UITGEREKEND TWEEDEHELFT APRIL 2015

17-08-2014 11:53 1329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben jij ook uitgerekend tussen 15 april 2015 en 30 april 2015?

Kom dan hier gezellig kletsen over alles wat je bezighoudt tijdens je zwangerschap!



Je kan jezelf toevoegen aan de tabel of wijzigen doorvoeren door in te loggen onder de gebruikersnaam Tweedehelftapril2015. Het wachtwoord hiervan is



Lukt het je niet, zet dan je gegevens even dikgedrukt neer, zodat iemand ander je gegevens kan toevoegen/aanpassen.



NaamLeeftijd# kindje Wanneer uitgerekend?GeslachtBijzonderheden natasha34110 april 24 nov SEOLisha322 10 april30 september NPMVivaSanne2828115 april23 september echoPimmetje7935317 april24 november SEO enniewee34217 aprilmeisje1 december SEOLizliz31218 april25 november SEOValerieValdera29119 april12 november extra echoZonnebloem291 19 aprilmeisje. 12 feb extra echo

CLientje86281 19 apriljongen4 nov pretecho 11 nov vkTruethat29122 april3 december SEOHappyGirl198331122 april22 september eerste echo sterr*25122 april1 december SEOMama24-732324 april5 december 20-weken-echoStarry-sky17124 apriljongen Kells8232126 apriljongen 4 maart VKSuppio29128 aprilMeisje! 31 dec VKNikki8331128 aprilMeisje!9 december 20 wk echo, 24 december vk Jolanda30430 april
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:49
Reden: Ww verwijderd
1.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Liesa,ik lees nu net pasje bericht. Sorry dat had ik kunnen lezen. Heel veel sterkte meid en ik leef met je mee.....
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Het valt rauw op je dak.. Maar het geeft een beetje troost dat de kans er iig in zit dat de mogelijkheid om zwanger te worden er is..maar verdrietig is het zeker..
Alle reacties Link kopieren
@Pimmetje: heeeeel veel succes vandaag! Ik duim voor je



laat het direct even weten, ik houd het topic in de gaten!



@Ineke: wat lastig zeg. Wel goed dat je vriend al buiten is gaan roken, maar kan me het schoonfamilie-dilemma helemaal voorstellen. Hoe is het gegaan?



Millen
Alle reacties Link kopieren
@liesa87, jeetje wat heftig! Neem de tijd om het te verwerken... Knap dat je er zo tegenaan kijkt!



@vertellen: ik heb het nieuws wel gedeeld met twee van mijn directe collega's, omdat ik zo vaak moet plassen en met vlagen erg misselijk ben (veel boeren en alles, bah!).. Mocht het nu ook mis gaan denk ik dat ik een tijdje ook niet normaal kan functioneren op mijn werk, dan vind ik het fijn dat zij het weten.

Daarnaast weten mijn twee beste vriendinnen het, ik moest het gewoon delen...

Ouders, verdere familie, vrienden en collega's ga ik het pas vertellen als de echo rond de 12e week is geweest denk ik...



Vraagje: is er niemand hier die zonder medische oorzaak al rond de 7e/8e week een echo krijgt? Bij de verloskundige praktijk waar ik zit, is dit blijkbaar heel normaal...



@pimmetje: heel veel succes, spannend!!



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
@Liesa Sterkte, ook al was je er al wat op voorbereid, het is wel heel sneu..



@ Pimmetje Succes!! Hoop dat alles goed gaat!



Nesteldrang.. Dat is toch iets voor de laatste paar weken van je zwangerschap? Normaal gesproken is het hier wel netjes en opgeruimd, maar mag het ook best eens een bende zijn. Nu niet, ik wordt al kriegel als er ergens een beetje troep ligt. Raar spul, die hormonen
Alle reacties Link kopieren
Shit.. ik bloed een beetje :( en heb meer buikpijn dan normaal. Hoop niet dat het een miskraam wordt.
Alle reacties Link kopieren
@Liesa87, wat een vervelend nieuws voor jou!! Heel veel sterkte!



@ Pimmetje! Veel succes vandaag!



@ Voltje, een beetje bloeden hoeft niks te betekenen.



Ik heb aanstaande vrijdag de afspraak met moeders voor moeders. Hahaha werd daar ineens wel wat zenuwachtig door. Ik dacht al, stel dat ik toch niet echt zwanger ben ofzo. Dus vanmorgen nog maar eens een zwangerschapstest gedaan en die gaf meteen positief aan! Eerder dan het conrolestreepje zichtbaar was :D!

Dan volgende week donderdag mijn eerste echo. Wel spannend. Als ik dan een goede echo heb, ben ik verder dan met mijn miskraam. Dan zal ik wel wat spanning kwijtraken! Dus nog even aftellen



@ vertellen. Ik heb het afgelopen vrijdag tegen mijn moeder gezegd. Was eigenlijk niet helemaal de bedoeling, maar ze vertelde dat ze gedroomd had dat ik weer zwanger was. Ik begon toen heel erg te huilen (door al die hormonen enzo) en vertelde dat het klopte. Dat ik erg blij was, maar ook weer bang. Dus toen was het eruit.

Na de echo gaan we meteen op vakantie. Mijn schoonouders brengen ons dan heeeeeeel vroeg naar Schiphol, dus daar willen we het hen vertellen (als we een goede echo hebben gehad).
Alle reacties Link kopieren
Ben een paar daagjes offline geweest ivm bruiloft van vrienden in het buitenland, wat is er weer een hoop geschreven!

We hebben het dit weekend aan vrienden verteld die ook mee waren en het geraden hadden: het viel toch wel op dat ik niet dronk, 100x moest plassen, dingen vergat die ik normaal niet vergeet en dat ik zo moe was…



@Liesa, sterkte en hoop dat je snel weer een mooie test hebt!

@Voltje, zet het door? Je kan altijd de verloskundige bellen he als je je zorgen maakt.
Alle reacties Link kopieren
@liesa: oh wat verdrietig! Super naar dat de vk in het buitenland er niet gewoon naast heeft gezeten. Weet je ook hoe het kan dat je geen kramp of rood bloedverlies hebt gehad? Je verloor alleen bruin bloed toch?



Ik zit met een soortgelijke angst. Verlies nu al vijf of zes dagen bruine afscheiding (bloed?). Ik ben ook bang voor een miskraam, zou mijn tweede in een paar maanden zijn. Ik mag morgen langs komen, maar ben nog maar 6,2 weken zwanger (evt zelfs minder als mijn eisprong later was) dus het is de vraag of ze wel wat kunnen zien. Heel spannend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 02 september 2014 @ 10:47:

@liesa: oh wat verdrietig! Super naar dat de vk in het buitenland er niet gewoon naast heeft gezeten. Weet je ook hoe het kan dat je geen kramp of rood bloedverlies hebt gehad? Je verloor alleen bruin bloed toch?



Ik zit met een soortgelijke angst. Verlies nu al vijf of zes dagen bruine afscheiding (bloed?). Ik ben ook bang voor een miskraam, zou mijn tweede in een paar maanden zijn. Ik mag morgen langs komen, maar ben nog maar 6,2 weken zwanger (evt zelfs minder als mijn eisprong later was) dus het is de vraag of ze wel wat kunnen zien. Heel spannend allemaal.Wat vervelend theia dat je in onzekerheid zit. Weet precies hoe je je voelt. Ik had 1 dag aardig wat bruin bloedverlies met heel even wat roodverlies, de dagen erna alsnog wel bruinverlies gehad. Totaal 4 dagen denk ik. Had totaal geen buikkrampen. Verloskundige vertelde dat wanneer je nog zo kort zwanger bent je geen hevige pijn hoeft te hebben. Had zelf een hele wisselende cyclus dus was ook niet bekend hoe lang ik precies zwanger was.. In principe moeten ze inwendig wel wat kunnen zien. En misschien je hcg checken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen 4 dgn ook wat bruinige afscheiding gehad. Het was echter echt weinig, geen krampen oid. Vk gebeld en hij zei dat hij dit regelmatig hoorde en ik me niet direct zorgen hoefde te maken, maar dat hij uiteraard geen garanties kon geven. Daarnaast voel ik me wel behoorlijk zwanger (misselijk, darmen, moe, opgezwollen en pijnlijke borsten) dus dat helpt. Het blijft afwachten...
@Voltje: Ik heb hetzelfde, ook al nesteldrang. Ik ben normaal een enorme chaoot, maar nu moet alles ineens netjes en zie ik viezigheid veel beter. Heb gisteren alle plinten schoongemaakt met een nat doekje, haaha! Ik vind het eigenlijk wel fijn, wil graag wat meer geordend worden namelijk.



Vanochtend een klein beetje donkerbruin bloedverlies, echt maar heel weinig, maar toch. Gelijk de vk gebeld, maar die stelde me gerust. Nu maar hopen dat het niet doorzet. Wat een angst en onzekerheid voel je dan gelijk zeg. Pfff. En je bent zo machteloos, je kan gewoon niks doen. Moeilijk vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Oke, er zijn dus meer die bloeden, wel eng hoor! Ik heb wel echt rood bloedverlies en buikkramp. Net voor de zekerheid verloskundige gebeld, we doen iig eind deze week of begin volgende week een echo. Als het slechter gaat moet ik weer bellen en eerder komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me ook zwanger.

En ik heb vorige keer rond deze tijd een miskraam gehad en dat ging wel gepaard met buikkrampen en flink rood bloedverlies. Een andere kleur en hoeveelheid dan de bruine afscheiding die ik nu heb. Vandaar dat ik verbaasd ben dat je dus ook een miskraam kan hebben zonder kramp en rood bloed.
Alle reacties Link kopieren
@teia, ja echt gek!



Ik maakte mezelf eerst helemaal gek, maar heb gesloten het los te laten.. Bereik er toch niets mee.. En ik hou me toch (ondanks jou verhaal teia) vast aan wat de vk zei: geen helderrood verlies + krampen dan gaat het meestal goed.. Ik moet me ergens aan vasthouden anders worden het hele lange weken tot aan de echo.. Succes iedereen, hoop op een goede afloop!
Alle reacties Link kopieren
Ineke, handig die reactie van je verloskundige!



Het roken zal vast geen kwaad kunnen, maar ik zou het toch niet graag in mijn huis hebben. Kun je niet zeggen dat jullie alles zo vinden gaan stinken en dat jullie besloten hebben dat je vriend voortaan buiten rookt, en dat de visite dat dan ook moet doen?

Het is nu ook wel weer wat beter weer, dus misschien toch even naar buiten inderdaad. Of de deuren en ramen open?



Ik heb trouwens een soortgelijk probleem met mijn moeder. Die rookt heel erg veel, en als ik daar op visite ben gaan mn ogen er zelfs van tranen en ruiken heel mijn kleren naar de rook. Ik zou daar straks niet graag met mijn kindje binnenzitten, maar hoe ik dat dan aan moet pakken..



Liesa, sterkte!



Lelie-es, ik ook halverwege week 7 al. Schijnt bij mijn praktijk ook normaal te zijn. En geen medische indicatie.



Voltje, ik hoop het niet! Sterkte!



Suppio, ik duim voor je, wel lekker dat je meteen na de echo op vakantie gaat!



Theia, voor jou ook spannend. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hoera! Echo was helemaal goed, hebben 1 kloppend hartje gezien. Ben helemaal blij!!!!!!!!!!!!!!
Wat het hart vandaag weet zal het hoofd morgen begrijpen
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Pimmetje!
Alle reacties Link kopieren
Wauw pimmetje, gefeliciteerd! Heel fijn!



Lelie-es: snap ik helemaal meid!
Yay! Wat goed, Pimmetje!



Even iets anders. Wij hebben het dus verteld afgelopen weekend aan mijn schoonmoeder en haar vriend. Maar die vriend maakte allemaal zulke gekke opmerkingen. Hij ging me bijna aanzetten om toch maar gewoon een biertje te drinken en begreep niet waarom ik zo streng voor mezelf was, want zoveel kwaad zou het toch niet kunnen. Het was immers nog niks met 7 weken.



Ik heb hem eens haarfijn uitgelegd dat het wel degelijk iets is met 7 weken, dat het hartje dan al klopt bijvoorbeeld. En ook dat ik zelf wel bepaal wat ik doe en dat alcohol wel degelijk schade kan veroorzaken en dat een biertje me nu ook weer niet zoveel waard is.



Pffff... en dan heb ik het nog niet eens mijn bloedeigen zus verteld! We wilden onze ouders namelijk eerst op de hoogte stellen, maar daar hoort dan ook zo'n eikel van een 'schoonvader' bij (ze hebben pas een paar jaar verkering). Ik vind gescheiden ouders stom!



Mijn schoonmoeder reageerde gelukkig wel heel lief en enthousiast. Ook zij wil oppassen, dus dat wordt nog wat!
Alle reacties Link kopieren
Valderievaldera, wat raar van die vriend van je schoonmoeder. Ook al zou het niet uitmaken, dan beslis je het altijd nog zelf inderdaad! Heeft hij zelf kinderen?

Wel fijn dat je schoonmoeder wel lief reageerde.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge jonge Valderievaldera lekker lompe reactie zeg.... Niet waar je op hoopt toch? Hopelijk krijg je verder wel allemaal leuke reacties! Wat vond je vriend / man er eigenlijk van? Het is tenslotte zijn stiefvader....
Wat het hart vandaag weet zal het hoofd morgen begrijpen
Alle reacties Link kopieren
Valerie: geniet van je nesteldrang, je huis wordt nooit meer zo schoon als voor je eerste kind En wat een reactie zeg, laat je niet kisten en wees wijzer dan hij. Geniet van je zwangerschap en ga hiermee om zoals jij wilt!

Pimmetje: whoehoe!! Gefeliciteerd!

Voltje: Had jij al een echo gehad? Ik weet het even niet meer en aangezien zoon nu op de wc-deur aan het kloppen is (jaja, ik heb even tijd voor mezelf ) heb ik ook weinig tijd om het op te zoeken

Theia: yup, ook zonder krampen en bloeden kun je een miskraam krijgen. Missed abortion. Ik ken beide 'types', maar vond een missed abortion het naarst. Je lichaam houdt je in feite gewoon voor de gek. Knuffel voor jou, ik hoop dat alles goed is.
Alle reacties Link kopieren
@Pimmetje: gefeliciteerd, wat fijn zeg! Dan is de spanning er (voorlopig) weer af.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels weer een beetje bij gelezen. Wat naar dat er een aantal van jullie last hebben van bloedverlies, ik kan me voorstellen dat dat toch spanning geeft. Maar, het hoeft echt niets te betekenen. (Ik heb het volgens mij al eerder geschreven, maar ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook regelmatig last gehad van bloedverlies. Vooral in het eerste trimester, soms bruin maar soms ook helderrood. En uiteindelijk is er nooit een oorzaak gevonden en heb ik een prachtige dochter gekregen - na 41 weken zwangerschap.) Ik hoop dat het voor jullie ook allemaal goed uitpakt en dat het bloedverlies snel ophoudt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven