Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015





In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat t nu twinklin? Nog een echo gehad?



En bij jou italia?
Alles prima hier! Ben nu 10+2 en alles gaat (nog) heel erg goed! Merk wel dat ik erg onzeker blijf... Denk vooral omdat ik amper kwalen heb.

Volgende week vrijdag termijn echo en daarna gaan we het nieuws met iedereen delen! Kan niet wachten!!



Hoe is het met de rest? Met alle baby's en peuters?
Alle reacties Link kopieren
Twinklin hoe was de termijn ecbo? Inmiddels bijna 14 weken? Groei je al?



Zoon hier kruipt sins een maand en sinds twee weken kan hij zelf gaan zitten. Hij gaat echt op ontdekkingstocht door de kamer, zo leuk!



Hoe is het met iedereen??
Alle reacties Link kopieren
Twinklin: Jeej! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben echt ontzettend blij voor je, werd tijd dat het lange wachten werd beloond. Hoe voel je je nu en krijg je al een mooi buikje?



Italia: Leuk dat jullie al eerder voor een tweede gaan. Hopelijk net zo vlot als bij A. Hoe gaat het verder met je?



Jomi: wat gaat het hard he? Hoe gaat het met zoon? En wij gaan ook volgend jaar zomer voor een tweede ;)



Boekenlegger, Paddle en Newave: hoe gaat het met jullie?



Sorry voor mijn lange afwezigheid. Ik zit eigenlijk nooit meer hier op het vivaforum.

Zoon is inderdaad geobserveerd door 2 kinderpsychiaters en zij zagen geen ernstige dingen (thank god!). Wel dat hij ongemak had en erg gevoelig was voor geluiden/fel licht/wind etc. Hij was TE alert eigenlijk, wilde te veel en te snel. Gelukkig deden wij als ouders het eigenlijk allemaal wel goed, tot grote opluchting van ons. Wij kregen zo de indruk van artsen dat het allemaal maar aan ons lag, terwijl wij juist heel relaxed probeerden te blijven. Hoewel dat natuurlijk niet altijd lukte.

Inmiddels heeft hij een paar enorme sprongen gemaakt in zijn ontwikkeling is hij een heerlijk blij, gezellig en ondeugend mannetje De nachten blijven lastig, hij kan alle indrukken niet verwerken 's nachts waardoor hij vaak wakker wordt en schreeuwt/gilt (hij wil nog steeds een klein beetje te veel en te snel). Gelukkig is dit met een aai over de bol en zijn speentje op te lossen en valt hij hierna weer lekker in slaap. Dit wisselt van 1x tot ongeveer 6x per nacht ;) Zijn darm/buikproblemen zijn voorbij sinds ik met hem naar de osteopaat ben geweest (deze vond inderdaad wat bij zoon). 2 dagen ervoor was overstappen op opvolgmelk een groot drama. De dag na de osteopaat was het geen probleem meer en kon hij ook ineens brood, soepstengel, vlees etc eten. Sindsdien is hij ook van de refluxmedicatie af. Bizar toch?

Mijn lijf is nog steeds aan het herstellen van de zware zwangerschap, dit valt me wel wat tegen allemaal, maar goed. Als ik dan naar mijn kereltje kijk maakt dat alles weer goed!

Vriend en ik gaan beter dan ooit en inmiddels ook getrouwd
Alle reacties Link kopieren
He Veliene, gefeliciteerd met jullie huwelijk!



Wat je schrijft over de nachten herken ik. Zoon heeft dat ook nodig. Heel soms slaapt hij in 1x door tot zn ochtend fles (ergens tussen 5 en 6 meestal) maar vaak toch wel een paar keer eruit voor troost en speen. Toen hij klein was kon hij ook niet tegen veel prikkels of drukte, inmiddels gaat dat een stuk beter.



Zoon heeft net zijn eerste tand hier! Ook kruipt hij nu op de gewone manier en vlug dat hij is! Hij kan gaan zitten en trekt zich op tot staan, het word een echt mannetje nu!



Wat fijn dat de osteopaat uitkomst bood! Je zoon zal zich vast een stuk fijner voelen! En leuk he, dat eten :-)



@twinklin: hoe gaat t nu? Wat is je uitgerekende datum? Hoe ver ben je nu? Willen jullie het geslacht weten?



@italia: hoe staat het Italiaanse leven? En de zwanger word perikelen?
Jomi, wat leuk dat je zoon al kan kruipen en zitten. Wordt dan steeds meer een echt mensje, vind je niet?



Veliene, gefeliciteerd!

Fijn ook dat het beter gaat met jullie zoon! Hopelijk worden de nachten ook steeds een beetje beter, kan me voorstellen dat dat je sloopt!



Hier:

Lichamelijk gaat het super met me, ik heb echt minimaal kwaaltjes gehad van de zwangerschap. De baby groeit volgens schema, zit nu op 17+2, en de buik begint ook steeds meer zichtbaar te worden.

Het enige probleem is dat er uit onderzoeken naar onze miskramen iets is gekomen, wat grote consequenties voor ons kindje kan hebben. Daarom heb ik gister een vruchtwaterpunctie gehad.. We moeten nu nog een tijd wachten op de uitslag, we hopen uiteraard dat alles goed is, want we zijn nu zo gehecht aan ons MEISJE
Hey meiden!



@ twinklin. Jeetje wat ontzettend kut zeg nu al die onzekerheid. Hopelijk is jullie meisje gezond! Wanneer krijgen jullie de uitslag?



@ jorni. Wow wat gaat het hard; kruipen, staan. Nog even en hij loopt. Heeft hij veel last van het doorkomen van de tandjes?



@ veliene. Gelukkig dat met jullie mannetje alles gewoon ok is. Wel vervelend van de gebroken nachten. (Die hebben wij hier ook nog steeds trouwens)



@ de rest. Hoe is het met jullie?



@ hier. Alles goed. A. is alweer 21 maanden en langzaam aan gaan wij richting zijn tweede verjaardag. Wow! Wij hebben een tweede even uitgesteld tot begin volgend jaar, dan gaan wij proberen. Zitten nu middenin onderhandelingen voor een huis. Nou ja, ons bod is al geaccepteerd, zijn nu aan het wachten op de hypotheek. Het enige probleem kan zijn dat mijn schoonzusje aan kanker is overleden, aangezien de bank hier navraag doet bij de huisarts naar onze gezondheid en naar familieleden in de eerste graad. Nou ja fingers crossed!!!!



A. gaat als een speer. Hij praat al behoorlijk. Het italiaans is zijn voorkeurstaal, maar ook nederlandse woorden beginnen nu te komen. En dat is echt zo gaaf!!!! Hij heeft een pittig karakter en af en toe gaat hij echt in de terror two stand. Ach ja dat houdt het spannend he....
Alle reacties Link kopieren
@twinklin: een meisje! Leuk dat jullie het al weten! Ik duim voor een goede uitslag! En dan is het hopelijk snel maart en kun je je dochter knuffelen!



@italia: spannend een nieuw huis! Waarom gaan jullie verhuizen? Jullie zijn verhuisd voor je zwanger werd van A toch?

Leuk dat hij ook nederlandse woorden zegt!



Het doorkomen van de tandjes gaat helaas gepaard met moeilijk en kort slapen overdag. Wat dan helpt is samen slapen, dus dat doe ik regelmatig. En hij is wat hangerig en huilerig, maar niet elke dag.
@ jorni. Zitten nu gehuurd en willen graag kopen. Zijn inderdaad ook vlak voordat ik zwanger werd van A. verhuisd.
Alle reacties Link kopieren
Twinklin: Oh nee, wat een klotensituatie! Wat zul jij in de zenuwen zitten zeg. Ik hoop met heel mijn hart dat alles goed is met jullie meisje



Jomi: 'fijn' te lezen dat onze zoon niet de enige is. De kinderarts gaf ons heel erg wel dat gevoel.

En zijn eerste tandje! Wat een mijlpaal he? Ik heb zitten janken toen zijn eerste 2 tanden doorplopten Kruipen heeft hij nog niet helemaal door. Hij kan wel achteruit, maar nog niet vooruit ;) Gaat inderdaad ook als een trein zo snel! Ongelooflijk. Maar wel ontzettend leuk he?



Italia: Wat spannend dat jullie waarschijnlijk een huis hebben gekocht! Is dat in de buurt van waar jullie nu zitten, of gaan jullie een stuk uit de buurt? Ik duim voor jullie!

En jeetje, jouw zoon al bijna 2! Waar blijft de tijd?



@Rest: hoi!
Alle reacties Link kopieren
Wat een activiteit ineens in dit topic! Leuk!



@italiagirl

Spannend dat jullie een huis gaan kopen! Ik duim voor je!



@Twinklinstar

Wat heb je een rot nieuws gekregen zeg. Hopelijk blijkt het geen gevolgen te hebben voor jullie meisje. Wanneer hoor je meer?



@Veliene

Jullie hebben ook een hectische tijd gehad met al die onderzoeken. Ik vind het knap dat jullie er nuchter onder blijven. Petje af voor jullie! Ik snap wel dat jullie opgelucht zijn dat het niet jullie schuld is. Onbewust blijf je je dat misschien toch afvragen.



@Jomi:

Hoe oud is jouw zoon nu? Wisselen jullie de nachten af? Lijkt me wel zwaar hoor.



@hier:

Ik ben werkloos en de kinderwens staat daardoor op een lager pitje. Ik ben zelfs weer met de pil begonnen. Ik kreeg steeds meer lichamelijke en psychische klachten tijdens bijna mijn gehele cyclus. Op aanraden van de huisarts ben ik nu begonnen met de minipil. Tot nu toe ben ik er erg blij mee. Ik heb niet meer 4 van de 5 weken buikpijn en rugpijn. Ook heb ik nu minder last van stemmingswisselingen.
Alle reacties Link kopieren
Boekenlegger: Wat shit dat je werkloos bent! Zag je het aankomen of is dit ook onverwachts voor jou gekomen? Fijn dat je je beter voelt nu je weer aan de pil bent. Het klinkt niet fijn, al die klachten die je had zeg..jeetje!

Hoe gaat het met je vriend momenteel?
Alle reacties Link kopieren
@veliene: wat naar dat de kinderarts jullie dat gevoel gaf! Je hoedt maar op de pjjler kinderen te kijken en de topics over slapen springen je tegemoet! We zijnniet de enige!

Toevallig heeft zoonlief vannacht na twee uur bij ons in bed geslapen. Ook na de fles ging hij niet meer slapen. Nu blijkt zijn tweede tand doorgekomen, dus misschien had hij wel pijn in zn mondje vannacht.

Ik doe soms ook een tukje samen met zoon als ik moe ben. Gezellig samen in het grote bed, heerlijk!



@boekenlegger: wat balen dat je werkloos bent! En ook van de klachten! Hopelijk voel je je nu weer prettig en vind je snel een baan! Hoe gaat het met je vriend?
Alle reacties Link kopieren
@Jomi: ach, de arme schat. Die tanden lijkt me ook zo pijnlijk als ze doorkomen. Fijn trouwens dat jullie zoon wel bij jullie in het grote bed in slaap valt, dat is hier nog nooit gelukt. Overdag tuk ik ook hoor als hij ligt te slapen. De slaapjes overdag zijn sinds een week ongeveer een stuk langer, vooral het middagslaapje tukt hij zo 2 tot 2,5 uur weg. Heerlijk!
Heerlijk om jullie verhalen te lezen over de kleintjes!!



Boekenlegger, wat balen dat je zoveel last hebt van je menstruatiecyclus zeg! Heb je dat altijd al gehad?

Hopelijk voor jou ook snel goed nieuws op werkgebied, zodat jullie de rammels weer wat meer toe kunnen laten...



Hier: we zitten halverwege de wachtperiode. Over 1-1,5 week verwachten we de uitslag. Zenuwslopend!

Ben nu 19 weken en buik groeit langzaam maar zeker uit tot een echte zwangerschapsbuik. Probeer er toch van te genieten, hoe lastig het soms ook is..
Alle reacties Link kopieren
@twinklinstar

Die anderhalve week zal voor jullie wel aanvoelen als veel langer! Heb je enig idee hoe groot de kans is op goed nieuws?



@menstruatiecyclus

Ik ben vrij jong aan de Dianepil gegaan vanwege acne. Ik weet niet meer hoe mijn cyclus daarvoor was.



@werk

Mijn partner heeft gelukkig wel werk. Als mannen nou zwanger zouden kunnen zijn dan was het makkelijker. Ik wil eerst een baan omdat zwanger solliciteren mij totaal niet handig lijkt.
Boekenlegger,

De kans dat het goed gaat, is 50%...

Aan de foute kant van de 50% zit ook een stukje dragerschap, wat geen probleem zou zijn...

De kans dat het goed zit, is dus wel groter, maarja, als het om kansberekening gaat, hebben wij geen fijne geschiedenis.

De kans op een miskraam 10%. De kans dat er iets uit de onderzoeken kwam was geloof ik 3%....

Het blijft afwachten!
Oh jee, dat moet echt zenuwslopend zijn voor jullie. Ik zou willen dat ik de tijd vooruit kon draaien voor jullie. Sterkte met wachten.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat zenuwslopend idd.. Ik duim dat de wachttijd snel voorbij is, en voor goed nieuws!
Jeeeej, de uitslag is goed!!

Ze (nu 100% zeker) is wel draagster van hetzelfde probleem, maar dat heeft geen gevolgen voor haar gezondheid.

We zijn superblij!!!
Yeah twinklin!!! Wat ontzettend fijn zeg! Een enorme last moet van jullie schouders afvallen! Ben heel blij voor jullie!



Hiet ooo goed nieuws, onze hypotheek aanvraag is goedgekeurd!!! Yeah!
Alle reacties Link kopieren
Wow Twinklinstar wat een opluchting!! Ik wilde nog even een berichtje plaatsen hier dat ik aan je denk en voor je duim, maar je hebt het verlossende nieuws al gehoord! Ik ben echt super blij voor jullie!!!
Alle reacties Link kopieren
Italiagirl ook voor jullie fijn nieuws zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat ontzettend goed nieuws Twinklin! Nu echt dubbel en dwars genieten van de zwangerschap!



Italia: gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Jeej wat een goed nieuws twinklin! Hopelijk kun je de rest van de zwangerschap gaan genieten!



En italia: jij ook gefeliciteerd! Wanneer gaan jullie verhuizen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven