Single man met kinderwens

02-09-2014 11:35 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik ben een man van 31, happy single, hoogopgeleid heb een kinderwens.



Nu lijkt de meest logische weg naar kinderen een leuke vrouw zoeken en kinderen maken, maar dat is voor mij niet perse zo. Ik ben blij met mijn leven hoe het is, heb het erg druk met mijn baan en sociaal leven en volledig settelen met vrouwlief is niet voor mij.



Waar misschien een mogelijkheid ligt zijn single vrouwen of lesbische stellen die ook met een kinderwens lopen en op zoek zijn naar een vader voor hun kind. Ik wil geen donor zijn, waarbij ik vanaf dag 1 buiten spel word gezet; ik wil er wel duidelijk zijn tijdens de opvoeding en wil echt hun vader worden. Het klinkt de meesten misschien een beetje onconventioneel in de oren, maar ik denk dat dit iets is dat het beste voor mij werkt.



Mijn vraag: zijn er hier mensen die aan bovengenoemd profiel voldoen of zijn er misschien samen-kids-maar-geen-relatie-dating sites? Hoe kan ik het beste te werk gaan om mijn ideale moeder te vinden?



Dank allemaal!



Een moderne toekomstige vader
Alle reacties Link kopieren
Een ding is me wel duidelijk geworden. Als deze forumgebruikers een afspiegeling zijn van de Nederlandse vrouwelijke bevolking, dan staat me nog behoorlijk wat bekrompen sociale druk te wachten. Ik hecht waarde aan jullie input, maar wat is er gebeurd met live and let live? Iedereen heeft het recht om kinderen te krijgen. Ook homo's, lesbo's, adoptieouders. En ook mensen die liever co-ouderschap hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:v_v schreef op 02 september 2014 @ 14:18:

Een ding is me welk duidelijk geworden. Als deze forumgebruikers een afspiegeling zijn van de Nederlandse vrouwelijke bevolking, dan staat me nog behoorlijk wat bekrompen sociale druk te wachten. Ik hecht waarde aan jullie input, maar wat is er gebeurd met live and let live? Iedereen heeft het recht om kinderen te krijgen. Ook homo's, lesbo's, adoptieouders. En ook mensen die liever co-ouderschap hebben.Dat soïso niet en met de rest helemaal eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bekrompen???
Ik heb nooit gezegd dat je het niet "mag" doen. Ik denk enkel dat jij het te rooskleurig ziet.
Alle reacties Link kopieren
Dus als iemand het belang van het kind belangrijker vind dan de egoïstische wens van een man dan is die vrouw bekrompen?



Je gedraagt je als een klein kind dat zijn zin niet krijgt. WAarom mag het niet dan? Waarom kan het niet dan. Ik wil zo graag een nieuwe pop ach toe ach toe toe nou. Mag het mag het.
Alle reacties Link kopieren
Bij kinderen is het belangrijker om aan je plichten dan aan je rechten te denken.
Alle reacties Link kopieren
Hee. Ik ken je wel niet, maar zullen we een kind delen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ben ik, zonder ik het weet, zelfs tegen homo-, lesbo- en adoptieouders. Ik leer hier zoveel bij.
Co-ouderschap is voor geen één kind wenselijk. Het is pure egoïsme om op voorhand voor een dergelijke constructie te beginnen, waarbij aan de belangen van het kind voorbij wordt gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen die zich wel constructief in de discussie willen mengen:



http://www.meerdangewenst.nl lijkt inderdaad de go-to site voor mensen zoals ik. Ze hebben een prikbord, organiseren speeddates, infodagen etc. Parool verslag van vorige speeddating klinkt bemoedigend: http://www.meerdangewenst.nl/documenten ... eddate.pdf . Volgende ronde is op 7 november: http://www.meerdangewenst ... schap-of-donor-7-november
quote:v_v schreef op 02 september 2014 @ 14:38:

Voor de mensen die zich wel constructief in de discussie willen mengen



Man, ik heb heel de tijd met je zitten meedenken. Ben vriendelijk gebleven. Het is niet zo dat iemand met een andere mening meteen bekrompen is, of niet constructief in de discussie staat.



Oh, en wat denk je, dat een kind alles doet wat je wilt? Je gaat het nog zwaar krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 02 september 2014 @ 14:43:

[...]



Man, ik heb heel de tijd met je zitten meedenken. Ben vriendelijk gebleven. Het is niet zo dat iemand met een andere mening meteen bekrompen is, of niet constructief in de discussie staat.



Oh, en wat denk je, dat een kind alles doet wat je wilt? Je gaat het nog zwaar krijgen.



Begrijp me niet verkeerd, ik doelde niet perse op jou of op een ander persoon hoor, het ging meer om de algemene tendens. Een hoop mensen lijken alleen maar beren op de weg te zien en proberen me aan te sturen om toch maar voor het traditionele gezin te kiezen.



En nee hoor, een kind opvoeden zal echt niet altijd makkelijk zijn, dus die rooskleurige klik valt wel mee
Alle reacties Link kopieren
Welke belangen zijn dat dan Istar? Ik vind dat een kind in een veilige, liefdevolle en stabiele omgeving moet opgroeien, of dat nou in een trad. gezin is, bij twee lesbiennes met co-ouderschap of bij een alleenstaande ouder. Ik vind dat echt niet relevant zolang er wordt voldaan aan de voorwaarden die ik noemde.
quote:v_v schreef op 02 september 2014 @ 14:51:

[...]





Begrijp me niet verkeerd, ik doelde niet perse op jou of op een ander persoon hoor, het ging meer om de algemene tendens. Een hoop mensen lijken alleen maar beren op de weg te zien en proberen me aan te sturen om toch maar voor het traditionele gezin te kiezen.



En nee hoor, een kind opvoeden zal echt niet altijd makkelijk zijn, dus die rooskleurige klik valt wel mee

Een kind krijgen is beren op de weg zien. Traditioneel gezin of niet. Hoop op het beste, verwacht het slechtste...



Ook al doel je niet op mij, iedereen heeft zitten meedenken. Dat jij dan nu in het rond gaat zwaaien, is geen mooie eigenschap.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge, wat een discussie hier weer.



TO, aan het begin van het topic zei ik al dat ik een lesbisch stel ken die op op deze manier een kind hebben met een man.



Ik denk dus ook dat er best wel wat lesbische stellen zijn die met deze constructie een kind willen. En dus ook met een co-ouderschap. Die net als jij het soms ook lekker vinden om weer even een beetje een eigen leven te hebben als het kindje dus bij jou is.



Je zult er alleen wel ook dingen voor moeten laten in jouw leven. Jezelf op bepaalde fronten op de tweede plaats ten opzichte van jouw kindje moeten zetten. Heb je over zulke dingen ook nagedacht?



Ik geloof echt dat als je zelf heel zeker weet dat je dit wil en ook de consequenties ervan overziet, er best wel stellen te vinden zijn of wellicht zelfs single vrouwen, die een kind met je zouden willen krijgen en die de zorg op dezelfde manier willen invullen als jij.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik ken een lesbisch stel die op zoek zijn naar een man die ook een beetje wilt vaderen. Dat kind daar ook welkom is, dat kind een keer gaat logeren , dagjes uit etc maar niet een opvoedende rol krijgt en ik denk dat de meeste stellen wel zo denken.
Alle reacties Link kopieren
@Miss.Innuendo

Dank voor de bemoedigende woorden Dit is niet iets waar ik vanmiddag nog mee aan de slag ga, er gaat echt wel wat voorwerk in zitten. Ik begin eens met zo'n infodag en mailcontact. Contact zoeken met stellen zoals je zelf noemt om ervaringen te horen lijkt me ook goed.



Ik zal inderdaad op een aantal fronten in moeten leveren ten behoeve van het kind. Daar kies je juist voor, anders moet je gewoon donor worden en niet meer omkijken.
quote:v_v schreef op 02 september 2014 @ 14:18:

Een ding is me wel duidelijk geworden. Als deze forumgebruikers een afspiegeling zijn van de Nederlandse vrouwelijke bevolking, dan staat me nog behoorlijk wat bekrompen sociale druk te wachten. Ik hecht waarde aan jullie input, maar wat is er gebeurd met live and let live? Iedereen heeft het recht om kinderen te krijgen. Ook homo's, lesbo's, adoptieouders. En ook mensen die liever co-ouderschap hebben.



Helemaal mee eens! Maar tegenover dat recht staat ook een plicht. De plicht om dat kind te begeleiden in zijn weg naar zelfstandigheid. Daar ben je de komende 20 jaar dus wel zoet mee! En voor iemand die heel tevreden is met zijn leven zoals het nu is en niet wil settelen met een partner, lijkt mij dat een hele stap. Het kind is straks bij elke beslissing die je wilt nemen op de achtergrond aanwezig. Als jij vier weken op reis wilt, kan het kind dan vier weken bij moeder zijn? En als moeder dat ook wil, ben je dan vier weken beschikbaar voor je kind? Een kind is geen accessoire en ook geen hobby, die je weg kunt doen of waar je mee kunt ophouden.



Ik gun je echt de geneugten van het ouderschap, ik heb drie kinderen en ik vind het geweldig! Ik heb ook niets tegen andere gezinnen dan het traditionele gezin. Ik ken een gezin met twee moeders, vader speelt wel een rol, maar niet in de dagelijkse verzorging of opvoeding. Heel leuk gezin. Ik ken bewust ongehuwde moeders waar de vader geen rol speelt. Allemaal goed!



Ik ben alleen maar heel erg tegen co-ouderschap, en zeker als dit al voor de geboorte het plan is. Als je het dan uiteindelijk moet delen door scheiding dan is dat heel jammer! De moeders die ik ken met co-ouderschap zouden het liefst 100 % van de tijd hun kind verzorgen, maar gunnen het kind ook goed contact met de vader. En gunnen de vader ook genoeg tijd met zijn kind. Het uitgangspunt is dus heel anders, iemand die een kind wil voor 50% van de tijd, wil in mijn ogen maar een half kind. En in mijn optiek moet een kind gewoon 100% van de tijd gewenst zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 02 september 2014 @ 13:48:

Ik denk dat mensen zich vooral zorgen maken/storen aan de zin "ik ben blij met mijn leven zoals het nu is". Als er iets is wat je leven compleet verandert, is het toch wel een kind.

Persoonlijk vond ik het vinden van een vaste meer-dan-fulltime baan na maanden van totale (en in opleiding en vrije tijd uitgebuitte) werkeloosheid groter, maar dat terzijde.



Ik was ook heel blij met mijn leven vóór kind er was. En nu ben ik nog blijer geloof ik. Natuurlijk heeft het wel een grote impact, maar dat je nu gelukkig bent wil niet zeggen dat je in een andere setting ongelukkig gaat zijn, dat vind ik wat te kort door de bocht.



Dat gezegd hebbende: TO ik denk dat die beren op de weg waar je je een beetje aan lijkt te storen wel je 'vrienden' zijn in dit traject hoor. Ze kunnen wel van de weg af, maar het is wel goed om ze allemaal even in de ogen gekeken te hebben voor je eraan begint. Zo raar vind ik het tegengas hier nog niet. (zeker vergeleken met hoe het hier ook kan )
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 02 september 2014 @ 12:21:

Ik vind het ronduit egoistisch om op die manier aan kinderen te beginnen. Zo leuk is co-ouderschap niet voor een kind. Na een scheiding kun je niet anders en een lesbieenne kan moeilijk met een man trouwen of een homoman met een vrouw omdat hij graag kinderen wil.



Sorry hoor maar wat een onzin... en een vrouw die geen behoefte heeft aan een reltatie maar die wel een kind wil?

Er zijn toch genoeg BAM BOM of weet ik veel moeders...waarom zouden zij het wel mogen en een man niet?

En een draagmoeder, zou dat wel van je mogen? Of ook niet??





Maar een heteroman die wel op vrouwen valt maar geen zin heeft in een relatie maar wel een kind wil dat is wat mij betreft te egoistisch voor woorden.



Tref je een singlevrouw die wanhopig grag een kind wil bereid je er dan maar op voor dat ze het na dr geboorte niet meer zo n goed idee vind om haar baby met je mee te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 02 september 2014 @ 12:32:

[...]





Het belang van het kind telt helemaal niet meer mee?



Ik wil ook zoveel maar sommige dingen zijn gewoon een slecht plan.En dat bepaal jij? wat een slecht plan is?



Ik wil geen discussie starten hier hoor maar er zijn bijvoorbeeld genoeg mensen die vinden dat twee mannen die een kind adopteren ook een slecht plan is...maar niet meer doen dan?
Alle reacties Link kopieren
[quote]saaaaar81 schreef op 02 september 2014 @ 12:53:

[...]





Oh, maar liefde, aandacht en veiligheid kun je ook geven zonder dat je een kind elke week meermaals laat verhuizen.



Er komen nu meer en meer onderzoeken die aangeven dat Co-ouderschap voor een kind gewoon niet heel erg goed is.[/quote]





Dus? Nooit meer scheiden? Of nooit meer kinderen nemen omdat je wellicht, ooit uit elkaar kunt gaan??

Wat is voor jou een goed alternatief dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 02 september 2014 @ 13:29:

[...]





Lijkt me leuk hoor, zo'n vader die doet alsof hij een complete vader is, maar zijn werk en sociale leven niet wil laten verwateren om te settelen. Dan heb je op zijn best dus een soort weekendvader die parttime een beetje inspringt bij het oppassen. Goed begin van je leven, met zo'n vader die razenddruk is maar zich wel een belangrijke vaderfiguur wil voelen. Je voelt de conflicten en het gevoel van halve verweesdheid al hangen bij het kind. Natuurlijk snap ik dat de moeder en haar partner dat prima op kunnen vangen en invullen, maar qua vaderschap vind ik het erg egocentrisch geredeneerd. Niet vanuit het belang van het kind, maar vanuit zijn eigen behoeften ingericht, dat vaderschap.Damn hee....



Hoe vaak drukken ouders hun kinderwens door, no matter what??



De omstandigheden zijn niet opportuun maar toch gaat d ekinderwens boven alles, wordt er dan aan het kind gedacht?? Nee, er wordt alleen maar gedacht aan zichzelf! En WIJ willen een kind dus NEMEN we een kind...
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 02 september 2014 @ 15:24:

[...]





Helemaal mee eens! Maar tegenover dat recht staat ook een plicht. De plicht om dat kind te begeleiden in zijn weg naar zelfstandigheid. Daar ben je de komende 20 jaar dus wel zoet mee! En voor iemand die heel tevreden is met zijn leven zoals het nu is en niet wil settelen met een partner, lijkt mij dat een hele stap. Het kind is straks bij elke beslissing die je wilt nemen op de achtergrond aanwezig. Als jij vier weken op reis wilt, kan het kind dan vier weken bij moeder zijn? En als moeder dat ook wil, ben je dan vier weken beschikbaar voor je kind? Een kind is geen accessoire en ook geen hobby, die je weg kunt doen of waar je mee kunt ophouden.



Ik gun je echt de geneugten van het ouderschap, ik heb drie kinderen en ik vind het geweldig! Ik heb ook niets tegen andere gezinnen dan het traditionele gezin. Ik ken een gezin met twee moeders, vader speelt wel een rol, maar niet in de dagelijkse verzorging of opvoeding. Heel leuk gezin. Ik ken bewust ongehuwde moeders waar de vader geen rol speelt. Allemaal goed!



Ik ben alleen maar heel erg tegen co-ouderschap, en zeker als dit al voor de geboorte het plan is. Als je het dan uiteindelijk moet delen door scheiding dan is dat heel jammer! De moeders die ik ken met co-ouderschap zouden het liefst 100 % van de tijd hun kind verzorgen, maar gunnen het kind ook goed contact met de vader. En gunnen de vader ook genoeg tijd met zijn kind. Het uitgangspunt is dus heel anders, iemand die een kind wil voor 50% van de tijd, wil in mijn ogen maar een half kind. En in mijn optiek moet een kind gewoon 100% van de tijd gewenst zijn.







Ik gun iedereen een geweldige vervulling van zijn/haar kinderwens. Maar dan wel t vanuit de juiste intentie(s) én vanuit de juiste verwachtingen.



Nog een overweging: hoe kun je voorspellen dat jij het kind de helft/een derde/de weekends/wat dan ook zou willen, en verder je vrije leventje wilt blijven voortzetten? Bij veel ouders is het zo, zodra het kind geboren is, ze het het liefst geen dag meer willen missen! Misschien ga jij die gevoelens ook wel ervaren.



En andersom: Heb je er ook over nagedacht dat een kind, gehecht aan zowel een vader als aan één of twee moeders, nooit of maar weinig al zijn geliefde ouders bij elkaar zal hebben? Hij moe dus altijd minstens één ouder missen.



Echt, je hebt geen benul van wat je te wachten staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 02 september 2014 @ 14:10:

[...]

Normale ouders hebben voordat ze aan kinderen beginnen een relatie. Daar in leer je de ander als het goed is heel goed kennen en weet je wat de normen en de waarden van de ander zijn.

Zijn die totaal anders dan die van jou dan wordt de relatie verbroken en een nieuwe partner gezocht die wel met je overeen komt.



Je hebt dan toch het zelfde beeld voor ogen hoe je je kind wil opvoeden. Dat je dat in de praktijk dan wel eens verschillend van elkaar aan wil pakken is bij ouders die grotendeels op 1 lijn zitten al lastig genoeg.



Laat staan dat je een kind krijgt met een wildvreemde.En dit ook nog heel erg eens +100.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven