Zwanger worden na een miskraam jan/feb 2014

30-01-2014 20:29 3406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een spannende tijd, zwanger worden en zwanger blijven. Na die eerste positieve test durf je het bijna niet te geloven, is het echt http://forum.viva.nl/temp ... bar/toolbar-sprite.gifzo? En dan (na misschien nog meer testen) en een menstruatie die uitblijft... dan moet het wel zo zijn. Zwanger! Maar ook het eerste trimester is spannend genoeg. Heb je wel kwaaltjes, of nemen ze af, bloedverlies en krampen. Het kan van alles betekenen en het lijkt een eeuwigheid te duren tot de eerste echo. Maar dan, opeens blijkt dat je voorgevoel misschien wel klopte; het zit niet goed en je krijgt een miskraam.



Dit is wat mij is overkomen, en als ik op het forum lees zijn er zoveel meer vrouwen die helaas een miskraam krijgen. Gelukkig gaat het veel vaker goed dan fout. Maar onbevangen een eventuele volgende zwangerschap ingaan lukt niet.



Ik zou het fijn vinden om hier met meiden te schrijven die (onlangs) een miskraam hebben gehad en er weer voor gaan begin 2014. Niet om hier een verdrietig topic van te maken, maar juist om samen uit te kijken naar een volgende zwangerschap die wél goed zal gaan.



Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.






NaamLeeftijdOvulatieNODKindjeOpmerkingeneyeswithlove28? afw.? afw. 1ste Poppy8429 - 39Begin januari miskraamFrekemama17 april miskraamKaatje19882609-1123-111e kindjemk rond 21 april Fall201331 ? ? 1emk dec 5w3d mk mei 5w Jippie23beide 34?nod 26 november 1emiskraam in februari Weekend25&2925-042eherstellen na curretage!vk23131&3116 oktober30 oktober1eMA feb 14 en MA jul 14. Zwanger! Lotus8726&3016 mei23-051eMiskraam Januari, Vroege miskraam Maart, Vroege miskraam augustus. Doorverwijzing fertiliteitsonderzoek. Zwanger! Lisch23&2625-0211-032eCestlavietje2719-0302-041eZwanger! Nina88828 laatste menstruatie 5 juni 1eZWANGER! 5e ronde na mk begin februari en vroege mk begin meiMuca8132&3716-23-31eZwanger! Meis29Zwanger! Poppie002238-27 juni2eZwanger! 5 maanden na miskraam, ronde 3loetje8429& 3217-25 maart1e kindjeZwanger! maybe-baby26&2823-0306-041e kindje Zwanger! Buuv.Betty3416-631-6 1e kindjeZwanger! 5 maanden na miskraam in feb. bb1431&3215 sept29 sept 1ste Zwanger! 7,5 mnd na MKjaimesblond36 en 34? Rond 28 april 1stemiskraam 26-03Beloved862724-0307-041eZwanger!!! 3 maand na vroege miskraam van 5,5 week (1e echo 29 april!)Lola8924 & 261e KindjeZwanger! Kiki1987 26 & 26 Laatste menstruatie 29 maart2e ronde na miskraam Zwanger! Twinklinstar 26&29 rond 10-17 juni 23 juni?1eNa MMM en 2mk

Zwanger!

Termijnecho 15-8 . Mila81 3327 mei 1e kindje ZWANGER 1e menstruatie na miskraam was 31 maart Doornroosje 28 & 361e kindjeZwanger! (2 maand na miskraam zwanger geworden) Suppio29 & 25 3 aug 17 aug 1e kindje Zwanger! Mylove 198827 en 25 15/16/07 02/08 2eZwanger!!





De tabel is vol! Meeschrijven mag altijd!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:51
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nina, fijn dat de combinatietest goed was!



Jppie, Kaatje, Gutsie en Weekend, de volgende ronde gaat het helemaal worden voor jullie! Daar gaan we voor!



Net de nipt test gedaan in Antwerpen. Beetje dubbelop eigenlijk, want de combinatietest hebben we vorige week afgerond (met héél goed resultaat). Maar goed, ik ben niet zo van de kansberekeningen en wil gewoon duidelijkheid en bij de nipt test krijg je een "goed" of "niet goed" achtige uitslag.....
Alle reacties Link kopieren
@jippi hopelijk voel je je snel weer beter



@nina, gefeliciteerd met de goede combinatietest! Ben je nu dan 12 weken? Heb je lang op de uitslag moeten wachten?

ik ben heel blij voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Nina, fijn dat je een goeie combinatietest had! Wat vliegt de tijd eigenlijk dan he? Dat je nu alweer op zoveel weken zit!



Jippi en weekend.. die teleurstelling elke keer is echt killing. Ik merk ook aan mezelf dat ik schommelend tussen emoties elke maand in en uit ga. als de menstruatie er weer is voel ik me zwaar depri, en als de vruchtbare dagen dan komen voel ik me weer beter want nieuwe kansen, waarna mijn hoop weer opbouwt tot het arriveren van de bloeding en zo gaat het elke keer weer. Als ik jullie berichten lees herken ik er zo veel in. Het is gewoon echt een slopende periode..



Ik zet al mijn hoop weer in op deze ronde terwijl ik er zo luchtig in ben gegaan door de doorverwijzing. Toch hoop ik dat het nog op een natuurlijke manier gaat lukken. Op de dag dat wij ons onderzoek hebben zal ik ongeveer weer ongesteld moeten worden. Op zich is dat wel fijn. Dat als het weer op een teleurstelling uitloopt we dan kunnen denken, ach, we hebben over een paar dagen het onderzoek. Wel spannend hoor, heb namelijk geen idee wat ik moet verwachten. Weet iemand dat hier? is de eerste afspraak puur informatie of gaan ze dan al testjes doen?
Alle reacties Link kopieren
Waar zijn alle oude schrijfsters gebleven eigenlijk? Ik ben heel benieuwd hoe het nu met ze gaat. De meiden die al redelijk vlot weer zwanger waren. Mochten jullie nog meelezen, zou het leuk zijn weer iets van jullie te horen! O.a. cest la vietje, Doornroosje, beloved, loetje en de rest die ik nog niet op genoemd heb!
Alle reacties Link kopieren
Ah! Dit vorige bericht is geschreven door mij! Ik heb net de tabel even veranderd. Namelijk dat ik een doorverwijzing heb en de medische molen inga. Was vergeten uit te loggen. Maar dames! Ik ben zo benieuwd naar jullie verhalen, hoe ver jullie nu zijn en hoe het voelt als je inmiddels wat verder in de zwangerschap zit. Denk je nog veel aan de miskraam? Of helpt het zwanger zijn toch bij het verwerken...
Alle reacties Link kopieren
Jppi

Nina wat fijn dat de combinatietest goed was!
Lotus, bij mij gingen ze eerste afspraak direct een inwendige echo maken om te kijken naar de baarmoeder, eierstokken en ei rijping..

Ook kreeg ik een bloed prik formulier mee voor op cyclusdag 3 om te kijken naar de hormoon waardes..

Bij de volgende afspraak waren toen alle waardes bekend en konden we een plan de campagne maken.

Jouw verhaal is natuurlijk wel anders, je bent al zwanger geweest, maar ik denk dat ze gewoon vanuit de basis beginnen!



Jppi . Nu inderdaad maar lekker focussen op de bruiloft en misschien krijgen jullie wel een heel mooi huwelijks(reis) cadeau!



Nina, fijn dat alles goed was!!



Poppi, spannend, wanneer krijg je de uitslag? En wil je weten of het een j/m is?



Bb, succes deze ronde! Hopelijk slaat de clomid goed aan!



Weekend, goed bezig met hardlopen! afvallen kan inderdaad erg goed zijn om zwanger te raken! hopelijk helpt het!



Gutsie, hopelijk helpt het om de problemen te voorkomen! Wel belangrijk om goed bij te drinken he, anders werkt het juist de verkeerde kant op!



Hier: morgen krijg ik de laatste uitslagen van de gyn van het chromosoom onderzoek. 'S avonds naar de vk om hartje te luisteren... (14wkn).

Sommige momenten kan ik volop genieten dat ik zwanger ben, maar er blijven helaas die momenten dat ik nog steeds denk dat het fout kan gaan... Ik heb gewoon zo weinig kwalen, dat ik het niet kan geloven.. Buik groeit wel flink overigens!

Herkennen de anderen dat, dat die onzekerheid toch wel blijft hangen?
Alle reacties Link kopieren
@ Jppi, Gutsie en Weekend, wat balen dat jullie ongesteld zijn geworden!



@ Kaatje, Heel veel succes deze ronde! Zal voor je duimen!!



@ Nina, super fijn dat de combinatietest goed is!



@ Twinklestart. Ik herken het gevoel van bang zijn heel erg. Ik voel mij deze zwangerschap heel anders, mijn borsten voelen anders, ben veel meer misselijk en puistjes :(. Het moe zijn had ik de vorige keer ook. Hierdoor voel ik mij anders en heb ik er wel vertrouwen in. Maar toch iedere keer als ik naar de wc ga blijf ik het wc papier grondig checken. Dat is iets wat ik niet kan loslaten.

Afgelopen vrijdag mijn moeder vertelt dat ik zwanger ben, was niet helemaal de bedoeling. Maar ze had gedroomd dat ik zwanger was en vertelde dat. Toen begon ik te huilen (al die hormonen ook) en gaf aan dat ik erg blij ben en ook heel erg bang ben dat het weer mis kan gaan.

Ik kijk uit naar volgende week donderdag, dan de eerste echo!! Spannend :D Als ik tot die tijd niet gebloed heb, dan ben ik verder dan de vorige keer... dus spannend weekje!
Alle reacties Link kopieren
Lotus; Ik lees en leef nog steeds met jullie mee in ieder geval! Ik schrijf niet (veel) mee omdat ik anderen de ruimte wil geven en het ook lastig vind om blije berichtjes te typen hier nadat iemand weer een volgende ronde in gaat bijvoorbeeld.



Ik vind het dan ook heel naar voor jullie, Jippi, Gutsie en Weekend :( Wel goed Jippi dat je je op je bruiloft gaat richten! Wie weet helpt het wel. Hoop het voor je en alvast veel plezier!



Nina, wat fijn een goede combinatietest Gaan jullie wachten tot de 20 weken echo voor het geslacht of toch nog een echo tussendoor? ;)



Lotus, wanneer heb je de afspraak? Wel spannend maar ik hoop dat je al die onderzoeken niet nodig gaat hebben!



Twinklin, wauw 14 weken alweer. Gaat snel! Ik was en ben ook nog steeds onzeker hoor. Dus helemaal niet gek maar wel heel vervelend. Succes morgen!



Wat bijzonder Suppio, dat je moeder droomde dat je zwanger was. Misschien ook juist wel fijn dat ze het weet nu? Spannend, heel veel succes volgende week met je eerste echo! En ik check ook nog steeds het wc papier hoor ;) Kan ook zijn omdat ik deze zwangerschap ook bloedverlies heb gehad maar toch..



Ik ben nu 29 weken. Gaat best snel maar zoals ik al zei blijf ik toch best onzeker dus wat mij betreft mag het nog wel sneller gaan ;) Ik denk niet elke dag meer aan mijn miskraam maar toch wel met momenten.

Bijv. nu wat meer omdat ik anders deze maand uitgerekend zal zijn. Maar ik denk wel dat ik er minder mee bezig ben dan sommige van jullie omdat ik eigenlijk meteen weer zwanger was.

Wat ook wel weer raar is want voor mijn gevoel ben ik dan een jaar zwanger geweest tegen de tijd dat ik moet gaan bevallen ;)
Alle reacties Link kopieren
He meiden hier ook een berichtje van mij! Af en toe lees ik hier nog mee, lief dat je nog aan ons denkt Lotus! Eigenlijk een beetje hetzelfde als wat lisch schrijft, wij zijn relatief snel weer doorgegaan na een nare tijd en vindt het goed om te lezen dat jullie hier nog steun vinden bij elkaar.



Ik ben 26 weken, echt een grote buik inmiddels! Vanaf ong. week 18/19 ging het heel hard. Ik voel me nog erg goed! Ik denk nog best regelmatig terug aan de miskramenperiode, vooral omdat ik anders in jul/aug uitgerekend was. En voor m'n gevoel ook al héél lang zwanger dus daardoor ook wel ongeduldig aan het worden dat t nog ff duurt. We moeten nog veel regelen/kopen, haha maar dat komt omdat je héél veel nodig hebt! En nog lang niet uit over de naam, kamertje moeten we nog mee beginnen. Wel al een kinderwagen, maxi cosi, commode en bedje. Veel tweedehands dus moet wel wat opgeknapt worden... Kijk nu al uit naar m'n verlof dat ik wat meer tijd heb!



Onzekerheid is bij mij vanaf week 12/goede echo grotendeels verdwenen. En 20 wk echo zag ons meisje er goed uit! Dus dat was ook weer een mijlpaal. De zwangerschap heeft echt geholpen om de nare periode achter me te laten.



Lotus, had gelezen van je test (eerst onduidelijk, maar zat wel een streepje!!) en nu toch weer biet goed gegaan. Je moet steeds maar weer door, zal niet makkelijk zijn. Veel sterkte en veel afleiding wens ik je!!



@ de anderen, ben niet bij met lezen. Hoop dat jullie het vertrouwen in je eigen lichaam niet verliezen, zwanger of niet zwanger.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
@jppi: wat goed dat je je meer op de bruiloft gaat richten. Het is echt zo leuk! Ook knap dat je even voor jezelf kiest m.b.t. oppassen. Daar ben ik iets minder goed in.. ;)

Succes met de voorbereidingen verder!



@zwangere meiden: wat fijn dat het iedereen goed gaat en goede berichten krijgt. Fijn om te weten dat het dus wel kan!



@Lotus: ja, iedere keer weer hoop hè. Dat moet ook wel, maar als het dan niet lukt, dan vraag je je weer af waarom je weer hoop had. Zo moeilijk! Wat betreft je vragen over de afspraak: ik heb meteen een inwendige echo gehad en moest bloedprikken, zodat de afspraak erna meteen met die informatie gewerkt kon worden. Ook man moest zijn zaad laten checken, om zeker te weten dat daar niets fout zat. Heb je al een oproep gehad/afspraak gemaakt?



@hier: vanavond neem ik de laatste Clomid. Op wat slechte nachten slaap na, zijn de bijwerkingen weer minimaal gelukkig. Nu afwachten wat de medicijnen doen. Maandag heb ik een echo om dat te checken.
Alle reacties Link kopieren
Deze mnd wil ik wel de ovulatie testen blijven gebruiken, alleen niet meer temperaturen, vond ik best een belasting.

Heb die van de kruidvat in huis liggen, zijn die net zo ok als die clear blue of zijn daar betere ervaringen mee? Anders haal ik die in huis.



Reageer later ff uitgebreider, nu weinig tijd. x
Alle reacties Link kopieren
Ah meiden, leuk wat van jullie te horen. En natuurlijk dat alles goed gaat! Wat gaat de tijd dan toch snel he?



BB: Ik heb over twee weken de eerste afspraak. Erg spannend dus maar heb er zin in! Mijn NOD zit een paar dagen daarvoor dus ook weer een spannend moment. Als het niet lukt kan ik me in ieder geval direct focussen op het feit dat we onderzoek krijgen. Dat verzacht de teleurstelling vast een beetje.



Ik kan nu ook even niet uitgebreid reageren, maar kom er gauw op terug.



Jaimes! Hoe is het bij jou? Nog een klein weekje voor je NOD? Spannend
@lotus87, spannend hoor! Hoop dat je een positieve test in handen hebt over een paar dagen!



@oh zie net dat ik getypt hebt onder de naam zwangerworden2014, dat is jppi dus



@bb14, ben benieuwd! Spannend weer zo'n ervaring, het is dus allemaal niet vanzelfsprekend merk je zo maar weer.



@cestlavietje, wat fijn dat het goed gaat! Geniet lekker van je zwangerschap!



reageer later op de anderen. x
@lotus. Idd, de spannende periode breekt weer aan. Deze week gelukkig genoeg afleiding met een hoop leuke dingen. Volgende week is het helemaal spannend. Fijn dat je over 2 weken terecht kan. Ik ben heel benieuwd of ze wat voor je kunnen doen. Ik zal voor duimen.



Leuk om wat van de 'andere' dames te horen. Fijn dat de zwagerschap nu wel voorspoedig verloopt.



@BB, ik duim voor een mooie eisprong!



Hier nog ander leuk nieuws: we hebben een vakantie geboekt naar Peloponnesos! We vertrekken over 2 weken, en als ik volgende week wel ongesteld wordt, dan zitten we daar precies in de vruchtbare periode. Misschien dan een 'griekse' baby maken
Hoi meiden,



Sorry dat ik niks meer heb laten horen en dat ik niet heb bijgelezen. Beetje een ego post is dit dus.



Heb vanmorgen de vruchtwaterpunctie gehad en als jullie ooit voor de keuze staan...Denk er goed over na want het is echt extreem pijnlijk. De naald in je buik valt heel erg mee tot hij door je buikspier heen gaat en daarna door je baarmoeder. Toen ben ik zelfs gaan schelden, gelukkig namen ze het wel leuk op en daarna natuurlijk mijn excuses aangeboden maar echt...Dit doe ik echt nooit meer wat een hel zeg. Daarna in een kamer een half uur moeten liggen en had toen ook wat krampen maar die zijn nu weg. Heb nu wel heel veel gerommel in mijn buik, of het de baby is of wat anders dat weet ik niet maar fijn voelt het iig niet aan.



Nu lig ik zielig te zijn op de bank en voor deze keer vond ik wel dat mijn hond bij mij mocht liggen. Mijn vriend is de stad in en ik hoop dat hij snel weer thuis is. Vrijdag krijg ik de uitslag van down enzo en over 10 dagen ongeveer de uitslag van de andere syndromen dus hopen maar dat het niets is.



Het was wel echt heel erg eng, omdat ik tijdens de punctie had bewogen moest de arts nog een beetje peuren met de naald en ohh wat deed dat een pijn, voelde ook het vruchtwater langs mijn zij stromen en echt meiden als jullie dit ooit moeten doorstaan en voor een andere test kunnen kiezen dan moeten jullie dat zeker doen, ik vond het echt extreem pijnlijk en de andere vrouwen in de uitrustkamer ook.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, eerst en vooral bedankt voor alle lieve berichtjes...



ben er een paar dagen tussenuit geweest omdat ik niet echt wist wat te schrijven maar na 3 positieve testen moet ik het wel beginnen geloven, ik ben dus zwanger maar durf niet positief te zijn. Zondag een veeg bloed waarna ik dacht dat mijn regels begonnen waren en daarnet terug een veeg bloed en tussenin wat roze en bruin verlies, ben echt bang dat het terug fout zal gaan, had zo gehoopt van geen bloed meer hoeven te zien na een positieve test...weet dus echt niet wat te denken, ...Tot zover deze egopost...



Kiki; wat erg dat het zo een nare ervaring is geweest hopelijk zijn de resultaten wel positief

@zwanger worden: ik vond die van clearblue veel handiger ( maar ook veel duurder) omdat je daar een digitaal en dus duidelijk resultaat kreeg, geen streepjes getuur dus...
Alle reacties Link kopieren
Wow gutsie wat spannend!!



Kiki wat een vervelende ervaring!! Sterkte



Hier is een zus van me zwanger, kon er wel bij
Alle reacties Link kopieren
Gutsie, spannend! Bloedverlies kan altijd, maar echt niet leuk! Hopelijk zet de zwangerschap gewoon goed door!



Kiki, wat vervelend dat het zo'n vervelende ervaring was! Hopelijk een goede uitslag. Nu goed rust houden!



Weekend, . Dubbel gevoel lijkt mij... Blij voor je zus, maar onwijs naar voor jou! Hopelijk bij jullie ook snel geluk!
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, het is een hele tijd geleden dat ik wat heb geschreven. Ik vond het erg moeilijk om zwanger te zijn na ons doodgeboren zoontje. Vannacht ben ik bevallen van een zoon! Alles kerngezond. Straks begint de kraamweek en ik laat alle emoties wel over mij heen komen. Voor nu zit ik nog vol adrenaline. Voor de meiden op het wachtbankje: toi toi toi. Voor de zwangeren: wens ik iedereen een mooie zwangerschap toe. Het zal geen roze wolk zijn maar houd rekening met je onderbuikgevoel. Hele zwangerschap was spannend maar die angst van vorig jaar had ik niet meer op den duur. Lastig uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Yasmines, gefeliciteerd met je zoon! Geniet er van en laat je vertroetelen!
Alle reacties Link kopieren
@gutsie. Wat spannend, hopelijk blijft het goed gaan!! Hoe is het nu?
Alle reacties Link kopieren
Gutsie, spannend! Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen!
Alle reacties Link kopieren
Yasmines proficiat met de geboorte van je zoon!

Geniet van je kraamtijd!



@gutsie proficiat met je positieve test (en). Hopelijk stopt het bloeden snel! Hoe gaat het nu?



@kiki wat een nare ervaring hoe is het nu? Laat je morgen iets weten? Ik denk aan je!



Liefs x
Heb mijn uitslag gekregen en die was helemaal goedddddd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven