Single man met kinderwens

02-09-2014 11:35 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik ben een man van 31, happy single, hoogopgeleid heb een kinderwens.



Nu lijkt de meest logische weg naar kinderen een leuke vrouw zoeken en kinderen maken, maar dat is voor mij niet perse zo. Ik ben blij met mijn leven hoe het is, heb het erg druk met mijn baan en sociaal leven en volledig settelen met vrouwlief is niet voor mij.



Waar misschien een mogelijkheid ligt zijn single vrouwen of lesbische stellen die ook met een kinderwens lopen en op zoek zijn naar een vader voor hun kind. Ik wil geen donor zijn, waarbij ik vanaf dag 1 buiten spel word gezet; ik wil er wel duidelijk zijn tijdens de opvoeding en wil echt hun vader worden. Het klinkt de meesten misschien een beetje onconventioneel in de oren, maar ik denk dat dit iets is dat het beste voor mij werkt.



Mijn vraag: zijn er hier mensen die aan bovengenoemd profiel voldoen of zijn er misschien samen-kids-maar-geen-relatie-dating sites? Hoe kan ik het beste te werk gaan om mijn ideale moeder te vinden?



Dank allemaal!



Een moderne toekomstige vader
Alle reacties Link kopieren
quote:Aureel schreef op 02 september 2014 @ 16:10:

[...]









Ik gun iedereen een geweldige vervulling van zijn/haar kinderwens. Maar dan wel t vanuit de juiste intentie(s) én vanuit de juiste verwachtingen.



Waarom denk je dat die verkeerd zijn bij mij?



quote:Nog een overweging: hoe kun je voorspellen dat jij het kind de helft/een derde/de weekends/wat dan ook zou willen, en verder je vrije leventje wilt blijven voortzetten? Bij veel ouders is het zo, zodra het kind geboren is, ze het het liefst geen dag meer willen missen! Misschien ga jij die gevoelens ook wel ervaren.



Dat zou heel goed kunnen, of misschien nog een stapje verder: een vooropgezet plan om een donor te bemachtigen. Ik zou daarom ook graag weten wat mijn rechten zijn, mocht de vlam in de pan slaan. Maar in principe spreek je die dingen van tevoren af en mochten er wijzigingen optreden dan gaat dat in goed overleg.



quote:En andersom: Heb je er ook over nagedacht dat een kind, gehecht aan zowel een vader als aan één of twee moeders, nooit of maar weinig al zijn geliefde ouders bij elkaar zal hebben? Hij moe dus altijd minstens één ouder missen.

Ja daar heb ik over nagedacht .. mijn hele leven. Dat is namelijk mijn eigen situatie. En nee, dat ervaar ik niet als storend. Ze kunnen prima samen in 1 ruimte zijn en een gesprek hebben, maar moet er niet aan denken dat ze altijd samen zijn.



quote:Echt, je hebt geen benul van wat je te wachten staat.Waarom nou weer die superieure toon? Je was net zo goed bezig. Nee ik heb nog geen kinderen, dus nee ik weet niet voor de volle 100% wat me te wachten staat. Ik ben in oriënterende fase.
Alle reacties Link kopieren
quote:v_v schreef op 02 september 2014 @ 16:45:

[...]





Waarom denk je dat die verkeerd zijn bij mij?



Zoals al vermeld stond: omdat je - in mijn ogen - voor 100% voor een kind moet kiezen, niet parttime.



Dat zou heel goed kunnen, of misschien nog een stapje verder: een vooropgezet plan om een donor te bemachtigen. Ik zou daarom ook graag weten wat mijn rechten zijn, mocht de vlam in de pan slaan. Maar in principe spreek je die dingen van tevoren af en mochten er wijzigingen optreden dan gaat dat in goed overleg.



Ha.ha. Dit bedoel ik dus met geen idee hebben wat je te wachten staat. Deze dingen gaan, ook bij ouders die uit liefde voor elkaar gekozen hebben, lang niet altijd in goed overleg. Ook al heb je nóg zo goed de dingen afgesproken, ook al heb je nog zo je rechten - de werkelijkheid is stukken weerbarstiger.



Ja daar heb ik over nagedacht .. mijn hele leven. Dat is namelijk mijn eigen situatie. En nee, dat ervaar ik niet als storend. Ze kunnen prima samen in 1 ruimte zijn en een gesprek hebben, maar moet er niet aan denken dat ze altijd samen zijn.



Fijn dat het niet storend was voor jou. Dat wil niet zeggen dat jouw kind dat ook zo zal ervaren. Dat is namelijk een ander persoon dan jij. Plus een heel andere situatie. Je kunt dus niet aan de hand van jouw ervaring voorspellen hoe dit uitpakt. Wat je al wel weet, is dat co-ouderschap in veel gevallen geen fijne situatie voor kinderen is.



Waarom nou weer die superieure toon? Je was net zo goed bezig. Nee ik heb nog geen kinderen, dus nee ik weet niet voor de volle 100% wat me te wachten staat. Ik ben in oriënterende fase.Het is niet superieur, het is de werkelijkheid. Een werkelijkheid die ik ken, en jij (nog) niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je seks hebt met de vrouw dan kun je via de rechter de vrouw dwingen tot een dna test, je kind erkennen en gezag aanvragen.



Kind is dan je erfgenaam en je bent tot zijn 21 financieel voor je kind verantwoordelijk.



Vrouw kan kinderalimentatie eisen.



Als de vrouw zwanger wordt omdat jij haar je zaad geeft maar je geen seks met haar hebt dan wordt je gezien als donor maar heb je 0,0 rechten. Maar dan kan de vrouw er wel voor kiezen om jou het kind te laten erkennen. Als de dat binnen hebt kan je gezag aanvragen tegen haar wil.



Of dat in belang van je kind is, is nog maar de vraag maar dat is voor jou toch van minder belang.
Alle reacties Link kopieren
Een kind is geen speelgoed dat je kunt dumpen bij de ander zodra je weer naar je werk moet. Een kind heb je voor de rest van je leven, niet wanneer dat jou uitkomt.



Ben wellicht ouderwets, maar deze constructie spreekt mij dus echt niet aan.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Stel dat de vrouw een ernstige ziekte krijgt en overlijdt of een dodelijk ongeluk krijgt. Dan moet het kind dus full time bij jou zijn.

Dan kun je niet zeggen hoho dat was niet de afspraak.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 02 september 2014 @ 18:29:

Als je seks hebt met de vrouw dan kun je via de rechter de vrouw dwingen tot een dna test, je kind erkennen en gezag aanvragen.



Kind is dan je erfgenaam en je bent tot zijn 21 financieel voor je kind verantwoordelijk.



Vrouw kan kinderalimentatie eisen.



Als de vrouw zwanger wordt omdat jij haar je zaad geeft maar je geen seks met haar hebt dan wordt je gezien als donor maar heb je 0,0 rechten. Maar dan kan de vrouw er wel voor kiezen om jou het kind te laten erkennen. Als de dat binnen hebt kan je gezag aanvragen tegen haar wil.

Niet dat ik je niet vertrouw hoor, maar heb je misschien de referenties waar dit is vastgelegd?



quote:Of dat in belang van je kind is, is nog maar de vraag maar dat is voor jou toch van minder belang.

Excuse me??



Dus als single ouder denk je niet in het belang van je kind? Ik heb net al een aantal keer aangegeven dat kind prio 1 is. Je zet jezelf behoorlijk voor lul hier. Durf je dat ook bij deze singles te zeggen? Kind in je Uppie (deel 5)
Alle reacties Link kopieren
Hoi V-V,



Ik wil je graag een privebericht sturen maar je hebt die functie volgens mij niet aanstaan.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 02 september 2014 @ 19:33:

Hoi V-V,



Ik wil je graag een privebericht sturen maar je hebt die functie volgens mij niet aanstaan.Hi, ik heb hem aangezet hoor
Waarom zou een vrouw een kind baren voor jou waar ze dan maar gedeeltelijk voor mag zorgen of waar ze gedeeltelijk wel voor moet zorgen? Wat krijgt zij er voor terug?



Een draagmoeder doet zoiets voor het geld of om een ander te helpen, maar die heeft na de bevalling haar taak volbracht.



Een lesbisch stel zal je wel kunnen vinden omdat zij nu eenmaal zaad van een ander nodig hebben.



Het lijkt mij lastig om een donorvrouw te vinden.



Ik vind jou wens trouwens niet anders dan een vrouw die alleen een kind wil opvoeden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rubber_Ducky schreef op 02 september 2014 @ 19:50:

Waarom zou een vrouw een kind baren voor jou waar ze dan maar gedeeltelijk voor mag zorgen of waar ze gedeeltelijk wel voor moet zorgen? Wat krijgt zij er voor terug?

Een vervulling van de zelfde wens: single ouder zijn.



quote:Een draagmoeder doet zoiets voor het geld of om een ander te helpen, maar die heeft na de bevalling haar taak volbracht.



Een lesbisch stel zal je wel kunnen vinden omdat zij nu eenmaal zaad van een ander nodig hebben.

Er zijn wel meer redenen waarom lesbo's een vader in het leven van hun kind willen hebben hoor.



quote:Het lijkt mij lastig om een donorvrouw te vinden.



Ik vind jou wens trouwens niet anders dan een vrouw die alleen een kind wil opvoeden.
Alle reacties Link kopieren
Niet alle reacties gelezen maar ik ken wel een paar lesbische stellen met kinderen. De meeste van deze stellen hebben gekozen voor een vader op de achtergrond. De kinderen gaan dan bijvoorbeeld eens in de week langs en de vader eet één keer in de week mee. Of af en toe een dagje naar de dierentuin enzo. Geen hele actieve vaderrol maar de kinderen hebben het wel over hun vader.



Wat to wil is volgens mij prima mogelijk met een homo stel.



Er wordt gesproken over Co-ouderschap. Veel mensen gaan ervan uit dat dan 50/50 is, dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is heb ik je nu een bericht gestuurd.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb samen met een homoseksuele vriend bewust gekozen voor het krijgen van kinderen uit vriendschap op co-ouderschap-basis en daar is niks egoïstisch aan. Mijn kinderen zijn meer dan gewenst en groeien dankzij deze constructie op in een gezin waar sleur nooit haar intrede doet en mijn kids hebben altijd een ouder wat als een hondje staat te kwispelen bij de deur als de kinderen binnen komen na een paar dagen bij de andere ouder te zijn geweest. Ik ben een veel leukere en energiekere moeder parttime dan fulltime. Daarom begrijp ik de TO ook heel goed. Mijn kinderen zijn geboren in deze constructie en weten niet beter dan dat dit de werkelijkheid is. En dat is een hele fijne werkelijkheid.



Ik kan het je van harte aanbevelen TO!
Alle reacties Link kopieren
quote:misstinkerbel schreef op 02 september 2014 @ 20:13:mijn kids hebben altijd een ouder wat als een hondje staat te kwispelen bij de deur als de kinderen binnen komen na een paar dagen bij de andere ouder te zijn geweest.Oh hemel als dat nu al zo is... jullie worden echt verschrikkelijke grootouders
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 02 september 2014 @ 12:29:

[...]





Nou en?



Als hij dat zo wil?



Dat is toch zijn vraag niet...



het is een terechte vraag.

Als hij een partner al te veel vindt, kan hij zijn borst nog nat maken bij een kind...
Alle reacties Link kopieren
quote:misstinkerbel schreef op 02 september 2014 @ 20:13:

Ik heb samen met een homoseksuele vriend bewust gekozen voor het krijgen van kinderen uit vriendschap op co-ouderschap-basis en daar is niks egoïstisch aan.



Hey wat goed misstinkerbel! Hoe hebben jullie dit precies geregeld? Zijn er gerechtelijke documenten opgemaakt? Of is het een gentleman's agreement?



quote:Mijn kinderen zijn meer dan gewenst en groeien dankzij deze constructie op in een gezin waar sleur nooit haar intrede doet en mijn kids hebben altijd een ouder wat als een hondje staat te kwispelen bij de deur als de kinderen binnen komen na een paar dagen bij de andere ouder te zijn geweest. Ik ben een veel leukere en energiekere moeder parttime dan fulltime. Daarom begrijp ik de TO ook heel goed. Mijn kinderen zijn geboren in deze constructie en weten niet beter dan dat dit de werkelijkheid is. En dat is een hele fijne werkelijkheid.



Ik kan het je van harte aanbevelen TO!

Dat lijkt me nou ook, dat je in die 50% (of hoeveel het ook moge zijn) veel meer kunt geven dan fulltime en dat uiteindelijk dus ook ten gunste van de kids is.



Super dat het zo goed is uitgepakt! Ik hou me van harte aanbevolen voor tips.
Alle reacties Link kopieren
Ikke ikke... ik wil.. wij willen...



Verplaats je vooral ook in het mogelijk toekomstige kind en in hoe fout dit soort plaatjes kunnen gaan, voor HET KIND (ja ook bij "gewone" relaties maar dat laat k nu ff buiten beschouwing)

Maar ook hoe zou het kind t vinden, effect op zijn omgeving, schoolgaan enz enz. Zo ruimdenkend zijn de meeste mensen nl niet.. ook al lijkt dat soms wel.
Alle reacties Link kopieren
@ V_V: Wij hebben idd een contract opgesteld met daarin duidelijke afspraken over de tijdsverdeling, maximale afstand dat we bij elkaar vandaan wonen, kosten, etc. Alles is 50/50, hij is erkend vader en heeft alle rechten en plichten. Voordeel van geen relatie met elkaar hebben op amoreus gebied is dat je zonder bagage of extra emotie veel duidelijker en directer kan zijn. Het is niet zo dat dit de sfeer in huis verpest of je chagrijnig bij elkaar in bed kruipt als je elkaar een keer aanspreekt op verantwoordelijkheden. Juist de afstand die er tussen ons is, maakt de relatie heel stabiel. Daarnaast doen we soms ook dingen als gezin, het is leuk voor de kinderen om hun ouders met elkaar te zien omgaan als vrienden.
Alle reacties Link kopieren
@ Mmonroe: Waar ik woon wordt een stuk ruimdenkender gedacht dan jij denkt. Op de creche van mijn zoontje zitten allemaal soorten gezinnen, daar is het traditionele gezin inmiddels in de minderheid. De wereld verandert en verbetert in sommige opzichten ook. En ik hoop dat mijn kinderen mijn ruimdenkendheid meenemen naar de volgende generatie. Dat maakt de wereld alleen maar rijker.
Alle reacties Link kopieren
@ Rubber Ducky: Ik ben zo'n vrouw die graag single moeder wilde worden. En ik ben niet lesbisch. Ze bestaan echt hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:misstinkerbel schreef op 02 september 2014 @ 23:18:

@ V_V: Wij hebben idd een contract opgesteld met daarin duidelijke afspraken over de tijdsverdeling, maximale afstand dat we bij elkaar vandaan wonen, kosten, etc. Alles is 50/50, hij is erkend vader en heeft alle rechten en plichten. Voordeel van geen relatie met elkaar hebben op amoreus gebied is dat je zonder bagage of extra emotie veel duidelijker en directer kan zijn. Het is niet zo dat dit de sfeer in huis verpest of je chagrijnig bij elkaar in bed kruipt als je elkaar een keer aanspreekt op verantwoordelijkheden. Juist de afstand die er tussen ons is, maakt de relatie heel stabiel. Daarnaast doen we soms ook dingen als gezin, het is leuk voor de kinderen om hun ouders met elkaar te zien omgaan als vrienden.



Ik ben het echt 100% met je eens en af en toe wat met z'n allen doen lijkt me dan ook leuk voor de kinderen. Zoiets kan veel makkelijker dan wanneer je met je ex op pad zou moeten. Bij veel mensen geen denken aan.



Juridisch aftimmeren is wel een must voor mij, zeker omdat ik bang ben dat je als man al snel aan het kortste eind trekt bij de rechter, mocht het volledig mis gaan. Je wil natuurlijk het liefst dat alles koek en ei blijft, maar je weet maar nooit. Hoe heb je dat met je contract gedaan? Is dat een standaard format dat je ergens kunt krijgen? Is het langs de notaris gegaan?



En hoe deden jullie dat met de conceptie? Bij overleggen SOA test vind ik natuurlijke weg prima, maar daar zal lang niet elke vrouw het mee eens zijn.
Alle reacties Link kopieren
Met een Soa-test zou elke vrouw akkoord gaan. Zij loopt namelijk het risico, niet jij qua besmetting. Mits je natuurlijk ZI doet, zelfinseminatie. Of IUI in een ziekenhuis (komt bijna op hetzelfde neer).



Er bestaan standaardcontracten die je zelf kan aanpassen. Volgens mij zijn die te vinden via de site Meer Dan Gewenst. Wij zijn er niet mee naar de notaris geweest. Hij heeft tijdens mijn zwangerschap de ongeboren vrucht erkend en na de geboorte de rechterlijke macht aangevraagd. Dan heb je net zoveel rechten als wanneer je getrouwd zou zijn.



Mocht je een vrouw zoeken die dezelfde kinderwens heeft als jij, dan zou ik contact zoeken met Barbara van Bueren. Zij geeft workshops aan single vrouwen met een kinderwens. Google maar eens op haar.
Alle reacties Link kopieren
Ah. Jij vindt conceptie via de natuurlijke weg prima? En jij denkt dat dat dan maar 1x hoeft?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Haha, Fame, dat zou wat zijn ja in 1 x raak. Ik raad dat ook sterk af om het via de natuurlijke manier te doen. Dat verandert de verhoudingen compleet. Het is belangrijk dat alles helder is voor je eraan begint. Daarom ben ik erg gelukkig met een homoseksuele vader voor mijn kinderen (ik ben zelf hetero), dan is er nooit onduidelijkheid over gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven