Doelgroep Viva Forum:

02-09-2014 16:04 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afspiegeling van de vrouwen in deze maatschappij??



Ik heb deze opmerking nu vaker gehoord en nog nooit echt een duidelijk antwoord gekregen



Ik dacht zelf dat de vrouwen van dit forum een goede afspiegeling zouden zijn van de vrouwen in onze maatschappij.



Ik dacht dat omdat hier zich; thuismoeders, carrierevrouwen, Wiaérs, wao'érs, vrouwen in de bijstand, minderheden en noem maar nog meer op bevinden...



Echter wordt ik vaak uit deze "droom" geholpen door forummers die aangeven dat de dames hier ABSOLUUT GEEN afspiegeling zijn van de vrouwelijke bevolking in Nederland en België...



En mijn vraag is dan ook; hoezo niet??



Wat is dan WEL de doelgroep en hoe verhoud zich deze dan tot het gemiddelde?



Is er iemand die enig idee heeft?



Ik ben zo benieuwd..



Alvast dank voor jullie antwoorden!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 02 september 2014 @ 17:06:

[...]





Goed idee! Ik ga alvast met mijn labelmaker voor elk hokje een stickertje maken. Ik heb er al 2: kommaneukers en taalpolitie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Sensy12 schreef op 02 september 2014 @ 17:06:

[...]





Goed idee! Ik ga alvast met mijn labelmaker voor elk hokje een stickertje maken. Ik heb er al 2: kommaneukers en taalpolitie.Werkt dat dan met tussendeur of moet ik steeds het ene hokje uit om het andere hokje in te gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 02 september 2014 @ 16:40:

Ik denk dat "de gemiddelde viva vrouw" vooral níet in een hokje gestopt wil worden.



Da's waar en wie wel?

Toch denk ik dat hier best een redelijke afspiegeling zit van de vrouwen in NL ( hoe dat voor Belgie is, geen idee).

Daar hoef ik niemand voor in hokjes te stoppen en volgens mij bedoelde Antonius dat ook niet zo.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me zo voorstellen dat de eigenaars van het forum helemaal geen doelgroep hebben. Ze krijgen betaald per pagina die bekeken wordt denk ik, dus dat zal best een leuk bedrag opleveren. Hoe meer topics hoe meer vreugd!
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 02 september 2014 @ 16:56:

ik ga wel bij jou in het hokje Scamp, gezellig.Knus!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 02 september 2014 @ 17:08:

[...]





Jij hebt geluk Nouschi. Er komt er een hokje voor jou alleen. Heb je nog een voorkeur voor de benaming? Ouwe tang of graftak?
Alle reacties Link kopieren
quote:Wardijntje schreef op 02 september 2014 @ 17:17:

Ik kan me zo voorstellen dat de eigenaars van het forum helemaal geen doelgroep hebben. Ze krijgen betaald per pagina die bekeken wordt denk ik, dus dat zal best een leuk bedrag opleveren. Hoe meer topics hoe meer vreugd!Hoe meer topics hoe meer items voor het volgende Viva-blad. Een oneindige poel van inspiratie dit forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:n87 schreef op 02 september 2014 @ 17:10:

[...]





Werkt dat dan met tussendeur of moet ik steeds het ene hokje uit om het andere hokje in te gaan?Wat je wilt. Je kunt een tussendeur gebruiken of hokje uit en hokje in. Voordeel van het laatste is dat je tussen het oude en nieuwe hokje een paar seconden respijt hebt van je label.
Alle reacties Link kopieren
Ik pas gewoon in mijn eigen hokje. Alleen zit daar geen dak op, en niet te veel muur, ik moet niet het idee krijgen dat ik opgesloten zit
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde bij aanmelding best in een hokje, maar het was al bezet



"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik Viva voor het laatst in 1987 gelezen heb...
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 02 september 2014 @ 17:24:

[...]





Jij hebt geluk Nouschi. Er komt er een hokje voor jou alleen. Heb je nog een voorkeur voor de benaming? Ouwe tang of graftak?Graftakkerige taalpolitie lijkt me wel wat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 02 september 2014 @ 17:44:

[...]





Gratakkerige taalpolitie lijkt me wel wat.Gratakkerige?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Elke vrouw hier wil uniek gevonden worden. Geef ze daarom gewoon hun zin, scheelt weer gezeur.
Alle reacties Link kopieren
quote:GarciaCM schreef op 02 september 2014 @ 17:45:

[...]





Gratakkerige? De f en y blijven hier hangen, zó irritant.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het wel een afspiegeling van de maatschappij is.



Ik denk echter wel dat de een aantal verhoudingen, zoals opleiding, hier iets anders liggen dan in de NL maatschappij. Het aantal hoger opgeleiden ligt in NL nog steeds onder de 45%, en ik heb het vermoeden dat die verhoudingen op het forum precies omgekeerd zijn.



Ook heb ik wel het gevoel dat het percentage autochtone vrouwen hier hoger is dan in de rest van NL.



Maar dat kan ik natuurlijk ook allemaal mis hebben!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 02 september 2014 @ 17:48:

[...]





De f en y blijven hier hangen, zó irritant.Dat zou bij mij een grote ergernis worden en snel ook
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:winterteen schreef op 02 september 2014 @ 17:51:

Ik denk dat het wel een afspiegeling van de maatschappij is.



Ik denk echter wel dat de een aantal verhoudingen, zoals opleiding, hier iets anders liggen dan in de NL maatschappij. Het aantal hoger opgeleiden ligt in NL nog steeds onder de 45%, en ik heb het vermoeden dat die verhoudingen op het forum precies omgekeerd zijn.



Ook heb ik wel het gevoel dat het percentage autochtone vrouwen hier hoger is dan in de rest van NL.



Maar dat kan ik natuurlijk ook allemaal mis hebben!Écht? Dat denk ik helemaal niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat minstens 40 % man is op dit forum
Alle reacties Link kopieren
quote:winterteen schreef op 02 september 2014 @ 17:51:

Ik denk dat het wel een afspiegeling van de maatschappij is.



Ik denk echter wel dat de een aantal verhoudingen, zoals opleiding, hier iets anders liggen dan in de NL maatschappij. Het aantal hoger opgeleiden ligt in NL nog steeds onder de 45%, en ik heb het vermoeden dat die verhoudingen op het forum precies omgekeerd zijn.



Dat ligt aan de pijler. Maar dan ga ik niet uit van het hokje 'hoog opgeleid' maar 'slecht Nederlands' en 'onnozele vragen'





quote:winterteen schreef op 02 september 2014 @ 17:51:



Ook heb ik wel het gevoel dat het percentage autochtone vrouwen hier hoger is dan in de rest van NL.



Maar dat kan ik natuurlijk ook allemaal mis hebben!



Dat 'hokje' is denk ik ook ondervertegenwoordigd.



In de gehele linie zijn de uitersten waarschijnlijk hier ook niet vertegenwoordigd, maar die uitersten zijn statistisch niet van belang voor het gemiddelde.



De allochtone vrouwen is een grote groep in NL en ik denk idd dat die groep hier weinig aanwezig is
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Suus, ik denk dat het aantal allochtone vrouwen hier wel ruim aanwezig is. Ben zelf alluchtuun en hier en daar spot ik er eentje.
Alle reacties Link kopieren
quote:meelezer1984 schreef op 02 september 2014 @ 18:05:

Ik denk dat minstens 40 % man is op dit forumIk denk dat het percentage veel hoger ligt.....
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 02 september 2014 @ 16:40:

Ik denk dat "de gemiddelde viva vrouw" vooral níet in een hokje gestopt wil worden.Tevergeefs. Hulde aan het internet!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het koud, kom gezellig bij jullie in t hokkie zitten!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Oh over die onnozele vragen, hier een WO-opgeleide die ze regelmatig stelt. Ik vind dat soort dingen juist helemaal niet samenhangen. Ik heb veel kennis in mijn vakgebied en kan overal wel lekker over meebabbelen, maar als de mayo een rare kleur heeft vraag ik graag hier of ik er niemand mee vergiftig.
Silence is golden. Duct tape is silver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven