op 02 september 2014 @ 13:47:

Oh, mevrouw75: je vriend lijkt op mij! Ik ontwerp zelf het kaartje, en verwacht morgen de proefdruk thuis lekker bijtijds ook ...



Nou ja, jij weet wanneer de deadline is, hier kan die deadline zomaar vannacht zijn;) (of nou, week 38 betekent bij jou in principe ook) Maar gezien onze planningsvaardigheden hebben we alles redelijk goed voor elkaar, vind ikzelf



Misschien een rare vraag, maar vind je een geplande sectio niet heel jammer? Ik snap wel dat het nodig is, maar in mijn hoofd heb ik een raar soort idee dat een bevalling een soort overgangsritueel is van niks naar 'ouder en kind', ofzo, een geplande sectio lijkt me dan zo'n 'opeens is het er', ofzo. In mijn hoofdbeeld mist er dan iets.



Idioot idee misschien, maar ik blijf het in mijn hoofd houden.
Alle reacties Link kopieren
Haha .. Nou, met 39 weken kan het natuurlijk ook zomaar gebeurd zijn ;))

Maargoed dochter liet tot 42 weken op zich wachten dus misschien dat dat in mijn achterhoofd ook mee speelt. En ik heb tot w36 echt keihard gewerkt en man is nu voor werk nog veel weg, dan rest echt weinig tijd om even rustig alles te regelen.. Vooral omdat ik nu weet dat het een sectio wordt, heb ik het gevoel dat ik meer moet regelen van mezelf voor tijdens de herstelperiode.



Vwb de bevalling: ik had bij dochter 1 ook een heel sterke wens tot een natuurlijke bevalling. Dat liep uiteindelijk allemaal heel anders dan ik me had voorgesteld. Nu wil ik gewoon een gezonde dochter in mijn armen

Ik heb er niet meer zo'n romantisch beeld bij.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:summer73 schreef op 02 september 2014 @ 15:54:

Haha .. Nou, met 39 weken kan het natuurlijk ook zomaar gebeurd zijn ;))

Maargoed dochter liet tot 42 weken op zich wachten dus misschien dat dat in mijn achterhoofd ook mee speelt. En ik heb tot w36 echt keihard gewerkt en man is nu voor werk nog veel weg, dan rest echt weinig tijd om even rustig alles te regelen.. Vooral omdat ik nu weet dat het een sectio wordt, heb ik het gevoel dat ik meer moet regelen van mezelf voor tijdens de herstelperiode.



Vwb de bevalling: ik had bij dochter 1 ook een heel sterke wens tot een natuurlijke bevalling. Dat liep uiteindelijk allemaal heel anders dan ik me had voorgesteld. Nu wil ik gewoon een gezonde dochter in mijn armen

Ik heb er niet meer zo'n romantisch beeld bij.



Ja, ik vind het ook nogal een rare gedachte van me eigenlijk en niet helemaal eerlijk naar al die keizersneekinderen. Alsof dat niet 'echt' is ofzo. Superirrationeel, maar goed, verder ben ik hartstikke van de ratio.



Daarnaast voelt zwanger-zijn op de een of andere manier ook hartstikke vrouwelijk ofzo, iets wat ik van te voren totaal niet had verwacht, het tegenovergestelde eigenlijk, zo met zo'n zeekoelijf;) Vind ik ook niet eerlijk voor al die vrouwen die niet zwanger kunnen raken.



Nou ja, dat zijn opeens van die idiote gevoelsdingen die nu opeens meespelen. Verder ben ik hartstikke a-hormonaal, dus mag ik van mezelf;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven