Is dit normaal voor een hond?

02-09-2014 21:26 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisgenoot heeft een hond. Een hond die kwijlt, spullen stukmaakt (schoenen, kabels, kussens, etc), andere honden (die op bezoek zijn) bijt en de hele dag aan het schooien is.



Ik moet eten op mijn kamer omdat op de bank (we hebben geen tafel) de hond het eten zowat van mijn bord eet. Ik ben (van huis uit) zoiets totaal niet gewend. Onze hond maakte niks stuk, behalve zijn speeltjes en schooien was uit den boze. Wij hadden niet echt een kwijlhond, dus dat is niet te vergelijken en onze hond had nog nooit iemand gebeten.



Ik heb al een paar x voorgesteld dat ze eens gaat kijken op een hondenschool. Maar dan zegt ze 'Zo zijn alle honden nou eenmaal' en 'hij is al 3.. die leert toch niks meer bij'.



Ik zit nog een tijdje 'vast' in dit huis maar ik vind het wel heel vervelend. Is dit nu echt hondengedrag 'tegenwoordig' (dit klinkt zo oubollig) en hadden wij nu vroeger echt een 'perfecte' hond?
Bijten naar andere honden is niet normaal en een kwestie van een hele slechte opvoeding. Slopen is een teken van frustratie (te weinig beweging en/of aandacht, in 99% van de gevallen). Bedelen is aangeleerd gedrag en kan dus ook afgeleerd worden. Kwijlen hebben sommige honden van nature meer dan andere honden, maar is normaal gedrag wanneer een hond iets lekkers ziet waarvan hij denkt ook iets te krijgen (dan is de hond letterlijk aan het watertanden), en gebeurt ook vaak bij verkeerde voeding (foute snacks gaan honden ook meer van kwijlen).



Kortom, het wordt tijd dat jouw huisgenoot die hond eens echt op gaat voeden en geeft wat het nodig heeft!
Alle reacties Link kopieren
Nee, dit is zeker niet normaal.

Hup opvoeden die huisgenoot!
Oh, en jij kunt de hond ook "trainen" mbt tot wat jij wel of niet accepteert. Als jij daar in huis woont, moet de hond ook naar jou luisteren binnenshuis. En dat betekent dat je de hond dus ook weg kunt sturen en kunt corrigeren. Als jij van het gekwijl/gebijt/gebedel/gesloop af wil, kun je daar dus ook zelf iets aan doen.
Oh gatver. Wie was er eerst? De hond of jij, of zij? Ik zou toch heel hard gaan uitkijken naar een huisgenoot zonder hond.

Ik heb wel een idee over hoe je honden moet opvoeden. Als ze thuis zijn moeten ze gewoon op hun vaste plek liggen of met hun eigen speelgoed spelen. Tijdens het eten ook rustig op hun eigen plek liggen en anders moet die bench maar dicht tijdens het eten.
Van nature klinken die dingen niet als vreemd, maar om een hond als huisdier te houden is er wel wat opvoeding nodig om dingen ongewenste dingen als gegraai naar eten en gebijt tegen te gaan. Een deel zit in de aard en zoiets als kwijlen is afhankelijk van het ras. Maar een deel is heus ook te veranderen, ook als een hond 3 is. Maar dan moet je als baas wel consequent zijn en volhouden. Het klinkt mij in de oren alsof jouw huisgenoot daar geen zin in heeft, het probleem niet ziet en dus niet van plan is iets te veranderen. Jammer!
quote:NummerZoveel schreef op dinsdag 02 september 2014 21:34 Oh, en jij kunt de hond ook "trainen" mbt tot wat jij wel of niet accepteert. Als jij daar in huis woont, moet de hond ook naar jou luisteren binnenshuis. En dat betekent dat je de hond dus ook weg kunt sturen en kunt corrigeren. Als jij van het gekwijl/gebijt/gebedel/gesloop af wil, kun je daar dus ook zelf iets aan doen.Dit! Jij kan je eigen grenzen aangeven. Als hè in huis woont met een hond, ook al is deze niet van jou, kan je deze wel dingen aanleren zoals bv dat bedelen bij jou geen zin heeft en eten pikken door jou niet geaccepteerd wordt.
Voor een onopgevoede hond is dat heel normaal gedrag. Wel jammer dat je huisgenoot jou opzadelt met haar laksigheid, maar je kunt haar helaas niet dwingen om met haar hond op training te gaan. En dat laatste zou wel moeten denk ik.



De tip van NZ vind ik wel een hele goeie. Onze buurhond is een schat, die tegen iedereen opspringt gewoon uit enthousiasme. Behalve tegen mij dan, nadat ik een tijdje heel beslist 'af!' heb geroepen als hij het probeerde. Tegenwoordig geeft buurhond me een poot .
Wat is het voor ras?
Als je met een heel heel heel lekker snoepje op de bank zit gaat mijn hond kwijlen. Verder kwijlt hij alleen in zijn slaap.

Schooien is nooit gelukt, dus doet hij ook niet.

Andere honden die op visite komen worden niet gebeten,en hij sloopt niet.



Eigenlijk best wel een perfecte hond dus



Maar daar heb jij niets aan. De gemiddelde hond kan zijn hele leven nieuwe kunstjes leren, je moet alleen wel consequent zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:polydox schreef op 02 september 2014 @ 21:52:

Wat is het voor ras?

Dat heeft er niet zo veel mee te maken hoor

De hond is gewoon niet opgevoed
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Hond is echt niet te oud om te leren.

Mijn hond schooit ook (niet bij anderen) maar ze zal echt niets van mijn bord pikken, ze kijkt alleen maar zielig alsof ze zwaar ondervoed is met 400 gram boven haar ideale gewicht. Ze bijt niet naar andere honden, zet ze wel op hun plaats met een grauw, ze maakt ook niets stuk, zelfs haar speeltjes niet. De kapotgebeten speeltjes zijn het slachtoffer van hondjes die op bezoek komen. We hebben haar echt niet streng opgevoed, wel puppycursus en vervolgcursus gedaan. Er zit wel verschil tussen rassen, de ene hond is rustig, de andere druk en dominant, sommige honden zijn gewoon lomp maar het is aan de baas om bij te sturen.
verba volant, scripta manent.
Nee is niet normaal. Is er wel ruimte voor de hond? De hond heeft een training nodig en duidelijke grenzen.
Ras kan er wel mee te maken hebben Summer.

In ieder geval mbt kwijlen.
quote:Summerdance schreef op 02 september 2014 @ 22:21:

[...]



Dat heeft er niet zo veel mee te maken hoor

De hond is gewoon niet opgevoedDan zou ik me nog maar eens verdiepen in sommige rassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet normaal voor een hond dat hij al die dingen doet. Kapotbijten van dingen duidt er sterk op dat er niet aan de behoefte van de hond wordt voldaan. Kennelijk krijgt hij te weinig beweging en prikkels. Daarvan raakt hij verveeld, misschien ook we gefrustreerd en gaat hij andere dingen bedenken, zoals op voorwerpen knauwen en deze vernielen. Jouw huisgenoet doet haar hond hopeloos te kort. Ik heb een hekel aan dat soort mensen.



Verder is de hond ook nog eens niet opgevoed. Eten van de tafel afhalen? Is echt niet normaal hoor! Maar kennelijk is hem dat toegestaan. Ik heb vier honden en die is dat niet toegestaan.



Je zult zien dat het gedrag gaat verergeren. En dan moet de hond wijken en gaat hij op marktplaats of naar het asiel.



Dat krijg je namelijk als mensen te LUI en te LAM zijn om zich te verdiepen in een hond en deze op te voeden.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is niet normaal. Onze hond is nogal verwend, maar hij maakt niets stuk, bedelt niet tijdens het eten en mag anderen niet lastigvallen. Hoe lief ik hem ook vind, hij heeft zich wel aan bepaalde regels te houden.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:polydox schreef op 02 september 2014 @ 23:17:

[...]



Dan zou ik me nog maar eens verdiepen in sommige rassen.Verdiep jij je dan eens in het opvoeden en de behoeftes van een hond
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je in godsnaam op je kamer eten alleen vanwege een vervelende hond. Desnoods zet je de hond op de gang ofzo. Ik vind het de verantwoordelijkheid van je huisgenoot. Maar als je van haar huurt wordt het lastiger uiteraard. Ik mag hopen dat ze je spullen vergoed als haar hond ze kapot maakt.

Maar wat hierboven wordt gezegd klopt natuurlijk wel. Als je huisgenoot niet mee werkt kan je zelf de hond ook opvoeden. Dit geldt trouwens ook als ze wel met de hond gaat trainen. Als je huisgenoot het niet meer pikt dag hij van d'r bord eet, zat hij dat nog wel bij jou doen als ze er niet bij is om hem te corrigeren.
Ik heb een asielhond die ook zo'n dief was en binnen 2 dagen had ze al door dat ze geen eten van de tafel mocht pakken.

Elke keer dat ze sprong of dat ik zag dat ze wou gaan springen zei ik duidelijk en streng Nee, dat mag niet.

Zo simpel kan het zijn om een hond wat af te leren. Blijf lekker op de bak zitten, hou dit vol en ze zal het bij jou iig niet meer doen.



Het slopen kan sterk verminderen door de hond wat meer uit te dagen (langer uitlaten, meer met de hond spelen) en kauwspeeltjes/tussendoortjes te geven.

Denk dat de hond wel vaker en langer naar buiten mag gezien ze agressief is naar andere honden.

-Ik ga er even vanuit dat het geen asielhond/hond met verleden is en jouw huisgenoot de hond al heeft sinds pup.-



Intussen zou kan je je eigen spullen het beste goed opbergen zodat de hond er niet bij kan komen. Mocht de hond toch wat slopen wat van jouw is dan zou ik de schade verhalen op de eigenaar. Als het goed is is zij daar ook verzekerd voor, zo niet dan moet ze het uit eigen zak betalen.

Moet ze haar hond maar opvoeden.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zou heeel makkelijk zijn. Als die hond nog eens wat doet wat niet kan, geef je hem een flinke schop ..nou ja een tik die het hem duidelijk maakt:-) en zet je hem de deur uit. Kijken of ze dan nog zo makkelijk doet.
quote:grenada schreef op 03 september 2014 @ 12:48:

Nou ik zou heeel makkelijk zijn. Als die hond nog eens wat doet wat niet kan, geef je hem een flinke schop ..nou ja een tik die het hem duidelijk maakt:-) en zet je hem de deur uit. Kijken of ze dan nog zo makkelijk doet.



Dat is wel het slechtste advies ooit.



TO, je kunt de hond inderdaad wel leren om naar jou te luisteren door heel consequent en duidelijk aan te geven welk gedrag je niet tolereert.

Met het slopen van spullen zal dat misschien moeilijk te voorkomen zijn, maar van je bord snaaien, bedelen en tegen je opspringen kun je hem wel afleren. Een hond is trouwens nooit te oud om iets te leren, dat is een fabeltje.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ze zou de eigenaresse toch een rotschop kunnen verkopen als die hond iets verkeerds doet? Misschien dat die dan eens van haar luie reet af komt en begint met opvoeden!
Alle reacties Link kopieren
We huren samen van een andere huurder en ik kende haar vantevoren al. Kende de hond ook, maar buitenshuis was het een heel lief beestje. Aangezien ik zelf lieve honden gewend ben, leek het me geen probleem.

Lange wandelingen worden niet gedaan, waardoor het beestje zich af en toe inderdaad verveeld. Kan bijna niet alleen spelen, moet entertaind worden.



Ik probeer wel af en toe 'nee' te roepen, maar zodra zij erbij is zegt ze 'wat is daar nou mis mee?'. Alsin: nee, van mij mag hij dat, dus hou je mond.



Ik blijf elke keer roepen dat hij naar hondenschool moet, maar zolang ze dat niet wil..



Ik ben wel blij dat ik niet gek ben, maar dit gewoon echt niet kan. Als hij iets van mij kapot maakt, vergoedt ze het inderdaad wel. Maar dat lijkt me zo zinloos. Dat is problemen oplossen in plaats van voorkomen. Maarja.. Zolang ze dat nog doet heb ik niet echt een poot om op te staan.
Het is absoluut niet normaal.



En onze oudste hond, negen jaar, leert nog vrij makkelijk nieuwe dingen bij. En nee, het is bepaald geen slimme hond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven