Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
@oudblond: inderdaad. 5 maand geleden ging ik heen en werd ik gelijk na punctie opgenomen voor OK.

De punctie was 1 klein prikje, 1x in n zenuw ( begon te schoppen vanuit t nix) en meer niet. t meest deprimerende vond ik nog wel dat ie zei dat mn drain weer kapot is.

Nu maar afwachten en hopen dat het mee gaat vallen. Al komt de hoofdpijn weer op zetten :(.

Was net 2! maanden volledig aan het werk.



Net maar een mandje met boodschappen gemaakt bij AH zodat manlief niet naar de winkels hoeft komende donderdag en hij het zo in z'n auto kan laden.



Zo ff te douchen met manlief op de wacht. ( ben een beetje duizelig) en dan kijken hoe ik morgen wakker word.



truste voor straks
Alle reacties Link kopieren
Hou je het wel een beetje in de gaten maïskip? Als de hoofdpijn te erg wordt, of je gaat je erg raar voelen, meteen het ziekenhuis bellen hoor!

Ik vind het raar dat ze je naar huis gestuurd hebben, ze zullen het in het ziekenhuis natuurlijk wel beter weten, maar ik vind dit toch een beetje eng klinken. voor jou.



Ik ga zo weer een dagje werken, heb de medicijnen gisteravond nog maar niet dubbel genomen omdat ik niet wist hoe ik er op zou reageren.

Moest ook eerst half uur voor het slapen gaan, maar dan was ik 's ochtends zo duf in mijn hoofd. Dus nu neem ik ze 1,5 uur voor het slapen in.

Nadeel is wel dat man vanaf vandaag weer in de nachtdienst zit, dus als ik raar reageer is hij niet in de buurt. Maar zal wel meevallen waarschijnlijk, ik wilde alleen niet het risico lopen dat ik vanochtend met een duf hoofd op mijn werk ben.

Fijne dag iedereen!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Valt niet mee Maïskip als ik het zo lees. sterkte

Hoe gaat het nu? Heb je een beetje kunnen slapen?



Lien, sterkte en hopelijk valt het mee. Wat voor werk doe je?



Hier gaat alles redelijk. Heb diazepam gekregen. Ben benieuwd.
Inslapen ging slecht maar verder goed geslapen. Wel vroeg weer wakker dus kon optijd naar het ziekenhuis om mijn tas op te halen (had ik laten liggen).

Weer hoofdpijn en als het morgen weer zo is gaan we weer heen.

Vage is dat ze ook een polikliniek in het ziekenhuis naast ons hebben maar ik daar niet heen mag (zelfde chirurgen maar ander team)
Maïskip, wat geweldig vrijwilligerswerk heb je gedaan. Ik heb het ook willen doen alleen gaat dat met mijn rug niet werken.

Ik zou in een dierentuin in R het vrijwilligerswerk gaan doen en op het laatste moment werd ik wijs

Inderdaad vaag maar vragen staat vrij toch



Oudblond, je hebt helemaal gelijk qua delen van de pijn en er eerlijk over zijn. Het wordt een flink leerproces voor me.



Tja, puberzonen doen niet gauw iets uit zichzelf Dreamer. Moest jij toch weten :):)

Vaker iets van hem in de was gooien wat hij perse aan wilt.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, hij is bijna vijftien ;). Hij is alleen niet zo eager op zijn kleding dus helaas wordt hier ook de was niet opgehangen. Heeft net wel na veel gemopper de vaatwasser uitgeruimd (is zijn vaste taak).

Gisteren vroeg ie of ik hem wilde overhoren ja hoor! Vraag 1: wat zijn de primaire kleuren?

Hij: rood groen blauw

Ik zei, dat is niet helemaal goed...

Hij: wel waar ik weet zeker dat het goed is!

Enz enz...



Stronteigenwijs en dan met zo'n halve baardindekeelstem... P
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Maiskip, je drain is wel snel af zeg... Hopelijk gaat de nieuwe langer mee. Sterkte donderdag.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is ruim 15 en heeft z'n buien. De ene keer kom ik thuis en is alles opgeruimd, de andere keer moet ik hem tig keer iets vragen om het dan alsnog (stampvoetend ) zelf te doen.

Tegenwoordig maakt hij trouwens schoon voor geld en hij pakt het grondig aan. Helaas kost ons dat dus geld, want hij is steeds met extra klussen bezig, maar de reguliere zaken moeten natuurlijk ook. Maar ik vind het leuk dat hij zo enthousiast is

Dochter is hierin meer globaal, die moet ik altijd tig keer vragen zal echt nooit uit zichzelf de keukens eens extra opruimen ofzo, sterker nog, die doet het wel maar loopt de kantjes eraf, gaat snel naar boven om te 'slapen'.



Ga je nou sowieso morgen donderdag heen, Maiskip? Voorzichtig hoor!



De pijn in mijn handen, armen en schouders is er nog, die in mijn benen gelukkig een stuk minder. Kan ik morgen toch weer hardlopen
Later is nu
quote:suzyqfive schreef op 02 september 2014 @ 16:07:

Dreamer, hij is bijna vijftien ;). Hij is alleen niet zo eager op zijn kleding dus helaas wordt hier ook de was niet opgehangen. Heeft net wel na veel gemopper de vaatwasser uitgeruimd (is zijn vaste taak).

Gisteren vroeg ie of ik hem wilde overhoren ja hoor! Vraag 1: wat zijn de primaire kleuren?

Hij: rood groen blauw

Ik zei, dat is niet helemaal goed...

Hij: wel waar ik weet zeker dat het goed is!

Enz enz...



Stronteigenwijs en dan met zo'n halve baardindekeelstem... P



Hoe herkenbaar.

Nogmaals sterkte
Dreamer lees ik dit wel goed: morgen hardlopen?

Misschien toch niet zo verstandig als je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil toch opbouwen AsoTut.. dat lukt niet door bij elk pijntje thuis te blijven. Het is voornamelijk wandelen en in een iets hoger tempo 'sjokken' 6 km per uur ofzo. Het tussentijds wandelen moet dan in 3 km per uur, je valt nog net niet om
Later is nu
We gaan morgen bellen. Van 12 tot 4 op bed gelegen. Knallende hoofdpijn en t lijkt alsof mn ogen eruit poppen. Straks tas pakken (alles ligt nog op n hoop van gister) en dan morgen heen.
@asotut: het was echt leuk vrijwilligerswerk. Niet dat ik de verblijven in mocht ofzo maar andere mensen leren over dieren is leuk. Ook als kinderen toch nog iets leren met een familieuitje dan geeft dat een goed gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Gatver Maïskip, ik vind dit best wel eng klinken. Zoveel druk op je hoofd dat je het gevoel hebt dat je ogen eruit ploppen, kan toch nooit goed zijn. Neem alsjeblieft geen risico, en bel de SEH even voor advies.

Het doet mij wat angstig aan, ik heb een herseninfarct gehad, dus kan me (een beetje) indenken hoe het voelt. En ik dacht ook, ach zal wel afzakken.



Bellen hoor! Kost weinig moeite en misschien mag je wel meteen komen. Neem geen risico met je hoofd, je gebruikt het voor echt alles!

En herstellen van een beschadiging in de hersenen is zoals je waarschijnlijk zelf ook al weet, moeilijk, langdurig en in sommige gevallen zelfs onmogelijk.



Doe mij een plezier en bel alsjeblieft. Ik maak me zorgen om je. Misschien een gevolg van mijn eigen hoofdproblemen, maar toch. Sterkte in elk geval
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Asotut: Ik werk in een winkel. Hele dag van half negen tot 6 uur lopen en staan, half uurtje pauze. Zwaar tillen zo nu en dan. Voor en na werk eerst alles in de winkel zetten, na 6 uur alles opruimen.



Heb nu last van mijn rug en nek. Was echt onwijs druk vandaag. Normaal neem ik dan een of twee paracetamol tussendoor, maar omdat ik vanavond de dubbele dosis amitriptyline moet nemen, durfde ik dat even niet aan. Had nog allerlei plannen voor vanavond, maar het wordt weer niks vrees ik. Bankhangen en vroeg naar bed.



Ik zat te denken waarom ik me er niet toe kan zetten om te gaan hardlopen. Heb even een globaal rekensommetje gemaakt, zoveel klanten op een dag, zoveel artikelen die ik moet pakken, steeds per keer zoveel stappen naar links, dan weer terug, naar achter naar voren, de halve winkel door om iets te pakken en weer terug. Ik loop al de halve dag. En de rest van de dag sta ik stil op één plek.

Best logisch eigenlijk dat ik daar 's avonds geen zin meer in heb.

Maar op mijn niet werkdagen, zou ik best wel even wat meer kunnen doen.



Maar dan zijn er weer zoveel andere dingen ( lees flutexcuses) die moeten. Huishouden, boodschappen, kinderen naar sport of feestjes rijden, mijn moeder ondersteunen, sociale contacten onderhouden, helpen in het bedrijf van mijn man.

En dan kan ik me als ik even vrij heb me er niet meer toe zetten. Ga dan hier lezen of pak een boek. Luie donder die ik ben



Dus Dreamer, Ik ben trots op je ! Chapeau!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Alles wat jij beschrijft wat je dan op zo'n "vrije" dag doet,,doe ik dus allemaal niet hè. Dus wie is nou lui? Ik ga koffiedrinken, hardlopen, kleine boodschappen doen (brood) en dán ga ik internetten enz enz



Al met al beweeg jij dus veel meer. Op het werk zit ik ook. Ik beweeg alleen als ik koffie of thee haal, daarvoor moet ik zelfs een trap op, geen lift. Jaja. En vandaag overleg in de stad, dus even fietsen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja ik bedacht me in de auto van mijn werk (fietsafstand hè , 4,5 km) dat jij natuurlijk wel een zittend beroep hebt. Maar jij werkt weer meer uren.



Nou ja , ik probeer het volgende week wel weer te compenseren. Raak denk ik 3 of 4 uur aan het collecteren, ik ben coördinatrice van het PBF in ons dorp maar heb een mega gebrek aan collectanten. Dus ik mag (moet) ook een of twee wijken lopen.

Zin in (niet dus) Heb toen ze me ooit vroegen gezegd, ik wil best alles regelen, wijken uitzetten, persbericht, bussen wegbrengen, geld tellen en storten enz. maar ik wil NIET collecteren. En dit wordt nu het derde jaar op rij dat ik een of meerdere wijken loop. En ik baal ervan.

Denk er zelfs over om er mee te stoppen (schaam schaam)
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar hoef jij je toch niet voor te schamen Lientje? Alsof je niet genoeg doet. Waar komt dat misplaatste schuldgevoel vandaan? Waarom vind je dat jij dit moet doen, als werkende met een chronische ziekte, terwijl niet werkenden, mogelijk zonder gezin en in het bezit van een gezond lichaam, het niet doen? Zouden zij zich niet eerder moeten schamen? Moet jij collecteren, ten koste van jezelf? Waarom? Ik vond het al heel wat dat jij de organisatie op je neemt.

Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dank je Dreamer

Doe het nu al 13 jaar dat organiseren. Maar het collecteren is gewoon niet mijn ding.

En dát had ik bij aanvang al aangegeven.



Ik schaam me, omdat ik vind dat ik eigenlijk een soort van "verplicht "ben ook wat bij te dragen aan de samenleving. Als ik hiermee stop, ben ik dus net zo'n egoïstisch kreng ( in mijn ogen dan hè) als mensen die niets voor een ander over hebben en alleen maar aan zichzelf denken. En helaas zie je ook steeds meer van dat soort mensen in je omgeving.

Zo wil ik niet zijn.

En de mensen die een spierziekte hebben ( waar het PBF dus voor is) hebben het een stuk slechter dan ik lichamelijk.



Dus als ik niet collecteer (wat dus eigenlijk niet bij mijn taak hoort, maar dan missen we 2 wijken in een relatief klein dorp, en de opbrengst is laatste jaren al niet zo hoog) doe ik in mijn ogen de mensen met spierziekten tekort.



Vandaar mijn schuldgevoel. Dat blijft een beetje de spreekwoordelijke spagaat, mijn moeder heeft mij nodig, mijn man in zijn bedrijf, mijn kinderen, ik heb mijn baan nodig (financieel) enz.

En dan "moet "ik ook nog van mezelf de sociale contacten onderhouden, me maatschappelijk inzetten enz.

Ik heb gewoon een (gezond) lichaam tekort!



Lastig hoor , die grens trekken. Blijft toch een beetje mijn struikelblok
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
En ja dan zijn er idd gezonde mensen, thuisblijfmoeders met bijv. schoolgaande kinderen (dus geen echt kleine kinderen) of mensen zonder kinderen maar geen baan hebben of mensen die al vanaf hun 60 ste in de VUT zitten, die zeggen , nee , ik wil liever niet collecteren, want ik heb het te druk. Terwijl ik weet dat zo'n persoon uren per dag aan zijn of haar hobby besteed. ( Leuk hoor, maar bijv. 5 !! uur per dag???? ) Dat triggert mijn frustratie dan wel ja. Maar goed, ik weet natuurlijk verder ook niet wat ze allemaal te doen hebben naast hun hobby's. En misschien zijn ze ook wel chronisch ziek. Je weet ten slotte niet alles van een ander.



Maar hoe kan het dan toch? Dat deze mensen zich dus niet schamen en gewoon nee kunnen zeggen? (gelukkig maar dat die groep niet groter is als de mensen die wél wat doen)



En. Nog belangrijker. Kan ik dat ook leren?



Heel verhaal, maar komt er eigenlijk op nee dat ik het gewoon jammer vind dat de collecte uiteindelijk in dit dorp gaat vervallen. Want wat volgt? Volgend jaar driekwart van het dorp in mijn eentje? Dat trek ik niet, dus dan wordt het toch afzeggen. En daar voel ik me dus schuldig over ja.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik collecteer ook minstens een keer per jaar maar ik sla dit jaar over. En voor de hartstichting doe ik het niet meer... Wat een puinhoop...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dreamer, als je inderdaad hard loopt als jij verteld is het een ander verhaal dan wat ik dacht Ik zag je echt rennen.



Collecteren heb ik ook gedaan maar ben er na een paar jaar mee gestopt. Lientje, waarom zou jij je schuldig moeten voelen als je aan geeft dat je het niet meer trekt. Jij hebt je portie gedaan, nu is een ander aan de beurt. Jij hoeft niet het leed van de hele wereld op je schouders te nemen he



Vannacht veel pijn gehad. Het rare is dat ik nu wel een stuk rechterop loop Zit nu wel de hele dag met pijnstilling dus dat scheelt vast wel.



Ambra, druk?
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal! #Maïskipje hoe gaat het?

#Lientje: het schuldgevoel mbt je maatschappelijke bijdrage is echt niet nodig. Maar hoe kom je er van af? Misschien door even te bedenken hoe goed je voor je gezin zorgt, hoe je je best doet om in deze omstandigheden te werken e.d. Genoeg mensen die - zonder echte redenen - gewoon hun handje ophouden en dat doe jij bepaald niet!

#Asotut, ik heb vannacht ook 'gespookt' van de pijn. Kreeg ik nog kramp in mijn kuiten en voeten ook! Sterkte vandaag met het rechtop lopen:)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaad tijd over, want ruzie met de (nieuwe!) pc



Heb m uit frustratie uitgezet en kom er nu achter dat mijn vrijedagplanning zich rond dat apparaat afspeelt.. Foto's, forum, facebook, blog, postcrossing... Gelukkig heb ik een ipad.



Hardlopen ging wel goed, ik stond met pijn op, maar bij het lopen had ik geen last, werd ik duizelig.. Dus maar naar huis, want ik wandel in een natuurgebied, waar niet al te veel mensen zijn, op de woensdagmorgen.



Maiskip, hoe gaat het?



Lientjeje doet je best en wat je kan doen.. Zo is het nou eenmaal, maar in het kader van "maatschappelijk bijdragen" is energie overhouden voor je gezin en je moeder niet onbelangrijk, natuurlijk



Asotut, dat echte hardlopen gaat natuurlijk ooit gebeuren.. Maar opbouwen is van belang. Bedoeling is 5 km maximaal of de 4 mijl, war een evenement is in mijn stad. Trainingsparcour ligt ongeveer achter mijn huis en is ook waar ik nu loop. Daar staat nl elke 100 meter een streepje met afstand. Handig! 4 mijl is 6,4 km en een heel mooi rondje door de velden. Wel op verharde weg. Ik weet dat gras beter veert, maar dat zit vol kuilen en ik ben doodsbang voor mn enkels.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maar dreamer, je hebt toch hoop ik wel je mobieltje bij je als je gaat lopen? Stel dat er eens iets gebeurd.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven