Naam kitten

17-08-2014 20:02 128 berichten
Hallo allemaal



Wij hebben een ontzettend lief kitten, een katertje, waar we nog een naam voor moeten vinden. Onze andere katten hebben Disney namen, maar we kunnen geen andere naam meer bedenken.... Heb heel internet al afgezocht maar vind de perfecte naam maar niet. Nu wil ik graag een foto van hem erbij zetten maar ik weet helaas niet hoe dit moet.



Hebben jullie leuke ideeen? Of wordt dit het zoveelste topic over kattennamen waar jullie niet zoveel zin meer in hebben (begrijpelijk). Dan ga ik gewoon zelf nog maar ff nadenken
Alle reacties Link kopieren
Agos....wat zielig...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Och wat erg! Dat verwacht je ook echt niet . Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend erg en verdrietig

Heel veel sterkte
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte!
I am surrounded by morons
Oh wat erg, die mooie pluizenbol! Vreselijk, tuurlijk ben je daar kapot van, Roos!

Heel veel sterkte




Ach, wat triest..

Heel veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg! Sterkte
Life is far too important a thing ever to talk seriously about
Ach, arm ding! Wilde ik nog een naam voordragen, lees ik dat hij er niet meer is! Veel sterkte, dat is altijd naar.
Alle reacties Link kopieren
Oh shit.
óu sont les neiges d'antan

Nou vraag ik me ondertussen wel iets af.



Was het kitten ingeent? Als een kitten/pup ingeent wordt, kijkt de dierenarts het ook gelijk na. Dan zou al ontdekt moeten zijn dat het hartje niet in orde was.

Ben heel benieuwd naar je antwoord.
Nee, hij zou komende week zijn eerste enting krijgen...

Maar de dierenarts zei ook al, dat als ik dit eerder had ontdekt er niks aan te doen was geweest :(



Heb er vannacht echt van wakker gelegen. Ik kan het nog steeds niet geloven....
Heel verdrietig en naar om mee te maken, dat begrijp ik.



((((Mocht je nog willen beginnen aan een nieuwe kitten (de kittentijd is nog niet voorbij....) denk dan eens aan een asielkitten.

Dit zeg ik vanwege het feit dat :

- asielkittens ingeent zijn

- gechipt zijn

- soms al gecastreerd zijn

- ontwormd zijn

- en dus nagekeken zijn door de dierenarts.



Je betaalt dan een vast bedrag - al met al is dit véél goedkoper dan wanneer je een kitten van de buurvrouw krijgt en alles nog moet laten doen.

In het asiel waar ik vrijwilligerswerk doe worden de te jonge kittens ondergebracht in gastgezinnen (met of zo nodig zonder moederpoezen). Als er een kitten aangetroffen wordt met een hartkwaal, wat heel soms voorkomt, wordt dit niet geplaatst en mag het bij het gastgezin blijven of bij een van de asielmedewerkers.)))
Onze kittens heten blue (vrouwtje ) en stitch (mannetje)



En stitch is toevallig ook disney of in die richting
Ohww sorry ik lees met mijn stomme kop niet alles. .m



Heel veel sterkte :(
Geen stomme kop hoor!



Ja de kinderen willen gelijk een nieuwe maar ik wil maar 1 kitten en dat was Figaro... :(



Zal wel even wat tijd kosten...
Alle reacties Link kopieren
quote:Beter.Laat schreef op 23 augustus 2014 @ 16:00:

Heel verdrietig en naar om mee te maken, dat begrijp ik.



((((Mocht je nog willen beginnen aan een nieuwe kitten (de kittentijd is nog niet voorbij....) denk dan eens aan een asielkitten.

Dit zeg ik vanwege het feit dat :

- asielkittens ingeent zijn

- gechipt zijn

- soms al gecastreerd zijn

- ontwormd zijn

- en dus nagekeken zijn door de dierenarts.



Je betaalt dan een vast bedrag - al met al is dit véél goedkoper dan wanneer je een kitten van de buurvrouw krijgt en alles nog moet laten doen.

In het asiel waar ik vrijwilligerswerk doe worden de te jonge kittens ondergebracht in gastgezinnen (met of zo nodig zonder moederpoezen). Als er een kitten aangetroffen wordt met een hartkwaal, wat heel soms voorkomt, wordt dit niet geplaatst en mag het bij het gastgezin blijven of bij een van de asielmedewerkers.)))



En wat ik nog wilde toevoegen, twijfel alleen of het klopt, als je een kitten bij het asiel haalt en die is nog niet geholpen, dat je het later nog op hun kosten kan laten doen. Maar dat weet jij misschien of dat klopt?





Ik las net dit;



di 26 aug 2014, 00:33 | 10 reacties | lees voor

Elf katten gedumpt







UTRECHT -

Een wandelaar in Utrecht heeft maandagavond een bananendoos vol katten gevonden. De doos was dichtgeplakt met tape.

In de doos bleken volgens de Utrechtse Dierenambulance 2 moederpoezen en 9 kittens te zitten. De diertjes waren oververhit geraakt door hun verblijf in de kartonnen gevangenis, maar het gaat inmiddels weer goed met hen.

De diertjes worden dinsdag overgebracht naar het asiel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:roosv1989 schreef op 25 augustus 2014 @ 20:40:



Ja de kinderen willen gelijk een nieuwe maar ik wil maar 1 kitten en dat was Figaro... :(



Zal wel even wat tijd kosten...



Tuurlijk heeft verdriet tijd nodig, het is ook zooo triest allemaal.



Je moet zelf kijken of ... en zoja wanneer je eraan toe bent voor een evt. nieuwe kitten. Maar het nemen van een kitten wil niet zeggen dat je niet verdrietig mag zijn om Figaro!!!



Toen mijn kat op een hele nare manier om het leven kwam was ik er zo kapot van. Paar weken erna kwam er een verwaarloosde kitten van 6 weken op mijn pad. Twijfelde of andere niet zouden denken dat het nog te vroeg was, alsof het een vervanger was voor mijn overleden kat. Ik ben blij dat ik het gedaan heb en niemand heeft er veroordelend over gesproken. Dat die kitten in mijn leven kwam, wilde niet zeggen dat ik daarom minder van mijn overleden kat heb gehouden. Zijn foto staat nog op de sitetable.



Het is nu alleen nog zo vers voor jou, je moet doen wat voor jou goed voelt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja, natuurlijk blijft dat verdriet. Ook al zijn er 100 andere katten....

En dat bericht wat je plaatste over die gedumpte kittens. Walgelijk. Mensen sporen van geen kant. Oke een nestje kan gebeuren maar zorg er in godsnaam voor.



Ik denk dat er binnenkort vast weer een kitten op ons pad komt. Maar ook de kinderen missen hem nog. Het was gewoon ook zo plotseling. Kleine mannetje... :(



Kan me trouwens heeeel goed voorstellen dat je er kapot van gaat als je kat op een hele nare manier overlijdt. Als ze al oud worden dan ga je er toch al rekening mee houden. Dat is heel anders dan wanneer een kat te vroeg of ineens uit het leven word gerukt..
Quote MV :

En wat ik nog wilde toevoegen, twijfel alleen of het klopt, als je een kitten bij het asiel haalt en die is nog niet geholpen, dat je het later nog op hun kosten kan laten doen. Maar dat weet jij misschien of dat klopt?



Ja hoor, de castratie/sterilisatie zit bij de prijs in. Soms krijg je een tegoedbon voor bij de asiel-dierenarts, of je moet je rekening later insturen.

Maar bij 'mijn asiel' worden alle kittens op 10-12 weken gecastreerd/gesteriliseerd. Er gaan géén vruchtbare katten de deur uit!
Even een update....

In het weekend kwamen er ineens twee kittens op mijn pad, ik ken iemand via de dierenbescherming. Gevonden in het bos, moeder nergens te bekennen. 8 weekjes oud en waarschijnlijk broertjes.

Ik heb in t verleden weleens vaker opvang gedaan, maar ik denk dat deze twee jongens maar bij ons blijven....



als het goed is komt er zo een foto.



Ik wil iedereen even heel erg bedanken voor het meedenken en meeleven....
Wat leuk!

En....hoe gaan ze heten?
Alle reacties Link kopieren
quote:roosv1989 schreef op 01 september 2014 @ 20:28:

Even een update....

In het weekend kwamen er ineens twee kittens op mijn pad, ik ken iemand via de dierenbescherming. Gevonden in het bos, moeder nergens te bekennen. 8 weekjes oud en waarschijnlijk broertjes.

Ik heb in t verleden weleens vaker opvang gedaan, maar ik denk dat deze twee jongens maar bij ons blijven....



als het goed is komt er zo een foto.



Ik wil iedereen even heel erg bedanken voor het meedenken en meeleven....



Ohhhh wat een dotjes. Wat zijn ze mooi. Ik denk aan de kleur ogen te zien dat ze wel iets jonger zijn dan 8 weken.



Geweldig zijn ze!!!



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 01 september 2014 @ 22:31:

Wat leuk!

En....hoe gaan ze heten?



Ja idd.



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ah thanks voor de foto's weer!



We hebben ze Tommie (links) en Sammie (rechts) genoemd.

Leuk hoor dat samen rollebollen door huis.



Kan alleen niet op tegen Figaro... Maar goed t leven gaat wel door en deze mannetjes hebben ook recht op een warm huisje...
Wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd!



Fijn dat het weer gezellig wordt in huis.



Zie ik nou goed dat Tommie zalmkleurig is en Sammie rood?

Mooi stelletje hoor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven